تفریحی
تفریحی
طرز تهیه مرغ با لوبیا سبز
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 30 فروردين 1400 ز : 7:44 | +

طرز تهیه مرغ با لوبیا سبز

مرحله اول

برای تهیه خوراک مرغ با لوبیا سبز پس از این که سینه های مرغ را شستید آنها را با دستمال خشک کنید سپس ماهیتابه تفلون را بر روی اجاق گاز گذاشته و یک قاشق کره درون آن آب کنید ، سینه های مرغ را به صورت افقی برش بزنید .

مرحله دوم

حالا تکه های مرغ را درون ماهیتابه ریخته و یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی هم اضافه کنید و مرغها را تفت دهید سپس پیاز و سیر خرد شده را به مواد اضافه کنید و با هم مخلوط کرده و تفت دهید حالا نوبت اضافه کردن لوبیا میباشد .

مرحله سوم

تمام مواد را مدام با هم مخلوط کرده و تفت دهید سپس ادویه ها و بعد از آن لیمو و کنجد را به خوراک خوشمزه خانگی اضافه کنید حرارت را کم کرده و اجازه دهید تا غذای شما بپزد ، در حین پخت مواد را چند مرتبه هم بزنید ، در پایان گشنیز خرد شده را به خوراک اضافه کنید و آن را میل نمایید .

خواص

این گیاه را اگر بپزید برای لاغری بسیار مفید است و از ریزش مو هم جلوگیری خواهد کرد . مصرف آن برای از بین برد چین و چروک های پوست عالی میباشد پس آنرا در رژیم غذایی خود قرار دهید .


.:: ::.


طرز تهیه آش ترش شمالی
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 28 فروردين 1400 ز : 20:55 | +

طرز تهیه آش ترش شمالی

مرحله اول

برای تهیه آش ترش شمالی خوشمزه و خوش عطر و بو ابتدا کدو حلوایی را خورد کرده سپس آن را با برنج نیم دانه و باقالی درون قابلمه ریخته سپس به آنها عدس و اگر قلم گوسفندی را در اختیار دارید همراه با دو لیتر آب اضافه کنید و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید .

مرحله دوم

هنگامی که آب شروع به جوشیدن کرد در چندین نوبت کف روی آن را بگیرید . سپس سبزی آشی را اضافه کنید و اجازه دهید تا آش محلی برای مدت زمان یک ساعت با حرارت ملایم کاملاً مغز پخت و جا افتاده شود و آب آن کشیده شود .

طرز تهیه آش رشته شمالی

مرحله سوم

در این فاصله زمانی که در اختیار دارید پیاز را خرد کرده و همراه با زردچوبه و نمک تفت دهید ، مقداری از آن را برای تزیین آش جدا کنید . حالا به الباقی پیاز سیر چرخ شده و روغن دنبه همراه با یک قاشق رب آلوچه به آش بدون رشته اضافه کنید و تفت دهید .

مرحله چهارم

بعد از گذشت یک ساعت پیاز و سیر تفت داده شده را همراه با آب نارنج و شکر و مقداری نمک به آش اضافه کنید حالا مزه اش را چک کنید اگر باب میل شما نبود میتوانید از رب آلوچه یا رب انار استفاده کنید بعد از اضافه کردن این مواد درب قابلمه را گذاشته و اجازه دهید تا برای ۱ ساعت با حرارت کم آش شمالی جا بیوفته .


.:: ::.


طرز تهیه کنگر ماست
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 28 فروردين 1400 ز : 20:54 | +

طرز تهیه کنگر ماست

مرحله اول

برای تهیه کنگر ماست در مرحله اول اول باید کنگر ها را به خوبی تمیز کنید و تیغ های آن را کاملاً جدا نمایید پس از انجام این کار و گرفتن گل های اضافه کنگره ها را به مدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه درون قابلمه همراه با آب و کمی نمک ریخته و اجازه می‌دهیم تا با حرارت کم بپزند .

مرحله دوم

پس از اینکه پخته شدند آنها را درون آبکش می ریزیم ، تا آب اضافی آن گرفته شود. حالا کنگرهای خشک شده را درون کاسه ریخته و به آنها دوغ گازدار را اضافه میکنیم مقدار دوغ در حدی باشد که روی کنگر را کاملاً بگیرد .

مرحله سوم

حالا کاسه را برای دو روز در یک جای خنک و خارج از یخچال قرار میدهیم بعد از گذشت این زمان کنگرها را جدا میکنیم سپس آنها را با ماست و نمک و فلفل و نعنا مخلوط می نماییم . درون ظرف دردار ریخته و برای ۳ روز در یخچال قرار می دهیم تا جا افتاده و آماده برای مصرف شود .

مرحله چهارم

کنگر یک گیاه وحشی و محلی می باشد که زمان برداشت آن اوایل فصل بهار است برای نگهداری آن در فریزر بعد از چیدن آنها را تمیز کنید و برای ده دقیقه همراه با کمی نمک و آبلیمو و مقداری آب بجوشانید سپس درون فریزر قرار دهید تا سیاه نشوند .


.:: ::.


طرز تهیه برگر ماهی
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 27 فروردين 1400 ز : 22:34 | +

طرز تهیه برگر ماهی

مرحله اول

برای تهیه برگر ماهی پس از این که ماهی را تمیز کردید و استخوان های آن را جدا کردید با قارچ مخلوط کرده و آن را درون چرخ گوشت بریزید پس از انجام این کار پیاز ها را رنده کنید و آب آن را جدا کنید ، تفاله پیاز را به گوشت ماهی اضافه کنید .

مرحله دوم

در مرحله بعد سبزی جعفری را همراه با سفیده تخم مرغ و آبلیمو به گوشت اضافه کنید مواد را با هم ترکیب کرده سپس پودر سیر نمک و فلفل را اضافه کنید . گوشت را به خوبی با دست ورز دهید تا حسابی جا افتاده و یکدست شود .

مرحله سوم

در پایان نوبت اضافه کردن آرد سوخاری می باشد . آرد را هم با مایه همبرگر خانگی مخلوط کنید . توجه داشته باشید که اگر از آرد سوخاری زیادی استفاده کنید همبرگر شما خشک می‌شود . حالا چانه های برگر را جدا کرده و حالت دهید درون پلاستیک فریزر کرده و برای یک ساعت درون یخچال قرار دهید .

مرحله چهارم

در مرحله بعد می‌توانید برگرهای خوشمزه را بر روی توری کباب کنید و یا اینکه درون ماهیتابه سرخ نمایید و یا پخت ماهی در فر را تجربه کنید . خوراک ماهی را همراه با کاهو و سس تارتار سرو نمایید . نکته : استفاده از انواع ماهی سالمون ، ماهی سفید و … برای پخت این غذا بلامانع می‌باشد .


.:: ::.


طرز تهیه کمپوت هلو خانگی
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 27 فروردين 1400 ز : 11:16 | +

طرز تهیه کمپوت هلو خانگی

 

 

مرحله اول

هلو دارای درختی پر بار می باشد و قیمت آن هم بسیار مناسب است در در اواسط فصل بهار و تابستان می‌توانید این میوه را تهیه کنید و با آن شربت مربا و کمپوت هلو تهیه نمایید . ابتدا باید هلوها را پوست بگیرید و آنها را با چاقو از وسط نصف کنید .

مرحله دوم

سپس هسته های هلو را خارج کنید پس از انجام این کار آب و شکر را با هم مخلوط کنی و بر روی اجاق گاز قرار دهید هنگامی که شکر درون آب حل شد و شروع به جوشیدن کرد محلول را اضافه کنید و صبر کنید تا هلو ها پخته شوند .

مرحله سوم

یکی از نکات مهم تهیه کمپوت خانگی این است که اجازه ندهید میوه له شود . برای اینکه رنگ کمپوت زیبا و شکیل باشد بهتر است آن را درون ظرف لعابی یا مسی بپزید . برای رنگ و مزه بهتر استفاده از مقدار کمی زعفران را پیشنهاد میکنیم . پس از پخت درون ظرف شیشه ای درب دار ریخته و در یخچال نگهداری کنید .


.:: ::.


طرز تهیه دمنوش به
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 27 فروردين 1400 ز : 11:14 | +

طرز تهیه دمنوش به

مرحله اول

اگر بدنبال یک دمنوش خوش عطر و بو با خواص درمانی هستید برای شما استفاده از دمنوش به را پیشنهاد میکنیم ، شما برای تهیه این دمنوش ابتدا ۴ عدد میوه تازه ( تعداد میوه دلبخواهی می‌باشد) را شسته و پس از گرفتن پوست رنده کنید .

