تفریحی
تفریحی
طرز تهیه پلو یونانی
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 29 ارديبهشت 1399 ز : 20:28 | +

طرز تهیه پلو یونانی

برای تهیه پلوی خوشمزه نخود فرنگی ها را بصورت جداگانه پخته و کنار قرار دهید در این فاصله زمانی فلفل دلمه ای های رنگی را نیز بصورت نگینی خرد کنید . سینه مرغ را نیز قیمه ای خرد کنید ، درون قابلمه ریخته و همراه با مقداری آب اجازه دهید تا بپزد و پس از آن بصورت ریش ریش خرد کنید آب مرغ را نیز نگه داشته و برای مصرف داخل غذا استفاده کنید .

در مرحله بعد قارچ ها را بشکل ورقه ای خرد کنید کمی آبلیمو به قارچ ها اضافه کنید و درون تابه ریخته و با مقداری روغن تفت دهید . در آخرین مرحله قابلمه را روی اجاق گذاشته و پیاز را نگینی خرد کرده کمی کره درون قابلمه ریخته و پیاز های خرد شده را اضافه کنید کمی که تفت داده شد سینه مرغ را اضافه کنید ، مرغ را آهسته آهسته اضافه کنید تا غذا آب نیندازد ، سپس دو قاشق زعفران دم کرده ریخته مواد را با هم مخلوط کرده و تفت دهید .

بعد از گذشت ۵ دقیقه فلفل دلمه ای ها را اضافه کنید و برای ۲ دقیقه تفت دهید سپس نخودفرنگی و

.:: ::.


طرز تهیه ماهی ترش
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 29 ارديبهشت 1399 ز : 20:15 | +

طرز تهیه ماهی ترش

برای تهیه یک خوراک ماهی خوشمزه و طعم دار کردن آن ابتدا پیاز را خلالی خرد کرده و پس از آن سیر را له کرده و همراه با پیازهای خرد شده درون کاسه ریخته مقداری روغن زیتون به آن اضافه نمایید ، سپس رب انار را همراه با نمک و پودر زنجبیل و مقداری آبلیمو به سس مخصوص اضافه کنید تمامی مواد را بخوبی با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود حالا تکه های ماهی را درون کاسه ریخته و به سس آغشته نمایید ، درب ظرف را بسته و برای مدت زمان ۲ الی ۳ ساعت درون یخچال قرار دهید تا حسابی مزه دار شود ،

بعد از انجام این مراحل تکه های ماهی را درون تابه ریخته و سرخ کنید . چون ماهی دارای طبع سرد می‌باشد ، شما از پودر زنجبیل استفاده میکنید برای خنثی کردن طبع سرد ماهی ، سعی کنید از یک تابه ضخیم برای سرخ کردن استفاده کنید .

در هنگام سرخ کردن برای جلوگیری از خرد شدن فیله ها اول طرف پوست دار ماهی مجلسی را سرخ کنید . اگر بتوانید بطور منظم از ماهی سالمون در برنامه غذایی خود استفاده نمایید این کار شما باعث جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی خواهد شد


.:: ::.


طرز تهیه بریانی مرغ عربی
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 28 ارديبهشت 1399 ز : 22:36 | +

طرز تهیه بریانی مرغ عربی

برای تهیه این بریانی خوش طعم پیاز را خرد کرده و پس از آن همراه با ادویه ها که شامل نمک، فلفل ، زردچوبه و دارچین و پودر سیر میشود درون قابلمه ریخته مقداری آب اضافه نمایید پس از انجام این کار مرغ را اضافه کنید و اجازه دهید تا با حرارت ملایم مرغ بصورت آب پز آماده شود . پس از اینکه مرغ آماده شد تابه را بر روی اجاق گاز قرار داده مقداری روغن اضافه کنید و مرغ را درون تابه ریخته و سرخ کنید .

در یک ظرف جداگانه پیاز را خلالی خرد کرده و تفت دهید کمی که سبک و شیشه ای شدند رشته ها را اضافه کرده و در حدی که طلایی رنگ شود تفت میدهیم ، حالا برنجی را که از قبل خیسانده بودید را همراه با عدس و کمی زردچوبه آبکش میکنیم ، در پایان قابلمه ای مناسب را انتخاب کرده روی اجاق گاز قرار دهید و بصورت لایه لایه برنج و مرغ سرخ شده را درون قابلمه ریخته ، حالا مقداری از آب مرغ را که بصورت آبپز آماده کرده بودید روی برنج ریخته و درب قابلمه را بسته و اجازه می‌دهیم تا پلو با مرغ دم کشیده و آماده برای سرو شود .


.:: ::.


طرز تهیه اسکندر کباب
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 27 ارديبهشت 1399 ز : 22:13 | +

طرز تهیه اسکندر کباب

برای تهیه کباب خانگی خوشمزه پیاز را خرد کرده و درون مخلوط کن ریخته سپس حبه های سیر را اضافه نمایید پس از آن ۲ قاشق غذاخوری ماست را اضافه کرده حالا نوبت استفاده از ادویه میباشد نمک و فلفل سیاه و فلفل قرمز و زیره و آویشن را به مایه اضافه نمایید به این مواد ارد سوخاری را اضافه کنید سپس مخلوط کن را روشن نموده و همه مواد را با هم ترکیب نمایید . حالا مواد را با گوشت چرخ کرده مخلوط کنید و بخوبی ورز دهید تا حالت چسبندگی پیدا کند .در مرحله بعد گوشت را روی سلفون گذاشته و بصورت استوانه ای رول نمایید . سپس گوشت را تا زمانی که کامل یخ بزند درون فریزر قرار دهید .

در مرحله بعد گوشت را برای مدت زمان ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در دمای معمولی آشپزخانه قرار دهید تا سلفون را جدا نمایید . با یک چاقوی تیز گوشت را ورقه ورقه کنید سپس درون تابه قرار داده و سرخ کنید . در این مرحله پیده را در ابعاد کوچک برش زده و همراه با ۱ قاشق غذاخوری کره تفت دهید پس از آماده شدن آنرا کنار قرار داده ، سپس آرد را درون تابه ریخته و تفت دهید کمی بعد رب گوجه فرنگی را ریخته و مواد را با هم مخلوط کنید .

نصف لیوان آب را اضافه کنید و سس را بخوبی مخلوط کنید تا بصورت گوله گوله حالت نگیرد در همان حالت کچاب و ادویه ها را ریخته و سپس الباقی آب را اضافه نمایید و صبر کنید بجوشد . اجاق را خاموش کنید و درب تابه را قرار دهید تا سرد شود . درون ظرف سرو نان پیده ها را چیده روی آن کمی سس ریخته سپس تکه های گوشت را قرار دهید و دوباره سس را اضافه کنید در پایان روی کباب خانگی کمی کره آب شده بریزید و همراه با ماست نوش جان کنید .


.:: ::.


