تفریحی
تفریحی
طرز تهیه کباب ریواس
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 30 اسفند 1399 ز : 23:57 | +

طرز تهیه کباب ریواس

مرحله اول

امروز قصد داریم طرز تهیه کباب ساده در فر را برای شما توضیح دهیم برای تهیه کباب ریواس ابتدا فرگاز را با دمای ۳۲۵ درجه فارنهایت پیش گرم می کنیم پس از انجام این کار گوشت را آماده کرده و چربی های اضافه آن را جدا می کنیم و آن را به صورت افقی برش میزنیم .

مرحله دوم

ساقه‌های ریواس را هم برش زده و همراه با برش های انبه و برگ های آویشن تازه در کنار گوشت ها چیده و آنها را درون فویل آلومینیومی قرار می دهیم سپس روی مواد روغن و نمک و فلفل سیاه اضافه کرده و فویل ها را می بندیم .

مرحله سوم

خوراک گوشت را درون سینی فر گذاشته و برای مدت زمان یک ساعت اجازه می دهیم تا کباب خوشمزه ما کاملا مغز پخت شود . پس از گذشت این زمان فویل ها را باز کنید و روی آن سس باربیکیو بریزید و دوباره درون فر قرار دهید تا پخت شما کامل شود .

مرحله چهارم

فرگاز را خاموش کنید در مرحله بعد ، ولی اجازه دهید گوشت ۱۰ دقیقه درون دمای فر باقی بماند ، اکنون کباب ترش شما آماده برای سرو شده است . ریواس و آویشن طعم متفاوتی به غذای شما خواهد داد .


.:: ::.


طرز تهیه املت اسفناج و پنیر
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 30 اسفند 1399 ز : 23:54 | +

طرز تهیه املت اسفناج و پنیر

مرحله اول

برای تهیه املت اسفناج و پنیر ابتدا پیاز را به صورت خلالی خرد کنید ، حالا پیاز را با کره درون ماهیتابه ریخته بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار بدید حالا نمک را با شیر بریده شده و فلفل سیاه و فلفل قرمز جزء هندی اضافه کنید و مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید .

مرحله دوم

هنگامی که پیازها نرم شد اسفناج را با آب لیموترش اضافه کنید و با هم تفت دهید ، تا اسفناج ها نرم شوند . حالا درون یک ماهیتابه جداگانه تخم مرغ ها را با کمی کره بریزید کمی که سفت شدند اسفناج ها را به املت خانگی اضافه کنید .

مرحله سوم

حالا و در در آخرین لحظات پخت غذا با پنیر پارمسان را اضافه کنید پس از اضافه کردن پنیر نیمی از املت خوشمزه را جمع کرده و روی طرف دیگر آن قرار دهید تا به کمک پنیر به هم بچسبد پنیر که ذوب شد اجاق گاز را خاموش کنید . توجه داشته باشید که اسفناج نباید در هنگام پخت له شود . اسفناج فواید بی شماری دارد اما باید به این موضوع توجه داشت که برای همه افراد هم مفید نیست و برخی بیماران نمی توانند بدون مشورت با پزشک اسفناج مصرف کنند.


.:: ::.


طرز تهیه بال مرغ اسپایسی
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 27 اسفند 1399 ز : 21:46 | +

طرز تهیه بال مرغ اسپایسی

مرحله اول

برای تهیه بال مرغ اسپایسی ابتدا آرد ذرت را همراه با ۲ قاشق چای خوری نمک و یک چهارم قاشق چایخوری فلفل مخلوط کنید سپس بال های مرغ را با این ادویه به خوبی آغشته کرده به طوری که تمام قسمت های مرغ طعم دار شود .

مرحله دوم

حالا ماهیتابه را آماده کرده و زمانی که روغن آن داغ شد بال های مرغ را برای مدت زمان ۶ الی ۸ دقیقه درون تابه سرخ کنید به صورتی که کاملا برشته شوند . درون یک ظرف جداگانه سس سویا را با سیر و زنجبیل مخلوط کنید سپس به آن سرکه سیب با سس تندو یک دوم قاشق چایخوری فلفل را اضافه کنید .

مرحله سوم

ظرف را بر روی حرارت اجاق گاز گذاشته و صبر کنید تا شروع به جوشیدن کند بعد از گذشت پنج دقیقه شکر قهوه ای را را به مواد اضافه کنید و مدام آن را هم بزنید تا شکر حل شود حالا بال های مرغ را درون این مخلوط ریخته و روی آن دانه های کنجد بپاشید . اکنون خوراک مرغ خوشمزه شما آماده برای سرو می باشد


.:: ::.


طرز تهیه کباب سیسیلی
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 27 اسفند 1399 ز : 21:44 | +

طرز تهیه کباب سیسیلی

مرحله اول

امروز قرار کباب سیسیلی تهیه کنید برای این کار گوشت و مرغ را به صورت خورشتی و چهارگوش برش می زنیم سپس داخل کاسه روغن و آویشن و پاپریکا و نمک و فلفل رو مخلوط میکنیم و گوشت ها را برای مدت زمان تقریبی یک الی دو ساعت درون کاسه قرار می دهیم .

مرحله دوم

توی این فاصله زمانی زیتون و پیازچه رو به صورت ساطوری خرد می کنیم ، حالا گوشت و مرغ رو با گوشتکوب میکوبیم تا پهن بشه ، داخل اونها رو با مخلوط زیتون و پیازچه پر می‌کنیم و می‌بندیم ، بصورت یک در میان به شیخ میکشیم .

مرحله سوم

حالا آتیش روشن کنید و زمانی که زغالها کاملاً یکدست شد شیخا روی منقل گذاشته و کباب خوشمزه و خانگی را آماده کنید اجازه دهید تا گوشت و مرغ با حرارت ملایم کاملا مغز پخت شوند . سعی کنید از گوشت بیات استفاده کنید تا همزمان با مرغ پخته شود .


.:: ::.