مرحله دوم

حالا به رنده شده را بر روی سینی ریخته و آنرا زیر نور آفتاب یا بر روی بخاری و شوفاژ قرار دهید تا خشک شوند در طول این فاصله زمانی در چندین نوبت میوه ها را زیر و رو کنید تا کاملا یکدست خشک شوند ، سپس آن ها را الک کنید تا خورده ها جدا شوند .

مرحله سوم

میوه های خشک شده را درون ماهی تابه ریخته و بدون روغن تفت دهید ، مدت زمان تفت دادن تقریبا ۲ دقیقه است ، این کار باعث خواهد شد دمنوش شما رنگ بهتری داشته باشد ، پس از تفت دادن آنها را درون سینی ریخته و پس از اینکه خنک شد از آن مثل چای نگهداری کنید .

طرز تهیه دمنوش

حالا برای تهیه دمنوش ۳ قاشق غذاخوری به را درون کتری در حال جوش بریزید و همانند چایی اجازه دهید تا دم بکشد ، از هل و دارچین و زعفران هم میتوانید استفاده کنید و آن ها را اضافه نمایید که طعم و مزه دمنوش شما جذاب تر شود .

خواص دمنوش

خواص دمنوش ، مهمترین خاصیت آن آرامش بخش بدون آن است . از دیگر مزایای این دمنوش خواص ضدویروسی و درمان زخم معده و خواص ضدالتهابی و کاهش استرس و کاهش علائم آلرژی است .


.:: ::.


طرز تهیه اشکنه ماست
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 27 فروردين 1400 ز : 11:12 | +

طرز تهیه اشکنه ماست

مرحله

برای تهیه اشکنه ماست خوشمزه و محلی ، پس از اینکه پیاز را به صورت خلالی خرد کردید آن را درون ماهیتابه ریخته و با مقدار کمی روغن تفت دهید زمانی که پیاز ها سبک شیشه ای شد زردچوبه و فلفل را همراه با یک قاشق مرباخوری نعنا خشک اضافه کنید .

مرحله دوم

پس از مخلوط کردن مواد نصف لیوان آب اضافه کنید و اجازه بدهید تا با حرارت متوسط رو به بالا بجوشد هنگامی که شروع به قل قل کردن نمود دو عدد تخم مرغ را شکسته و به آن اضافه کنید اجازه دهید تا تخم‌مرغ ببندد سپس حرارت را کم کنید .

مرحله سوم

در این فاصله زمانی نمک را به دو لیوان ماست ترش اضافه نمایید و آن را تا زمانی که رقیق شود هم بزنید ، پس از انجام این کار نوبت اضافه نمودن ماست به اشکنه محلی می باشد توجه داشته باشید بعد از اضافه کردن ماست باید مواد را مدام هم بزنید .

مرحله چهارم

با این کار از بریدن ماست جلوگیری میکنید ، بعد از گذشت دو دقیقه اجاق گاز را خاموش کنید و این غذای محلی را همراه با نان سنگک تازه نوش جان نمایید . اگر شما برای درست کردن اشکنه ماست ترش ندارید می‌توانید ماست معمولی را با دوغ ترش مخلوط کنید سپس آن را به غذا اضافه نمایید


.:: ::.


طرز تهیه حلوا شیر عسلی
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 25 فروردين 1400 ز : 22:5 | +

طرز تهیه حلوا شیر عسلی

مرحله اول

برای درست کردن حلوا شیر عسلی مجلسی و خوشمزه ابتدا باید آرد را الک کنید سپس آن را درون ماهیتابه بریزید و با حرارت کم تفت دهید مدت زمان تفت دادن آرد تقریباً ۲۰ الی ۲۵ دقیقه می باشد این کار را باید تا زمانی که آرد بلند می شود انجام دهید .

مرحله دوم

یکی از نکات ریز در درست ‌کردن‌ حلوا مدت زمان تفت آرد می باشد ، هرچه آرد را بیشتر تفت دهید حلوا مجلسی شما تیره تر میشود . پس از انجام این کار کره و روغن مایع را به آرد اضافه کنید ، مواد را مرتب هم بزنید و تفت دهید .

مرحله سوم

پس از اینکه مواد بخوبی مخلوط شد نوبت به اضافه کردن زعفران و گلاب می‌رسد ، مواد را کمی با هم تفت دهید و در پایان آشپزی شیر عسلی را اضافه نمایید ، اجاق گاز را خاموش کرده و تا زمانی که بسته میشود مواد را مرتب هم بزنید . برای تزیین آن هم میتوانید از انواع مغز گردو و بادام و پسته استفاده کنید .


.:: ::.


طرز تهیه عدسی با قارچ
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 25 فروردين 1400 ز : 22:2 | +

طرز تهیه عدسی با قارچ

مرحله اول

برای تهیه خوراک عدسی با قارچ خوشمزه و استثنایی ابتدا باید عدس را یک الی دو ساعت قبل از آشپزی در آب بخیسانید حالا یک عدد پیاز را رنده کنید ، ماهیتابه رو روی اجاق گاز قرار دادید و کره را همراه با یک قاشق غذاخوری روغن درون ماهی تابه بریزید .

مرحله دوم

پیازهای خرد شده را درون ماهیتابه ریخته و تفت دهید ، پس از اینکه پیاز ها طلایی رنگ شدند عدس ها را همراه با عصاره گوشت و مقداری آب درون ماهیتابه ریخته و اجازه دهید تا با حرارت متوسط عدد ها به صورت نیم پز درآیند .

مرحله سوم

برای لعاب دار شدن خوراک عدسی یک عدد سیب زمینی را رنده کنید و به مواد درون ماهی تابه اضافه کنید . در یک ماهیتابه ای جداگانه قارچ‌ها را با حرارت بالا سرخ کنید دو قاشق آبلیمو هم به آنها اضافه کنید تا از سیاه شدن قارچ‌ها جلوگیری کند .

مرحله چهارم

برای تزیین خوراک رژیمی ۱ عدد پیاز را هم خرد کنید و تفت دهید . قارچها را پس از سرخ شدن به خوراک اضافه کنید و صبر نمایید تا غذای شما جا افتاده و غلیظ شود .


.:: ::.


طرز تهیه بلغور پلو
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 24 فروردين 1400 ز : 22:56 | +

طرز تهیه بلغور پلو

مرحله اول

برای تهیه بلغور پلو ترکیه ابتدا باید پیاز را به صورت نگینی خرد کنید آنها را درون قابلمه ریخته و با مقدار کمی روغن تفت دهید زمانی که پیاز ها رنگشان طلایی شد باید فلفل دلمه ای را همراه با قارچ و گوجه درون قابلمه ریخته و با هم مخلوط کنید .

مرحله دوم

پس از کمی تفت دادن نوبت اضافه کردن ادویه و رب گوجه فرنگی می باشد ، بلغور را که از قبل خیسانده بودید همراه با آب مرغ و یا آبگوشت اضافه کنید ، از عصاره گوشت و مرغ هم میتوانید استفاده کنید ، اجازه دهید تا خوراک با حرارت کم بپزد .

مرحله سوم

هنگامی که آب درون قابلمه کشیده شد یک دم کنی روی قابلمه گذاشته و برای ۴۰ دقیقه اجازه دهید تا غذا کاملا پخته و جا افتاده شود ، طعم اصلی این غذا تند می باشد . تقریباً شبیه دمپخت ایرانی می باشد و همراه با ترشی بادمجان محلی و ماست خانگی این غذا سرو می شود .


.:: ::.


طرز تهیه مرغ با سس قارچ
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 24 فروردين 1400 ز : 22:55 | +

طرز تهیه مرغ با سس قارچ

مرحله اول

برای تهیه مرغ با سس قارچ ابتدا سینه مرغ را به صورت تکه های باریک و نازک برش بزنید سپس درون یک کاسه سس سویا را همراه با روغن زیتون و سیر مخلوط کنید و تکه های مرغ را برای مدت زمان یک الی دو ساعت درون این سس بخوابانید تا مزه دار شوند .

مرحله دوم

اکنون ماهیتابه رو روی اجاق گاز قرار دهید مقداری روغن اضافه کنید زمانی که روغن داغ شد تکه های مرغ را درون ماهی تابه ریخته و دو طرف آن را سرخ کنید . مرغ سرخ شده را کنار قرار دهید . در همان ماهیتابه کره را آب کرده و خلال های پیاز را با یک حبه قند به صورت پیاز کاراملی آماده کنید .