طرز تهیه لوبیا پلو
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 27 ارديبهشت 1399 ز : 20:51 | +

طرز تهیه لوبیا پلو

برای تهیه پلو مجلسی ابتدا برنج را همراه با مقدار کمی نمک برای مدت زمان یک ساعت خیسانده و کنار قرار میدهیم . در طول این فاصله زمانی پیاز را خرد کرده و درون تابه ریخته و تفت میدهیم کمی که سبک و شیشه ای شدند گوشت را به پیاز داغ ها اضافه میکنیم و با هم تفت میدهیم سپس رب گوجه فرنگی و ادویه ها را اضافه کرده و با هم مخلوط میکنیم ، در آخرین مرحله لوبیا سبز را درون تابه ریخته و درب آن را قرار میدهیم ، حرارت را کم کرده و اجازه می‌دهیم تا خوراک لوبیا به آرامی پخته و جا افتاده شود ، پس از پخت اجاق گاز را خاموش کرده و غذا را کنار قرار میدهیم .

در مرحله بعد و تا زمانی که خوراک در حال پخت می‌باشد ، برنج را بصورت ابکش آماده کنید ، قابلمه را بر روی اجاق گاز قرار داده کف آن را چرب کنید و ته دیگ خود را ته ظرف قرار دهید ، حالا برنج و خوراک لوبیا سبز را بصورت لایه لایه درون قابلمه ریخته و در هر لایه برای عطر و بوی غذا کمی دارچین و زیره اضافه کنید ، در قابلمه را گذاشته و حرارت را کم کنید تا برنج دم بکشد . در پایان پخت کم زعفران اضافه کنید و غذا خود را سرو نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه عدسی
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 26 ارديبهشت 1399 ز : 19:38 | +

طرز تهیه عدسی

برای تهیه خوراک ساده و خوشمزه عدس ها را از ۴ الی ۶ ساعت قبل از آشپزی درون کاسه ای پر از آب بخیسانید ، سپس عدس ها را همراه با مقداری نمک و آب درون قابلمه ریخته و بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده و صبر کنید تا بپزه . در این فاصله زمانی تابه ای را آماده کنید پیاز را بصورت خلالی خرد کرده و همراه با کمی روغن زیتون درون تابه ریخته و تفت دهید کمی که سبک و شیشه ای شدند زردچوبه را اضافه کنید کمی بعد یک قاشق غذاخوری آرد درون تابه ریخته و مواد را با هم تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود .

در مرحله بعد و هنگامی که عدس پخته شد پیاز داغ را درون قابلمه ریخته و اجازه دهید تا با حرارت کم خوراک رژیمی شما جا افتاده شود . بجای آب میتوانید از آب گوشت یا قلم استفاده کنید . برای لعاب دار شدن خوراک میتوانید به جای استفاده از آرد ، سیب زمینی و یا از همان عدس های داخل قابلمه برداشته و بکوبید و دوباره به خوراک اضافه کنید . بعد از پخته با آبلیمو و گل پر خوراک مجلسی خود را سرو نمایید


.:: ::.


طرز تهیه شربت گل محمدی
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 24 ارديبهشت 1399 ز : 19:54 | +

طرز تهیه شربت گل محمدی

برای تهیه این شربت خوشمزه ابتدا گلبرگ ها را بصورت برگ برگ جدا نمایید سپس ، درون یک کتری آب ریخته و بر روی حرارت اجاق گاز قرار دهید زمانی که شروع به جوشیدن کرد گلبرگ ها را درون قابلمه ریخته و آب جوش را در اندازه و حدی که روی گلبرگ ها را بپوشاند درون قابلمه ریخته و خیلی سریع یک دم کنی را روی قابلمه برای مدت زمان ۲۴ ساعت قرار دهید تا عطر و بوی گل گرفته شود .

بعد از گذشت این مدت زمان گلبرگ ها را آبکش کنید توجه داشته باشید با دست فشار ندهید این کار باعث بد رنگ شدن شربت خواهد شد . اجازه دهید تا کاملا آب گلبرگ ها گرفته شود . در این مرحله شکر و آب را با هم مخلوط کرده و گل ها را اضافه کنید مواد را بر روی حرارت متوسط اجاق گاز قرار داده و صبر میکنیم تا شربت قوام بیاید ، در لحظات پایانی پخت جوهر لیمو را اضافه میکنیم و بعد از آن اجاق گاز را خاموش کنید . این شربت را همراه با آب مصرف نمایید ، رنگ طبیعی شربت صورتی می‌باشد ، میتوانید از رنگ های خوراکی برای تغییر رنگ استفاده نمایید .

این شربت تأثیری چشمگیر در پاکسازی کبد و صفرا، باز شدن رنگ چهره و شادابی پوست و مو دارد؛ شربت دردهای قاعدگی را تسکین می‌دهد و به تنظیم قاعدگی هم کمک می‌کند. شربت برای مبتلایان به مشکلات تنفسی، سل و افرادی که دچار سرماخوردگی و آنفلوانزا هستند، بسیار مفید است؛ این شربت نقشی مؤثر در کاهش تب و رفع گرمازدگی دارد.


.:: ::.


طرز تهیه اسلایس مرغ
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 ز : 20:14 | +

طرز تهیه اسلایس مرغ

برای تهیه غذای خوشمزه با مرغ ، ابتدا پیاز ها را چرخ کرده و آب آنها را کاملا گرفته سپس جداگانه سینه مرغ را چرخ کنید و آب آن را نیز جدا نمایید ، پس از انجام این کارها مرغ و پیاز را با هم مخلوط کنید . قارچ ها را خرد کرده و کمی آبلیمو بر روی آن ها بریزید ، کف تابه را چرب کنید و بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید سپس قارچ ها را اضافه کرده و تفت دهید ،قارچ که آماده شد به مرغ و پیاز اضافه کنید . در مرحله بعد نخود فرنگی را همراه با فلفل دلمه ای رنگی و هویج های خرد شده به مرغ اضافه نمایید و مواد را با هم مخلوط کنید .

اکنون تخم مرغ ها را درون کاسه ای جداگانه شکسته و به آن نمک و فلفل را اضافه کنید با قاشق هم زده تا یکدست شود ، مخلوط تخم مرغ را به سایر مواد اسلایس اضافه کرده و کاملآ مخلوط کنید . برای اینکه طعم بهتری داشته باشید میتوانید در حدود ۵۰ الی ۱۰۰ گرم کره آب شده به مواد اضافه کنید ، مواد را درون قالب ریخته روی آن را با فویل بپوشانید با چنگال ۳الی ۴ سوراخ روی فویل ایجاد نمایید ، تابه ای بزرگ را آماده کنید نصف آن را آب کرده و قالب ها را درون تابه قرار دهید .

فر را از قبل پیش گرم کنید درجه حرارت فر گازی ۱۷۵ درجه باشد و غذا را برای مدت زمان ۶۰ دقیقه درون فر گاز قرار دهید تا پخته شود . هنگامی که غذا آماده شد اجازه دهید سرد شود سپس از درون قالب خارج کنید و درون تابه قرار داده و با کمی روغن سرخ کنید ، سپس با یک چاقو اره ای برش زده و سرو نمایید . استفاده از آب برای مغز پخت شدن مرغ و سبزیجات غذا می‌باشد .


.:: ::.