طرز تهیه ترشی بادمجان کبابی
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 25 اسفند 1399 ز : 22:26 | +

طرز تهیه ترشی بادمجان کبابی

مرحله اول

برای تهیه ترشی بادمجان کبابی ، پس از اینکه بادمجون رو شستی آنها را روی حرارت زغال یا اجاق گاز کباب کن به طوری که هر دو طرف بادمجون کباب بشه , اگه خواستی میتونی کنارش فلفل سبز هم به صورت کبابی آماده کنی ، با این کار تندی فلفل کم میشه .

مرحله دوم

اگه ذائقه شما با بوی سیر ناسازگاری داره میتونی سیر هم به صورت کبابی آماده کنی با این کار بوی سیر  کلی گرفته میشه . ( این کار سلیقه ایه ، از سیر خام هم میتونی استفاده کنی . بعد اینکه بادمجون ها سرد شد پوستش رو بگیرید و در اندازه های دلخواه خرد کنید میتونی داخل مخلوط کن بریزی یا با گوشتکوب له کنی .

مرحله سوم

تو مرحله بعد فلفل سبز و سیر خرد کن با سبزی معطر که شامل ریحان و نعناع میشه مخلوط کن و به بادمجون اضافه کن ، حالا نوبت اضافه کردن نمک و ادویه ترشی و سرکه رسیده توجه داشته باشید که نباید از سرکه زیادی استفاده کنید .

مرحله چهارم

چون بعد از چند وقت آب میندازه ترشی ، حالا مواد داخل شیشه بریز روشون کمی سرکه اضافه کن و در شیشه ها رو ببند بعد یه هفته ترشی بادمجان قابل استفاده شده ، از دو قاشق غذاخوری رب انار هم برای چاشنی میتونی استفاده کنی .


.:: ::.


طرز تهیه میرزا کدو
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 25 اسفند 1399 ز : 22:24 | +

طرز تهیه میرزا کدو

مرحله اول

برای تهیه میرزا کدو خوشمزه شمالی پس از اینکه شما پوست کدو رو گرفتید اونا رو بشورید و خرد کنید سپس با مقدار کمی آب کدو سبز را درون قابلمه ریخته و روی گاز بگذارید تا بپزه . بعد از اینکه پخته شدن اونا را له کنید .

مرحله دوم

برای اینکه بتونی پوست سیر راحت جدا کنی اونا رو تو آب سرد خیس کن بعد پوستشونو بگیر . حالا سیرها را خورد کن بریز تو ماهیتابه و با مقدار کمی روغن نمک و زردچوبه تفت بده . حالا کدو رو به ماهیتابه اضافه کن و با سیر مخلوط کن .

مرحله سوم

پوست گوجه فرنگی رو بگیر بعد خورد کن ، حالا گوجه ها رو همراه با فلفل و دارچین به مواد خوراک کدو اضافه کن ، کمی که مواد باهم پخته شد و غذا جا افتاده شد تخم مرغ ها رو بشکن و سایر مواد اضافه کن تا خودشونو بگیرن در ماهیتابه رو بذار و صبر کن تا غذا کاملا پخته بشه .

نکات پخت غذا

اگه خواستی میتونی سیر مصرفی را بیشتر کنید ، اگه احساس کردی غذا کمرنگه میتونی از زعفرون یا رب گوجه فرنگی استفاده کنی . از مقدار کمی گرده غوره هم به عنوان چاشنی استفاده کنید .


.:: ::.


طرز تهیه ته چین بلدرچین
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 24 اسفند 1399 ز : 21:35 | +

طرز تهیه ته چین بلدرچین

مرحله اول

برای تهیه ته چین بلدرچین ابتدا بلدرچین ها را در کمی روغن با حرارت ملایم سرخ میکنیم سپس پیاز را به صورت خلالی خرد کرده و درون روغن تفت می دهیم . زرشک را هم به صورت جداگانه سرخ می کنیم و با پیاز داغ مخلوط میکنیم

مرحله دوم

در مرحله بعد با پیاز داغ و زرشک درون شکم بلدرچین ها را پر می کنیم حالا درون یک کاسه ماست را همراه با تخم مرغ و زعفران دم کرده مخلوط می کنیم به این مواد سه قاشق غذاخوری روغن و مقداری نمک اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم .

مرحله سوم

برنج را نیز به صورت آبکش آماده می‌کنیم توجه داشته باشید که دانه های برنج کمی زنده تر باشد برنج ها را درون مخلوط ماست ریخته و هم میزنیم حالا درون قابلمه بلدرچین ها را چیده و روی آنها را با برنج می‌پوشانیم ، با پشت قاشق یا کفگیر برنج ها را فشار داده تا کمی منسجم شوند .

مرحله چهارم

حالا یک شعله پخش کن روی گاز گذاشته و قابلمه را بر روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم و برنج را دم میگذاریم تا ته دیگ ما طلایی رنگ شود اگر خواستید می توانید ته چین را درون فر تهیه کنید برای این کار ظرف را برای مدت زمان ۱ ساعت و با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد درون فر قرار دهید .


.:: ::.


حریره بادام برای نوزاد
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 24 اسفند 1399 ز : 21:34 | +

حریره بادام برای نوزاد

مرحله اول

برای تهیه حریره بادام برای نوزاد ابتدا بادام ها را درون آب جوش برای مدت زمان ۳۰ ثانیه قرار دهید سپس آنها را آبکش کنید و روی شان آب سرد بگیرید بعد از انجام این کار خیلی سریع و راحت پوست آنها را جدا کنید حالا بادام ها را با نصف استکان آب درون مخلوط کن بریزید و با هم میکس کنید .

مرحله دوم

حالا مخلوط بدست آمده را از صافی رد کنید و برای مدت زمان ۱۰ دقیقه روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار بدید و مدام آن را هم بزنید تا ته نگیرد . حالا آرد برنج رو داخل آب سرد حل کنید و به مخلوط روی اجاق گاز اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا غلیظ شود .

