تفریحی
تفریحی
طرز تهیه زیتون پرورده
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 31 مرداد 1399 ز : 12:53 | +

طرز تهیه زیتون پرورده

شما برای تهیه زیتون پرورده خوشمزه ابتدا باید گردوها را آسیاب نمایید ،سپس زیتون ها را بشورید پس از آن اگر احساس نمودید زیتون‌ها شور هستند آنها را برای مدت زمان ۲ ساعت درون آب سرد قرار دهید تا شوری آن گرفته شود . در مرحله بعد کاسه ای نسبتاً بزرگ را آماده کنید و درون کاسه ای گردو و رب انار و سبزی های خشکرا اضافه نمایید و مواد را با هم مخلوط کنید سپس نمک و آب انار ملس را اضافه کنید پس از آن سیر رنده شده را با مواد ترکیب نمایید حالا می‌توانید به این مواد زیتون های هسته جدا را اضافه کنید ، پس از انجام این مراحل مواد را با دست خوب چنگ بزنید تا سس شما حسابی بخورد زیتون ها برود .

کاسه را برای چند ساعت درون یخچال قرار دهید تا حسابی جا افتاده و مزه دار شود ، اگر زیتون شما شور می‌باشد میتوانید نمک را از لیست خود حذف کنید ، اگر آب انار شما ترش میباشد میتوانید رب انار را حذف کنید . کسانی که به طور منظم از روغن استفاده می‌کنند بیشتر تمایل به کاهش وزن دارند و به همین دلیل به ندرت می‌بینید که این‌گونه از افراد به اضافه وزن دچار باشند. مطالعات علمی نیز تایید کرده است که این افراد از سطح بالای سروتین در بدن خود برخوردارند. سروتین نوعی هورمون است که در بدن انسان احساس سیری را تقویت می‌کند بنابراین با مصرف زیتون می‌توان. روزانه تا ۲۰۰ کالری کمتر انرژی وارد بدن کرد که این موجب کاهش اشتها و احساس سیری می‌شود.


.:: ::.


طرز تهیه ساندویچ چیکن
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 30 مرداد 1399 ز : 23:45 | +

طرز تهیه ساندویچ چیکن

با عرض سلام خدمت همراهان گرامی شما برای تهیه این ساندویچ لذیذ و بسیار خوشمزه پیاز را خرد نموده سپس ماهیتابه را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده کمی روغن اضافه کنید هنگامی که روغن داغ شد پیازهای خرد شده را درون تابه ریخته و تفت دهید ، کمی که سبک و شیشه ای شدند زردچوبه را همراه با فیله های مرغ اضافه نمایید کمی با هم مخلوط کرده و درب تابه را ببندید ، حالا صبر میکنیم تا فیله های مرغ را به آرامی بپزد

سپس نمک و ادویه های مورد نظر را اضافه کنید کمی مواد را تفت داده و پس از آن فلفل دلمه ای و قارچ را درون تابه ریخته با هم مخلوط کرده دو قاشق غذاخوری آبلیمو اضافه کنید و مواد را مرتب هم می‌زنیم تا از آب انداختن قارچها جلوگیری کنیم ، در آخرین مرحله پنیر پیتزا را بر روی مواد ریخته و درب تابه را برای مدت زمان ۱۰ دقیقه بسته تا مواد ساندویچ مرغ ما کاملا پخته و آماده شود . پنیر پیتزا پر از چربی و مواد چاق کننده است که اگر ان را با موادی همچون سبزیجات بخورید ضرر کمتری برایتان خواهد داشت . استفاده همزمان پنیر پیتزا با سبزی های پخته یا خام فراوان، باعث می شود مواد ناسالم پنیر پیتزا کمتر جذب شود.


.:: ::.


طرز تهیه سالاد سیب زمینی روسی
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 30 مرداد 1399 ز : 1:4 | +

طرز تهیه سالاد سیب زمینی روسی

برای تهیه این سالاد خوشمزه فرنگی ابتدا باید سس را آماده کنیم ماست یونانی و سس مایونز را درون کاسه ریخته و با قاشق مخلوط می کنیم سپس ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو و پس از آن یک قاشق چایخوری عسل به ماست اضافه میکنیم مواد را هم زده با هم مخلوط میکنیم تا کاملا یکدست شوند سپس آویشن و نمک و فلفل را با ماست مخلوط کرده و سس را درون یخچال قرار میدهیم .

