تفریحی
تفریحی
طرز تهیه دنت شکلاتی بدون خامه با کره با نشاسته ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 26 دی 1401 ز : 18:14 | +

طرز تهیه دنت شکلاتی بدون خامه

طرز تهیه دنت زعفرانی بدون خامه طرز تهیه دنت شکلاتی بدون خامه و شیر طرز تهیه دنت شکلاتی ساده طرز تهیه دنت با نشاسته ذرت طرز تهیه دنت شکلاتی با ژلاتین طرز تهیه دنت ساده طرز تهیه دنت بیسکویتی طرز تهیه دنت وانیلی

طرز تهیه دنت شکلاتی بدون خامه یک دسر فوق العاده خوشمزه و رژیمی. برای تهیه این نوع دسر ها شما به مواد خاصی نیاز ندارید و به راحتی و بسیار کم هزینه میتوانید آن را تهیه کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دنت شکلاتی بدون خامه در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم برای ۶ لیوان
شیر ۱لیوان
شکر ۱لیوان
آرد سفید ۸۰ گرم
نشاسته ۳۰گرم
پودر کاکائو ۳۰گرم
شکلات تخته ای ۱۰۰گرم
کره ۴۰گرم
آب سرد ۱ لیوان

طرز تهیه دنت شکلاتی

 
 

مرحله اول

برای شروع شیر را درون قابلمه بریزید، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید. بعد از انجام این کار آرد و شکر و نشاسته و پودر کاکائو را اضافه کنید. مواد را باید مرتب هم بزنید تا ته نگیرد و مایه شکلاتی شما غلیظ شود.

 
 

مرحله دوم

بعد از اینکه مایه دسر شکلاتی شما به غلظت مناسب رسید ظرف را از روی حرارت بردارید. حالا میتوانید کره و شکلات تخته ای را به مواد اضافه کنید، صبر کنید تا مایه خنک شود. در همین حین مواد را هم بزنید.

 
 

مرحله سوم

هم زدن مدام مواد باعث میشود تا دسر گوله گوله نشود. در پایان یک لیوان آب سرد اضافه کنید و مواد را درون مخلوط کن ریخته و میکس نمایید. دسر را درون ظرف های مخصوص سرو ریخته و برای ۳ تا ۴ ساعت درون یخچال قرار دهید.

 

منبع: بانوی بهار

طرز تهیه دنت شکلاتی بدون خامه

طرز تهیه دنت شکلاتی بدون خامه

طرز تهیه دنت شکلاتی بدون خامه

طرز تهیه دنت شکلاتی بدون خامه

طرز تهیه دنت شکلاتی بدون خامه

 


.:: ::.


طرز تهیه ماهی در توستر قزل آلا و کپور و شکم پر ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 24 دی 1401 ز : 15:32 | +

طرز تهیه ماهی در توستر غذای بسیار خوشمزه و مجلسی، این غذا را می‌توانید در ماهیتابه و فر هم تهیه کنید. برای اینکه بافت ماهی حفظ شود بهتر است از توستر استفاده کنید، پخت این غذا درون ماهیتابه باعث می‌شود تا آب بیندازد و ماهی حالت خود را از دست بدهد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ماهی در توستر در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم برای مزه دار کردن ماهی
زردچوبه ۱ ق چ
آبلیمو ۲ یا ۳ ق غ
روغن زیتون ۱ق غ
پودر سیر ۱/۲ق چ
فلفل سیاه ۱/۲ ق چ
نمک ۱ ق چ
زنجفیل ۱/۲ ق چ
زعفران دم کرده. به مقدار دلخواه
کره به مقدار دلخواه

طرز تهیه ماهی در توستر

 
 

مرحله اول

بعد از اینکه ماهی را شستید با یک کارد نوک تیز چند برش بر روی ماهی ایجاد کنید، با این کار بعد از مزه دار کردن و مرینیت مواد به خوبی به بافت ماهی نفوذ خواهند کرد و غذای شما مزه بهتری خواهد داشت.

 
 

مرحله دوم

روی ظرف ماهی را بپوشانید و برای یک الی دو ساعت به آن زمان دهید تا مزه دار شود. سینی توستر را کمی چرب کنید و دمای آن را بر روی ۳۶۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید. حرارت بالا و پایین دستگاه را فعال کنید.