مرحله سوم

قارچ ها را هم در ابعاد باریک خرد کنید و به پیاز های کاراملی اضافه کرده و تفت دهید اکنون شیر و خامه را همراه با ادویه ها به مواد اضافه کنید و همه را با هم مخلوط کرده و تفت دهید هنگامیکه سس شروع به جوشیدن کرد مخلوط آب و نشاسته ذرت را به آنها اضافه کنید .

مرحله چهارم

اجازه دهید تا سس با حرارت ملایم غلیظ شود پس از آماده شدن تکه های مرغ را به مواد درون ماهی تابه اضافه کنید ، اجازه دهید تا خوراک مرغ فوری برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با حرارت متوسط رو به پایین بپزد و غذای شما جا افتاده شود ، در پایان با جعفری خرد شده غذا را تزیین کنید .


.:: ::.


طرز تهیه سوپ چینی
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 23 فروردين 1400 ز : 23:20 | +

طرز تهیه سوپ چینی

مرحله اول

برای تهیه سوپ چینی پس از اینکه نودل ها را درون کاسه ریختید ۴ پیمان آب به آن اضافه کنید ، مواد را مخلوط کرده و اجازه دهید تا نودل ها بخیسند ، در این فاصله زمانی هویج ها را خرد کرده و درون ماهی تابه تفت دهید تا نرم شوند .

مرحله دوم

در مرحله و مرغ ها را خرد کرده و همراه با هویج مخلوط کنید ، پس از اینکه خوراک مرغ آبدار شد و درون روغن تفت داده شد مقداری زردچوبه و رب گوجه‌فرنگی را به آنها اضافه کنید مواد را مدام هم بزنید تا بوی خامی گوجه فرنگی گرفته شود سپس اسفناج را اضافه کنید و کمی مواد سوپ ساده را تفت دهید .

مرحله سوم

پس از مخلوط کردن مواد نصف پیمانه آب به خوراک مرغ خانگی اضافه کنید و درب ظرف را ببندید تا کمی مواد پخته شوند ، حالا زمان آن رسیده که آب مرغ را همراه با نمک و فلفل اضافه کنید و اجازه دهید تا خوراک برای ۱۵ دقیقه با حرارت ملایم بپزد .

مرحله چهارم

در ۱۵ دقیقه پایانی پخت باید نودل ها را به سوپ اضافه کنید پس از مخلوط کردن مواد نوبت اضافه کردن پیازها می‌باشد حالا اجازه دهید تا سوپ خوشمزه با حرارت ملایم پخته و جا افتاده شود ، در هنگام سرو از مقداری آبلیمو تازه هم برای چاشنی غذا استفاده نمایید . تخم مرغ را هم بصورت نیمرو آماده کنید و بر روی سوپ بکشید ، نوش جان


.:: ::.


طرز تهیه ماهی قزل‌آلا در فر
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 23 فروردين 1400 ز : 23:18 | +

طرز تهیه ماهی قزل‌آلا در فر

مرحله اول

برای پخت ماهی قزل آلا در فر ابتدا روی فیله های ماهی را با چاقو برش بزنید و درون آن شیارها را باکره و رزماری و فلفل سیاه پر کنید ، فیله ها را برای مدت زمان ۳۰ الی ۴۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید تا ماهی مزه دار شود .

مرحله دوم

در این فاصله زمانی سس مخصوص پخت ماهی قزل‌آلا رستورانی را تهیه کنید ، برای این کار درون یک کاسه روغن زیتون را همراه با فلفل چیلی و پودر فلفل قرمز مخلوط کنید ، کف سینی فرگاز کاغذ روغنی پهن کنید و تکه های ماهی را درون سینی قرار دهید .

مرحله سوم

حالا برش های لیمو را روی ماهی ها بگذارید و سس مخصوصی را که تهیه کرده بودید اضافه کنید ، سیب زمینی ها را برش بزنید و برای مزه دار کردن آن ها روغن زیتون را با چیلی و آویشن و نمک مخلوط کنید و برش های سیب زمینی را به آن آغشته کنید .

مرحله چهارم

تکه های سیب زمینی را هم کنار ماهی ها قرار دهید دستگاه فر گاز را روشن کنید و دمای آن را بر روی ۲۳۰ درجه سانتیگراد یا ۴۵۰ درجه فارنهایت تنظیم کنید . سینی را برای مدت زمان ۳۵ الی ۴۰ دقیقه درون فر قرار دهید ، غذا را همراه با نان یا برنج نوش جان کنید .


.:: ::.


جوجه کباب زعفرانی
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 22 فروردين 1400 ز : 21:24 | +

جوجه کباب زعفرانی

طرز تهیه جوجه کباب زعفرانی حرفه ای مخصوص خوشمزه به روش رستورانی ، با ماست خامه ای غذای مورد علاقه جوانان برای سفرهای روزانه . روش های گوناگونی برای تهیه جوجه کباب وجود دارد که با مواد مختلف مرغ را طعم دار نموده و غذای خود را نسبت به ذائقه خود آماده مینمایند . در شهرهای مختلف جوجه کباب را بصورت متنوع آماده مینمایند . برای مثال در برخی مناطق با رب گوجه فرنگی و رب انار و سبزیجات معطر جوجه کباب را تهیه مینمایند


.:: ::.


طرز تهیه مرغ دروغین
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 22 فروردين 1400 ز : 21:11 | +

طرز تهیه مرغ دروغین

مرحله اول

اگر می خواهید مرغ را خیلی حرفه ای و رستورانی تهیه کنید پیشنهاد می کنیم که مرغ دروغین را بپزید و از خوردن آن لذت ببرید . برای تهیه مرغ سوخاری ابتدا سیب زمینی ها را همراه با آب و نمک درون قابلمه ریخته و اجازه دهید تا بپزند .

مرحله دوم

تو این فاصله زمانی که دارید مرغ را نیز به صورت جداگانه همراه با فلفل و برگ بو درون قابلمه ریخته و بپزید . پس از اینکه مواد پخته شدند سیب زمینی ها را درون کاسه ریخته ، مرغ ها را نیز از استخوان جدا کنید و با سیب زمینی ها مخلوط نمایید .

مرحله سوم

گوشت مرغ و سیب زمینی را له کنید ، آنها را با پنیر موزارلا مخلوط کنید با دست مواد را هم بزنید و فلفل سیاه و نمک را اضافه کنید تا کاملا یکدست شوند . از مایه مرغ برداشته و به استخوان‌ها وصل کنید ، درون ظروف جداگانه آرد و تخم مرغ و آرد سوخاری بریزید .

مرحله چهارم

حالا مرغ ها را درون آرد قرار داده سپس درون ظرف تخم مرغ بغلتانید  پس از آن درون آرد سوخاری قرار دهید ، دوباره این کار را انجام دهید و این با به تخم مرغ و آرد سوخاری آغشته کنید ، درون ماهیتابه روغن بریزید و هنگامی که داغ شد خوراک مرغ را برای ۳ الی ۴ دقیقه سرخ کنید تا برشته شوند .


.:: ::.


طرز تهیه سس کارامل
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 22 فروردين 1400 ز : 21:9 | +

طرز تهیه سس کارامل

مرحله اول

برای تهیه سس کارامل ابتدا یک ماهیتابه بزرگ را بر روی اجاق گاز قرار دهید حرارت را کمکم کنید و شکر را درون ماهیتابه بپاشید هنگامی که شکر شروع به آب شدن کرد ، با یک قاشق چوبی شکر ها را مخلوط کنید تا نسوزند .

مرحله دوم

پس از آب شدن شکرها کره را اضافه کنید و با شکر مخلوط نمایید . به صورت جداگانه خامه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا زمانی که روان شود سپس آن را به شکر اضافه کنید ، مواد را خیلی سریع مخلوط کنید و مدام آنها را هم بزنید تا سس یکدست شود .

مرحله سوم

اجاق گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا خنک شود ، آن را درون ظرف درب دار ریخته و درون یخچال نگهداری کنید و برای تزیین کیک ساده خانگی از این سس استفاده نمایید . از نکات پخت سس کارامل این است که اگر احساس کردید سفت شده می توانید آب ولرم را به آن اضافه کنید . در ضمن ماهیتابه را بر روی شعله بزرگ اجاق گاز قرار دهید آن هم با حرارت ملایم .