مرحله سوم

زمانی که پخته شد و آن را از روی اجاق گاز برداشتید ،یه پیمانه شیر خشک یا اینکه دو قاشق مربا خوری شیر مادر بهش اضافه کنید . مقدار مصرفی غذای نوزاد را برداشته و الباقی آن را می توانید درون ظرف در دار برای دو روز در یخچال نگهداری کنید .

مرحله چهارم

اگه حریره‌بادام زیاد درست کردی فقط به وعده غذایی نوزاد شیر اضافه کنید . اگه کوچولوی شما به پروتئین گاوی حساسیت نداره می تونید آرد برنج رو به جای آب با شیر پاستوریزه مخلوط کنید .


.:: ::.


طرز تهیه پیاز کاراملی
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 24 اسفند 1399 ز : 21:32 | +

طرز تهیه پیاز کاراملی

 
 

مرحله اول

برای تهیه پیاز کاراملی ابتدا پیاز را به صورت خلالی خرد کنید و داخل ماهیتابه ریخته و با اضافه کردن روغن روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار بدید ، حالا در ماهیتابه رو قرار بدین و صبر کنید تا پیاز ها پخته شوند هر چند لحظه یکبار پیاز ها رو هم بزنید .

 
 

مرحله دوم

پیازها که نرم شد بهش سرکه و شکر را اضافه کند ، اگه میخوای طعم پیازها ملس باشه سرکه و شکر رو به صورت مساوی اضافه کن . اگه شیرین دوست داری سرکه رو کمتر کنید ، اگه ترش دوست داری شکر رو کمتر کنید . حالا دیگه نیازی نیست در ماهیتابه رو ببندید .

 
 

مرحله سوم

حالا مرتب پیازها را هم زده و آنها را زیر و رو کنید تا از سوختن شکر جلوگیری کنیم و پیاز ها به صورت یکدست کاراملی بشه طعم این پیازها عالیه ، و با اضافه کردن آن به غذاهای خود مزه جدید و خوبی را امتحان خواهید کرد .


.:: ::.


طرز تهیه خوراک مرغ و سبزیجات قفقازی
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 24 اسفند 1399 ز : 21:31 | +

طرز تهیه خوراک مرغ و سبزیجات قفقازی

مرحله اول

امروز قصد داریم خوراک مرغ و سبزیجات قفقازی رو آماده کنیم برای شروع تمام سبزیجات موجود را به صورت خلالی خرد کنید مرغ را هم به همین صورت ریش ریش نمایید یا خرد کنید . لوبیاها را به صورت جداگانه بپزید .

مرحله دوم

پیازها را خرد کرده و درون ماهیتابه ریخته و سرخ کنید لوبیاهای پخته شده را نیز درون ماهی تابه ریخته و با مقدار کمی روغن تفت دهید بادمجان ها را پوست گرفته و روی آنها نمک بپاشید و برای یک ساعت اجازه دهید تا استراحت کند و تلخی آنها گرفته شود .

مرحله سوم

در مرحله بعد روی بادمجانها آب گرفته و پس از شستن آنها داخل روغن ریخته و سرخ کنید هویج را نیز سرخ کرده و زمانی که نرم شدن فلفل دلمه را به آنها اضافه کرده و با هم تفت دهید . به این مواد مرغ را هم اضافه کنید و با هم تفت بدید .

مرحله چهارم

الباقی سبزیجات را به مرغ اضافه کرده و به مواد نمک و فلفل را اضافه کنید و با هم به خوبی مخلوط کرده و تفت دهید تا خوراک کاملاً جا افتاده شود . خوراک مرغ را درون بشقاب کشیده و ماست را با سس مایونز مخلوط کنید و روی غذا بریزید گردوها را هم خورد کرده و غذا را با آن تزیین کنید .


.:: ::.


طرز تهیه اسکالوپ مرغ
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 22 اسفند 1399 ز : 22:33 | +

طرز تهیه اسکالوپ مرغ

مرحله اول

اگه میخوای یه خوراک خیلی خوب و خوشمزه و جدید با مرغ درست کنی بهت پیشنهاد می کنم اسکالوپ مرغ رو امتحان کن ، برای اینکار اول باید سینه مرغ و به دو قسمت تقسیم کنی ، بعد از انجام این کار استخوان و پوست مرغ جدا کن .

مرحله دوم

حالا قسمت های برش داده سینه مرغ را به صورت طولی به دو قسمت مساوی تقسیم کنید ، حالا با یه گوشکوب سینه های مرغ رو بکوبید و پهن کنید حالا ادویه ها رو با روغن مخلوط کنید و سینه های مرغ رو طعم دار کنید .

مرحله سوم

در این مرحله گوجه فرنگی رو خورد کنید و درون ماهیتابه با مقدار کمی روغن تفت بدیدسپس سس گوجه فرنگی و پودر سیر و آویشن و نمک و فلفل رو اضافه کنید و با هم مخلوط کنید پس از انجام این کار جعفری های خرد شده را با مقداری آب اضافه کرده و اجازه دهید تا کمی بپزند .

مرحله چهارم

سینه های مرغ را پهن کنید و روی آن را با قارچ خرد شده و پنیر و سسی که آماده کرده بودید پر کنید ، لبه های مرغ را به هم بچسبونید و با گوشت کوب لب ها رو بکوبید تا یکدست بشه ، تیکه های مرغ رو توی آرد بغلتونید و درون ماهیتابه برای ۵ الی ۶ دقیقه سرخ کنید و مرغ شکم پر را با الباقی سس سرو کنید .


.:: ::.


طرز تهیه خوراک لوبیا
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 22 اسفند 1399 ز : 22:31 | +

طرز تهیه خوراک لوبیا

مرحله اول

برای تهیه خوراک لوبیا ابتدا باید برای گرفتن نفخ حبوبات لوبیا ها را شب قبل از آشپزی بخیسانیم و در چندین مرحله آب آنها را عوض کنیم ، حالا لوبیا ها را درون قابلمه ریخته و با اضافه کردن آب آن را بر روی حرارت اجاق گاز قرار می دهیم تا به آرامی بپزند .

