طرز تهیه ماهی شکم گرفته

تفریحی
تفریحی
طرز تهیه ماهی شکم گرفته
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 27 دی 1398 ز : 23:45 | +

طرز تهیه ماهی شکم گرفته

پس از پاک کردن ماهی آنرا بخوبی همراه با آب سرد بشویید یک ظرف لبه دار اندازه ماهی آماده کنید درون ظرف یک عدد پیاز را بصورت خلالی درشت خرد نمایید مقدار آب لیمو اضافه کنید ماهی را درون ظرف گذاشته و از موادی همچون نمک و فلفل و آویشن و تخم گشنیز و زردچوبه بعنوان ادویه برای طعم دار کردن ماهی استفاده کنید ماهی را بخوبی با این مواد مخلوط کنید تا حسابی مزه دار شود ، حالا ظرف را برای مدت زمان ۱ ساعت کنار قرار دهید تا ادویه بخورد ماهی برود .

در مرحله بعد موادی را که قرار است داخل شکم ماهی قرار دهید را آماده نمایید ، پیاز و سیر را بصورت نگینی خرد نمایید درون تابه ریخته و با اندکی روغن تفت دهید کمی که سبک شدند رب انار و رب گوجه و بعد از آن رب نارنج و رب ازگیل را اضافه کرده و با هم تفت داده و مخلوط کنید ، بعد از گذشت چند لحظه سبزی های معطر را بریزید و کمی تفت دهید در پایان گردوهای خرد شده و آلوچه و ناردون و زرشک را بریزید کمی که مواد با هم سرخ شدند اجاق را خاموش نموده و اجازه دهید تا سس خنک شود .

طرز تهیه ماهی شکم گرفته

در مرحله بعدی ، کف ظرفی را که قرار است درون فر قرار دهید را چرب کرده سپس ۲ عدد پیاز را بصورت حلقه حلقه بریده و کف ظرف قرار دهید ، حالا ماهی را اماده کنید و درون آنرا با سس مخصوصی که تهیه نموده اید پر کنید ، پس از انجام این کار شکم ماهی را با نخ و سوزن استریل شده و تمیز ببندید . ماهی را بر روی پیاز های درون ظرف چیده بصورتی که با کف ظرف تماس نداشته باشد

میتوانید از سسی که برای طعم دار کردن ماهی آماده کرده بودید نیز درون ظرف بریزید ، حالا یک استکان آب هم اضافه نموده و روی ظرف را با یک فویل بپوشانید حالا ظرف را برای مدت زمان ۴۵ دقیقه درون فر و با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد قرار دهید ، بعد از گذشت این مدت زمان فویل را برداشته و برای ۱۵ دقیقه دیگر درون فر قرار داده تا کاملا پخته شود . حالا میتوانید ماهی را برای ۱۰ دقیقه گریل کنید تا طلایی رنگ شود . اکنون ماهی شکم پر خوشمزه شما آماده برای سرو شده است .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com