طرز تهیه کنافه
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 ز : 19:55 | +

طرز تهیه کنافه

برای تهیه کنافه ابتدا شربت این غذای ترکی را تهیه میکنیم برای این کار شکر را با آب مخلوط کرده بر روی حرارت اجاق گاز قرار داده سپس به این محلول گلاب و آبلیمو را اضافه میکنیم مواد را برای ۳۰ ثانیه هم زده و برای مدت زمان ۵ الی ۶ دقیقه اجازه می‌دهیم تا شربت قوام بیاید و به غلظت مناسب برسد ، حالا اجاق گاز را خاموش کرده و صبر میکنیم تا شربت خنک شود .

در مرحله بعد کادایف را همراه با کره ذوب شده مخلوط کرده ، تابه را بر روی اجاق گاز قرار داده سپس ۱ قاشق غذاخوری کره اضافه میکنیم زمانی که کره آب شد نیمی از رشته ها را در کف تابه ریخته و سرخ میکنیم بعد از گذشت ۵ دقیقه و هنگامی که طلایی رنگ شد پنیر را بر روی غذا پخش کرده و نیمی دیگر از رشته‌ها را بر روی پنیر ریخته حالا مواد را با فشار کمی بر روی هم می‌چسبانیم ، دو طرف غذای لبنانی را سرخ کرده ، سپس اجاق گاز را خاموش کرده و شربت خنک شده را روی غذا ریخته حالا می‌توانید با کمی پسته بو داده خوراک خود را تزیین کنید . کادایف تر رو میتونید از لوازم قنادی ها یا هایپر مارکت ها پیدا کنید .


.:: ::.


طرز تهیه ته چین سبزیجات
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 ز : 1:14 | +

طرز تهیه ته چین سبزیجات

برای تهیه یک ته چین خوشمزه و مجلسی ابتدا برنج را آماده نمایید ، برنج خود را زنده تر از سری های قبلی آبکش کنید ، کاسه ای نسبتاً بزرگ را آماده کنید ماست و تخم مرغ ها را درون کاسه ریخته و مخلوط کنید سپس زعفران و نمک را به مواد اضافه کنید و هم بزنید زمانی که احساس کردید مواد بخوبی با هم مخلوط شده برنج را به مواد درون کاسه اضافه کنید .

در مرحله بعد قابلمه ای را که انتخاب کرده بودید را با کره ای که از قبل آب کرده بودید چرب نمایید دیواره ها و کف قابلمه چرب شود ،  با برنج کف قابلمه را پر کرده سپس با ذرت و نخود فرنگی روی برنج را بپوشانید ، دوباره یک لایه برنج ریخته روی آن را با قارچ تفت داده شده پر کنید ، از مقداری آبلیمو و نمک و فلفل بعنوان چاشنی استفاده کنید ، دوباره یک لایه برنج ریخته روی آن را با مخلوط هویج و کدوی تفت داده شده پر کنید کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و الباقی برنج را اضافه کرده و درب ظرف را با فویل بپوشانید

فر را از قبل پیش گرم کنید با درجه حرارت را بر روی ۲۲۰ درجه سانتیگراد قرار داده و ظرف را برای مدت زمان ۳۰ دقیقه درون فر قرار دهید ، حالا فویل را برداشته و مقداری کره بر روی برنج اضافه کنید ، دوباره ظرف را برای ۳۰ دقیقه درون فر قرار دهید تا ته چین گیاهی شما آماده شود . پس از اینکه از درون فر خارج نمودید و هنگامی که سرد شد ظرف را برگردانده و غذا را خارج نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه ارمنی پلو
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 22 ارديبهشت 1399 ز : 1:23 | +

طرز تهیه ارمنی پلو

شما برای تهیه این غذای سنتی و اصیل ایرانی ابتدا بال های مرغ را درون کاسه ای با ابعاد ماسب ریخته و برای مزه دار کردن بال های مرغ تازه ، زعفران را همراه با نمک و آبلیمو درون کاسه ریخته و با بال مرغ مخلوط کنید هنگامی که تمام قسمت های مرغ به سس آغشته شد روغن زیتون و پیاز خرد شده را اضافه کنید ، درب کاسه را بسته و مواد را برای مدت زمان ۳ الی ۵ ساعت درون یخچال قرار میدهیم تا حسابی مزه دار شود .

در مرحله بعد قابلمه ای را برای تهیه برنج روی اجاق گاز قرار دهید سپس آب را اضافه کنید هنگامی که شروع به جوشیدن کرد برنجی را که از قبل خیس کرده بودید درون قابلمه ریخته سپس کمی نمک اضافه کنید ، کمی که جوش خورد برنج را آبکش کنید ، درون قابلمه ای که قرار است غذا را تهیه کنید کمی روغن و آب اضافه کنید حالا بال‌های مزه دار شده مرغ را کف قابلمه چیده و بعد از آن برنج را اضافه کنید .

از کمی زعفران برای مزه دار کردن برنج استفاده کنید سپس درب قابلمه را گذاشته حرارت را زیاد کنید بعد از گذشت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه حرارت را کم کرده و شعله پخش کن را زیر قابلمه قرار دهید و صبر کنید تا برنج دم بکشد . اکنون پلو مجلسی شما آماده برای سرو شده است .


.:: ::.


طرز تهیه مربای سیب
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 20 ارديبهشت 1399 ز : 21:21 | +

طرز تهیه مربای سیب

برای تهیه این مربای خوش طعم پس از اینکه سیب ها را پوست گرفتید آنها را به شکل های دلخواه برش زده و هسته های آنرا جدا نمایید ، سپس برای جلوگیری از سیاه شدن آن ها را درون کاسه ای مناسب ریخته و روی آن را با آب پر کنید . قابلمه کوچکی را بر روی حرارت اجاق گاز قرار دهید آب و شکر را درون قابلمه ریخته و صبر کنید تا شکر درون آب حل شود ، حالا حرارت اجاق گاز را کم کرده و اجازه می‌دهیم تا شربت ما قوام بیاید ( سیب مقوی مغز است. به همین جهت برای کسانی که کارهای فکری انجام می‌دهند مفید می‌باشد. به طور کلی سیب به علت داشتن فسفر، اعصاب و مغز را تقویت می‌کند )

پس از اینکه شربت آماده شد سیب ها را درون آبکش ریخته و بعد از انجام این کار آنها را به شربت اضافه کنید ، برای مدت زمان ۶۰ الی ۹۰ دقیقه با حرارت کم صبر کنید تا مربا بجوشد ‌. برای اینکه رنگ مربا قرمز شود میتوانید درب قابلمه را ببندید، برای اینکه طعم بهتری داشته باشید میتوانید در اواخر پخت مقدار کمی زعفران یا گلاب به مربا خانگی اضافه کنید . نکته پایانی اینکه اجازه دهید تا مربای خانگی و خوش طعم شما بصورت طبیعی و در دمای آشپزخانه خنک شود و سپس درون ظرف مخصوص قرار بگیرد


.:: ::.