مرحله دوم

مدت زمان لازم برای پخت با حرارت کم تقریباً ۴ ساعت می باشد وقتی که پخته شدن سیب زمینی ها را به صورت نگینی و درشت خرد می کنیم و درون قابلمه میریزیم سپس نمک فلفل را همراه با ادویه و رب گوجه فرنگی به مواد اضافه می کنیم ، خوراک خوشمزه را بر روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم تا غذا لعاب دار و جا افتاده شود .


.:: ::.


طرز تهیه لازانیا گوشت
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 22 اسفند 1399 ز : 22:30 | +

طرز تهیه لازانیا گوشت

مرحله اول

لازانیا را با روش‌های مختلف طبخ می‌کنند و آن را با سبزیجات و انواع گوشت سرو میکنند . در این پست شما طرز تهیه لازانیا گوشت را مطالعه خواهید کرد برای تهیه این غذا ابتدا پیاز و سیر را خرد کنید و همراه با زردچوبه درون ماهی تابه ریخته و تفت دهید ‌.

مرحله دوم

حالا گوشت را به پیاز داغ اضافه کنید و کمی تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند سپس به آن دارچین نمک و فلفل را اضافه کنید و مواد را هم بزنید ، حالا ۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی به گوشت اضافه کنید ، مقداری آب درون ماهیتابه ریخته و اجازه دهید تا با حرارت کم کامل بپزد .

مرحله سوم

حالا درون یک ماهیتابه جداگانه مقداری کره ریخته سپس یک حبه سیر را خرد کرده و درون ماهیتابه تفت دهید قارچ را خورد کنید و به سیر داغ اضافه نمایید ‌، کمی آبلیمو بر روی قارچها بپاشید تا از سیاه شدن آن ها جلوگیری کنید ، زمانی که آب قارچها کشیده شد آن را به گوشت اضافه کنید .

مرحله چهارم

در این مرحله سس بشامل را تهیه کنید برای این کار کره را آب کرده سپس آرد را به آن اضافه کنید و با هم مخلوط کنید و به صورت مداوم آنها را هم بزنید شیر را هم آهسته آهسته به مواد اضافه کنید مواد و مرتب هم بزنید تا از گوله شدن آرد جلوگیری کنید در انتها کمی نمک و فلفل به آن اضافه کرده و اجاق گاز را خاموش کنید ‌

مرحله پنجم

اکنون ظرف پیرکس مخصوص خود را چرب کنید مقداری از سس را ته ظرف بریزید سپس بر روی آن یک لایه لازانیا قرار دهید روی آن مواد گوشتی را بریزید دوباره سس بشامل و در آخر پنیر پیتزا را اضافه کنید به همین ترتیب و به صورت لایه لایه مواد را قرار دهید .

مرحله ششم

در انتها روی آخرین ورقه لازانیا خوشمزه سس بشامل ریخته و روی مواد را با پنیر پیتزا بپوشانید ، فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و ظرف را برای مدت زمان ۳۰ دقیقه درون فر قرار دهید پس از پخت سه دقیقه گریل را روشن کنید تا پنیر شما طلایی رنگ شود .


.:: ::.


طرز تهیه قلیه میگو
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 22 اسفند 1399 ز : 8:4 | +

طرز تهیه قلیه میگو

 

 

مرحله اول

امروز قراره با هم یه قلیه محلی خوشمزه به روش جنوبی تهیه کنیم ، برای تهیه قلیه میگو ابتدا میگو ها را پاک می کنیم سپس آنها را درونی کاسه ریخته و به آن نمک و فلفل قرمز را اضافه می کنیم فلفل قلیه باید از نوع چیلی باشد چون این فلفل تندی بیشتری دارد .

مرحله دوم

پیاز را به صورت خلالی برش بزنید درون ماهی تابه بریزید و همراه با مقدار کمی روغن آن را تفت بدید ، سپس کمی زردچوبه بهش اضافه کنید ، حالا حبه های سیر را له کنید و به پیاز داغ اضافه کنید و با هم مخلوط نمایید .

مرحله سوم

حالا نوبت به سرخ کردن سبزی ها رسیده برای تهیه این قلیه خوشمزه باید از شنبلیله و گشنیز به مقدار ۲۰۰ گرم از هر کدام و ۱۰۰ گرم جعفری استفاده کنید ، پس از سرخ کردن سبزی ها آن ها را به پیاز داغ اضافه کنید ، سپس به این مواد رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و تفت دهید .

مرحله چهارم

در این مرحله تمر هندی را در ۲ لیوان آب ریخته و آنرا بخیسانید سپس آن را درون صافی بریزید و چنگ بزنید حالا آب تمر و تفاله را جدا کنید ، تفاله آن را دور بریزید و آب تمر را به سبزی ها اضافه کنید سپس کمی نمک و فلفل به آن اضافه کرده و بر روی حرارت ملایم اجاق قرار دهید تا بجوشد .

مرحله پنجم

در این فاصله زمانی میگو های طعم دار شده را درون ماهی تابه ریخته و برای مدت زمان ۵ دقیقه آنها را تفت دهید . توجه کنید اگر میگو را بیشتر از ۵ دقیقه تفت دهید سفت خواهد شد . پس از اینکه میگو ها آماده شد آنها را به سبزی های اضافه کرده و برای مدت زمان ۴۰ دقیقه بر روی حرارت کم قرار دهید تا خورشت قلیه شما جا افتاده و آماده برای مصرف شود ‌.


.:: ::.


طرز تهیه خوراک جگر سفید
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 19 اسفند 1399 ز : 7:24 | +

طرز تهیه خوراک جگر سفید

مرحله اول

برای تهیه خوراک جگر سفید پس از اینکه گوشت را خوب شستید آنرا برش بزنید ، در قطعات یک اندازه و مساوی ، سپس پیاز را خلالی و ریز خرد کنید و بذارید روی اجاق گاز ، پیازها رو تفت بدید هنگامی که سبک شدند زردچوبه و جگر را به آن اضافه کنید .

