تفریحی
تفریحی
طرز تهیه بادمجان کبابی
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 23 خرداد 1399 ز : 17:8 | +

طرز تهیه بادمجان کبابی

برای تهیه خوراک بادمجان خوشمزه ابتدا پوست بادمجان ها را گرفته سپس با چاقو یک برش عمیق درون آنها ایجاد کرده حالا آنها را درون آب نمک قرار دهید تا مزه تلخ آن گرفته شود ، برای مدت زمان یک ساعت درون آب نمک قرار دهید ، پس از انجام این کار  بادمجان ها را درون آبکش ریخته تا آب اضافی خارج شود ، حالا تابه را روی اجاق گاز قرار دهید کمی روغن اضافه کنید سپس ۴ طرف بادمجان ها را سرخ کنید .

در مرحله بعد و برای آماده کردن مواد داخل شکم بادمجان یک عدد پیاز را رنده کرده درون تابه ریخته و سرخ میکنیم هنگامی که سبک و شیشه ای شد سیر رنده شده را اضافه کرده و با هم تفت دهید سپس گردوهای له شده را اضافه کنید و بعد از کمی تفت دادن رب انار را همراه با مقداری نمک و فلفل سیاه و گلپر و سبزیجات معطر اضافه کرده و تا زمانی که سرخ شوند تفت میدهیم .

حالا این مواد را درون بادمجان ریخته و آنها را درون قابلمه ای نسبتاً بزرگ قرار میدهیم ۱ لیوان آب اضافه کرده سپس درب قابلمه را بسته و بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده هنگامی که آب آن تبخیر شد خوراک بادمجان شما آماده برای سرو شده است .


.:: ::.


طرز تهیه نان شیر مال
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 22 خرداد 1399 ز : 1:0 | +

طرز تهیه نان شیر مال

برای تهیه این نان خوشمزه و مقوی ابتدا خمیر مایه را همراه با یک قاشق چایخوری شکر مخلوط کرده سپس شیر ولرم را اضافه کرده و برای مدت زمان ۱۰ دقیقه کنار قرار میدهیم تا به اصطلاح محلی عمل بیاید ، پس از آماده شدن آن تخم مرغ و شکر و کره را با هم مخلوط کنید ، بعد از انجام این مراحل آرد را آهسته آهسته اضافه کنید تا یک خمیر نرم و لطیف داشته باشید ، خمیر را برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با دست ورز دهید تا حسابی جا افتاده شود ، با سلفون روی خمیر را پوشانده و برای ۱ الی ۲ ساعت به آن استراحت دهید تا حجم خمیر دو برابر شود .

از خمیر چانه های ۵۰ گرمی گرفته و بصورت دلخواه حالت دهید درون سینی فر چیده برای ۳۰ دقیقه استراحت دهید تا حالت خود را حفظ کند ، سپس از زرده تخم مرغ و زعفران بعنوان رومال استفاده کنید ، دمای فر را بر روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار داده و اجازه دهید نان خانگی شما برای مدت زمان ۲۰ الی ۲۵ دقیقه درون فر بماند ، پس از پخته شدن میتوانید از عسل روان بعنوان رومال برای این نان خانگی خوشمزه و مقوی استفاده کنید


.:: ::.


طرز تهیه مربای توت فرنگی
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 4 خرداد 1399 ز : 1:11 | +

طرز تهیه مربای توت  فرنگی

  • توت فرنگی یک کیلو
  • شکر ۹۰۰ گرم

دستور پخت

 

با شروع فصل بهار و ماه خرداد و رسیدن توت فرنگی های محلی خوشمزه میتوانید در این ماه مربای خوشمزه این میوه را تهیه کنید ، پس از اینکه میوه ها را بخوبی شسته و برگ های سبز را جدا نمودید درون آبکش ریخته و آب اضافه را بگیرید ، سپس توت ها را درون قابلمه ریخته و لا به لای آن شکری را که از قبل آماده کرده بودید بپاشید ، قابلمه را برای مدت زمان ۱۲ ساعت درون یخچال قرار دهید تا شکر درون توت فرنگی ها حل شود . پس از گذشت این مدت زمان و زمانی که توت ها آب انداخت اجاق گاز را روشن کرده و قابلمه را با حرارت زیاد بر روی اجاق گاز قرار دهید تا بجوشد ، نیازی به اضافه کردن آب نیست .

لازم نیست مربا را هم بزنید فقط در زمان پخت مدام کف روی ظرف را گرفته تا در پایان پخت یک مربای شفاف داشته باشید . در لحظات پایانی پخت حرارت را کم کرده و اجازه دهید تا مربای خوش رنگ شما قوام بیاید ، برای تست آماده شدن مربا یک قطره از شربت مربا را بین انگشت سبابه و انگشت شست لمس کنید اگر حالت کشدار و چسبندگی داشت مربای شما آماده شده است. صبر کنید تا مربا خوش رنگ در دمای آشپزخانه خنک شود سپس درون شیشه مورد نظر ریخته و درون یخچال قرار دهید .


.:: ::.


مواد لازم برای تهیه شربت سکنجبین
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 4 خرداد 1399 ز : 1:50 | +

مواد لازم برای تهیه شربت سکنجبین

مواد لازم برای تهیه شربت

  • شکر ۱ کیلوگرم
  • آب ۲ لیوان
  • سرکه ۱۰۰ گرم
  • نعناع ۱۵۰ گرم
  • گلاب کمی

دستور پخت

طرز تهیه شربت سکنجبین

برای تهیه یک شربت خانگی خوشمزه شکر را همراه با آب درون قابلمه ریخته و بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید زمانی که شروع به جوشیدن کرد و شکر درون آب حل شد ، نعنا های شسته شده را همراه ساقه درون قابلمه ریخته و اجازه می‌دهیم تا کمی بجوشد سپس سپس سرکه و گلاب را آهسته آهسته به شربت اضافه میکنیم و صبر کرده تا شربت قوام بیاید و به غلظت دلخواه برسد ، پس از انجام این مراحل شربت را از صافی رد می‌کنیم . مراقب باشید اگر شکر زیاد بر روی اجاق بماند تلخ خواهد شد .

بهترین روش سرو شربت همراه با خیار رنده شده می‌باشد که طعم بی‌نظیری خواهد داشت . سکنجبین برای دل درد و نفخ معده بسیار مفید می‌باشد و استفاده از خیار برای رفع تشنگی مفید می‌باشد .


.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com