تفریحی
تفریحی
طرز تهیه مرغ تندوری
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 30 مرداد 1400 ز : 21:37 | +

طرز تهیه مرغ تندوری

مرحله اول

برای تهیه مرغ تندوری ابتدا باید کار مرینیت مرغ در فر را انجام دهیم برای اینکار درون یک کاسه نسبتاً بزرگ که بتوانید آن را درون فر قرار دهید ادویه تندوری را همراه با رب و گشنیز ساطوری شده مخلوط کنید سپس به این مواد ماست و روغن زیتون را اضافه کنید پس از اینکه مواد کاملا با هم مخلوط یکدست شد پیاز خورد شده را همراه با آب لیموترش و نمک و فلفل اضافه نمایید .

مرحله دوم

در مرحله بعدی تکه های مرغ را به این سس فوق‌العاده خوشمزه اضافه کرده و به خوبی با هم مخلوط نمایید سپس روی ظرف را با فویل آلومینیومی بپوشانید و برای مدت زمان دو ساعت درون یخچال قرار دهید تا ادویه ها حسابی به خورد گوشت مرغ برود و فیله ها مزه دار شوند .

مرحله سوم

در مرحله بعد چند سوراخ روی فویل با خلال دندان ایجاد نمایید فر را از قبل با دمای ۱۹۰ درجه سانتیگراد پیش گرم کرده و ظرف مورد نظر را برای مدت زمان یک ساعت درون فر گاز قرار دهید ‌‌. بعد از گذشت این زمان ظرف را از درون فر خارج کرده فویل روی آن را بردارید .

مرحله چهارم

در مرحله بعدی آب مرغی را که ته ظرف جمع شده است را بر روی فیله های مرغ ریخته و دوباره ظرف را برای مدت زمان ۳۰ دقیقه درون فر قرار دهید ، تا خوراک مرغ دو نفره شما کاملا مغز پخت و جا افتاده شود . نکته : ( برای پخت مرغ در فر نیازی به اضافه کردن آب نیست )


.:: ::.


طرز تهیه ماهی زعفرانی
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 30 مرداد 1400 ز : 21:35 | +

طرز تهیه ماهی زعفرانی

مرحله اول

برای تهیه ماهی زعفرانی روغن را درون قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید هنگامی که روغن داغ شد سیر را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید سپس به آن فلفل قرمز را همراه با رازیانه و زعفران اضافه نمایید مواد را با هم مخلوط کرده و به خوبی با هم برابر ۱ دقیقه تفت دهید .

مرحله دوم

در مرحله بعد گوجه فرنگی ها را خرد کرده و به ادویه ها و سیر تفت داده شده اضافه نمایید با پشت قاشق گوجه ها را در کف قابلمه اهنگ کنید و اجازه دهید تا کاملا پخته شود سپس نمک را به مواد اضافه کرده و برای مدت زمان ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا سس بپزد و کمی غلیظ شود .

مرحله سوم

برای مزه دار کردن ماهی نمک و فلفل را همراه با ادویه های مورد نظر به ماهی بزنید و پس از گذشت چند دقیقه آن را به مواد درون قابلمه اضافه کنید و تقریباً برای پخت ماهی شما به ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارید در طول این مدت زمان ماهی ها را در چند نوبت پشت و رو نمایید تا دو طرف آن پخته شود .

امیدواریم لذت ببرید

.:: ::.


طرز تهیه ماهی شکم پر جنوبی
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 29 مرداد 1400 ز : 20:55 | +

طرز تهیه ماهی شکم پر جنوبی

مرحله اول

برای تهیه ماهی شکم پر جنوبی به روش رستورانی در گام اول ماهی را به خوبی تمیز کرده و می شوییم سپس به ماهی نمک زده و برای دو ساعت اجازه می‌دهیم تا نمک بخورد بافت ماهی برود و پس از گذشته دو ساعت آن را دوباره زیر آب گرفته و می شوییم .

مرحله دوم

در مرحله بعدی پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و با مقدار کمی روغن درون ماهیتابه ریخته با حرارت ملایم اجاق گاز پیاز ها را تفت میدهیم تا طلایی رنگ شوند پس از انجام این کار را همراه با شنبلیله به پیاز داغ اضافه کرده و به خوبی با هم تفت میدهیم تا رنگ سبزی ها تیره شود .

مرحله سوم

در مرحله بعد نوبت به اضافه کردن رب گوجه فرنگی و تمر هندی و سیر له شده می باشد مواد را به خوبی با هم مخلوط کرده و پس از آن گردو را همراه با شهید خشک اضافه کرده و دوباره تفت می دهیم . در پایان به این مواد زردچوبه را همراه با فلفل سیاه و فلفل قرمز و نمک اضافه میکنیم و برای یک دقیقه با هم مخلوط کرده و تفت می دهیم .

مرحله چهارم

حالا برای مرینیت ماهی مواد را درون شکم ماهی ریخته و روی ماهی را با روغن زیتون و رب انار رو مال می کنیم . اکنون باید سینی فر را با روغن زیتون چرب کنید سپس ماهیرا درون سینی قرار داده و برای مدت زمان ۴۵ دقیقه و با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد درون گاز قرار می دهیم .

مرحله پنجم

برای اینکه تست کنید ماهی پخته شده است یا نه با یک چنگال در اون قسمت های قطور ماهی فرو نمایید اگر به راحتی داخل بافت ماهی وارد شد یعنی اینکه ماهی کبابی در فر پخته شده و آماده برای سرو شده است .


.:: ::.