مرحله دوم

حالا مواد را با هم مخلوط کرده و تفت دهید به آنها نمک و فلفل را اضافه کنید و تا زمانی که گوشت تغییر رنگ دهد به تفت دادن آن ادامه دهید ، سپس رب انار و آلوچه را به مواد اضافه کنید و با هم مخلوط کرده و تفت دهید .

مرحله سوم

در مرحله بعد یک فنجان آب درون ماهیتابه ریخته ، حالا حرارت را کم کرده و اجازه دهید تا خوراک جگر برای مدت زمان ۲۰ الی ۳۰ دقیقه کاملا پخته و جا افتاده شود . همراه با نان سنگک تازه و سبزی خوردن غذا را سرو کنید .


.:: ::.


طرز تهیه چلو گردن
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 17 اسفند 1399 ز : 23:9 | +

طرز تهیه چلو گردن

مرحله اول

اگه میخوای یه چلو گردن رستورانی تو خونه درست کنی پس با دقت این مراحل و انجام بده . برای مرینیت گوشت کمی زعفرون دم کن و به گوشت اضافه کن حالا اون رو بذار تو یخچال تا حسابی مزه دار بشه . تو این فاصله زمانی که داری پیاز را خلالی خرد کن و به خوبی تفت بده .

مرحله دوم

وقتی پیاز سبک شیشه ای شد گوشت رو بهش اضافه کن و با هم تفت بده تا زمانی که رنگ گوشت برگرده و به حالت سفید رنگ درآد . حالا یه سیر درسته با کمی فلفل سیاه و زردچوبه دارچین و ساقه کرفس و کمی هم زعفرون به گوشت اضافه کن .

مرحله سوم

اگه از یه زودپز خوب استفاده می کنی ۳ لیوان آب اضافه کن و مواد را درون زودپز بریز تا حسابی گوشت مغز پخت بشه ، بعد اینکه گوشت پخته شد کمی نمک و یک قاشق غذاخوری رب آلو بهش اضافه کنید ، می توانید آب لیمو هم جایگزین کنید یا اینکه رب گوجه رو تفت بدید و به غذا اضافه کنید .

مرحله چهارم

در این مرحله مواد را با هم مخلوط کنید و بگذارید تا غذا برای ۳۰ الی ۴۵ دقیقه با حرارت پایین جا افتاده شود و همراه با پیاز داغ چیپسی فراوان خوراک گوشت خود را نوش جان کنید ، آبگوشت درون زودپز هم قابل استفاده می باشد و می توانید آنرا ترید کنید و از خوردنش لذت ببرید .


.:: ::.


طرز تهیه کراکت مرغ
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 17 اسفند 1399 ز : 23:8 | +

طرز تهیه کراکت مرغ

در ادامه مطلب شما را با روش پخت طرز تهیه کراکت مرغ خانگی خوشمزه و مجلسی آشنا خواهید شد برای شروع سینه مرغ را همراه با پیاز و پودر سیر و پاپریکا و زردچوبه و نمک و فلفل و سیر و چوب دارچین درون قابلمه ریخته و مقداری آب به آن اضافه کنید .

مرحله اول

حالا حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا به آرامی مرغ پخته شود پس از اینکه پخته شد آن را ریش ریش کنید سپس سیب زمینی ها را شسته و در قابلمه دیگری آن را به صورت آب پز آماده نمایید سیب زمینی های پخته شده را پوست بگیرید و آنها را له کنید .

مرحله دوم

یک کاسه مناسب با موادی که دارید انتخاب کنید سپس جعفری خرد شده را همراه با سینه مرغ و پنیر پیتزا درون کاسه بریزید پس از انجام این کار سیب زمینی و یک عدد تخم مرغ را اضافه نمایید و به خوبی با هم مخلوط کنید تا کاملاً منسجم و یکدست شوند .

مرحله سوم

پس از این که مایه کوکوی‌مرغ شما آماده شد ، از آن به اندازه یک نارنگی کوچک برداشته و با حالت دلخواه خود فرم دهید سعی کنید همه کراکت ها را یک شکل و یک اندازه حالت دهید ، حالا درون یک بشقاب آرد سوخاری را ریخته و درون یک کاسه جداگانه تخم مرغ را بشکنید .

مرحله چهارم

کراکت های آماده شده را درون تخم‌مرغ بچرخانید سپس آنها را درون آرد سوخاری گذاشته تا تمام قسمت های آن به آرد آغشته شود ، ماهیتابه خودتونو روی اجاق گاز قرار دهید و روغن اضافه کنید زمانی که روغن به خوبی داغ شد حرارت را کم کنید و کراکت خوشمزه خود را درون روغن سرخ کنید .

مرحله پنجم

اگر احساس کردید در هنگام سرخ کردن کراکت ها از هم جدا می‌شوند یک تخم مرغ به مایه کوکو اضافه کنید ، برای پخت این غذا از ادویه های مختلف میتوانید استفاده کنید ، غذای خود را همراه با سس و سبزی خوردن تازه سرو نمایید .


.:: ::.


خواص بامیه
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 17 اسفند 1399 ز : 23:6 | +

خواص بامیه

خواص و مضرات بامیه

دست داریم شما را با خواص بامیه آشنا کنیم ، طبع این گیاه سرد و تر میباشد اگر آن را به صورت نارس بجوشانید و جوشانده آن را مصرف کنید بسیار مقوی می باشد . برای افرادی که دچار مشکل سوزاک می باشند و در هنگام ادرار احساس درد می کنند توصیه می کنیم بامیه را آبپز کنند و آب آن را قبل از غذا مصرف کنند .

درمان سیفلیس در خانه

برای التیام زخم ها مفید می باشد که ریشه آن را به جوشانید و برای درمان سفلیس از آن استفاده کنید . یکی از مضرات و مشکلات مصرف بامیه ایجاد عرق زیاد می باشد . افرادی که دچار ورم روده می باشند می توانند از لعاب بامیه برای درمان مشکل خود استفاده نمایند .