 
 

مرحله سوم

ماهی را درون سینی گذاشته و اجازه دهید تا برای مدت زمان ۴۵ دقیقه درون توستر بماند. زمانی که ماهی را خارج کردید با کره و زعفران آن را رومال کنید. ماهی خوشمزه را دوباره درون توستر قرار دهید.

 
 

مرحله چهارم

برای ۱۰ دقیقه المنت بالای دستگاه را روشن کرده و اجازه دهید تا ماهی طلایی و برشته شود. در هنگام سرو از آبلیمو یا لیموی تازه به عنوان چاشنی استفاده کنید. برای گرفتن سردی ماهی بعد از خوردن غذا حتماً از خرما استفاده کنید.

 

منبع: تکتم


.:: ::.


طرز تهیه ژله با ماست بدون شیر و گلوکز و قند و شکر ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 21 دی 1401 ز : 2:51 | +

طرز تهیه ژله با ماست

ژله با ماست نی نی سایت فیلم طرز تهیه ژله ماست طرز تهیه ژله دورنگ با ماست طرز تهیه ژله خرده شیشه با ماست ژله ماست و خیار طرز تهیه ژله با شیر و آب جوش ژله ماست و خامه طرز تهیه ژله با خامه

طرز تهیه ژله با ماست با نکات و فوت و فن های تهیه ژله، برای آماده سازی این دسر شیک و خاص مجلسی نیاز به مهارت خاصی ندارید و به راحتی می‌توانید آن را در منزل تهیه کنید و سفره مهمانی خود را به زیبایی هر چه تمام تزیین کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ژله با ماست در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم برای تهیه ژله
پودر ژله با طعم دلخواه یک بسته
آب جوش یک لیوان
خامه نصف لیوان
ماست نصف لیوان

طرز تهیه ژله با ماست

 
 

مرحله اول

برای شروع پودر ژله را درون یک لیوان آب جوش مخلوط کنید آب را در حدی هم بزنید که تمام ذرات ژله درون آن حل شود. برای اینکه کیفیت کار شما بیشتر شود آن را به صورت بن ماری روی بخار کتری حل کنید.

 
 

مرحله دوم

آبی که با پودر ژله مخلوط می شود باید کاملاً شفاف شود. نصف لیوان خامه را با نصف لیوان ماست مخلوط کنید تا مواد را هم بزنید تا کاملا یکدست شوند و صبر کنید تا مخلوط خامه به دمای محیط برسد.

 
 

مرحله سوم

زمانی که می‌خواهید محلول پودر ژله را با ماست و خامه مخلوط کنید باید هر دو به دمای محیط رسیده باشند. بعد از مخلوط کردن مواد آن ها را هم بزنید، سپس درون قالب مورد نظر ریخته و در یخچال قرار دهید تا ببندد.

 
 

مرحله چهارم

بعد از آماده شدن با سلیقه خود ژله را تزیین کنید. توجه داشته باشید برای تهیه ژله نباید از ماست ترش استفاده کنید. هنگام مخلوط کردن مواد باید هر دو به دمای محیط رسیده باشند وگرنه ژله می برد.

 

منبع: گروه آشپزی تمشک


.:: ::.


طرز تهیه فسنجون برای ۶ نفر با گوشت قلقلی شام ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 19 دی 1401 ز : 14:56 | +

طرز تهیه فسنجون برای ۶ نفر

طرز تهیه فسنجان با گوشت برای ۶ نفر طرز تهیه فسنجون برای ۵ نفر طرز تهیه فسنجون برای ۷ نفر طرز تهیه فسنجان با گوشت چرخ کرده برای 4 نفر طرز تهیه فسنجون با مرغ نی نی سایت طرز تهیه فسنجان با مرغ برای 4 نفر طرز تهیه فسنجون شمالی با مرغ برای 6 نفر طرز تهیه سس فسنجون

طرز تهیه فسنجون برای ۶ نفر یکی از خورشت های خوشمزه شمالی که با مرغ و گوشت میتوانید آن را تهیه کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله ‌طرز تهیه فسنجون برای ۶ نفر در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم برای ۵٫۶نفر
پیاز متوسط ۲ عدد
گردو ۴۰۰ گرم
رب انار ترش نصف پیمانه
شکر یک قاشق غذاخوری
زعفران دم کشیده یک قاشق چایخوری
آب جوش ۳ لیوان
گوشت چرخ کرده نیم کیلو

طرز تهیه فسنجون برای ۶ نفر

 
 

مرحله اول

یکی از خیال ها را به صورت نگینی خرد کنید و با یک قاشق روغن درون ماهیتابه ریخته و تفت دهید و پس از اینکه پیاز ها سبک شدند گردو را آسیاب کرده و به پیاز داغ ها اضافه کنید. مواد را برای ۵ دقیقه تفت دهید.