طرز تهیه فیله کباب مرغ
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 29 مرداد 1400 ز : 20:53 | +

طرز تهیه فیله کباب مرغ

مرحله اول

برای تهیه فیله کباب مرغ خوشمزه به روش رستورانی فیله های مرغ را درون کاسه ریخته سپس به آن زعفران دم کرده را اضافه کنید به طوری که تمام قسمت های گوشت به زعفران آغشته شود ، حالا روی ظرف مورد نظر را با سلفون بپوشانید و برای مدت زمان یک ساعت درون یخچال قرار دهید .

مرحله دوم

در مرحله بعدی فیله ها  را با روغن مایع مخلوط کنید سپس به آن سس خردل را همراه با سس مایونز و آب لیمو ترش اضافه نمایید گوشت را به این سس آغشته کرده سپس به آن نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید . پس از مخلوط کردن مواد نوبت به اضافه کردن پیاز های خلالی می‌رسد حالا ظرف مورد نظر را برای ۴ تا ۵ ساعت درون یخچال قرار دهید .

خوراک گوشت و برنج طرز تهیه پخت خوراک خوشمزه مجلسی ساده

مرحله سوم

تا گوشت شما مزه دار می شود زغال ها را روشن کرده تا کاملا سرخ و یکدست شوند اکنون فیله ها را به سیخ بکشید و روی زغال کباب کنید . برای تهیه جوجه کباب زعفرانی یک سری نکات رو به شما می گوییم که با رعایت این موارد می توانید یک خوراک خوشمزه و متفاوت داشته باشید .

نکته

زعفران دم کرده را همان ابتدا اضافه کنید با این کار رنگ زعفران به خاطر استفاده از پیاز و بقیه مواد از بین نخواهد رفت در مرحله بعد روغن مایع را اضافه کنید تا روی فیله ها را به صورت کاور بپوشاند . چون که آبلیمو و نمک بافت فیله را سفت خواهد کرد . مرینیت جوجه کباب را یک شب قبل انجام دهید تا حسابی مزه دار شود


.:: ::.


طرز تهیه کمپوت کیوی
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 27 مرداد 1400 ز : 21:38 | +

طرز تهیه کمپوت کیوی

مرحله اول

برای تهیه کمپوت کیوی خانگی پس از اینکه میوه ها را شستید آنها را روی یک پارچه خشک و رنگ کرده و اجازه دهید تا خشک شوند بعد از انجام این کار پوست آنها را بگیرید و در ابعاد دلخواه خرد کنید . خرد کردن میوه به صورت سلیقه‌ای میباشد و میتوانید آنرا حلقه‌ای ، نیم حلقه ای و اشکال مختلف دیگر خرد کنید .

مرحله دوم

در مرحله بعدی درون قابلمه آب ریخته و آن را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا گرم شود سپس شکر را به آن اضافه کنید و تا زمانی که شرکت کاملاً درون آب حل شود آن را هم بزنید پس از انجام این کار نوبت به اضافه کردن میوه های خرد شده می رسد ، حالا صبر کنید تا میوه ها پخته شوند .

مرحله سوم

در لحظات پایانی پخت مقداری گلاب به کمپوت خانگی اضافه کنید و هنگامی که کمپوت به غلظت دلخواه شما رسید اجاق گاز را خاموش کنید و صبر کنید تا در همان شرایط خنک شود . حالا میوه های خرد شده را همراه با شربت درون قابلمه درون شیشه های خشک و ضدعفونی شده بریزید .

مرحله چهارم

به این نکته توجه باشید داشته که تکه های میوه درون شربت باید شناور باشند حالا درب شیشه را محکم ببندید به صورتی که هوا نکشد سپس درون یخچال قرار دهید . برای بهتر شدن مزه و خوش عطر بودن کمپوت ساده می‌توانید از موادی مانند هل و گلاب و زعفران و وانیل و یا رنگهای خوراکی استفاده نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه کباب دیگی
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 27 مرداد 1400 ز : 21:35 | +

طرز تهیه کباب دیگی

مرحله اول

برای تهیه کباب دیگی بدون فر ابتدا باید سس مخصوص این غذا با گوشت را تهیه کنید برای این کار دو قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را همراه با آبلیمو و مقداری آب مخلوط کنید سپس با آن ادویه های نمک و فلفل و پاپریکا و آویشن و ادویه کاری را اضافه نمایید این صورت را کنار قرار داده و به سراغ مرحله بعدی بروید .

مرحله دوم

در گام بعدی گوشت چرخ کرده را همراه با پیاز خرد شده و سیر له شده مخلوط کنید سپس با آن فلفل دلمه ای خرد شده را همراه با نعنا و جعفری اضافه نمایید پس از مخلوط کردن مواد نوبت به اضافه نمودن ادویه ها می رسد حالا گوشت را با دست حسابی ورز دهید تا ادویه ها به خورد آن برود و مزه دار شود ادویه های گوشت شامل زردچوبه فلفل و ادویه کاری می شود

مرحله سوم

کف ماهیتابه را چرب کنید و بعد از آن گوشت را کف آن تخت نمایید و هر مدل که خواستید آن را برش بزنید و حرارت را کم کنید تا آب‌ گوشت کاملاً کشیده شود و هنگامی که دو طرف آن پخته شد سس مخصوصی را که از قبل آماده کرده بودید بر روی گوشت ریخته و برای چند دقیقه اجازه دهید تا با حرارت کم کباب تابه‌ای شما جا افتاده شود .


.:: ::.


طرز تهیه ترشی انجیر
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 26 مرداد 1400 ز : 21:22 | +

طرز تهیه ترشی انجیر

مرحله اول

برای تهیه ترشی انجیر خانگی خوشمزه و تازه پس از اینکه میوه ها را شستید آنها را روی یک پارچه تمیز پهن کنید تا خشک شوند و آب اضافی آنها گرفته شود حالا به وسیله یک خلال دندان ضدعفونی شده چند سوراخ روی آنها ایجاد نمایید .