در مرحله بعد سیب زمینی را به صورت آب پز می پذیریم اما دقت کنید تا در اثر پخت زیاد سیب زمینی له نشود ، هنگامی که سیب زمینی خنک شد آن را به صورت نگینی خرد میکنیم ، درون ظرفی جداگانه نخودفرنگی و هویج را هم میپزیم پس از آماده شدن تمام مواد را با هم مخلوط می کنیم ، سیب زمینی هویج خیار شور ژامبون نخود فرنگی و پیازچه و شوید ، حالا به این مواد سس را اضافه می کنیم ،به خوبی با هم مخلوط نموده روی ظرف را بپوشانید و برای مدت زمان یک الی دو ساعت درون یخچال قرار داده تا مزه دار شود اکنون این سالاد خانگی آماده برای سرو میباشد . اگر به دلیل مسائل خاص نمیتوانید از سس مایونز استفاده کنید ، به جای تهیه سس از ماست موسیر استفاده کنید .


.:: ::.


طرز تهیه دست پیچ کرمانشاهی
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 27 مرداد 1399 ز : 21:23 | +

طرز تهیه دست پیچ کرمانشاهی

برای تهیه این نوع کوفته های خوشمزه ابتدا نخودها را یک شب قبل از آشپزی درون آب ریخته و بخیسانید در طول این مدت می توانید آب را برای دو الی سه مرحله عوض نمایید ، هنگامی که آب نخود ها را جدا نمودید آنها را درون قابلمه ریخته و کمی آب اضافه نمایید و بپزید سپس نخودها را له کنید .

در مرحله بعد گوشت چرخ کرده را درون کاسه ای ریخته سپس پیاز رنده شده را اضافه نمایید پس از آن تخم مرغ و نخود های له شده را به گوشت اضافه کنید مواد را کمی با هم مخلوط کرده سپس آرد نخودچی را همراه با مقداری نمک و فلفل به مواد اضافه کنید مواد را با دست به خوبی مخلوط کرده و ورز دهید تا کاملاً جا افتاده و یکدست شود .

برای مدت زمان یک ساعت به گوشت استراحت دهید سپس از مایع گوشت برداشته کف دست خط کنید و درون آن را با مواد مورد نظر را که شامل ( مغز گردو، کشمش، پیاز داغ و برگه آلو ) می شود پر کنید ،سپس آن را جمع کرده و به این ترتیب ادامه دهید تا کوفته ها آماده شود حالا دست پیچ ها را برای مدت زمان نیم ساعت درون یخچال قرار دهید .

در مرحله بعد تابع را بر روی اجاق گاز قرار داده و پیاز رنده شده و رب را درون تابه ریخته و تفت دهید تا رنگ عوض کند سپس نصف لیوان آب را همراه با کمی آبلیمو و نمک و فلفل و آویشن درون تابه ریخته و درب آن را ببندید صبر می کنیم تا بجوشد سپس کوفته مجلسی ها را درون تابه ریخته و برای مدت زمان یک ساعت اجازه میدهیم تا غذا آماده شود، برای اینکه سس خوشمزه ای داشته باشیم کمی نخود پخته و آلو به سس اضافه کنید .


.:: ::.


طرز تهیه مرغ نارگیلی
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 27 مرداد 1399 ز : 21:23 | +

طرز تهیه مرغ نارگیلی

برای تهیه یک مرغ لذیذ ابتدا تابه را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده سپس پیاز رنده شده را درون تابه ریخته و همراه با کمی روغن تفت می دهیم سپس سیر های خرد شده را به پیاز اضافه میکنیم و با هم تفت می دهیم کمی که رنگ مواد تغییر کرد و تکه های مرغ را درون تابه ریخته و با هم سرخ میکنیم سپس زنجبیل و رب را اضافه کرده و با هم تفت میدهیم تا هنگامی که رنگ رب تغییر کند .