 
 

مرحله دوم

بعد از اینکه بوی خامی گردو گرفته شد، رب انار را همراه با یک قاشق شکر اضافه کنید. کمی مواد را تفت دهید سپس سه لیوان آب جوش را همراه با یک قاشق چایخوری زعفران دم کشیده اضافه نمایید.

 
 

مرحله سوم

مقدار رب انار و شکر بستگی به ذائقه شما دارد و می‌توانید مقدار آن را کم و زیاد کنید. آب که شروع به جوشیدن کرد در ظرف را ببندید تا سس غلیظ شود. آب پیازی را که دارید بگیرید و آن را با گوشت چرخ کرده مخلوط کنید.

 
 

مرحله چهارم

پیاز و گوشت را با هم حسابی مخلوط کرده و ورز دهید تا منسجم و یکدست شود. گوشت را به صورت قلقلی آماده کنید. پس از اینکه سس خورشت غلیظ شد گوشت‌ها را همراه با دو لیوان آب یخ به آن اضافه نمایید.

 
 

مرحله پنجم

بعد از گذشت یکی دو دقیقه در ظرف را ببندید و دمای اجاق گاز را بر روی حالت ملایم قرار دهید تا خورشت مجلسی شما حسابی جا افتاده شود به اصطلاح به روغن بیفتد. اکنون می توانید آن را نوش جان کنید.

 

منبع : آشپزخانه مهر


.:: ::.


طرز تهیه کاچی با شیر و آرد سفید و آرد برنج مجلسی ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 17 دی 1401 ز : 14:34 | +

طرز تهیه کاچی با شیر

طرز تهیه کاچی با شیر برای ۴ نفر طرز تهیه کاچی با شیر نی نی سایت طرز تهیه کاچی با شیره طرز تهیه کاچی با شیر خشک طرز تهیه کاچی با شیر و آرد برنج طرز تهیه کاچی با شیر و شیره انگور طرز تهیه کاچی مجلسی طرز تهیه کاچی برای پریودی

طرز تهیه کاچی با شیر دسر خوشمزه و بسیار مقوی ایرانی که برای پخت آن به مواد ساده‌ای مانند آرد برنج آرد گندم شیره انگور و زعفران و نبات نیاز دارید. معمولاً از کاچی به عنوان تقویتی و فاتحه‌ای استفاده می‌کنند.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله ‌طرز تهیه کاچی با شیر در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد کاچی چیست
آرد نصف لیوان
آرد برنج یک ق غ
کره صد گرم
هل ساییده یک ق چ
دارچین یک دوم ق چ
شیر ٢لیوان
مخلوط آب وگلاب یک لیوان
شکر دو سوم لیوان
زعفران آب شده به میزان لازم
مغز کوبیده(پسته.گردو.بادام) از هرکدام یک ق غ سرپر
عرق هل نصف لیوان

طرز تهیه کاچی با شیر

 
 

مرحله اول

آرد و آرد برنج را درون ماهیتابه ریخته و روی حرارت ملایم اجاق گاز برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود. در این مرحله هر چقدر آرد را بیشتر تفت دهید کاچی شما در پایان تیره تر خواهد شد.

 
 

مرحله دوم

بعد از تفت دادن آرد آن را کنار گذاشته و درون یک ظرف جداگانه کره را ریخته و روی حرارت قرار دهید تا آب شود. بعد از آب شدن کره دارچین و هل و مغزیجات خود را اضافه کنید و مواد را هم بزنید.

 
 

مرحله سوم

آرد را که تف داده بودید الک کنید، سپس آن را به سایر مواد اضافه کنید و به خوبی با هم مخلوط نمایید. حالا نوبت به اضافه کردن زعفران و شکر رسیده است بعد از آن شیر را اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط نمایید.

 
 

مرحله چهارم

در این مرحله مخلوط آب و گلاب را اضافه کنید اینجا باید کاچی را مدام هم بزنید تا زمانیکه دور ظرف شما شروع به قل زدن کند. هم زدن را تا زمانی که کاچی به غلظت فرنی برسد ادامه دهید. اکنون آماده برای سرو می باشد نوش جان.