مرحله دوم

در مرحله بعد انجیر را درون یک ظرف شیشه ای ضد عفونی شده و تمیز بریزید حالا نوبت اضافه کردن نمک و فلفل سبز همراه با گلپر و سرکه به این ترشی خوشمزه خانگی می باشد . اندازه سرکه در حدی باشد که کاملا روی انجیر ها را بپوشاند .

مرحله سوم

پس از انجام این مراحل در شیشه را محکم ببندید و آن را در هوای خنک قرار دهید تا ترشی شما برسد پس از گذشت حداقل یک ماه ترشی انجیر سیاه شما آماده برای مصرف شده است . اگر می‌خواهید ترشی لیته تهیه کنید فقط کافی است مواد را درون میکسر ریخته و مخلوط نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه شیرینی کنجدی
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 26 مرداد 1400 ز : 20:48 | +

طرز تهیه شیرینی کنجدی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی کنجدی خوشمزه و مقوی خانگی ابتدا کنجد را همراه با گردو و پسته درون ماهیتابه ریخته و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید ، بعد از ۳ الی ۴ دقیقه تفت دادن اجاق گاز را خاموش کرده و اجازه دهید تا خنک شوند .

مرحله دوم

در مرحله بعد شکر را درون ماهی تابه بریزید و بدون اینکه ماده دیگری را اضافه کنید و روی حرارت بسیار کم اجاق گاز قرار دهید تا شکر ذوب شود ، پس از اینکه شکر به خوبی و کاملاً ذوب شد اجاق گاز را خاموش کنید و بلافاصله ارده را همراه با شیره به آن اضافه کنید و به خوبی با هم مخلوط نمایید .

مرحله سوم

در مرحله بعد کاغذ روغنی را درون قالب قرار دهید سپس شکر حل شده را همراه با شیره درون قالب بریزید و بر روی آن مغز گردو و پسته و کنجد را اضافه کنید ، حالا اجازه دهید تا شیرینی‌ بدون فر خنک شود سپس آنرا نوش جان نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه مربای انجیر
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 25 مرداد 1400 ز : 22:56 | +

طرز تهیه مربای انجیر

مرحله اول

برای تهیه مربای انجیر سیاه باید انجیر های سالم و تازه را انتخاب کنید سعی کنید از میوه های درشت استفاده کنید پس از اینکه آنها را شستید و درون آبکش قرار دادید تا آب اضافی آن گرفته شود درون قابلمه ریخته و بر روی آنها شکر بپاشید .

مرحله دوم

در مرحله بعدی و پس از انجام عملیات شکر پاشی برای ۳۰ دقیقه اجازه دهید روی حرارت ملایم اجاق گاز بجوشد ، حالا زمان اضافه کردن آب لیمو ترش یا جوهر لیمو می باشد بعد از آن چوب دارچین را اضافه کنید و اجازه دهید تا مربای خانگی برای ۱۵ دقیقه دیگر بجوشد .

مرحله سوم

زمانی که مربا کاملا پخته و جا افتاده شد اجاق گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا در همان شرایط سرد شود اکنون می توانید چوب دارچین را از درون آن خارج کنید و میوه ها را درون ظرف شیشه ای بریزید و برای جلوگیری از شکرک زدن مربا درب ظرف را محکم بسته و در یک مکان مناسب و خنک از آن نگهداری کنید .


.:: ::.


طرز تهیه غذا با ران مرغ
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 25 مرداد 1400 ز : 22:54 | +

طرز تهیه غذا با ران مرغ

مرحله اول

برای تهیه یک غذا با ران مرغ خوشمزه پس از اینکه ران های مرغ را تمیز کردید آنها را درون قابلمه ریخته و سپس به آن یک عدد پیاز خرد شده را همراه با سیر خرد شده اضافه کنید پس از انجام این کار نوبت اضافه کردن ادویه کاری مخصوص مرغ ، زردچوبه ، نمک و برگ بو می رسد .

مرحله دوم

در پایان دو لیوان آب جوش به مواد درون قابلمه اضافه کرده و آن را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا خوراک مرغ مجلسی بپزد . پس از این که غذای شما به خوبی پخته شد ران ها را خارج کرده و چ درون ماهیتابه بریزید حالا با مقدار کمی روغن تفت دهید تا طلایی رنگ شوند .

مرحله سوم

در مرحله بعدی آب مرغ را از صافی رد کنید سپس به آن یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی اضافه کنید ، مواد را درون قابلمه ای کوچک ریخته و روی حرارت اجاق گاز قرار داده و تا زمانی که به غلظت  یک سس برسد آن را بجوشانید .

مرحله چهارم

برای تزیین سینی غذا دو عدد سیب زمینی را خرد کنید و پس از سرخ کردن در کنار سینی قرار دهید . این خوراک خوشمزه و مجلسی را همراه با یک ته چین ساده زعفرانی و سالاد شیرازی مخصوص سرو کنید .


.:: ::.


طرز تهیه سیب زمینی تنوری
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 25 مرداد 1400 ز : 22:52 | +

طرز تهیه سیب زمینی تنوری

مرحله اول

برای تهیه سیب زمینی تنوری به روش رستورانی ابتدا سیب زمینی ها را به صورت نگینی خرد کنید و ماهی تابه را همراه با مقدار کمی روغن روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید پس از اینکه روغن داغ شد ، آنها را درون ماهیتابه ریخته و سرخ کنید

مرحله دوم

حالا نوبت به خرد کردن و تفت دادن قارچ ها می‌رسد ، اگر قارچ ها را در مرحله اول تفت ندهید ، هنگامی که مواد فست فود را درون فر قرار دهید قارچ آب می اندازد و مزه خوبی به غذا نخواهد داد .