طرز تهیه حلوا انگشت پیچ
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 18 ارديبهشت 1399 ز : 22:50 | +

طرز تهیه حلوا انگشت پیچ

با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان یکی از محبوب ترین غذاها و مناسب برای این ماه حلوا مجلسی می‌باشد ، شما را با روش تهیه حلوا محلی خوزستان در ادامه آشنا خواهیم کرد ، برای شروع در ابتدا تابه را روی اجاق گاز قرار داده کمی روغن اضافه کنید روغن که داغ شد آرد را اضافه کرده و تفت دهید تا زمانی که طلایی رنگ شود و بوی آن فضای آشپزخانه را پر کند ، در اواخر تفت دادن کمی پودر هل اضافه کنید ، توجه داشته باشید آرد را با قاشق چوبی هم بزنید .

در مرحله بعد شکر و گلاب را بر روی حرارت اجاق گاز قرار داده ، حرارت را کم کنید تا زمانی که شکر بخوبی درون گلاب حل شود ، توجه داشته باشید به نقطه جوش نرسد ، هنگامی که تفت دادن حلوا تمام شد ، اجاق گاز را خاموش کنید و پس از آن شربت حلوا را به آرامی و کم کم اضافه نمایید ، در یک جهت مواد را هم بزنید پس از تمام شدن شربت ، زعفران را اضافه کنید و مواد را در همان جهت قبلی هم بزنید ، جهت هم زدن شما باعث کشدار شدن حلوا میشود ، زمانی که حلوا خودش را گرفت و روغن پس داد ، با یک همزن برقی برای مدت زمان ۲ الی ۳ دقیقه در همان جهت که هم میزدید ، حلوا ساده را هم زده تا کاملا یکدست و کشدار شود .


.:: ::.


طرز تهیه باقالی پلو
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 18 ارديبهشت 1399 ز : 22:50 | +

طرز تهیه باقالی پلو

برای تهیه این پلوی خوشمزه مجلسی ابتدا تابه ای نسبتاً بزرگ را آماده کنید ، تابه ای را برداشته که بتوانید تکه های مرغ را در آن قرار دهید ، کمی روغن مایه اضافه کنید حرارت را کم کرده ، سپس خلال های خرد شده پیاز را در کف ظرف چیده تکه های مرغ را سپس اضافه کنید ، حالا هویج ها را درون تابه ریخته ، نمک و فلفل و حبه های سیر را در پایان اضافه نمایید ، حرارت اجاق گاز را کمی بیشتر کرده و نصف لیوان آب به مواد اضافه کنید ، بعد از گذشت ۵ الی ۷ دقیقه یک شعله پخش کن زیر تابه قرار داده ، زمانی که شروع به جوشیدن کرد حرارت را کم کرده و صبر کنید تا بپزد . در لحظات پایانی پخت زعفران دم کرده را اضافه کنید  و اجازه دهید پیازها کاراملی شوند و تکه های مرغ خوشرنگ و طلایی شوند.

در مرحله بعد برنج را هم زمان با باقالی ها درون قابلمه ریخته و اجازه می‌دهیم تا بجوشد ، سپس مواد را با هم آبکش کرده ، قابلمه مناسبی را انتخاب میکنیم ته دیگی را که دوست دارید درون قابلمه گذاشته حالا باقالی پلو را ریخته و لا به لای آن شوید خشک قرار میدهیم ، کره و یا روغن را اضافه کرده و اجازه می‌دهیم تا برنج دم بکشد ، مرغ ها که آماده شد برنج را درون سینی ریخته و پلو را برای سرو کردن آماده میکنیم .


.:: ::.


طرز تهیه بستنی سنتی
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 ز : 17:57 | +

طرز تهیه بستنی سنتی

برای تهیه این بستنی ساده و خوشمزه شیر را درون قابلمه ریخته و بر روی حرارت اجاق گاز قرار دهید هنگامی که شروع به جوشیدن کرد شکر را با ثعلب مخلوط کنید سپس حرارت را کم کرده و مخلوط شکر را بصورت قاشق به قاشق اضافه نمایید و با مفتول مدام مواد را با هم مخلوط کنید ، هنگامی که شکر تمام شد حرارت را کمی بیشتر از حد متوسط قرار داده و برای مدت زمان ۳ دقیقه شیر را هم بزنید .

در مرحله بعد اجاق گاز را خاموش کرده و گلاب را به شیر اضافه کنید ، حالا نوبت اضافه کردن خامه می‌باشد، خامه صبحانه را نیز قاشق به قاشق اضافه کنید و مدام با مفتول شیر را هم بزنید تا شیر و خامه کاملا یکدست شوند ، پس از انجام این مراحل و در پایان زعفران را اضافه نمایید . کاسه ای را آماده کنید و آنرا پر از یخ نمایید یک قاشق سوپخوری نمک بر روی یخ ها بپاشید ، حالا ظرف شیر را بر روی یخ ها قرار داده و برای ۱۵ دقیقه هم بزنید تا شیر خنک شود ، ظرف شیر را برای مدت زمان ۴۵ دقیقه درون فریزر قرار دهید تا بستنی سنتی شما کمی خودش را بگیرد .

طرز تهیه بستنی سنتی زعفرانی

یک سینی را آماده کنید کف سینی را پلاستیک فریزر کشیده و نصف یک پاکت خامه را روی آن پخش نمایید ، سینی را درون فریزر قرار دهید تا خامه به حالت منجمد درآید ، بعد از گذشت ۴۵ دقیقه بستنی را از فریزر خارج نموده و آنرا هم بزنید ، قسمت های یخ زده اطراف ظرف را نیز جدا کنید و با بستنی مخلوط کنید ، این کار را برای ۴ الی ۵ مرتبه تکرار کنید و هر بار بستنی را برای ۴۵ دقیقه درون فریزر قرار دهید بعد از انجام این کارها و زمانی که بستنی کشدار شد و خودش را گرفت خامه یخ زده را تکه تکه کرده و نیمی از آن را با بستنی مخلوط کنید ، حالا بستنی را درون یک ظرف مناسب ریخته و الباقی خامه را با پسته بر روی آن پخش نمایید ، ظرف را برای ۶ الی ۸ ساعت درون فریزر قرار دهید تا کاملا آماده برای سرو شود . شکر و ثعلب بیش از اندازه باعث میشود بستنی کاملا سفت نشود یا حالت لیز مانندی داشته باشد.


.:: ::.


طرز تهیه ناگت مرغ
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 15 ارديبهشت 1399 ز : 22:20 | +

طرز تهیه ناگت مرغ

برای تهیه غذا با مرغ ساده و خوشمزه در ابتدای کار آشپزی شما ، مرغ را پس از تمیز کردن و استخوان گیری  با سیر و پیاز مخلوط کرده سپس در چرخ گوشت ریخته و برای ۲ بار آن را چرخ میکنیم ( در این مرحله به دلخواه خود میتوانید سیب زمینی آب پز نیز به مرغ اضافه کنید و همه مواد را با هم چرخ نمایید ) . مایه را درون کاسه ای مناسب ریخته سپس نمک و فلفل و زردچوبه را به آن اضافه کنید و با دست ورز دهید و مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود ، سپس پودر پاپریکا و بعد از آن پودر تخم گشنیز و پودر زنجبیل را اضافه کنید، حالا مایه را حسابی ورز دهید تا ادویه ها بخوبی بخورد مایه برود ، در پایان پنیر پیتزا را اضافه کنید و ورز دهید .