 

منبع : محبوبه خانوم


.:: ::.


طرز تهیه خوراک بدون گوشت و مرغ با گوجه بادمجان ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 15 دی 1401 ز : 14:49 | +

طرز تهیه خوراک بدون گوشت و مرغ

خورشت بدون گوشت و مرغ غذای خوشمزه بدون گوشت و مرغ نی نی سایت خورشت بدون گوشت با برنج انواع غذای نونی سریع بدون گوشت لیست غذاهای بدون گوشت غذای بدون گوشت و مرغ با برنج غذا بدون گوشت با سیب زمینی خوراک سبزیجات بدون گوشت و مرغ

طرز تهیه خوراک بدون گوشت و مرغ با سبزیجات ساده و صیفی جات ارزان قیمت. همیشه که نباید غذا گوشت و مرغ باشد یا برنج باشد بعضی وقتا غذاهای نونی را هم میتوان جایگزین غذاهای برنجی کرد. برای اینکه در هنگام سرخ کردن بادمجان روغن کمتری مصرف کند میتوانید به آنها سفیده تخم مرغ یا ماست بمالید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله ‌طرز تهیه خوراک بدون گوشت و مرغ در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم برای ۴نفر
بادمجان ۱کیلو
گوجه ۲۵۰گرم
پیاز ۱عدد
فلفل‌دلمه‌ای نصف ۱عدد
نمک،فلفل،زردچوبه، پودر سیر به میزان لازم

طرز تهیه خوراک بدون گوشت

 
 

مرحله اول

پوست بادمجان را بگیرید و بعد از برش زدن آنها را درون آب نمک برای مدت زمان ۱ ساعت قرار دهید تا با این کار تلخی بادمجان ها را بگیرید. بادمجان‌ها را درون آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود.

 
 

مرحله دوم

روغن را درون ماهیتابه ریخته و روی اجاق گاز قرار دهید، پس از اینکه روغن حسابی داغ شد دو طرف بادمجان ها را درون ماهیتابه سرخ کنید. به صورت جداگانه پیازهای خرد شده را تفت دهید پس از اینکه سبک شدند ادویه را اضافه کنید.

 
 

مرحله سوم

فلفل و زردچوبه را به پیاز داغ اضافه کنید، سپس فلفل دلمه ای و گوجه های ورقه شده را درون ماهیتابه بریزید. مواد را کمی تفت دهید و نمک را به آنها اضافه کنید. مقداری از گوجه های درون ماهیتابه را بردارید.

 
 

مرحله چهارم

بادمجان های سرخ شده را اضافه کنید و گوجه هایی را که برداشته بودید روی بادمجان ها قرار دارد. حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا خوراک رژیمی شما با آب گوجه کاملا پخته شود تقریباً بعد از ۳۵ الی ۴۵ دقیقه غذا آماده می باشد.

 

منبع : گروه اس فود


.:: ::.


طرز تهیه ژله با پودر ژلاتین شیر و رنگ خوراکی ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 15 دی 1401 ز : 14:48 | +

طرز تهیه ژله با پودر ژلاتین

طرز تهیه ژله با پودر ژلاتین و شیر فیلم طرز تهیه ژله با پودر ژلاتین طرز تهیه ژله سفید با پودر ژلاتین و بستنی طرز تهیه ژله با پودر ژلاتین نی نی سایت طرز تهیه پودر ژلاتین با اب طرز تهیه ژله پرتقال با پودر ژلاتین طرز تهیه ژله با پودر ژلاتین و خامه طرز تهیه ژله با پودر ژلاتین و آب هندوانه

طرز تهیه ژله با پودر ژلاتین و شیر و اسانس های میوه‌ای، برای تهیه این ژله شیک و مجلسی فقط کمی حوصله خرج دهید تا در پایان بتوانید از محصول بدست آمده خود لذت ببرید. بهتر است برای جدا کردن ژله از قالب از چاقو استفاده کنید سپس ظرف را برعکس کرده و ژله را خارج کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله ‌طرز تهیه ژله با پودر ژلاتین در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم
شیر ۲و نیم پیمانه
اب یک چهارم پ
پودر ژلاتین ۲و نیم ق غ
شکر نصف پ
اسانس موز یا وانیل به میزان لازم

طرز تهیه ژله با پودر ژلاتین

 
 

مرحله اول

پودر ژلاتین را با آب مخلوط کنید و آن را به صورت بن ماری یعنی با حرارت بخار آب حل کنید. به صورت جداگانه شیر و شکر را مخلوط کرده و روی حرارت ملایم اجاق قرار دهید تا شکر کاملا حل شود در این مرحله شیر نباید بجوشد.