مرحله سوم

حالا ظرفی را که قرار است در درون فر قرار دهید آماده کرده و به ترتیب سیب زمینی و قارچ و آویشن و پودر سیر را اضافه کنید ، سپس روی این مواد پنیر گودا ، ذرت و فلفل دلمه ای ، سس مایونز قرار دهید .

مرحله چهارم

اکنون نوبت اضافه کردن پنیر پیتزا و آویشن و سوسیس و پنیر پیتزا دوباره و پودر پاپریکا و فلفل دلمه ای خرد شده می‌باشد . ظرف را برای مدت زمان ۱۵ دقیقه ( تا هنگامی که پنیر کاملآ آب شود ) و با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد درون طبقه میانی فر قرار می دهیم تا خوراک سیب زمینی با پنیر پیتزا کاملا پخته شود .


.:: ::.


طرز تهیه شربت گل پنیرک
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 21 مرداد 1400 ز : 22:22 | +

طرز تهیه شربت گل پنیرک

مرحله اول

برای تهیه شربت گل پنیرک خوشمزه و با خواص فراوان ، ابتدا گل پنیرک را با آب سرد بشویید سپس آن را درون کاسه ریخته و به آن آب سرد اضافه کنید ، برای مدت زمان ۱۰ دقیقه اجازه دهید تا بخیسد ، سپس آن را از صافی رد کنید .

مرحله دوم

حالا برای هر لیوان یک قاشق غذاخوری عسل و چند تکه یخ کنار قرار دهید سپس یک قاشق خاکشیر اضافه کنید بعد از اضافه کردن این مواد نوبت‌ به اضافه کردن شهد و گل پنیرک میباشد لیوان ها را با آب سرد پر کنید اگر می‌خواهید رنگ نوشیدنی تابستانی شما صورتی شود مقداری هم آبلیمو اضافه کنید .

مرحله سوم

برای اینکه رنگ آن نارنجی شود از زعفران غلیظ استفاده کنید اگر می‌خواهید رنگ نوشیدنی شما کمرنگ یا پررنگ شود می‌توانید مقدار گل پنیرک را کم و یا زیاد کنید . گل پنیرک را از قبل میتوانید آماده نمایید و برای حفظ رنگ آن را درون فریزر قرار دهید .

خواص گیاه

دم کردهٔ گل‌ها به خاطر داشتن موسیلاژ، یکی از داروهای خوب ضد سرفه است. هم چنین به عنوان ضد نزله(زکام) و تورم دهان و گلو مصرف می‌شود. از سویی چون دارای خاصیت قابض ضعیف است، تا حدی به عنوان ضداسهال عمل می‌کند.منبع ( ویکی پدیا )


.:: ::.


طرز تهیه کیک قابلمه ای
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 20 مرداد 1400 ز : 21:30 | +

طرز تهیه کیک قابلمه ای

مرحله اول

اگر قصد دارید امروز یک کیک خانگی بدون فر خوشمزه و ساده را تهیه کنید به شما کیک قابلمه ای را پیشنهاد می دهیم برای پخت این کیک ابتدا تخم مرغ و شکر را درون کاسه با هم مخلوط کرده و با یک همزن برقی تا زمانی که آنها سفید شوند هم بزنید .

مرحله دوم

در مرحله بعد تمام مواد به جز آرد را به تخم‌مرغ های زده شده اضافه کنید و بخوبی با هم مخلوط کنید ، پس از اینکه مایه کیک بدون فر یکدست شد آرد را به آن اضافه نمایید و آن را هم مخلوط کنید . چند عدد کاسه سوفله آماده کنید و مقداری مایه کیک در کف آنها بریزید .

مرحله سوم

در این مرحله مقداری از شکلات های قطره ای را درون سوفله ها بریزید و دوباره الباقی مایه کیک را اضافه نمایید تا جایی که ظرف ها پر شوند ، حالا کاسه ها را درون یک قابلمه قرار دهید و تا نصف کاسه ها آب بریزید ، با یک حوله بزرگ در قابلمه را بپوشانید و آن را روی قابلمه قرار دهید ظرف را روی حرارت متوسط اجاق گاز قرار دهید و ۵ الی ۶ دقیقه بعد از هنگامی که آب شروع به جوشیدن کرد ، گاز را خاموش کنید ، اکنون کاپ کیک شکلاتی شما آماده برای سرو شده است .


.:: ::.


طرز تهیه کوبیده ماهی
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 20 مرداد 1400 ز : 21:29 | +

طرز تهیه کوبیده ماهی

مرحله اول

برای تهیه ماهی کوبیده پس از این که ماهی ها را تمیز کردید و پوست آنها را جدا نموده و استخوان های ماهی را کاملاً جدا کنید ، حالا فیله های ماهی را بشویید سپس آنها را درون آبکش ریخته تا آب اضافی آن گرفته شود برای مدت زمان یک ساعت ویلا ها را درون فریزر قرار دهید ، این کار باعث می‌شود که مایه کوبیده شل نشود .

مرحله دوم

در مرحله بعد پیاز را همراه با فلفل دلمه درون میکسر ریخته و آنها را خرد کنید مواد خرد شده را درون آبکش بریزید تا آب اضافی آن کشیده شود حالا پیاز خرد شده را همراه با کره و ماهی درون چرخ گوشت ریخته و چرخ میکنیم در همین حال که مشغول چرخ کردن گوشت دستی مقداری فلفل پرک هم به آن اضافه کنید

مرحله سوم

پس از اینکه فیله ماهی چرخ شد به آن فلفل سیاه زیاد همراه با نمک اضافه کنید برای چند دقیقه گوشت را ورز دهید و پس از اینکه مایه کوبیده خانگی شما منتشر شد آن را برای ۳۰ دقیقه درون فریزر قرار دهید . حالا می‌توانید گوشت ها را سیخ گرفته و آن را بر روی ذغال های سرخ قرار داده و کباب کنید .