مایه را برای مدت زمان ۵۰ الی ۶۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید تا حسابی جا افتاده شود . در مرحله بعد و پس از انجام این مراحل تخم مرغ را درون یک کاسه شکسته و با قاشق هم می‌زنیم ، از مایه بدلخواه برداشته و در کف دست حالت دهید سپس درون تخم مرغ بغلتانید ، پس از آن تکه های مرغ را درون پودر سوخاری قرار دهید ، اکنون میتوانید فینگر فود مرغ خود را سرخ کنید .


.:: ::.


طرز تهیه چیکن کوردن بلو
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 15 ارديبهشت 1399 ز : 20:15 | +

طرز تهیه چیکن کوردن بلو

برای تهیه این خوراک مرغ پس از اینکه سینه مرغ را تمیز کردید آنرا با چاقو به دونیم تقسیم کنید ، حالا با نوک یک چاقوی تیز وسط سینه مرغ را برشی عمیق بزنید ، یک کیسه فریزر برداشته و بر روی سینه مرغ بگذارید و با استفاده از یک بیفتک سینه مرغ را بکوبید تا پهن شود ، حالا نمک و فلفل و پودر تخم گشنیز را بر روی سینه مرغ پاشیده و برای مدت زمان ۲ الی ۳ ساعت استراحت دهید تا مزه دار شود .

در مرحله بعد ژامبون ها را آماده کرده و بر روی سینه مرغ قرار دهید فلفل دلمه ای ها و پنیر پیتزا و گودا را اضافه کنید و خوراک خود را رول نمایید ، با استفاده از خلال دندان رول ها را فیکس کرده سپس درون آرد گندم بغلتانید پس از آن درون تخم مرغ زده شده قرار دهید ، خارج نموده و در پایان داخل بشقاب آرد سوخاری قرار دهید و تمام قسمت های ژامبون را به آرد سوخاری آغشته کنید ، رول ها را برای مدت زمان ۱ ساعت درون یخچال قرار دهید ، اکنون میتوانید مرغ های سوخاری را سرخ نمایید ، پس از اینکه سرد شد برش زده و سرو کنید .


.:: ::.


طرز تهیه سوپ سبزیجات
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 14 ارديبهشت 1399 ز : 20:4 | +

طرز تهیه سوپ سبزیجات

برای تهیه یک سوپ خوشمزه و مقوی تابه را در ابتدای کار بر روی اجاق گاز قرار داده سپس مقدار کمی روغن زیتون به تابه اضافه کنید حرارت اجاق گاز را در حالت ملایم قرار دهید ، سپس سبزیجات خود را که از قبل تهیه نموده اید را مانند هویج و پیازچه و فلفل سبز و گوجه فرنگی و کرفس و قارچ و نخود سبز درون تابه ریخته و تفت دهید تا کمی نرم شوند و بوی خامی سبزیجات تازه شما گرفته شود .

در مرحله بعد زمانی که مرغ را آب پز آماده میکنید ، آب آن را نگه دارید و پس از اینکه سبزی های خود را سرخ کردید آن ها را همراه با آرد درون آب مرغ ریخته و بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا کاملا پخته و جا افتاده شوند . پس از اینکه مواد بخوبی پخته شد مرغ خود را ریش ریش کرده و همراه نمک و فلفل به مواد درون قابلمه اضافه نمایید حالا حرارت اجاق گاز را کم کنید و اجازه دهید تا برای مدت زمان ۱۰ دقیقه سوپ مرغ و سبزی شما جا افتاده و خوش طعم شود .


.:: ::.


طرز تهیه کباب کوبیده تابه ای
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 14 ارديبهشت 1399 ز : 1:58 | +

طرز تهیه کباب کوبیده تابه ای

برای تهیه یک کباب کوبیده مجلسی پس از اینکه گوشت را چرخ کردید پیاز را با رنده ریز خرد کرده و درون یک صافی ریخته و آب آن را بگیرید سپس به گوشت اضافه نمایید ، با دست بخوبی گوشت و پیاز را با هم مخلوط کنید ، در همان حال که در حال مخلوط کردن مواد هستید ، نمک و فلفل و دارچین را به گوشت اضافه کرده و برای مدت زمان ۵ دقیقه آن را ورز دهید تا حالت چسبندگی مناسبی پیدا کند .

در مرحله بعد روی کاسه خود را با سلفون بپوشانید و برای مدت زمان ۲ الی ۳ ساعت درون یخچال قرار دهید تا حسابی ادویه بخورد گوشت برود و مزه دار شود ، زمانی که گوشت را از درون یخچال خارج نمودید به اندازه یک نارنگی از آن برداشته و با دست حالت دهید و آنرا سیخ بگیرید ( میتوانید از سیخ چوبی یا فلزی استفاده کنید ) ، تابه را بر روی اجاق گاز قرار داده مقداری روغن اضافه کنید هنگامی که روغن داغ شد سیخ های کباب کوبیده خانگی را درون تابه ریخته و سرخ نمایید ، برای این که طعم بهتری داشته باشید میتوانید مقداری کره هم به روغن اضافه کنید . پس از این که یک طرف کوبیده سرخ شد آن را برگردانید و طرف دیگر غذای خود را سرخ نمایید . در کنار برنج و سبزی خوردن تازه غذای خود را سرو نمایید


.:: ::.


طرز تهیه قیمه نثار
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 11 ارديبهشت 1399 ز : 20:3 | +

طرز تهیه قیمه نثار

برای تهیه یک خورشت قیمه خوشمزه ابتدا گوشت را بصورت خورشتی خرد کرده سپس پیاز را نگینی خرد کنید تابه را بر روی اجاق گاز قرار داده مقداری روغن اضافه نمایید زمانی که روغن داغ شد پیاز ها را درون تابه ریخته تفت دهید زمانی که پیازها سبک شدند گوشت را اضافه نموده و بخوبی با پیاز تفت دهید ، در مرحله بعد رب گوجه فرنگی را ریخته و با گوشت مخلوط میکنیم در همین حال که مشغول تفت دادن هستیم زردچوبه ، فلفل و در صورت تمایل مقداری پودر هل و دارچین را به مواد اضافه کرده و تفت میدهیم .