درمان خانگی سنگ کلیه

افرادی که دارای سنگ مثانه هستند می توانند بامصرف جوشانده این گیاه سنگ خود را دفع نمایند . برای درمان تشنج توصیه می شود از دمنوش تخم بامیه استفاده کنیم . برای تهیه دمنوش ۳۰ گرم تخم بامیه را در ۵۰۰ سی سی آب بجوشانید .

لطافت پوست در طب سنتی

یکی دیگر از خواص بامیه مصرف آن برای داشتن پوست لطیف می باشد . بیمارانی که گواتر دارند با مصرف برگ و ساقه بامیه به خاطر ید موجود در آن می‌توانند بیماری خود را درمان نمایند . برای تقویت بینایی مصرف آن را توصیه می کنیم .

درمان خانگی بلغم

این گیاه منبع غنی از ویتامین b۱ می باشد و برای درمان عضلات و اعصاب ضعیف داروی مفیدی می باشد . با مصرف این گیاه فساد خون و بلغم و صفرا و سودا را رفع کنید .

درمان خانگی دیابت

بر اساس تحقیقات محققان مصرف بامیه برای بهبود پانکراس و کبد در افرادی که دچار دیابت هستند بسیار موثر می‌باشد . مصرف آن باعث تعادل در حساسیت انسولینی می شود و بهترین مکمل برای بیماران دیابتی می باشد ، اگر خورش بامیه را دوست ندارید از ترشی بامیه استفاده کنید .


.:: ::.


طرز تهیه آش جو
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 15 اسفند 1399 ز : 21:49 | +

طرز تهیه آش جو

مرحله اول

برای پخت آش جو باید نخود و لوبیا را از شب قبل از آشپزی بخیسانید و چند بار نیز آب آن را عوض کنید با این کار نفقه حقوقات خود را خواهید گرفت سپس از آن ها برای پخت آش خوشمزه استفاده کنید ، اگر از عدس هم استفاده می کنید نیازی نیست آن را بخیسانید .

مرحله دوم

اکنون نخود و لوبیا و عدس را بپزید در همین فاصله زمانی جو ها را بخیسانید ، سپس پیاز را خلالی خرد کرده و درون ماهیتابه با مقدار کمی روغن تفت دهید سپس زردچوبه و فلفل سیاه را به پیاز داغ اضافه کنید و با هم مخلوط نمایید .

مرحله سوم

به مواد درون مشابه اضافه کنید بعد از کمی تفت دادن اجاق گاز را خاموش کنید ، حالا قابلمه را بر روی گاز قرار بدید و تا نصفه آن را آب کنید و صبر کنید تا آب بجوشد ، اکنون جو های خیس شده را درون قابلمه ریخته سپس کمی روغن به آن اضافه کنید ، این کار شما باعث می شود تا در هنگام جوشیدن قابلمه سر نره .

مرحله چهارم

پس از اینکه شروع به جوشیدن کرد حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم تا برای سه ساعت با حرارت کم جو ها بپزد ، حالا نوبت اضافه کردن نخود و لوبیا عدس می باشد . پس از آن سبزی آشی و پیاز داغ و نعنا داغ را به آش محلی اضافه میکنیم و با هم مخلوط می نماییم .

مرحله پنجم

حالا درب قابلمه را ببندید و صبر کنید تا آش شما جا افتاده شود . اضافه کردن سیر داغ به آش ساده سلیقه ای میباشد . میتوانید کشک را هم در هنگام صرف کردن غذا به صورت جداگانه به خوراک جو خوشمزه اضافه نمایید و از خوردن آن لذت ببرید .


.:: ::.


طرز تهیه پیراشکی اسفناج
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 14 اسفند 1399 ز : 22:15 | +

طرز تهیه پیراشکی اسفناج

مرحله اول

اگه میخواهید یک پیراشکی اسفناج عالی و خوش طعم داشته باشید سعی کنید از سبزی اسفناج تازه استفاده کنیم برای شروع اسفناج را همراه با مقداری روغن و نمک درون ماهیتابه ریخته و تفت دهید تا زمانی که به خوبی سرخ شوند .

مرحله دوم

پس از تفت دادن اسفناج ها ، روی میز کار خود را آرد بپاشید سپس خمیر را آماده را روی آرد قرار دهید ، خمیر خود را برش بزنید سپس روی آن را با اسفناج و پنیر پیتزا پر کنید ، حالا خمیر را همانند تصویر جمع کنید و لبه های آن را محکم کنید .

مرحله سوم

اکنون باید ظرف مخصوص فر گاز را چرب کنید سپس پیراشکی ها را درون ظرف بچینید حالا درون یک کاسه زرده تخم مرغ و زعفران را با هم مخلوط کنید و با فرچه به روی پیراشکی ها بزنید ضعف را برای مدت ۲۰ دقیقه درون فر قرار دهید با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد اکنون پیراشکی خانگی شما آماده برای سرو می باشد


.:: ::.


طرز تهیه سوپ کرفس
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 14 اسفند 1399 ز : 22:14 | +

طرز تهیه سوپ کرفس

مرحله اول

امروز قصد داریم طرز تهیه سوپ کرفس مقوی و خوشمزه رژیمی را برای شما شرح دهیم ، برای شروع پیاز را به صورت ریز ریز خورد می کنی سپس آن را درون قابلمه ریخته و با مقدار کمی روغن تفت می دهیم تا زمانی که شیشه‌ ای شود .

مرحله دوم

حالا هویج را خرد کرده و به پیاز داغ اضافه میکنیم و با هم تفت میدهیم پس از انجام این کار کرفس را خورد کرده و به سایر مواد درون قابلمه اضافه میکنید و همه را با هم تفت میدهیم حالا آب مرغ را به سوپ مقوی اضافه میکنیم و صبر می‌کنیم تا بجوشد .