مرحله چهرم

در مرحله بعد و برای بهتر شدن طعم این کباب کوبیده آبدار مقداری کره را آب کنید همراه با زعفران و آبلیمو مخلوط نمایید و پس از این که غذای شما پخته شد از این مایع به عنوان رومال استفاده کنید و غذای خود را مزه دار نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه کیک یخچالی لیوانی
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 16 مرداد 1400 ز : 21:55 | +

طرز تهیه کیک یخچالی لیوانی


مرحله اول

برای تهیه کیک یخچالی لیوانی خانگی به روش کافی شاپ و قنادی ابتدا شیر را همراه با خامه درون کاسه بریزید این مواد را با پشت قاشق یا چنگال به آرامی با هم مخلوط کنید و پس از انجام این کار نوبت به اضافه کردن پودر کاکائو میرسد مواد را پس از اینکه به خوبی با هم مخلوط کردید و کاملاً یکدست شدند و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا کاملاً در یکدیگر حل شوند


مرحله دوم

در مرحله بعد و پس از اینکه شیر شروع به جوشیدن کرد اجاق گاز را خاموش کنید . بلافاصله شکلات های خرد شده را به شیر اضافه کنید تا با آن حرارتی که دارد شکلات ها را حل کند . بیسکویت ها را به صورت نیمکوب آماده کنید و درون یک کاسه بزرگ بریزید حالا شیر شکلاتی را به آن اضافه کنید و با قاشق به خوبی مایه کیک یخچالی با هم مخلوط کنید .


مرحله سوم

در این مرحله چند لیوان را آماده کرده و درون آن نایلون قرار دهید حالا از مایه کیک خانگی درون لیوان ها ریخته و به خوبی فشار دهید تا تمام لیوان پر شود . لیوان ها را برای مدت زمان ۲ الی ۳ ساعت درون فریزر قرار دهید ، پس از آماده شدن کیک را به صورت دلخواه برش بزنید .


.:: ::.


مرغ با سس زرشک
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 16 مرداد 1400 ز : 21:53 | +

مرغ با سس زرشک


مرحله اول

برای تهیه مرغ با سس زرشک ابتدا تکه های مرغ را درون ماهیتابه ریخته و کمی روغن به آن اضافه کنید و همراه با مقداری زردچوبه آنها را حسابی تفت دهید ، حالا باید پیاز را در ابعاد درشت خرد کنید و همراه با سیر و فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی و رب درون مخلوط کن بریزید ، این مواد را با هم میکس کنید تا یک سس غلیظ آماده شود .


مرحله دوم

در مرحله بعد سس آماده شده را به تکه های مرغ تفت داده شده اضافه کنید ، حرارت را کمی زیاد کرده تا خوراک شروع به جوشیدن کند ، اکنون با یک دمی درب ماهیتابه را بپوشانید و حرارت را کم کنید ، تا غذای شما آماده و مغز پخت شود . بعد از اینکه مرغ آماده شد نصف لیوان زرشک با غذا اضافه کنید و برای ۱۰ دقیقه دیگر اجازه دهید تا با حرارت کم خوراک مرغ آبدار شده و دم بکشد .


.:: ::.


طرز تهیه کیک خیس کافی شاپی
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 14 مرداد 1400 ز : 21:59 | +

مرحله اول

برای تهیه کیک خیس کافی شاپی ابتدا مواد خشک را که شامل ( پودر کاکائو و آرد و جوش شیرین و بکینگ پودر ) میشود با هم مخلوط کرده و آنها را الک می کنیم سپس درون ظرفی جداگانه تخم مرغ را شکسته و با شکر مخلوط می کنیم آنها را با دور تند همزن برای ۵ دقیقه میزنیم تا از حالت لختگی خارج شده و کرم رنگ شود .

مرحله دوم

در مرحله بعدی وانیل را همراه با روغن و شیر به تخم مرغ ها اضافه میکنیم و با دور کند همزن برای یک دقیقه هم می زنیم تا کاملا یکدست و جا افتاده شوند در گام بعدی نوبت به اضافه کردن مواد خشک که قبلاً گفتیم شامل چه چیزهایی می شوند می باشد مواد خشک را در سه مرحله به مایه کیک خیس خانگی اضافه میکنیم مواد را حالا با همزن دستی هم میزنیم تا مایه کاملاً یکدست شود .

مرحله سوم

اکنون زمان انتخاب یک قالب مناسب برای پخت کیک میباشد قالبی را با قطر ۲۰ سانتیمتر انتخاب کنید دیواره ها و کف قالب را چرب کنید سپس پس کف قالب را با کاغذ روغنی بپوشانید و بعد از انجام این کار مایه را درون قالب بریزید .


مرحله چهارم

حالا دستگاه سولاردام را روی دمای ۱۵۵ درجه سانتیگراد پیش گرم کنید هنگامی که دستگاه شروع به بوق زدن کرد قالب را روی یک سه پایه کوتاه قرار داده و برای ۶۵ دقیقه با همان درجه حرارت درون دستگاه قرار دهید . اگر از فر گاز استفاده می کنید دما روی ۱۸۰ درجه تنظیم کرده و ۱۰ دقیقه قبل آن را پیش گرم کنید و برای مدت زمان ۶۰ دقیقه قالب را درون فر قرار دهید .