در مرحله بعد نارگیل های رنده شده را درون ماهی تابه ریخته و با تکه های مرغ مخلوط میکنیم در همین حال که مواد در حال پخته شدن میباشند نمک و فلفل و زردچوبه و ادویه مخصوص و مورد نظر خود را اضافه کرده و پس از آن مقداری آب درون تابه ریخته و اجازه می‌دهیم تا خوراک مرغ بپزد ، صبر میکنیم تا آب مرغ به صورت غلیظ شود .

طعم این غذا بیشتر به تندی میزند ، اگر نارگیل تازه در دسترس شما نیست می توانید از پودر نارگیل استفاده کنید البته ناگفته نماند که با نارگیل تازه طعم بهتری خواهید داشت ، ریز و درشت رنده کردن نارگیل بستگی به سلیقه خود شما دارد .


.:: ::.


طرز تهیه ماکارونی سبوس دار
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 20 مرداد 1399 ز : 23:27 | +

طرز تهیه ماکارونی سبوس دار

برای تهیه خوراک ماکارونی بسیار خوشمزه و لذیذ ابتدا آب را درون قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید هنگامی که آب شروع به جوشیدن کرد مقداری نمک و زردچوبه به آن اضافه نمایید سپس اسپاگتی ها را درون قابلمه ریخته و اجازه می دهیم تا بجوشد . توجه داشته باشید این مدل پخت اسپاگتی نیازی به دم گذاشتن ندارد . علت این کار برای این است که می خواهیم یک ماکارونی رژیمی آماده نماییم ، عمل دم گذاشتن میزان قند غذا را دو برابر می کند . اگر ماکارونی را بلافاصله بعد از آبکش کردن داخل تابه سس بریزید، رشته‌های آن به هم نمی چسبند و شما را مجبور به افزودن روغن اضافی به غذا نمی‌کنند.

در مرحله بعد و پس از پخته شدن اسپاگتی آن را آبکش می کنیم و اجازه می‌دهیم آب آن کاملاً جدا شود . حالا مشغول تهیه مایه ماکارونی مجلسی می‌شویم برای این کار پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و درون تابه ریخته به همراه با مقدار کمی روغن پیاز ها را تفت می دهیمکمی که رنگ پیازها تغییر کرد گوشت را اضافه کرده و همراه با هم تفت می دهیم سپس فلفل دلمه و ادویه ها را اضافه می کنیم کمی که مواد با هم سرخ شد رب را اضافه کرده و با هم مخلوط می کنی حالا نصف لیوان آب اضافه می کنیم و اجازه می‌دهیم تا مایه جا افتاده شود . قارچ ها را به صورت جداگانه تفت میدهیم و در پایان کار به سس ماکارونی اضافه میکنیم هنگامیکه آب سس ماکارونی کشیده شد اجاق گاز رو خاموش میکنیم . پس از اینکه اسپاگتی ها را درون سینی کشیدیم سس را بر روی غذا ریخته و نوش جان میکنیم .


.:: ::.


طرز تهیه مرغ زعفرانی
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 17 مرداد 1399 ز : 20:11 | +

طرز تهیه مرغ زعفرانی

برای تهیه خورشت مرغ خوشمزه و دلچسب ابتدا تکه های مرغ را پشت و رو نمک می‌زنیم سپس برای مدت زمان ۲۰ دقیقه صبر میکنیم تا خون آب مرغ جدا شود سپس یک ماهیتابه را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار میدهیم کمی روغن و پس از آن زعفران اضافه میکنیم تکه های مرغ را درون تابه ریخته و تفت میدهیم ، دقت کنید درب ظرف باز باشد این کار باعث میشود طعم مرغ حفظ شود و پس از پخت تکه های مرغ شما کوچک نشود ، در همین حال درون تابه ای جداگانه پیاز را بصورت خلالی خرد کرده و همراه با کمی نمک تفت میدهیم کمی که پیاز ها تغییر رنگ داد سیر خرد شده را اضافه میکنیم سپس زردچوبه را اضافه میکنیم ، کمی که مواد تفت داده شد ۲ لیوان آب جوش درون تابه ریخته و بعد از آن تکه های مرغ را اضافه کنید نیمی از زعفران را به خورشت اضافه کرده