.:: ::.


طرز تهیه شیرینی ساده خانگی بدون فر
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 21 فروردين 1400 ز : 22:22 | +

طرز تهیه شیرینی ساده خانگی بدون فر

مرحله اول

برای تهیه شیرینی ساده خانگی ابتدا کره را درون دمای آشپزخانه قرار دهید تا نرم شود سپس آن را همراه با پودر قند مخلوط کرده و با همزن هم میزنیم پس از انجام این کار به آن ها زرده تخم مرغ و وانیل را اضافه می کنیم و تا زمانی که کرم رنگ شوند هم می‌زنیم .

مرحله دوم

حالا نوبت اضافه کردن آرد می باشد آرد را الک کرده و آرام آرام به مواد اضافه کرده و هم می زنیم اکنون زمان آن رسیده که زعفران را به مواد اضافه کنید و با لیسک آنها را مخلوط کنید . در این مرحله خمیر را با دست ورز می دهیم تا زمانی که بدست نچسبد .

مرحله سوم

توجه کنید که ورز دادن زیاد خمیر باعث میشود به روغن بیفتد اگر احساس کردید خمیر چسبنده است کمی آرد به آن اضافه کنید . هنگامی که خمیر آماده شد آن را با وردنه به قطر یک سانت پهن کنید ، حالا با قالب خمیر رو به شکل دلخواه برش بزنید .

مرحله چهارم

خمیر شیرینی نیاز به استراحت ندارد درون کف سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید و و شیرینی‌ها را با فاصله و مرتب درون سینی قرار دهید شعر را از قبل با دمای ۱۲۰ درجه سانتیگراد پیش گرم کنید و سینی را برای مدت زمان ۱۵ الی ۲۰ دقیقه درون فر قرار دهید .

مرحله پنجم

هنگامی که کمی زیره شیرینی ها تغییر رنگ داد اجاق گاز را خاموش کنید و تا زمانی که آن ها خنک نشده‌اند به سینی دست نزنید . برای پخت آن رنگ زعفران اصلاً نباید استفاده کنید . مدت زمان مورد نیاز برای پخت این شیرینی خانگی تقریباً یک ساعت می باشد .


.:: ::.


طرز تهیه بوقلمون شکم پر
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 21 فروردين 1400 ز : 22:20 | +

طرز تهیه بوقلمون شکم پر

مرحله اول

برای تهیه بوقلمون شکم پر ابتدا گوشت را به خوبی پاک کرده و آن را بشویید ، پس از این که خشک شد روی سطح بوقلمون را با نمک و زعفران و آویشن و مقداری فلفل مرینیت کنید ، گوشت را ماساژ دهید و تمام قسمتهای آن را به ادویه آغشته نمایید .

 

مرحله دوم

در این مرحله گردو را درون ماهی تابه ریخته و با حرارت کم تفت دهید تا گردوها برشته شوند سپس کره را اضافه کنید و با گردو تفت دهید حالا زمان اضافه کردن پیاز داغ و انار و رب انار و کشمش و کرفس خورد شده و جعفری و شکر می باشد .

مرحله سوم

مواد را با هم تفت دهید تا بوی مواد بلند شود پس از تفت دادن با این مواد درون شکم بوقلمون را پر کنید . با مقداری کره آب شده پوست بوقلمون را چرب کنید و آن را درون قابلمه قرار دهید . دمای فر را بر روی ۴۵۰ درجه فارنهایت تنظیم کنید و ظرف را برای ۸ ساعت درون فر قرار دهید .

مرحله چهارم

زمان مورد نیاز برای پخت خوراک بوقلمون رستورانی تقریباً ۹ ساعت می باشد و اگر می خواهید این غذا را برای شام میل نمایید بهتر است آن را صبح بار بگذارید چون گوشت بوقلمون دیرپز است .


.:: ::.


طرز تهیه برگر سویا
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 19 فروردين 1400 ز : 16:56 | +

طرز تهیه برگر سویا

مرحله اول

برای تهیه برگر سویا ابتدا باید جو پرک را درون کاسه ریخته و به آن ۳ قاشق غذاخوری آب اضافه کنید برای ۳۰ دقیقه آنها را بخیسانید . پس از انجام این کار جو پرک شده را با دست فشار دهید تا آب اضافی جو پرک ها را بگیرید .

مرحله دوم

در این مرحله تمام مواد را درون غذاساز ریخته و مخلوط کنید یا هویج و قارچ و پیاز را رنده کرده و سویا و جو را درون مخلوط کن بریزید ، ادویه ها و پودر سوخاری و آرد نخودچی و سیر و فلفل دلمه ای و سماق را اضافه کنید و برای ۲۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید .

مرحله سوم

حالا خمیر را حالت دهید و آن را بصورت برگر درآورده و دوباره درون فریزر قرار دهید ، برای ۳۰ الی ۴۰ دقیقه تا خودش را بگیرد . اکنون همبرگر خانگی و رژیمی را درون ماهی تابه ریخته و با مقدار کمی روغن سرخ کنید . مدت زمان مورد نیاز برای پخت فست فود تقریباً ۹۰ دقیقه می‌باشد .


.:: ::.


طرز تهیه کیک ساده وانیلی
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 18 فروردين 1400 ز : 22:37 | +

طرز تهیه کیک ساده وانیلی

مرحله اول

برای تهیه کیک ساده وانیلی ابتدا باید تخم مرغ ها را در دمای محیط قرار دهید تا دمای آنها با محیط اطراف یکسان شود سپس آنها را درون شکاف شکسته و شکر را همراه با وانیل به آن اضافه کنید و به وسیله همزن تخم مرغ ها را مخلوط کنید تا پف کند و کرم رنگ شوند .

مرحله دوم

پس از انجام این کار نوبت اضافه کردن شیر و روغن مایه می باشد مواد را با هم مخلوط کنید سپس پس آرد و بیکینگ پودر را برای سه مرحله الک کنید و آن را در دو نوبت به مایع تخم مرغ اضافه کنید حالا مایع را به صورت دورانی و در یک جهت هم بزنید .

مرحله سوم

اگر می‌خواهید کیک میان تهی درست نمایید از قالب سایز ۲۶ با ارتفاع ۱۰ استفاده کنید ، قالب را چرب کنید فر گاز را هم از قبل پیش گرم نمایید . مایه کیک وانیلی خوشمزه را درون قالب بریزید و آن را درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد برای مدت زمان ۴۵ دقیقه قرار دهید .

نکات پخت کیک

میتوانید مقداری دارچین یا پودر نسکافه و پودر کاکائو به آرد کیک اضافه کنید . این کیک ساده را درون قابلمه هم می توانید تهیه کنید به این صورت که کف قابلمه تفلون را چرب کنید و یک لیوان استیل در وسط آن قرار دهید ، هنگامی که ظرف داغ شد مایه کیک وانیلی را اطراف لیوان بریزید و روی قابلمه دم کنی قرار دهید . حتما پخش کن استفاده کنید . حرارت گاز کم باشد . مدت زمان پخت تقریبا ۴۵ دقیقه است .


.:: ::.


طرز تهیه دسر سیب با دارچین
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 18 فروردين 1400 ز : 22:9 | +

طرز تهیه دسر سیب با دارچین

مرحله اول

برای تهیه دسر سیب با دارچین ،در ابتدای کار نشاسته و شکر را مخلوط کرده سپس به آنها آرد و شیر را به آرامی اضافه می کنیم این مخلوط را بر روی اجاق گاز قرار داده و با حرارت کم هم میزنیم هنگامی که شروع به جوشیدن کرد کره و خامه را اضافه می کنیم .

مرحله دوم

هم زدن مداوم مایه باعث می‌شود تا به صورت گلوله گلوله در نیاید . در پایان پوست لیمو رنده شده را اضافه میکنیم و هنگامی که به غلظت فرنی رسید اجاق گاز را خاموش می کنیم . حالا قالب را آماده کنید و در کف آن یک لایه بیسکویت بچینید .

مرحله سوم

روی بیسکویت ها را با مارمالاد سیب بپوشانید و دوباره بر روی آن بیسکویت قرار دهید . در آخر مایه را روی مواد بریزید و قالب را برای مدت زمان تقریباً ۳ ساعت درون یخچال قرار دهید تا خنک شود . روی آن را با گردو و دارچین تزیین کنید .