مرحله پنجم

در مرحله بعدی و پس از پخته شدن کیک ، قالب هنگامی که از گرما افتاد کیک را از آن جدا کنید و روی یک توری قرار دهید تا کاملاً سرد شود می توانید با استفاده از ماسوره ۲D با خامه کیک را تزیین کنید و یا اینکه همراه با گاناش آن را نوش جان نمایید .

.:: ::.


طرز تهیه پیتزا فوری
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 14 مرداد 1400 ز : 21:55 | +

طرز تهیه پیتزا فوری


مرحله اول

اگر می خواهید پیتزا فوری و در زمان کوتاه با مرغ بپزید ابتدا سینه مرغ را به صورت نگینی خرد کنید و آنها را درون ماهیتابه ریخته و با مقدار کمی روغن تفت دهید سپس به آن پیاز نگینی خرد شده را اضافه کرده و پس از مخلوط کردن مواد زردچوبه را نیز به آنها اضافه کنید و مواد را به خوبی با هم تفت دهید


مرحله دوم

در مرحله بعدی قارچ و فلفل دلمه ای را نیز به صورت نگینی خرد کرده و همراه با ادویه های دیگر به سینه مرغ اضافه کنید پس از اینکه به خوبی تفت دادید مواد را و کاملاً جا افتاده شدند نصف استکان آب را اضافه کنید و برای ۱۰ دقیقه اجازه دهید تا با حرارت ملایم بپزد .


مرحله سوم

در گام بعدی باید قالب فر را چرب کنید و پس از آن نان تست ها را درون قالب بچینید و روی نان را با سس کچاپ پر کنید ،حالا باید مخلوط مرغ را اضافه کنید و بعد از آن پنیر پیتزا را بریزید روی مواد کمیاب بپاشید و قالب را درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید بعد از گذشت پنج دقیقه گریل را روشن کنید تا روی پیتزا خانگی با نان تست طلایی رنگ شود اکنون خوراک شما آماده برای مصرف می باشد .


.:: ::.


دستور پخت مرغ پنیری
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 11 مرداد 1400 ز : 20:18 | +

دستور پخت مرغ پنیری


مرحله اول

اگر می خواهید یک غذای جدید را با مرغ تجربه کنید و از غذاهای معمول و عادی خسته شده اید به شما مرغ پنیری را پیشنهاد می کنیم برای تهیه این غذا ابتدا فیله های مرغ را روی تخته قرار داده و با گوشت کوب پهن نمایید سپس برای مرینیت مرغ از چاشنی ایتالیایی و پودر سیر و نمک و فلفل استفاده کنید پس از انجام این کار ها پنیر پارمسان را همراه با آرد بادام درون یک کاسه ریخته و با هم مخلوط کنید .


مرحله دوم

در مرحله بعد و درون ظرف جداگانه تخم مرغ ها را بشکنید و هم بزنید حالا سینه های مرغ را به این تخم مرغ آغشته کنید و پس از آن مخلوط پنیر پارمسان را اضافه نمایید حالا زمان پخت فیله مرغ می باشد . در حرکت بعدی شما ظرف مورد نظر را آماده کرده و روغن را درون ظرف بریزید ، روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید و پس از اینکه روغن بخوبی داغ شد حرارت اجاق گاز را کم کنید . زمان آن رسیده که تکه های مرغ را برای مدت زمان ۵ دقیقه درون ظرف تفت دهید . تا دو طرف آن پخته و طلایی رنگ شود اکنون خوراک مرغ شما آماده برای سرو می باشد .


.:: ::.


طرز تهیه موهیتو خانگی
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 10 مرداد 1400 ز : 22:20 | +

طرز تهیه موهیتو خانگی

مرحله اول

اگر می‌خواهید مزه یک نوشیدنی فوق العاده و بهشتی را در تابستان تجربه کنید به شما استفاده از موهیتو خانگی را پیشنهاد می دهیم برای تهیه آن ابتدا باید پوست لیمو ترش های تازه را را بگیریم و بعد از آن لیموها را برش زده و هسته های آن را جدا نمایید .

مرحله دوم

در مرحله بعد لیمو ها را همراه با نعنا و شکر و چند قاشق آب درون مخلوط کن بریزید ، این مواد را به خوبی با هم میکس کنید تا کاملا یکدست شوند ، اکنون میتوانید این نوشیدنی را درون ظرف های مخصوص سرو بریزید ، در پایان به شربت آب گازدار و یخ اضافه کنید و با برش های لیمو ترش و نعنا تازه تزیین کنید . حالا آماده برای مصرف می‌باشد .


.:: ::.


طرز تهیه خوراک لوبیا سبز گیاهی
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 9 مرداد 1400 ز : 23:2 | +

طرز تهیه خوراک لوبیا سبز گیاهی

مرحله اول

اگر شما قصد دارید غذاهای رژیمی را در برنامه غذایی خود قرار دهید به شما استفاده از خوراک لوبیا سبز گیاهی را پیشنهاد میکنیم برای تهیه این غذا ابتدا پیاز را خرد کرده سپس درون ماهیتابه ریخته و با مقدار کمی روغن تفت دهید پس از انجام این کار قارچ خرد شده را اضافه کنید حالا از کمی نمک و زردچوبه و فلفل به عنوان ادویه برای مزه دار کردن استفاده کنید