در مرحله بعد ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو به خورشت اضافه کرده و برای مدت زمان ۶۰ دقیقه اجازه دهید تا حسابی خورشت غلیظ و جا افتاده شود بعد از گذشت این زمان الباقی زعفران را همراه با ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو دوباره به خورشت اضافه کنید بعد از گذشت ۳۰ دقیقه مرغ زعفرانی شما آماده برای سرو شده است .


.:: ::.


طرز تهیه کشک کدو
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 17 مرداد 1399 ز : 19:51 | +

طرز تهیه کشک کدو

برای تهیه کشک کدو کرمانی خوشمزه پس از اینکه کدوها را به خوبی تمیز نمودید آن ها را شسته سپس پوست بگیرید تابه ای را بر روی اجاق گاز قرار داده کمی روغن اضافه کنید هنگامی که روغن داغ شد کدوها را درون تابه سرخ کنید . به جای سرخ کردن کدو ها می توانید از روش آب پز کردن هم استفاده کنید . پس از اینکه کدوها آماده شد پیاز و سیر را خورد کرده درون تابه ریخته و با هم تفت دهید کمی که رنگ پیازها تغییر کرد نمک فلفل سیاه و زردچوبه را هم اضافه کنید تمامی مواد را با هم تفت دهید .

در مرحله بعد درب تابه را بسته و اجازه دهید تا با حرارت ملایم کدوها آب بیندازد صبر کنید تا آب آن کشیده شود ، برای اینکه طعم بهتری داشته باشید میتوانید در کنار کدوها دو عدد گوجه فرنگی هم قرار دهید ، پس از آماده شدن مواد را با گوشتکوب کوبیده تا کاملا نرم و یکدست شوند ، سپس کشک و مغز گردو را اضافه کنید ، حالا برای مدت زمان ۱۰ دقیقه بر روی حرارت قرار داده تا خوراک کدو سبز خوشمزه شما حسابی جا افتاده شود ، همراه با پیاز داغ و سبزی خوردن سرو نمایید .


.:: ::.


طرزتهیه چلو گوشت مجلسی
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 9 مرداد 1399 ز : 19:42 | +

طرزتهیه چلو گوشت مجلسی

برای تهیه چلو گوشت مجلسی خوشمزه و خوش طعم ابتدا گوشت را به خوبی تمیز نموده و پس از آن شسته سپس یک ماهیتابه را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده کمی روغن اضافه کرده و هنگامیکه روغن داغ شد پیاز را درون تابه ریخته و تفت می دهیم هنگامی که پیازها سبک و شیشه‌های شدند زردچوبه را اضافه می کنیم مواد را تفت داده سپس گوشت را اضافه میکنیم کمی که رنگ گوشت تغییر کرد و یک قاشق غذاخوری زعفران همراه با چوب دارچین به مواد درون تابع اضافه میکنیم حالا مواد را درون زودپز ریخته ، پس از گذشت چند لحظه یک استکان آب اضافه کرده و حالا در زودپز را بسته و برای مدت زمان یک ساعت الی یک ساعت و نیم اجازه می دهیم تا گوشت بپزد، هنگامی که در زودپز را باز نمودید چوب دارچین را برداشته و مقدار آب گوشتی و روغنی را که درون زودپز مانده جدا میکنیم .

در مرحله بعد گوشت را درون تابه ریخته و روغنی را که جدا کرده بودیم را بر روی گوشت ریخته درون تابه تفت می دهیم کمی زعفران و فلفل به گوشت اضافه کنید آب گوشت را درون تابه ریخته درب تابه را بسته و اجازه دهید تا حسابی جا افتاده شود ، پس از اینکه شروع به جوشیدن کرد اجاق گاز را خاموش کرده و گوشت آماده شده را همراه با پلو سرو کرده و نوش جان کنید .


.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com