مرحله چهارم

برای تهیه مارمالاد سیب را خرد کرده درون قابلمه بریزید و به آن شکر اضافه کنید . روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا شروع به جوشیدن کند اکنون به آن زعفران اضافه نمایید . زمانی که جا افتاده شد اجاق گاز را خاموش نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه کوفته برنجی
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 18 فروردين 1400 ز : 21:34 | +

طرز تهیه کوفته برنجی

مرحله اول

برای تهیه کوفته برنجی خوشمزه و مجلسی ابتدا برنج را به صورت دم کش و بدون روغن همراه با مقداری نمک و زردچوبه بپزید لکه ها را هم به صورت جداگانه بخیسانید و آنها را هم بپزید ، حالا لپه و برنج پخته را با گوشت چرخ کرده مخلوط کنید .

مرحله دوم

حالا به این مواد سبزی های معطر را همراه با ادویه و آرد نخودچی اضافه کنید با دست مواد را ترکیب کنید تا کاملاً یکدست شوند و تمام قسمتهای مایه کوفته خانگی به ادویه و سبزی معطر آغشته شود . به مواد برای ۱۵ دقیقه استراحت دهید .

مرحله سوم

حالا از مایع برداشته کف دست خط کنید و درون آن را با موادی مانند گردو آلو یا زرشک یا لواشک پر کنید ، دوباره کمی از گوشت برداشته و روی آن قرار دهید و به صورت توپ آن را گرد کنید . پیشنهاد میکنیم از مقدار کمی هم پیاز داغ استفاده کنید .

مرحله چهارم

کوفته های رژیمی را درون یخچال قرار دهید برای نیم ساعت تا حسابی جا افتاده شوند پس از انجام این کار قابلمه را بر روی اجاق گاز قرار دهید و مقداری آب اضافه کنید درون آن کمی زردچوبه نمک و روغن بریزید کمی که آب گرم شد روغن و پیاز داغ را اضافه کنید .

مرحله پنجم

حالا نوبت اضافه کردن کوفته ها به مواد درون قابلمه می باشد آنها را به آرامی درون ظرف قرار دهید سپس درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا کوفته خوشمزه برای مدت زمان ۶۰ الی ۹۰ دقیقه و با حرارت کم بپزد ، میتوانید از مقداری آلو خشک هم به عنوان چاشنی استفاده کنید .


.:: ::.


طرز تهیه سوفله بادمجان
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 17 فروردين 1400 ز : 22:9 | +

طرز تهیه سوفله بادمجان

مرحله اول

اگر می خواهید یک سوفله بادمجان خوشمزه و مجلسی آماده کنید ،ابتدا باید پوست بادمجان ها را گرفته و آنها را به صورت حلقه ای برش بزنید ، پس از انجام این کار آنها را برای مدت زمان یک ساعت نمک زده و کنار قرار دهید ، با این کار تلخی آنها کمتر خواهد شد .

مرحله دوم

در این یک ساعت شما باید پیازها را رنده کرده و همراه با مقداری نمک و فلفل و زردچوبه را با گوشت چرخ کرده مخلوط کنید و آنها را به خوبی هم بزنید . حالا گوشت چرخ کرده را درون ماهیتابه ریخته و با مقدار کمی روغن تفت دهید می‌توانید از مقداری رب هم به عنوان چاشنی استفاده کنید .

مرحله سوم

پس از اینکه گوشت سرخ شد بادمجان‌ها را نیز به صورت جداگانه سرخ کنید حالا فرگاز را از قبل و با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد پیش گرم کنید .  تا فر گرم می‌شود سس مخصوص غذا را آماده کنید . کره را درون قابلمه ریخته و پس از آب شدن به آن آرد اضافه کنید .

 

مرحله چهارم

آرد و کره را تفت دهید سپس به آنها باید شیر را اضافه کنید ، شیر را مرتب هم بزنید ، سپس نمک و فلفل و خامه را به سس اضافه کنید ، صبر کنید تا سس غلیظ شود بعد اجاق گاز را خاموش کنید. . توجه داشته باشید که شیر را آرام آرام اضافه باید کرد .

مرحله پنجم

ظرفی را که قرار است درون فر قرار دهید را آماده کرده و بادمجان ها را کف آن بچینید ، روی آن ها را با گوشت چرخ کرده پر کنید و در آخر با سس و پنیر پیتزا روی مواد را بپوشانید ، به همین ترتیب ادامه دهید به صورت لایه لایه تا خوراک بادمجان شما آماده برای پخت شود .

مرحله ششم

حالا ظرف را درون طبقه میانی فر قرار داده و اجازه دهید تا برای ۳۰ الی ۴۰ دقیقه و با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد فر بپزد ، بعد از این تایم و پخته شدن غذا شعله بالایی فر گاز را روشن کنید تا سطح سفره بادمجان طلایی رنگ شود بعد از ده دقیقه اجاق را خاموش کنید و غذا را نوش جان کنید .


.:: ::.


طرز تهیه کیک سیب و دارچین
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 17 فروردين 1400 ز : 20:19 | +

طرز تهیه کیک سیب و دارچین

مرحله اول

طرز تهیه کمپوت سیب کمپوت سیب طرز تهیه ی کمپوت سیب کمپوت سیب خانگی تهیه کمپوت سیب

برای تهیه کیک سیب و دارچین پس از اینکه سیب ها را از وسط برش زدید آنها را به صورت برش های نازک ببرید ، این برش های یکدست و نازک رو بصورت منظم و ردیفی بر روی سینی فر قرار دهید ، مقداری شکر بر روی برش های سیب پاشیده و آنها را برای ۱۰ دقیقه درون فر قرار دهید .

مرحله دوم

توجه داشته باشی باید که از قبل پیش گرم شده باشد و دمای آن را ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید این کار برای آن است که سیب ها نرم شوند و راحت تر حالت بگیرند . پس از پخته شدن آنها را مانند گل رز بپیچید و کنار قرار دهید .

مرحله سوم

طرز تهیه کیک سیب و دارچین

برای پخت کیک خانگی با این مواد باید قالب کمربندی ۲۳ سانتی را انتخاب کرده و درون آن کاغذ روغنی انداخته و قالب را چرب میکنیم . حالا آرد و بکینگ پودر را مخلوط کرده و آن را الک می کنیم درون یک کاسه شکر و روغن مایع و کره را با همزن مخلوط میکنیم تا سفید شوند .

مرحله چهارم

حالا تخم مرغ ها را یکی یکی شکسته و به مواد اضافه میکنیم و با همزن مخلوط میکنیم ، آخرین تخم مرغ را همراه با وانیل اضافه کرده و هم می زنیم ، اکنون ماست را اضافه کرده و مواد را هم بزنید در پایان آرد را آرام آرام اضافه کنید و با دور کند همزن مواد را مخلوط کنید .

مرحله پنجم

طرز تهیه کیک سیب و دارچین

اکنون مایه کیک را درون قالب بریزید و با قاشق روی آن را صاف کنید دارچین را روی مایه کیک رژیمی بریزید و گل های سیب را به آرامی بر روی آن قرار دهید میتوانید از مقداری خلال پسته هم استفاده کنید . قالب را در طبقه میانی فر برای ۵۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید .


.:: ::.


خوراک مرغ با سس زرشک
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 16 فروردين 1400 ز : 23:25 | +

خوراک مرغ با سس زرشک

 

مرحله اول

برای تهیه خوراک مرغ ابتدا باید پیاز را رنده کنید و آن را درون ماهی تابه ریخته و با اضافه کردن مقدار کمی روغن سرخ کردنی پیاز را تفت دهید سپس به آن ادویه را اضافه کنید و با هم مخلوط نمایید اکنون نوبت اضافه کردن تکه های مرغ می باشد .

مرحله دوم

حالا حرارت را کم کنید و مرغ ها را سرخ کنید . کمی که رنگ مرغ عوض شد رب گوجه فرنگی را درون ماهیتابه ریخته و مواد را تفت دهید تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود . به خوراک مرغ نیمی از زعفران را همراه با آلوها و دو لیوان آب اضافه کنید و اجازه دهید تا خوراک با حرارت کم بپزد

مرحله سوم

پس از اینکه آب مرغ غلیظ شد و غذای شما کاملا پخته شد ۱ قاشق شکر را درون آب جوش حل کنید و به خوراک مرغ اضافه کنید و صبر کنید تا غذا کاملاً جا افتاده شود . تو این فاصله زمانی که دارید سس زرشک را آماده کنید .