 
 

مرحله دوم

زمان آن رسیده که ژلاتین را به شیر اضافه کنید اسانس یا رنگ مورد نظر خود را هم به مواد اضافه نمایید. ضعف خود را از روی حرارت برداشته و مواد را درون قالب بریزید. می‌توانید اینجا ژله را به صورت دو رنگ آماده کنید.

 
 

مرحله سوم

اگر ژله ای مانند تصویر می خواهید ژله اول را که ریختید صبر کنید تا نیم بند شود سپس رنگ دوم را اضافه کنید. ظرف ژله را برای مدت زمان ۳ الی ۴ ساعت درون یخچال قرار دهید تا کاملاً مستحکم و آماده برای سرو شود. نکته :در ازای هر لیوان شیر یک قاشق غذاخوری ژلاتین نیاز دارید.

 

منبع : آشپزی با زینب


.:: ::.


طرز تهیه ساده‌ترین کیک خانگی بدون همزن با پیمانه ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 12 دی 1401 ز : 18:11 | +

طرز تهیه ساده‌ترین کیک خانگی

Feedback طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد طرز تهیه کیک ساده با ماست طرز تهیه کیک ساده با شیر و وانیل طرز تهیه کیک ساده و خوشمزه طرز تهیه کیک خانگی بدون فر دستور پخت کیک طرز تهیه کیک تولد

برای طرز تهیه ساده ترین کیک خانگی آن هم در مدت زمان کوتاه نیازی به فر و همزن ندارید و می‌توانید آن را در دست ساز بپزید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله ‌طرز تهیه ساده‌ترین کیک خانگی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم برای پخت کیک
تخم مرغ دو عدد
آرد یک و یکسوم پیمانه
شکر یک سوم پیمانه
شیر نصف پیمانه
روغن مایع یکسوم پیمانه
وانیل یک چهارم ق چ
بیکینگ پودر دو ق م
کره پنجاه گرم
موز دو عدد
مغز گردو به دلخواه

طرز تهیه ساده‌ترین کیک خانگی

 
 

مرحله اول

برای پخت کیک اولین کاری که میکنیم ریختن شکر درون ماهیتابه می باشد روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید و شکر را به صورت کاراملی ذوب کنید. مردها را به صورت حلقه ای برش بزنید و آماده کنید.

 
 

مرحله دوم

پس از ذوب شدن شکر کره را به آن اضافه کنید هنگامی که کره کاملا آب شد تکه های موز را درون ماهیتابه بریزید، برای سه دقیقه مواد را هم بزنید. حالا گردو های خرد شده را اضافه کنید و مایه را مخلوط کنید.

 
 

مرحله سوم

حالا ماهیتابه را از روی حرارت بردارید. درون کاسه تخم ها را شکسته سپس وانیل را به آن اضافه کنید و برای ۲ الی ۳ دقیقه آن را هم بزنید. به مایع شیر و روغن را اضافه کنید و در حد یکدست شدن مواد را مخلوط نمایید.

 
 

مرحله چهارم

آرد را با بیکینگ پودر مخلوط کنید و برای دو یا سه مرحله آن را الک نمایید. آرد را به مایه کیک اضافه کنید. اضافه کردن آرد هم باید در دو الی سه مرحله باشد، تا مایه کیک شما سفت یا شل نشود.

 
 

مرحله پنجم

بعد از اضافه کردن آرد نوبت به مخلوط موز می رسد آن را هم به مایه کیک اضافه کنید. مواد را زیر و رو کنید تا کاملا مخلوط شوند. قالب خود را چرب کنید یا کف و دیواره‌های آن را با کاغذ روغنی بپوشانید.

 
 

مرحله ششم

پس از اینکه مایع را درون قالب ریختید سطح آن را صاف کنید. فر را از قبل پیش گرم کنید و قالب را برای ۴۰ دقیقه و با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد درون فر قرار دهید. صبر کنید تا کیک کاملا پخته و آماده برای مصرف شود.

 

منبع : @ribar.pastry

 
 

.:: ::.