مرحله سوم

در این مرحله سیب زمینی را خورد کرده و به مواد درون قابلمه اضافه می‌کنیم ،در قابلمه را قرار داده و با شعله ملایم اجازه می دهیم تا مواد بپزد ، حالا درون یک ماهی تابه دو قاشق غذاخوری آرد را اضافه میکنیم و تفت میدهیم تا زمانی که بوی خامی آرد گرفته شود .

مرحله چهارم

در این زمان شیر را به آرد تفت داده شده در دو مرحله اضافه میکنیم و مدام آن را هم می زنیم تا گوله گوله نشود ، زمانی که صاف و یکدست شد آن را به سوپ اضافه میکنیم و با سایر مواد مخلوط می نماییم حرارت را کم کرده و صبر میکنیم تا سوپ خانگی ما جا افتاده شود.

مرحله پنجم

مدت زمان لازم برای جا افتادن غذا تقریباً ۱۰ الی ۱۵ دقیقه می‌باشد . پس از اینکه خوراک کرفس آماده شد آن را از روی حرارت اجاق گاز برداشته و پس از اینکه کمی سرد شد بر روی آن خامه را می ریزیم و همراه با لیمو ترش تازه سرو میکنیم .


.:: ::.


طرز تهیه ماهی نمکی
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 14 اسفند 1399 ز : 7:32 | +

طرز تهیه ماهی نمکی

مرحله اول

برای تهیه ماهی نمکی خوشمزه و لذیذ ابتدا ماهی را به خوبی تمیز کنید داخل شکم ماهی را شسته و آنرا درون آبکش قرار دهید تا آب اضافی ماهی کاملاً گرفته شود پس از انجام این کار درون یک کاسه سس سویا را همراه با روغن زیتون و آبلیمو و ادویه و سبزی معطر مخلوط کنید حالا سیر و پیاز حلقه شده را نیز به مواد اضافه نمایید

مرحله دوم

پس از اینکه ماهی خشک شد آن را درون سسی که تهیه کرده بودید قرار دهید و تمام قسمت های پوست ماهی را به این سس آغشته کنید و اجازه دهید تا ماهی برای ۳ الی ۴ ساعت در این سس استراحت کند تا کاملاً مزه دار شود .

مرحله سوم

اکنون آب و نمک را با هم مخلوط کنید تا حالت خیسی شبیه به شن و ماسه پیدا کند . حالا ماهی را از درون سس خارج کنید و روی دستمال خشک قرار دهید تا رطوبت آن گرفته شود . توجه داشته باشید که قسمت بیرونی ماهی نباید مرطوب باشد وگرنه نمک را به خود جذب می‌کند .

مرحله چهارم

برای پخت ماهی یک ماهیتابه نسبتاً بزرگ را بر روی اجاق گاز قرار دهید تا گرم شود ، حالا نمک را درون ماهیتابه ریخته به طوری که کاملاً کف ماهیتابه را بپوشاند ، ماهی مزه دار شده را درون ظرف قرار دهید و دوباره با اضافه کردن نمک روی ماهی را کاملاً بپوشانید .

مرحله پنجم

اکنون خوراک ماهی شما آماده پخت می باشد ، درب ماهیتابه را ببندید و اجازه دهید تا برای ۴۵ دقیقه و با حرارت ملایم غذا بپزد . در هنگام پخت استفاده از دم کنی هم به نام آن می باشد توجه داشته باشید در هنگام پخت درب ماهیتابه را به هیچ وجه باز نکنید .

مرحله ششم

در پایان با یک گوشت کوب نمک را بشکنید و ماهی را از درون آن خارج کنید ، پس از اینکه پوست آن را جدا کردید غذای خود را به مقدار کمی روغن زیتون و آبلیمو آغشته کرده و سرو نمایید . از زعفران آب شده هم میتوانید برای مرینیت ماهی استفاده کنید .


.:: ::.


طرز تهیه خورش گل کلم
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 13 اسفند 1399 ز : 22:40 | +

طرز تهیه خورش گل کلم

مرحله اول

اگه قصد دارید یه خورشت محلی خوشمزه و متفاوت تهیه کنید پیشنهاد می کنیم خورش گل کلم کرمانشاهی رو حتما امتحان کنید . برای تهیه این خورشت ابتدا پیازها را خلالی خرد کرده و درون ماهیتابه بریزید و تفت بدید .

مرحله دوم

حالا گوشت را همراه با ادویه ها که شامل زردچوبه و فلفل سیاه و ادویه کاری و ادویه خورشتی می باشد به پیاز داغ اضافه کنید .تفت دادن گوشت با پیاز و ادویه ها باعث گرفته شدن بوی زخم گوشت می شود و غذای شما طعم و عطر بهتری خواهد داشت .

مرحله سوم

پس از انجام مراحل بالا رب را اضافه کنید و با هم تفت دهید ، اکنون نوبت اضافه کردن آب می باشد حالا اجازه دهید تا خورش برای مدت زمان ۹۰ دقیقه با حرارت کم بپزد در این فاصله زمانی کلم های تازه را خرد کنید و درون ماهیتابه ریخته و تفت دهید ، لپه ها را هم بپزید بصورت جداگانه درون ماهی تابه بریزید و همراه با کمی رب تفت دهید .

مرحله چهارم

در مرحله بعد و پس از آماده شدن گل کلم و لبه ، همه مواد را با هم به خورش محلی اضافه کنید . در ۱۵ دقیقه پایانی پخت غذا مقداری نمک همراه با زعفران دم کرده به خورش اضافه کنیدو از غوره یا آبغوره هم برای چاشنی و ترش شدن خوراک استفاده کنید .


.:: ::.


طرز تهیه ترافل شکلاتی
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 13 اسفند 1399 ز : 7:21 | +

طرز تهیه ترافل شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه ترافل شکلاتی خوشمزه در منزل ابتدا کیک را به صورت پودر در می‌آوریم ، سپس ماهیتابه را رو حرارت قرار می دهیم و خامه را درون ماهیتابه می ریزیم ، وقتی از کناره‌ها حباب زد اجاق گاز رو خاموش میکنیم و شکلات رو به خامه اضافه می کنیم .