مرحله چهارم

برای اینکار زرشک های خیس خورده را درون ماهی تابه ریخته و به آن کره اضافه کنید حالا زرشک را تفت دهید و به آن الباقی زعفران دم کرده را اضافه کنید پس از اینکه غذا را درون سینی کشیدید سس را روی مرغ زعفرانی آبدار بریزید و نوش جان کنید .


.:: ::.


تهیه مرغ شکم پر در دیگ
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 16 فروردين 1400 ز : 23:23 | +

تهیه مرغ شکم پر در دیگ

مرحله اول

تهیه مرغ شکم پر در دیگ در قابلمه و درون فر روشهای مختلفی دارد برای پخت این غذا پس از اینکه مرغ را به خوبی تمیز کردید ، داخل شکم آن را باز کرده و آنرا تمیز می کنیم . توجه داشته باشید که نباید پوست مرغ را جدا نمایید .

مرحله دوم

حالا مرغ را درون آبکش قرار می دهید تا آب آن کاملاً خارج شود سپس مشغول آماده کردن مواد داخل شکم مرغ میشویم . برای این کار نصف پیاز را به صورت خلالی خرد کرده و همراه با سیر رنده شده درون ماهی تابه ریخته و با مقدار کمی روغن تفت می دهیم .

مرحله سوم

پس از اینکه پیاز ها سبک شد زرشک را اضافه میکنیم و پس از مخلوط کردن مواد نوبت اضافه کردن گردو و در پایان رب انار می باشد . مواد را با هم مخلوط کرده ، سپس نمک و زعفران آب کرده را اضافه میکنیم و برای چند دقیقه آنها را تفت میدهیم .

مرحله چهارم

در این مرحله شکم مرغ را باز کرده و درون آن را با آب لیمو و مقداری نمک پوشش میدهیم ، سپس چند ورقه گوجه فرنگی درون شکم مرغ گذاشته و سسی را که آماده کرده بودیم روی گوجه ها میریزیم دوباره گوجه اضافه کرده و در پایان شکم مرغ را با نخ و سوزن میدوزیم .

مرحله پنجم

اکنون بر روی سینه مرغ با چاقو چند سوراخ ایجاد میکنیم و و درون سوراخ ها را با نمک پر می کنیم ، نمک و آبلیمو را با هم مخلوط کرده و سطح روی مرغ را کاملاً به آن آغشته میکنیم ، حالا مرغ را درون ماهیتابه گذاشته و اطراف آن را سرخ میکنیم .

مرحله ششم

درون یک دیگ کوچک ، پیاز را نگینی خرد کرده و همراه با مقداری زردچوبه سرخ میکنیم سپس یک لیوان آب اضافه کرده و پس از آن مرغ را درون دیگ قرار می دهیم چند ورقه گوجه فرنگی روی مرغ چیده و هویج های خرد شده را درون قابلمه میریزیم .

مرحله هفتم

ابتدا حرارت را زیاد کرده و پس از اینکه آب شروع به جوشیدن کرد حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم تا مرغ برای نیم ساعت بپزد . در این فاصله زمانی ۳۰ دقیقه ای و تا زمانی که مرغ بپزد، سس مخصوص خوراک مرغ را آماده می کنیم .

مرحله هشتم

برای این کار نیمی از پیاز را که مانده بود نگینی خرد کرده درون ماهی تابه ریخته و تفت می دهیم ، زمانی که سبک شدند زردچوبه و رب را اضافه میکنیم پس از اینکه بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شد یک لیوان آب و آلو ها و نمک و زعفران را اضافه میکنیم ، اجازه می‌دهیم تا با حرارت کم سس آماده شود .

مرحله نهم

پس از گذشت ۳۰ دقیقه در دیگ را باز کرده و تمام قسمتهای مرغ را به این سس آغشته میکنیم و اضافه آن را درون دیگ میریزیم ، درب ظرف را بسته و اجازه میدهیم تا برای دو ساعت و با حرارت کم مرغ کاملاً مغز پخت و جا افتاده شود .


.:: ::.


طرز تهیه نان در ماهیتابه
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 15 فروردين 1400 ز : 23:32 | +

طرز تهیه نان در ماهیتابه

مرحله اول

آموزش طرز تهیه نان در ماهیتابه به صورت ساده و روان ابتدا آرد را با بکینگ پودر مخلوط کرده و آن را الک کنید سپس آرد نمک و شکر و روغن را اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید ، اکنون نوبت اضافه کردن آب به صورت آهسته آهسته می باشد .

مرحله دوم

آرد را با دست هم بزنید تا خمیر نان آماده شود ، حالا خمیر را به صورت چانه بگیرید و روی آن را با پلاستیک بپوشانید تا خمیر به اصطلاح محلی و ور آید . ماهیتابه را روی اجاق گاز گذاشته و زمانی که داغ شد چانه های خمیر را با وردنه پهن کنید و آنها را درون ماهیتابه قرار دهید .

مرحله سوم

سعی کنید با حوصله مراحل پخت نان را انجام دهید ، زمانی که خمیر را درون ماهیتابه پهن کردید چین و چروک های آن را خیلی سریع صاف کرده و پس از پخت نان ها را درون پارچه قرار دهید تا خشک نشوند . توجه داشته باشید این خمیر زمان زیادی را برای استراحت لازم ندارد .


.:: ::.


طرز تهیه غذا با میگو
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 14 فروردين 1400 ز : 22:30 | +

طرز تهیه غذا با میگو

 

 

مرحله اول

برای پخت یک خوراک خوشمزه و دریایی پیشنهاد میکنیم غذا با میگو را در لیست برنامه های آشپزی خود قرار دهید برای پخت این خوراک خوشمزه ابتدا پیاز و سیر را پوست بگیرید و آنها را خرد کنید پیشنهاد می کنیم سیر را رنده نماید .

مرحله دوم

حالا ماهی تابه رو روی اجاق گاز قرار بدید و مقداری روغن اضافه کنید پس از اینکه روغن داغ شد پیاز و سیر را درون ماهی تابه ریخته و با حرارت ملایم تفت دهید این کار را تا زمانی که پیاز ها نرم شوند و بوی سیر پخش شود انجام دهید .

مرحله سوم

حالا نوبت این رسیده که فلفل دلمه ای ها را به صورت نگینی خرد کنید و آن را به مواد درون تو ماهیتابه اضافه کنید و برای مدت زمان یک الی دو دقیقه آنها را مخلوط کرده و تفت دهید . در مرحله بعد برنج فلفل و زردچوبه را اضافه کنید .

 

مرحله چهارم

مقدار کمی نمک اضافه کنیم و مواد درون ظرف را به خوبی هم بزنید حالا نوبت اضافه کردن آب مرغ می باشد پس از انجام این کار در ماهیتابه را ببندیم و کمی حرارت را زیاد کنید و صبر کنید تا خوراک ‌میگو شروع به جوشیدن کند .

مرحله پنجم

حرارت را کم کنید و برای ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا با حرارت ملایم غذا کاملا پخته شود . در این مرحله میگو های پاک شده را همراه با نخود فرنگی پرخاصیت به خوراک میگو اضافه کرده و درب ظرف را ببندید تا خوراک شما آماده برای مصرف شود .


.:: ::.


طرز تهیه کمپوت آناناس
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 14 فروردين 1400 ز : 22:29 | +

طرز تهیه کمپوت آناناس

مرحله اول

در ادامه شما را روش تهیه و آماده سازی کمپوت آناناس خانگی خوشمزه و خوشرنگ آشنا خواهیم کرد .

پس از این که پوست میوه را گرفتید آن را به صورت دلخواه و در اشکال گوناگون برش بزنید سپس پس از آب و شکر را مخلوط کرده و روی اجاق گاز قرار دهید .

مرحله دوم

حرارت را کمی زیاد کنید و اجازه دهید تا آب شروع به جوشیدن کند حالا زمان آن رسیده که تکه های آناناس را به آب اضافه کنید ، مدت زمان مورد نیاز برای آماده شدن کمپوت خانگی بستگی به رسیده بودن میوه دارد . تقریباً بین ۳۰ الی ۵۰ دقیقه با حرارت ملایم باید بپزد .

مرحله سوم

برای این که ظاهر کمپوت خوش رنگ باشد می توانید کمی زعفران را دم کنید و به میوه اضافه نمایید هنگامی که اجاق گاز را خاموش کردید اجازه دهید تا در همان دما و شرایط خنک شود سپس درون ظرف شیشه ای با درب فلزی بریزید .