طرز تهیه و علت وا رفتن کوکو سیب زمینی پخته ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 11 دی 1401 ز : 14:40 | +

علت وا رفتن کوکو سیب زمینی

راه حل وا رفتن کوکو سیب زمینی علت چسبندگی مایع کوکو سیب زمینی راز ترد شدن کوکو سیب زمینی علت وا رفتن کوکو سیب زمینی نی نی سایت فوت و فن کوکو سیب زمینی برای سفت شدن کوکو راز خوشمزه شدن کوکو سیب زمینی نی نی سایت علت وا رفتن کوکو سیب زمینی در روغن

علت وا رفتن کوکو سیب زمینی در هنگام سرخ کردن و آشنایی با فوت و فن های پخت این غذای آسان و بسیار پرطرفدار.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله علت وا رفتن کوکو سیب زمینی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم برا تهیه ۱۵عدد کوکو
سیب زمینی متوسط چهار عدد
تخم مرغ دو عدد ریز
پودر نان باگت دو قاشق سرخالی
زردچوبه و نمک و فلفل و پودر پیاز به میزان لازم
روغن به میزان لازم

علت وا رفتن کوکو سیب زمینی

 
 

مرحله اول

برای تهیه کوکوی خوب باید از سیب زمینی باکیفیت و درجه یک استفاده کنیم یعنی اینکه سیب زمینی شما یخ زده نباشد. سیب زمینی یخ زده رنگ کوکو را تیره میکند و همچنین بافت آن پس از پخت شل میشود.

 
 

مرحله دوم

استفاده از پیاز باعث وا رفتن کوکو می‌شود و تردی آن را میگیرد. برای پخت کوکو بهتر است از پودر پیاز استفاده کنید. اگر به پودر پیاز دسترسی ندارید، آب پیاز را قبل از استفاده کاملاً بگیرید.

 
 

مرحله سوم

اگر می خواهید از پودر نان باگت استفاده کنید قبل از استفاده آن را روی ماهیتابه یا شوفاژ قرار دهید و پس از اینکه کاملا خشک شد، پودر کرده و استفاده کنید. حتما به تعداد تخم مرغ ها هم دقت کنید.

 
 

مرحله چهارم

برای پخت کوکو سیب زمینی را نباید رنده کنید. یکی از نکات مهم برای وا رفتن کوکو همین رنده کردن سیب زمینی می باشد. حتماً سیب زمینی را به جای رنده کردن بکوبید. برای سرخ کردن هم روغن باید حسابی داغ باشد.

 

منبع : صاحبه خوشدل

 
 

.:: ::.


طرز تهیه کماج مازندرانی تابه ای پف دار خانگی ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 10 دی 1401 ز : 14:19 | +

طرز تهیه کماج مازندرانی یک شیرینی شمالی ساده و بسیار خوشمزه. برای پخت این شیرینی شما به فر و همزن نیاز ندارید و در مدت زمان ۳۰ دقیقه می توانید آن را آماده کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کماج مازندرانی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم برای پخت کماج
تخم مرغ ۲ عدد
آرد برنج ۱ لیوان
آرد گندم ۲ ق غ
ماست ۳ ق غ
شکر نصف لیوان
گلاب ۲ ق غ
زعفران غلیظ دمکرده ۲ ق غ
شیر یک چهارم لیوان
بیکینگ پودر ۱ ق م
پودر هل نصف ق چ

طرز تهیه کماج مازندرانی

 
 

مرحله اول

ابتدا تخم مرغ را درون کاسه بشکنیم با همزن دستی مخلوط کنید تا از حالت لختگی خارج شوند. شکر و بعد از آن ماست و گلاب و پودر هل و در آخر زعفران را به تخم مرغ های هم زده اضافه کنید.

 
 

مرحله دوم

مایه کماج را در حد یکدست شدن مواد هم بزنید. آرد برنج و آرد گندم را بیکینگ پودر مخلوط کنید، بعد از مخلوط شدن آرد آن را برای سه مرحله الک کنید تا آرد را هواگیری کنید و مواد به خوبی با هم مخلوط و یکدست شوند.

 
 

مرحله سوم

کف و دیواره های تابه را چرب کنید، مایه را درون ماهیتابه بریزید و روی حرارت متوسط اجاق گاز و شعله پخش کن قرار دهید بعد از گذشت ۲۵ دقیقه در ماهیتابه را باز کنید و کماج را برگردانید تا طرف دیگر شیرینی هم بپزد.

 

منبع : خلاقیت آشپزی


.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com