در مرحله بعد مقداری آب اضافه کرده و صبر میکنیم تا گوشت پخته شود در زمان های پایانی پخت کمی نمک و زعفران دم کرده اضافه میکنیم ( اجازه دهید تا آب درون ظرف بخار شود و کم آب باشد ) .  برنج را جداگانه آماده کنید و به سراغ تهیه مغز و خلال های خورشت قیمه محلی بروید . زرشک را پس از شستشو همراه با کمی شکر درون مقداری کره تفت دهید . خلال پسته را نیز با کمی کره تفت داده و اگر از خلال بادام استفاده میکنید آنرا درون گلاب بخیسانید سپس با کره تفت دهید ، اگر میخواهید از خلال پوست پرتقال استفاده نمایید آنرا در چندین نوبت بجوشانید تا طعم تلخی آن گرفته شود . پس از آماده شدن برنج با این مواد بصورت دلخواه غذای خود را تزیین و آماده برای سرو نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه خورشت گوجه سبز
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 10 ارديبهشت 1399 ز : 19:55 | +

طرز تهیه خورشت گوجه سبز

برای تهیه این خورشت خوش طعم بهاری ابتدا سبزی خود را سرخ کنید در اینجا میتوانید از سبزی قرمه سبزی استفاده نمایید ، بر حسب ذایقه خود مرغ یا گوشت را درون تابه ریخته کمی روغن اضافه کنید و آن را تفت دهید سپس پیاز داغ را اضافه کرده و همراه با گوشت تفت دهید مدام مواد را هم بزنید تا پیاز داغ شما نسوزد ، حالا می‌توانید ادویه خود را که شامل ( نمک و فلفل و زردچوبه و زعفران و چوب دارچین ) می‌باشد را به گوشت اضافه نمایید ، کمی که مواد را با هم تفت دادید رب گوجه فرنگی را اضافه نموده و مواد را با هم مخلوط کرده و تفت دهید .

در مرحله بعد سبزی سرخ شده را همراه با مقداری آب به خورشت سبزی مجلسی اضافه نمایید در ظرف را بسته و اجازه دهید تا حسابی جا افتاده شود ، هنگامی که خورشت به روغن افتاد گوجه سبز ها را اضافه کنید و دوباره در ظرف را بسته حرارت را کم کرده و صبر کنید تا کاملا پخته شود . بخاطر استفاده از گوجه سبز طعم خورشت ترش می‌باشد ، اگر احساس نمودید طعم ترشی خورشت زیاد شده با استفاده از مقداری شکر طعم ترشی را اندازه نمایید و غلظت خوبی را به خورشت مجلسی خود بدهید .


.:: ::.


طرز تهیه بستنی طالبی خانگی
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 10 ارديبهشت 1399 ز : 19:52 | +

طرز تهیه بستنی طالبی خانگی

برای تهیه این بستنی رژیمی بدون ثلعب در ابتدای کار طالبی را تمیز کرده و پوست آن را گرفته سپس در ابعاد کوچک خرد کنید و برای مدت زمان ۴ الی ۶ ساعت درون فریزر قرار دهید ، پس از اینکه تکه های طالبی آماده شد آنها را درون میکسر ریخته و بصورت پوره درآورید ، سپس به مایه شیر و عسل را اضافه نموده و دوباره برای ۳۰ ثانیه الی ۱ دقیقه مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود ( اگر رژیم خاصی در برنامه غذایی خود ندارید میتوانید به مایه ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری خامه قنادی اضافه کنید ) که باعث خوشمزه تر شدن بستنی شما خواهد شد .

در مرحله بعد مزه را تست کنید اگر شیرینی بستنی کم بود مقدار عسل را بیشتر کنید ، حالا مایه را برای ۷ الی ۸ ساعت درون فریزر قرار دهید تا حسابی خودش را بگیرد و آماده برای سرو شود . توجه داشته باشید استفاده از خامه قنادی بخاطر شیرینی زیاد باعث میشود که عسل کمتری مصرف کنید . این نوع بستنی های خانگی بعلت عدم استفاده از ثلعب و تخم مرغ کاملا سالم و رژیمی می‌باشند .


.:: ::.


طرز تهیه و پخت پیراشکی خانگی
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 9 ارديبهشت 1399 ز : 19:36 | +

طرز تهیه پیراشکی خانگی

برای شروع پس از اینکه مرغ ها را درون قابلمه ریخته و همراه با مقداری آب آنها را پختید اجاق گاز را خاموش کرده و پس از سرد شدن مرغ آن را بصورت ریش ریش خرد کنید . در مرحله بعد تابه ای را بر روی اجاق گاز قرار داده مقداری روغن اضافه کنید قارچ ها را پس از شستشو خرد کرده و درون تابه ریخته و تفت دهید سپس فلفل دلمه ای را اضافه کرده و کمی تفت دهید بعد از انجام این کار مرغ ریش ریش شده را همراه با ذرت اضافه نمایید و سرخ کنید حالا به مواد نمک و فلفل را اضافه کنید و مواد را تا زمانی که پخته شوند تفت دهید .

از همان پنیری که برای تهیه پیتزا استفاده میکنید آماده کنید چانه های کوچکی از خمیر گرفته و به کمک وردنه آنرا پهن کنید موادی را که آماده کرده بودید را بر روی خمیر ریخته سپس پنیر پیتزا را اضافه کنید ، توجه داشته باشید هر چه مقدار پنیر بیشتر باشد پیراشکی خوشمزه تر خواهد بود . پس از اضافه نمودن پنیر پیتزا دو طرف خمیر را بهم چسبانده و پیراشکی های آماده شده را درون روغن زیاد ریخته و سرخ نمایید ، چون پیراشکی خانگی شما زود سرخ میشود مراقب باشید تا نسوزد ، برای مواد میانی از سوسیس و کالباس و سیب زمینی و گوشت هم میتوانید استفاده کنید . خمیر شما زیاد کلفت نباشد تا بخوبی پخته شود .


.:: ::.


طرز تهیه پلو مکزیکی
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 8 ارديبهشت 1399 ز : 23:52 | +

طرز تهیه پلو مکزیکی

یکی از نکاتی که غذاهای مکزیکی را خاص میکند تند بودن آن می‌باشد ، پیاز را درون ظرف مناسب ریخته همراه با مقداری روغن تفت دهید زمانی که پیازها سبک و شیشه ای شد مرغ را اضافه کرده و کمی سرخ کنید به مرغ فلفل و نمک و ادویه را اضافه کرده و با هم مخلوط کنید و تفت دهید ، بعد از سرخ شدن گوشت آب را اضافه کنید و اجازه دهید تا با حرارت ملایم مرغ بپزد .

در یک ظرف جداگانه نخود فرنگی ها را ریخته بپزید ، پس از آماده شدن مرغ و نخود ، سینه مرغ را ریش ریش کرده و نمودها را نیز درون آبکش ریخته تا آب آن گرفته شود . حالا تابه را بر روی اجاق گاز قرار داده مقداری روغن اضافه کنید ، یک عدد پیاز را خرد کنید و درون تابه تفت دهید سپس مرغ و نخود را اضافه کرده و تفت دهید در همان حال فلفل سیاه و سس کچاپ را اضافه نمایید برای تهیه این خوراک مرغ و سبزیجات خوشمزه نیازی به استفاده از رب ندارید .

برنج را بصورت ابکش آماده کنید و مواد را بصورت لایه لایه درون قابلمه ریخته و آن را روی اجاق گاز قرار دهید تا پلو مجلسی شما آماده شود ، چون مواد شما با سس مخلوط شده اجاق گاز را کمی زودتر خاموش نمایید تا برنج شما بصورت شفته در نیاید .


.:: ::.