مرحله چهارم

درب شیشه ها را محکم کنید حالا شیشه ها را درون یک قابلمه چیده و بر روی آن آب ولرم بریزید پس از انجام این مراحل قابلمه را بر روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید تا برای ۴۰ دقیقه بجوشد ، با این کار ماندگاری کمپوت بالا خواهد رفت .


.:: ::.


طرز تهیه ته چین بوقلمون
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 13 فروردين 1400 ز : 1:57 | +

طرز تهیه ته چین بوقلمون

مرحله اول

یکی از نکات مهم برای تهیه ته چین بوقلمون استفاده از ماست ترش می‌باشد ، در ابتدای آشپزی فیله بوقلمون خوشمزه را همراه با کرفس تازه و هویج و چوب دارچین و برگ بو و مقداری پیاز درون قابلمه ریخته و میگذاریم تا با حرارت کم گوشت بپزد .

مرحله دوم

حالا درون یک کاسه کوچک ماست را همراه با یک چهارم پیمانه آب جوش و زرده تخم مرغ و زعفران مخلوط میکنیم در همان حال کمی هم نمک به مواد اضافه می کنیم حالا نصف کره را آب کرده و همراه با روغن مایع به مواد درون کاسه اضافه میکنیم .

مرحله سوم

از مایه ماستی کمی برای ته ظرف برداشته و الباقی آن را با برنج آبکش کرده مخلوط می کنیم . حالا ظرف مخصوص پخت ته چین را آماده می کنیم ، کف آن را چرب کرده و مایه ماست را ظرف می ریزیم اکنون برنج را درون قابلمه ریخته و آنرا با پشت قاشق سفت میکنیم .

 

 

مرحله چهارم

مواد را به صورت لایه لایه درون قابلمه ریخته یک لایه برنج سپس یک لایه بوقلمون پخته شده ، در پایان روی مواد کره آب شده ریخته و ظرف را درون طبقه وسط فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد برای مدت زمان ۷۰ الی ۹۰ دقیقه قرار می دهیم . توجه داشته باشید که فر باید از قبل پیش گرم شده باشد .

مرحله پنجم

این ته چین رستورانی را میتوانید روی اجاق گاز هم تهیه کنید، هرچه این غذا را با حرارت ملایم تری بپزید درپایان خوراک شما ما مغز پخت و جا افتاده تر خواهد شد . پس از پخت روی ته چین را با ماست چکیده و خلال پسته و زرشک تزیین نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه سوپ نخود فرنگی
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 10 فروردين 1400 ز : 17:21 | +

طرز تهیه سوپ نخود فرنگی

مرحله اول

طرز تهیه سوپ نخود فرنگی آبدار و خوشمزه ابتدای کار با پیاز و سیر و سیب زمینی را به صورت نگینی خرد کنید ماهیتابه رو روی اجاق گاز قرار دهید تا کمی روغن اضافه کنید . ابتدا پیاز و سیر را اضافه کرده و تفت دهید سپس سیب زمینی را با مواد مخلوط کنید

مرحله دوم

پس از تفت دادن مواد ، نخود فرنگی و جعفری را اضافه کرده و کمی با هم مخلوط کنید . حالا نوبت اضافه کردن ۴ لیوان از عصاره سبزیجات می باشد سپس نمک و فلفل را درون سوپ رژیمی ریخته و درب ظرف را ببندید تا مواد کاملا پخته و جا افتاده شوند .

مرحله سوم

پس از اینکه سوپ خانگی شما آماده شد و در پایان کار شیر را اضافه کنید مواد را مخلوط کرده و پس از کمی خنک شدن درون غذاساز بریزید و سوپ را به صورت پوره در بیاورید . اکنون خوراک نخود را با شوید تازه تزیین کنید و همراه با لیمو ترش تازه میل نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه کوکو کرفس
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 9 فروردين 1400 ز : 20:40 | +

طرز تهیه کوکو کرفس

مرحله اول

برای تهیه کوکو کرفس ابتدا باید سیب زمینی و پیاز را به صورت نگینی خرد کنید سپس آنها را کنار گذاشته و قارچ را خرد نمایید ، مواد را درون ماهی تابه ریخته و ادویه را اضافه کنید حالا مواد را سرخ کنید . کرفس و ساقه آن را درون خرد کن ریخته و خرد می‌کنیم .

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ ها را درون کاسه شکسته و برای مدت زمان ۲ الی ۳ دقیقه هم می زنیم ، سپس آرد را به آن اضافه می کنیم و مواد را با هم مخلوط کرده تا یکدست شوند . اکنون تمام موادی را که داریم با هم درون کاسه ریخته و ترکیب می کنیم .

مرحله سوم

حالا مایه کوکو رژیمی را می‌توانید درون ماهیتابه ریخته و آن را سرخ کنید و یا اینکه فرگاز را از پیش گرم کنید و ظرف را برای مدت زمان ۳۰ دقیقه و با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد درون فر قرار دهید تا کاملاً کوکو مغز پخت شود .


.:: ::.


خواص نخود فرنگی
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 9 فروردين 1400 ز : 20:38 | +

خواص نخود فرنگی

کنترل وزن و لاغری

خواص نخود فرنگی ، به دلیل اینکه چربی بسیار کمی دارد و میزان کالری آن پایین است در مقایسه با دیگر حبوبات مانند لوبیا کالری پایین تری دارند و به خاطر همین ویژگی برای کنترل وزن بسیار مفید می باشد .

استخوان و پوکی استخوان

این گیاه به خاطر این که منبع غنی از ویتامین کا ویتامین دی می باشد و این ویتامین ها تأثیر زیادی در جذب کلسیم دارند . از مصرف آن برای تقویت استخوان و جلوگیری از پوکی استخوان بسیار مناسب می باشد . ویتامین کا برای جلوگیری از بیماری هایی مانند ورم مفاصل و همچنین آلزایمر بسیار مفید است .

پیش گیری از سرطان و تقویت سیستم ایمنی

فیبرها و آنتی اکسیدان های موجود در نخود فرنگی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و همین امر باعث پیش گیری از سرطان می‌شود . نخود فرنگی سرشار از مواد معدنی آهن و کلسیم و روی و مس منگنه و غیره می باشد . که همین مواد معدنی سیستم ایمنی بدن شما را تا حد چشمگیری تقویت خواهد کرد .

پیش گیری از بیماری های قلبی

ترکیبات ضد التهابی موجود در نخود فرنگی باعث پاکسازی و تقویت رگهای خونی خواهد شد . قندی که از هضم غذا در خون به وجود می آید به خاطر پروتئین و فیبر بالای نخود فرنگی خیلی زود از بین می رود و باعث کاهش آنتی اکسیدان های مقاوم به انسولین میشود . به علت این که سرشار از آهن می باشد مصرف آن را برای زنان باردار یا شیرده توصیه می کنی البته مشاوره با پزشک مورد نظر فراموش نشود


.:: ::.


طرز تهیه کلوچه خرمایی
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 8 فروردين 1400 ز : 22:6 | +

طرز تهیه کلوچه خرمایی

مرحله اول

برای تهیه کلوچه خرمایی باید در ابتدای پخت آرد را همراه با بیکینگ پودر و نمک و زیره کنجد مخلوط کنید ، سپس پودر مخمر را با آب گرم و مقداری شکر مخلوط نمایید . اکنون زمان آن رسیده که روغن مایع را با آرد مخلوط کنید .

مرحله دوم

در این مرحله شیر را به آرد اضافه کنید و خمیر را با دست ورز دهید تا حسابی جا افتاده شود . به خمیر برای ۱۰ دقیقه استراحت دهید سپس مخمر را به آن اضافه کنید ، خمیر را دوباره ورز دهید و کم کم آرد اضافه کنید تا جایی که آرد به دست نچسبد .

مرحله سوم

حالا روی کاسه خمیر را با پلاستیک بپوشانید و روی آن پارچه بیندازید ، آرد را برای ۲ ساعت در محیط عادی قرار دهید تا استراحت کند . بعد از آماده شدن دوباره خمیر را ورز دهید و از آن چانه‌های ۷۰ گرمی جدا کنید و با دست فرم دهید .

مرحله چهارم

خرما ها را با پودر هل و کمی کنجد مخلوط کنید ، برای اینکه خرما به دست نچسبد دست را مرطوب کنید . حالا مواد را درون چانه‌های خمیر قرار دهید و روی آن را بپوشانید ، با استفاده از یک لیوان چانه های خمیر را پهن کنید .