مرحله دوم

در گام بعدی هویج را به خوراک رژیمی خود اضافه کنید همین که مواد تفت داده شد نوبت به اضافه کردن لوبیا سبز میرسد ، شما حالا از رب گوجه‌فرنگی به عنوان چاشنی استفاده کنید بعد از کمی تفت دادن نمک و زردچوبه و فلفل را به خوراک اضافه کرده و پس از انجام این مراحل حدود ۲ لیوان آب به غذا اضافه کنید پس از این که شروع به جوشیدن کرد حرارت را کم کنید تا غذای شما جا افتاده و لعاب دار شود در پایان برای بهتر شدن مزه از کمی آب لیمو تازه استفاده کنید . شما برای پخت این غذا می توانید نخود فرنگی را نیز جایگزین لوبیا سبز نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه پنکیک
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 9 مرداد 1400 ز : 23:0 | +

طرز تهیه پنکیک

مرحله اول

اگر می خواهید یک شیرینی بسیار خوشمزه تهیه کنید به شما پنکیک را پیشنهاد می دهیم برای تهیه این شیرینی بسیار خوشمزه و دلچسب ابتدا درون یک کاسه تخم مرغ را بشکنید سپس شکر را همراه با وانیل و نمک و شیر به آن اضافه کنید . مواد را تا زمانی که کاملاً یکدست و یکنواخت شوند هم بزنید .

مرحله دوم

در مرحله بعد آرد را بر روی مایه شیرینی خانگی الک کنید سپس به آن بکینگ پودر را اضافه نمایید ، مایه را به خوبی مخلوط کنید حالا نوبت اضافه کردن روغن مایع می باشد . ظرف را برای مدت زمان ۱۰ دقیقه درون دمای محیط قرار دهید ، تا بیکینگ پودر تاثیر خود را روی مایه قرار دهد .

مرحله سوم

حالا یک ماهیتابه را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا زمانی که ماهیتابه به خوبی داغ شود . از مایه به اندازه یک ملاقه برداشته و در وسط ماهیتابه خالی می کنیم و اجازه میدهیم تا یک طرف پنکیک پخته شود . هنگامی که حبابهای روی پنکیک به وجود آمد زمان آن رسیده که آن را بچرخانید و طرف دیگر شیرینی را بپزید .


.:: ::.


طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی بدون فر
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 9 مرداد 1400 ز : 22:58 | +

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی بدون فر

مرحله اول

برای تهیه یک کاپ کیک شکلاتی بدون فر خوشمزه و پفکی ابتدا باید مواد خشک را که شامل آرد و بکینگ پودر و پودر کاکائو می باشد با هم مخلوط کنیم و برای سه مرحله آنها را الک نمایید سپس درون کاسه ای جداگانه تخم مرغ را شکسته ، سپس به آن وانیل و شکر را اضافه میکنیم این مواد را با همزن میزنیم تا از حالت لختگی خارج شوند

مرحله دوم

در مرحله بعد شیر را همراه با روغن به تخم مرغ اضافه میکنیم و برای مدت زمان یک دقیقه آنها را هم میزنیم حالا نوبت به اضافه کردن آرد می رسد آر را هم در دو مرحله به مایه کیک بدون فر اضافه کرده و آنها را هم می زنیم . حالا چند فنجان نشکن انتخاب کرده و آنها را چرب می کنیم ، تا نصف فنجان را با مایه کیک پر کنید .

مرحله سوم

یک قابلمه مناسب را انتخاب کرده و تا اندازه نصف ارتفاع فنجان ها در آن آب میریزیم ، قابلمه را روی اجاق گاز قرار داده و زمانی که آب شروع به جوشیدن کرد فنجان ها را داخل آب جوش قرار میدهیم یک دم کنی بر روی قابلمه قرار داده و حرارت را کم می‌کنیم . بعد از گذشت ۳۰ دقیقه با یک خلال چوبی کیک خانگی را چک می کنیم ، اگر از مایه کیک به خلال ها نچسبید کاپ کیک شما آماده برای مصرف شده است .


.:: ::.


طرز تهیه پلو شوشتری
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 9 مرداد 1400 ز : 22:55 | +

طرز تهیه پلو شوشتری

مرحله اول

برای پخت پلو شوشتری ابتدا باید لوبیاها را یک ساعت قبل از آشپزی درون آب بخیسانید سپس آنها را همراه با دو لیوان آب درون قابلمه ریخته و برای مدت زمان ۳۰ دقیقه با حرارت ملایم بپزید مراقب باشید زیاد بر روی اجاق گاز نمانند و لوبیا ها له نشوند .

مرحله دوم

در ادامه پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و درون ماهیتابه همراه با روغن یا کره محلی تفت دهید پس از اینکه پیاز ها سبک شدند به آن زردچوبه را اضافه نمایید کمی مواد را با هم مخلوط کرده و پس از آن سینه های مرغ خرد شده را به پیاز داغ اضافه کنید و با هم تفت دهید

مرحله سوم

در مرحله بعد به این مواد دارچین را همراه با زیره و نمک و فلفل اضافه کنید و برای ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا خوراک مرغ بپزد تا حالا زمان آن رسیده که زعفران و لوبیاهای پخته شده را به مرغ اضافه نمایید و در آخر شوید را اضافه کنید و باهم مخلوط نمایید

مرحله چهارم

حالا نوبت پخت برنج می‌باشد ، برنج را با نمک بپزید و پس از آبکش کردن ، کف قابلمه را چرب کنید ته دیگ خود را قرار دهید و بعد از آن به صورت لایه لایه برنج و مرغ را اضافه کنید و آنها را با هم مخلوط نمایید و در پایان زعفران را اضافه کنید و برای مدت زمان ۴۰ دقیقه با حرارت کم اجازه دهید تا برنج دم بکشد اکنون پلو‌ مجلسی شما آماده برای سرو می باشد .


.:: ::.