طرز تهیه قرمزه نخودچی
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 8 ارديبهشت 1399 ز : 1:55 | +

طرز تهیه قرمزه نخودچی

برای تهیه این خورشت اصفهانی در ابتدا کاسه ای نسبتاً بزرگ را آماده کرده سپس گوشت چرخ کرده را درون کاسه ریخته و پس از آن آرد نخودچی و پیاز رنده شده را اضافه کنید مواد را با دست چنگ زده و مخلوط کنید در همان حال نمک و فلفل و زردچوبه را به گوشت اضافه کنید کمی بعد که گوشت با ادویه ها بخوبی مخلوط شد ۱ قاشق غذاخوری نعنا را اضافه نموده و حسابی مایه را ورز دهید تا زمانی که گوشت به دست شما نچسبد ، اضافه نمودن ۱ نصف استکان آب به مایه شما بدون اشکال می‌باشد .

در مرحله بعد کاسه را برای مدت زمان ۳۰ الی ۴۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید تا حسابی مزه دار و جا افتاده شود ، هنگامی که گوشت را از درون یخچال خارج نمودید از آن به اندازه یک گردو برداشته و گرد کنید ، کوفته ها را کنار بگذارید و مشغول الباقی کارها شوید .

در مرحله بعد قابلمه را بر روی اجاق گاز قرار داده مقداری روغن اضافه کنید پیاز خرد شده را درون قابلمه ریخته و تفت دهید زمانی که پیازها سبک و شیشه ای شدند رب گوجه فرنگی را همراه با نمک و فلفل و زردچوبه و ۱ قاشق غذاخوری نعنا درون قابلمه ریخته و تفت دهید کمی که مواد سرخ شد ۵ پیمانه آب اضافه کنید وقتی که آب شروع به جوشیدن کرد گوشت های قلقلی را درون قابلمه ریخته و برای مدت زمان ۵ دقیقه با در باز صبر کنید تا بجوشد ، سپس درب ظرف را بسته و حرارت را کم کنید ، اکنون به ۳۵ الی ۴۵ دقیقه زمان نیاز دارید تا قرمزه نخودچی شما آماده برای سرو شود .


.:: ::.


طرز تهیه کوکو ماکارونی
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 7 ارديبهشت 1399 ز : 1:20 | +

طرز تهیه کوکو ماکارونی

برای آماده نمودن یک کوکو خوشمزه پیازهای رنده شده را درون تابه ریخته و کمی تفت دهید اندکی بعد گوشت را اضافه کنید و مقداری روغن درون تابه ریخته و مواد را سرخ نمایید ، سپس رب گوجه فرنگی را اضافه نموده و با گوشت و پیاز مخلوط کنید ، پس از سرخ کردن زیر اجاق گاز را خاموش کرده و اجاره دهید تا کمی سرد شوند .

تا زمانی که مواد سرد میشود ماکارونی را درون قابلمه ریخته و بصورت آبکش آماده نمایید ، برای دو بار با آب سرد ماکارونی را شسته و پس از انجام این کار درون کاسه ریخته و به آن تخم مرغ و نمک و فلفل و زردچوبه را اضافه کنید بخوبی مواد را با هم مخلوط کرده تا کاملا یکدست و یکنواخت شود و ادویه بخورد ماکارونی برود ، حالا ته ظرف مخصوص فر را کمی چرب کرده و نیمی از ماکارونی را درون آن بریزید سپس روی آن گوشت پخته شده را ریخته و الباقی ماکارونی را همراه با پنیر پیتزا اضافه کنید . حالا برای تزیین از گوجه فرنگی نگینی خرد شده و زرشک و پیاز سرخ شده و فلفل دلمه ای استفاده کنید . ظرف را درون فر برای ۴۰ دقیقه با درجه حرارت ۱۷۵ درجه سانتیگراد قرار دهید تا کوکو مجلسی شما آماده برای سرو شود .


.:: ::.


طرز تهیه چلو گوشت
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 5 ارديبهشت 1399 ز : 1:20 | +

طرز تهیه چلو گوشت

پس از اینکه پیازها را بصورت نگینی خورد نمودید تابه ای را بر روی اجاق گاز قرار داده مقدار کمی روغن اضافه کنید و پیاز را تفت دهید هنگامی که رنگ پیاز ها شیشه ای شد زردچوبه را اضافه نموده و پس از آن هویج را که بصورت حلقه حلقه برش زده اید را اضافه کنید کمی که مواد سرخ شد گوشت را درون تابه ریخته و مقداری زعفران برای زیباتر شدن رنگ خورشت اضافه کنید .

در مرحله بعد فلفل و دلمه را اضافه کنید و همه مواد را با هم تفت دهید ، میتوانید از رب هم برای خوشرنگ شدن گوشت استفاده نمایید ، کمی که گوشت سرخ شد ، آب را درون تابه ریخته و یک چوب دارچین کنار گوشت قرار دهید ، حرارت را کمی زیاد کرده و صبر کنید تا بجوشد ، حالا حرارت را کم کرده و اجازه دهید تا با همین حرارت پایین خورشت گوشت شما جا افتاده و پخته شود ، در یک ساعت پایانی پخت نمک را اضافه کنید .

نیازی نیست نمک را بر روی گوشت بریزید یا اینکه همان اول آشپزی آنرا اضافه کنید این کار باعث میشود گوشت بخوبی پخته نشود ، در پایان پخت چوب دارچین را خارج کنید ، برای پخت چلو گوشت میتوانید از گوشت گوسفند و یا گاو استفاده کنید ، همچنین اضافه کردن رب و زعفران به سلیقه خود شما وابسته می‌باشد .


.:: ::.


طرز تهیه مربا آلبالو
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 3 ارديبهشت 1399 ز : 19:57 | +

طرز تهیه مربا آلبالو

برای تهیه یک مربای خوش عطر و طعم پس از اینکه میوه های آلبالو را بخوبی شسته و تمیز نمودید هسته های آنرا جدا کرده ، سپس درون یک قابلمه نسبتا بزرگ ریخته این کار باعث خواهد شد در هنگام پخت آلبالو ها بیش حد بر روی هم سوار نشوند همچنین سر نخواهد رفت ، در لا به لای آلبالوها  شکر را ریخته و برای مدت زمان یک شب تا صبح درون یخچال قرار دهید .

در مرحله بعد قابلمه را بر روی حرارت اجاق گاز قرار داده منتظر بمانید تا بجوشد بعد از گذشت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه که جوشید کف های ایجاد شده بر روی مربا را مرتب گرفته تا در پایان پخت یک مربای شفاف و خوش رنگ را داشته باشید ، بعد از انجام این کارها آلبالوها را با کفگیر خارج کنید و اجازه دهید تا شهد درون قابلمه بجوشد و به غلظت کافی برسد ، دوباره آلبالوها را درون قابلمه ریخته و برای مدت زمان ۵ دقیقه اجازه دهید تا بجوشد ، در انتهای پخت وانیل را اضافه کنید بعد از اینکه مربا آماده شد حرارت را خاموش کرده و اجازه دهید تا درون قابلمه سرد شود سپس درون یک شیشه مناسب ریخته و میل نمایید .