 مرحله پنجم

برای پخت کلوچه خانگی در فر ، کف سینی گاز را با کاغذ روغنی بپوشانید و کلوچه ها را درون سینی قرار دهید . با فرچه روی شیرینی محلی ها زرده تخم‌مرغ بزنید . سینی را برای مدت زمان ۵۰ دقیقه و با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد درون فر قرار دهید ‌.(حرارت هم زمان از بالا و پایین بدون فن)


.:: ::.


طرز تهیه و پخت کوبیده شترمرغ
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 8 فروردين 1400 ز : 22:5 | +

طرز تهیه و پخت کوبیده شترمرغ

مرحله اول

برای تهیه کباب کوبیده شترمرغ ، ابتدا پیاز را خرد کرده و آن را با دست فشار دهید و آب آن را کاملا بگیرید ، این کار یکی از مهمترین نکات برای تهیه کباب کوبیده می باشد ، پس از انجام این کار گوشت را در دو نوبت چرخ کنید .

مرحله دوم

پس از آماده شدن گوشت و پیاز ، آنها را با هم مخلوط کنید و با دست مواد را ورز دهید در همان حال سیر و ادویه های مورد نظر را به گوشت اضافه کنید ، ورز دادن زیاد گوشت باعث میشود تا کباب کوبیده ترد شود حالا گوشت را برای مدت زمان یک ساعت درون یخچال قرار دهید .

مرحله سوم

اکنون گوشت شما آماده برای سیخ گرفتن می‌باشد فلفل ها را هم جداگانه سیخ بگیرید ، اگر می‌خواهید کباب کوبیده آبدار باشد آن را بر روی حرارت زیاد قرار ندهید فلفل ها را هم تقریباً دو دقیقه روی آتش نگه دارید تا آماده شود غذا را همراه با برنج و یا نان تازه میل نمایید


.:: ::.


طرز تهیه همبرگر شکم پر
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 6 فروردين 1400 ز : 23:45 | +

طرز تهیه همبرگر شکم پر

مرحله اول

برای تهیه همبرگر شکم پر ابتدا پیاز را رنده کنید سپس آن را با گوشت چرخ کرده و مقداری نمک و فلفل مخلوط نمایید مخلوط گوشت را به خوبی با دست ورز دهید تا حالت چسبندگی پیدا کند و کاملا منسجم شود ، روی ظرف را سلفون بکشید و برای یک ساعت آن را درون یخچال بگذارید .

مرحله دوم

زمانی که گوشت خودش را گرفت ، نیمی از گوشت را برداشته و آن را روی تخته پهن کنید ، روی آنرا با پنیر و گوجه و سبزی و کاهو پر کنید ، حالا نیم دیگر گوشت را روی مواد گذاشته و دست خود را کمی خیس کنید و لبه های گوشت را به هم بچسبانید تا مواد بیرون نریزد .

مرحله سوم

ماهیتابه رو آماده کنید و همبرگر های خانگی و خوشمزه خود را درون تابه ریخته و سرخ کنید . اکنون گوشت را درون نان ساندویچی مخصوص قرار داده و همراه با سس و خیارشور و مخلفات مورد علاقه خود نوش جان کنید .


.:: ::.


طرز تهیه ساندویچ کوفته
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 6 فروردين 1400 ز : 23:44 | +

طرز تهیه ساندویچ کوفته

مرحله اول

برای تهیه ساندویچ کوفته ، ابتدا یک کاسه کوچک را آماده کنید سپس درون  آن فلفل و تخم کرفس و نمک بریزید ، مواد را با هم مخلوط کنید ، در یک ظرف جداگانه نصف پیاز را به گوشت اضافه کرده و هم بزنید . حالا الباقی پیاز را نیز با سس باربیکیو و زنجبیل ترکیب کنید .

مرحله دوم

حالا گوشت را درون ماهی تابه ریخته و با حرارت ملایم اجازه دهید تا بپزد ، اکنون زمان آن رسیده که ادویه را اضافه نمایید بعد از اینکه مواد را مخلوط کردید ، سس باربیکیو را بر روی گوشت ریخته و پس از پخته شدن مواد ساندویچ ، همراه با چند ورقه انبه گوشت را درون نان ساندویچ ساده ریخته و آن را میل نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه کوکو شوید
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 5 فروردين 1400 ز : 23:47 | +

طرز تهیه کوکو شوید

مرحله اول

برای تهیه کوکو شوید خوشمزه و مجلسی پس از این که سبزی را خرد کردیم آن را درون کاسه ریخته و سپس تخم مرغ ها را بشکنید و همراه با مقداری نمک و فلفل به سبزی خرد شده اضافه کنید مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند .

مرحله دوم

اکنون ماهی تابه را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید مقداری روغن اضافه کنید زمانی که روغن داغ شد از مایه کوکو رژیمی برداشته و با دست حالت دهید سپس آن را درون ماهیتابه ریخته و سرخ کنید زمانی که کوکو ساده منسجم و سفت شد آن را بچرخانید و طرف دیگرش را سرخ کنید .


.:: ::.


طرز تهیه مربا موز
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 5 فروردين 1400 ز : 23:37 | +

طرز تهیه مربا موز

مرحله اول

برای تهیه مربا موز ، ابتدا شکر و آب را درون قابلمه ریخته و بر روی اجاق گاز قرار دهید و صبر کنید تا شکر درون آب حل شود و قوام بیاید . اکنون پوست موزها را جدا کنید و آنها را بصورت حلقه حلقه برش بزنید ، موز ها را با آب لیمو آغشته کنید .

مرحله دوم

موزهایی که حلقه حلقه می کنید نه زیاد نازک باشد نه زیاد ضخیم . اضافه کردن آب لیمو باعث می شود که از تیره شدن رنگ موزها جلوگیری کند . پس از اینکه شربت آماده شد موزها را درون قابلمه ریخته و برای ۵ دقیقه اجازه می دهیم تا بجوشد .

مرحله سوم

مراقب باشید اگر مربا خوشرنگ زیاد بجوشد موزها حالت خود را از دست می‌دهند و له میشوند . در لحظات پایان پخت زعفران و گلاب را هم به مواد اضافه کنید و کمی آنها را هم زده تا یکدست شوند اکنون می توانید اجاق گاز را خاموش کنید .

مرحله چهارم

مربا خانگی خوشمزه که سرد شد می‌توانید خلال پسته و یا هر مغز دیگری را که در نظر گرفته اید اضافه کنید اجازه دهید تا در دمای محیط خنک شود سپس درون ظرف ریخته و در یخچال نگهداری کنید . اگر موزها را با چاقوی پلاستیکی برش بزنید دیرتر سیاه میشوند . وقتی که شربت به خوبی قوام آمد موز را اضافه کنید و خیلی سریع از روی اجاق گاز بردارید .


.:: ::.


طرز تهیه پاکوره
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 4 فروردين 1400 ز : 18:6 | +

طرز تهیه پاکوره

مرحله اول

برای تهیه پاکوره ابتدا سیب زمینی ها را شسته و آنها را به صورت آب پز آماده کنید پس از پخته شدن پوست سیب‌زمینی‌ها را گرفته و آنها را رنده کنید ، درون ظرفی جداگانه آرد گندم را در یک لیوان آب سرد حل کنید ، آب را تدریجی اضافه کنید تا آرد گوله گوله نشود .

مرحله دوم

پس از انجام مراحل بالا تخم مرغ ها را شکسته و به محلول آب و آرد اضافه کنید ، مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید و به آن برای مدت زمان ۱۰ دقیقه استراحت دهید . حالا تره و جعفری را با سیب زمینی رنده شده مخلوط کنید سپس به آن ادویه ها را اضافه کرده و مایه خوراک هندی را ورز دهید تا یکدست شود .

مرحله سوم

حالا نوبت آن رسیده که تمرهندی را درون یک لیوان آب ولرم حل کنید و آنرا از صافی رد نمایید . چهار قاشق از شیره تمر هندی را همراه با مایع سیب زمینی به مخلوط آرد اضافه کنید و مواد را به خوبی هم بزنید .از مایه پاکوره اندازه یک نارنگی کوچک برداشته و درون روغن داغ سرخ کنید .

مرحله چهارم

حالا الباقی شیره تمر هندی را که دارید همراه با مقداری روغن و فلفل قرمز و کمی نمک بجوشانید تا یک سس غلیظ تهیه کنید ، این سس را همراه با خوراک سیب زمینی میل نمایید .


.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com