طرز تهیه رانی هلو
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 5 مرداد 1400 ز : 18:25 | +

طرز تهیه رانی هلو

مرحله اول

برای تهیه رانی هلو نوشیدنی خوشمزه خانگی پس از اینکه پوست میوه‌ها را گرفتید آنها را خرد کنید سپس قابلمه مناسب را انتخاب کرده و بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید و آب را درون قابلمه ریخته و پس از اینکه شروع به جوشیدن کرد و شکر را به آن اضافه نمایید آنها را هم بزنید تا شکر کاملا حل شود .

مرحله دوم

در مرحله بعد میوه های خرد شده را اضافه کنید و پس از ۱۵ دقیقه جوشیدن اجاق گاز را خاموش کنید حالا نوبت آن رسیده که یک قاشق غذاخوری آب لیمو به آب اضافه کنید این کار شما باعث می‌شود که میوه ها پس از پخته شدن تغییر رنگ ندهند .

مرحله سوم

مقداری از هلو را برداشته و الباقی آن را درون مخلوط کن بریزید و به صورت پوره در آورید ، حالا هلو هایی را که برداشته بودید به پور اضافه کرده و درون یخچال فریزر قرار دهید آنها را در حدی که درون فریزر قرار دهید که به صورت تگری در آید و قبل از اینکه یخ میزند این نوشیدنی را مصرف کنید .


.:: ::.


طرز تهیه بادمجان سوخاری
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 5 مرداد 1400 ز : 18:23 | +

طرز تهیه بادمجان سوخاری

مرحله اول

برای تهیه غذا بدون گوشت و یک بادمجان سوخاری خوشمزه ابتدا باید پنیر موزارلا را به صورت ورقه ورقه برش بزنید و آن را در دمای محیط برای ۳۰ دقیقه قرار دهید تا خشک شود سپس بادمجان ها را به صورت مستطیلی شکل برش بزنید و بر روی آنها نمک بپاشید بعد از گذشت پنج دقیقه ورقه های پنیر را بین دو برش بادمجان قرار دهید .

مرحله دوم

تخم مرغ ها را درون یک کاسه بشکنید و به آن نمک و فلفل را اضافه کنید و با یک قاشق آنها را مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند . درون یک بشقاب آرد و درون بشقاب دیگر آردسوخاری بریزید حالا خوراک بادمجان را درون آرد سپس آنها را درون کاسه تخم مرغ بگذارید تا تمام قسمتهای آن به مایه تخم مرغ آغشته شود سپس درون آرد سوخاری غلتانده و آماده برای سرخ کردن کنید بعد از تفت دادن خوراک سوخاری رژیمی شما آماده برای سرو شده است


.:: ::.


طرز تهیه کره بادام زمینی
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 1 مرداد 1400 ز : 22:43 | +

طرز تهیه کره بادام زمینی

مرحله اول

برای یادگیری تهیه کره بادام زمینی خانگی خوشمزه و خوشرنگ ابتدا باید پوست بادام ها را بگیرید سپس آنها را درون ماهی تابه ریخته و با حرارت ملایم تفت دهید تا زمانیکه داغ شود و بوی آنها بلند شود ، پس از انجام این مرحله بادام ها را درون مخلوط کن ریخته و به صورت پوره درآورید ، توجه داشته باشید مخلوط کن را به اندازه یک بند انگشت پر کنید .

مرحله دوم

اگر شما از بادام زمینی های ایرانی استفاده میکنید به علت چرب بودن آن نیازی به اضافه کردن روغن ندارید ، اگر از محصولات خارجی استفاده میکنید ، در هنگام مخلوط کردن روغن اضافه کنید ، در چند نوبت هم دستگاه را خاموش کرده و با یک قاشق کره را از دیواره های پارچ مخلوط کن جدا نمایید .

مرحله سوم

برای بهتر شدن طعم کره میتوانید یک پینچ نمک و چند قاشق پودر قند به کره اضافه کنید . اکنون کره خانگی شما آماده شده و میتوانید برای صبحانه از آن استفاده کنید . کره بادام زمینی حاوی مواد مغذی بسیار زیادی میباشد که باعث افزایش سلامت قلب و بهبود سطح قند خون می شود.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه کره بادام زمینی,
.:: ::.


طرز تهیه خوراک با فیله مرغ در فر
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 1 مرداد 1400 ز : 22:31 | +

طرز تهیه خوراک با فیله مرغ در فر

مرحله اول

برای تهیه غذای خوشمزه با فیله مرغ در فر ابتدا باید کار مرینیت گوشت مرغ را انجام دهید برای این کار درون یک کاسه آبلیمو ریخته سپس به آن روغن زیتون و نمک را اضافه کنید مواد و با قاشق مخلوط کنید و پس از آن نمک را همراه با فلفل و پودر سیر و شوید و آویشن به آبلیمو اضافه کرده و فیله های مرغ را درون آن بخوابانید .

مرحله دوم

در مرحله بعد و پس از گذشت ۲ الی ۳ دقیقه پیاز خرد شده را همراه با هویج و فلفل دلمه ای و قارچ و گوجه فرنگی به سایر مواد اضافه نمایید روی ظرف را با یک سلفون به‌خوبی بپوشانید و آن را برای مدت زمان یک ساعت درون یخچال قرار دهید تا ادویه ها حسابی بخورد خوراک مرغ برود و مزه دار شود .

مرحله سوم

حالا نوبت به طبخ مرغ در فر رسیده است برای این کار درجه حرارت فر را روی ۲۰۰ درجه سانتی گراد تنظیم کرده و آن را از قبل پیش گرم کنید سپس فیله های مرغ را آماده کنید و همراه با سبزیجات درون فر و برای مدت زمان ۴۰ دقیقه قرار دهید تا آماده برای سرو شود .


.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com