نکات مهم و کلیدی آشپزی

اگر از آلبالو تازه و ارگانیک استفاده کنید بهتر است .  آلبالوی پیوندی برای این کار مناسب نمی‌باشد .

زیاد جوشیدن مربا باعث له شدن و بد رنگ شدن خواهد شد .  مدت زمان پخت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه می‌باشد .


.:: ::.


طرز تهیه سالاد سزار
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 2 ارديبهشت 1399 ز : 22:6 | +

طرز تهیه سالاد سزار

برای تهیه این سالاد ایتالیایی خوشمزه و پرطرفدار اولین کاری که شما انجام میدهید مزه دار نمودن مرغ می‌باشد پس از اینکه مرغ را در ابعاد کوچک خرد کردید آنرا درون کاسه ریخته و با مقداری فلفل سیاه و پودر زنجبیل و پودر سیر مخلوط کنید سپس به این مواد آبلیمو و روغن زیتون را نیز اضافه نمایید ، روی کاسه را با سلفون پوشانده و برای مدت زمان ۱ الی ۲ ساعت ظرف را درون یخچال قرار داده تا حسابی مزه دار و جا افتاده شود .

در این فاصله زمانی شما میتوانید سس مخصوص سالاد سزار را آماده کنید برای این کار زرده های تخم مرغ را درون کاسه ریخته و بخوبی هم میزنید سپس سس خردل و سرمه بالزامیک را اضافه کرده و به کمک قاشق مواد را با هم مخلوط میکنیم سپس سیر رنده شده را و بعد از آن ( ماهی آنچوی له شده البته اگر پیدا کردید ) و مقداری آبلیمو به مواد سس اضافه میکنیم

اضافه کردن نوک قاشق چایخوری نمک نیز باعث میشود سس شما حالت بهتری داشته باشد ، حالا نوبت اضافه کردن روغن زیتون می‌باشد ، روغن را آرام آرام اضافه کنید و بصورت مداوم سس را هم بزنید تا کاملا یکدست شوند . در مرحله بعد پنیر بوتوکیزه رنده شده را همراه با فلفل سیاه و یک قاشق غذاخوری آب مخلوط نموده و به سس اضافه میکنیم .

طرز تهیه سالاد سزار

مواد را برای مدت زمان ۳۰ الی ۴۰ دقیقه درون یخچال قرار میدهیم تا مزه بهتری بگیرد ، اکنون نان های برش زده را به نمک و فلفل قرمز و پودر سیر آغشته کنید سپس تابه را بر روی اجاق گاز قرار داده مقداری روغن زیتون اضافه کنید هنگامی که روغن داغ شد نان ها را درون تابه قرار داده و دو طرف آنرا سرخ کنید ، زمانی که طلایی رنگ شد پنیر پارمسان را اضافه کنید و مدام هم بزنید تا به کف تابه نچسبد ، وقتی که پنیر آب شد نان شما آماده شده است .

در مرحله بعد مرغ های مزه دار شده را بدون روغن درون تابه تفت دهید برای مدت زمان ۵ دقیقه سپس بر روی مرغ ها مقداری سس بریزید ، حالا درون ظرفی که برای سرو سالاد مجلسی تهیه کرده اید کاهو های درشت خرد شده را چیده سس مخصوص را با کاهو ها مخلوط کنید و بعد از انجام این کار نان و مرغ گریل شده را درون ظرف قرار دهید و با زیتون و پنیر پارمسان خوراک خود را تزیین نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه حلیم بادمجان
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 2 ارديبهشت 1399 ز : 21:42 | +

طرز تهیه حلیم بادمجان

تابه ای در ابعاد مناسب را بر روی اجاق گاز قرار داده مقداری روغن اضافه کنید هنگامی که روغن داغ شد پیاز را بصورت نگینی خرد کرده و درون تابه ریخته و تفت دهید حرارت ملایم باشد تا پیازها نسوزد ، وقتی که رنگ پیاز ها تغییر کرد گوشت را اضافه کنید و هم بزنید در همان حال ادویه را به گوشت اضافه کنید کمی تفت دهید ، پس از انجام این مراحل مقداری آب اضافه کرده و صبر کنید تا کاملا پخته شود .

در مرحله بعد بادمجان ها را پوست گرفته و مقداری نمک بر روی آنها بپاشید تا در هنگام سرخ کردن روغن کمتری مصرف کند ، پس از سرخ نمودن بادمجان ها ، یک عدد پیاز را خلالی خرد کرده و کمی تفت دهید و همراه با سیر و تخم گشنیز آسیاب شده به بادمجان ها اضافه کنید ، در پایان نعنا را اضافه کرده و پس از ۳۰ الی ۵۰ ثانیه تفت دادن اجاق گاز را خاموش کنید .

در مرحله بعد دارچین را همراه با زعفران به بادمجان ها اضافه کنید گوشت را نیز به مواد اضافه کرده و به کمک یک گوشتکوب مواد را کاملا له نمایید ، این کار شما هر چه بهتر انجام شود در آخر حلیم کشداری خواهید داشت ، عدس را نیز از قبل جداگانه پخته و در پایان آشپزی همراه با گردو و کشک به حلیم اضافه کنید


.:: ::.


طرز تهیه بریانی هندی
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 2 ارديبهشت 1399 ز : 1:15 | +

طرز تهیه بریانی هندی

برای تهیه مرغ بریانی خوش طعم و خوش عطر پس از اینکه قابلمه را تا نصفه پر کردید آنرا بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید سپس گل بادبان و برگ بو را اضافه کنید کمی هم بزنید سپس نمک و چوب دارچین و در انتها یک قاشق غذاخوری روغن مایع درون قابلمه ریخته و درب آن را بسته و اجازه دهید تا بجوشد .

در مرحله بعد تابه ای مناسب را روی اجاق قرار داده مقداری روغن اضافه کنید سپس سیر و زنجبیل له شده را درون تابه ریخته و تفت دهید حالا مرغ را درون تابه ریخته و سرخ کنید ، مقداری نمک و فلفل و زردچوبه و پودر تخم گشنیز اضافه نموده کمی هم بزنید سپس پودر زیره و پاپریکا را اضافه نمایید ، بعد از انجام این مراحل تمر هندی و آلو بخارا و پودر پیاز را به مرغ اضافه کنید در آخر ماست و یک قاشق غذاخوری گلاب و ادویه بریانی را درون تابه ریخته و تفت دهید بعد از گذشت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه زمانی که آب مرغ کشیده اجاق را خاموش نمایید .

حالا برنج را درون قابلمه ریخته و بعد از اینکه چند جوش خورد آنرا آبکش میکنیم ، حالا درون یک قابلمه جداگانه با مقداری روغن کف ظرف را چرب کرده سپس یک لایه برنج و یک لایه مرغ ریخته به همین ترتیب ادامه می‌دهیم بصورت لایه لایه تا قابلمه پر شود ، روی برنج را با زعفران تزیین کرده و برای ۱۵ دقیقه روی گاز قرار میدهیم تا خوراک مرغ خانگی کاملا جا افتاده و آماده برای سرو شود .


.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com