مرحله دوم

حالا خامه و  شکلات رو با هم مخلوط می کنیم تا گاناش آماده بشه ، حالا این مخلوط را با پودر کیک ترکیب می کنی و به صورت خمیر در می آوریم با دست خمیر را ورز می دهیم تا کاملا منسجم و یکدست شود سپس آن را برای مدت زمان یک ساعت درون یخچال قرار می دهیم .

مرحله سوم

حالا خمیر را درون یخچال خارج می کنیم و به اندازه گردو از خمیر برداشته و آن را گرد می کنیم ، سپس درون پودر کاکائو و پودر پسته و شکلات بن ماری شده یا پودر نارگیل می غلتانیم ، استفاده از این مواد بستگی به سلیقه و ذائقه خود شما دارد . حالا ترافل خانگی شما آماده برای سرو شده است . شیرینی پزی در خانه را یاد بگیرید و استفاده کنید .


.:: ::.


طرز تهیه ماهی شوریده شکم پر
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 12 اسفند 1399 ز : 21:44 | +

طرز تهیه ماهی شوریده شکم پر

مرحله اول

برای تهیه ماهی شوریده شکم پر مجلسی ابتدا ماهی را از طرف کمر آن برش بزنید ، سپس داخل شکم ماهی را تمیز کرده و پس از شستشو داخل شکم ماهی را نمک بپاشید . به ماهی برای مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه استراحت دهید بعد از آن با آب سرد بشویید و ماهی را خشک کنید .

مرحله دوم

حالا پیاز را خرد کنید و درون ماهیتابه ریخته و آن را تفت دهید مقداری زردچوبه به پیاز داغ های اضافه کنید و با هم مخلوط کنید حالا کشمش و گرد لیمو و نمک و فلفل قرمز را به پیاز اضافه کنید و همه مواد را با هم مخلوط کرده و تفت دهید .

مرحله سوم

با مایه پیازها شکم ماهی را پر کنید و آن را با نخ و سوزن بدوزید ، درون یک بشقاب آرد و زردچوبه را با هم مخلوط کنید و ماهی را درون این ظرف قرار داده به طوری که دو طرف ماهی به آرد آغشته شود ماهی را تکان داده تا آرد اضافی آن گرفته شود . حالا خوراک ماهی را درون روغن سرخ کنید .


.:: ::.


طرز تهیه پیراشکی کرم دار بازاری
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 12 اسفند 1399 ز : 21:41 | +

طرز تهیه پیراشکی کرم دار بازاری

مرحله اول

در این پست قصد داریم شما را با طرز تهیه و روش پخت پیراشکی کرم دار بازاری آشنا کنیم ابتدا تمام مواد خشک که شامل آرد و شکر و خمیر مایه و بکینگ پودر و نمک می‌شود را با هم مخلوط میکنیم تا کاملا یکدست و با هم ترکیب شوند .

مرحله دوم

ایا شیر ولرم را با تخم‌مرغ درون یک کاسه با هم مخلوط میکنید و با چنگال هم میزنید ، ترکیب شیر را به مواد خشک اضافه میکنیم تا خمیر ما به دست آید حالا خمیر را با دست ورز می دهیم در همان حال که مشغول ورز دادن مواد هستیم روغن را اضافه میکنیم .

مرحله سوم

مدت زمانی که این خمیر را به عرض می دهید تقریباً ۲۰ دقیقه می باشد حالا کاسه ای را چرب کنید و خمیر را درون کاسه قرار دهید ،روی کاسه را با سلفون بپوشانید ، کاسه را در یک جای خنک قرار داده و برای مدت زمان یک ساعت به خمیر پیراشکی استراحت دهید .

مرحله چهارم

حالا خمیر را ورز داده و با کمک وردنه خمیر را باز کنید قطر تقریبا نیم سانت تعمیر را پهن کنید حالا با کاتر قالب بزنید ، خمیر های برش خورده را روی پارچه پهن کنید و روی آن را برای ۲۰ دقیقه دیگر بپوشانید ماهیتابه رو بگذارید رو اجاق گاز و روغن اضافه کنید .

مرحله پنجم

حرارت را بالا ببرید تا روغن داغ شود سپس حرارت را کم کنید و پیراشکی ها را درون روغن داغ و شناور سرخ کنید ، اکنون میتوانید داخل پیراشکی ها را با کرم یا شکلات پر کنید و از خوردن پیراشکی کرم دار خانگی لذت ببرید . برای تهیه کرم پیراشکی

مرحله ششم

درون کاسه ۳ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت را با سه قاشق شکر مخلوط کنید . سپس یک لیوان شیر به آن اضافه کنید و بر روی حرارت پایین اجاق گاز قرار دادید تا به غلظت فرنی برسد سپس ۲۰ گرم کره و نوک قاشق وانیل به آن اضافه کنید و آن را هم بزنید پس از اینکه مواد یکدست شود اجاق گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا کرم سرد شود .


.:: ::.


طرز تهیه سالاد ریگاتونی
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 12 اسفند 1399 ز : 21:39 | +

طرز تهیه سالاد ریگاتونی

مرحله اول

برای تهیه سالاد ریگاتونی حرفه ای و خوش طعم با مرغ ، ابتدا سینه مرغ را درون قابلمه قرار دهید سپس پیاز را به صورت چهار قاچ برش زده و همراه با برگ بو و ادویه ( فلفل سیاه و نمک ) اضافه نمایید . کمی هم آب اضافه کنید و اجازه بدید تا با حرارت پایین مرغ پخته شود .

مرحله دوم

پس از اینکه مرغ پخته شد آن را از درون قابلمه خارج کنید و تکه های مرغ را ریش ریش کنید ، آب مرغ را هم از صافی رد کرده و کنار قرار دهید . در مرحله بعد قارچ‌ها را بشورید و آنها را خرد کنید و بر روی آنها مقداری آبلیمو بریزید .

مرحله سوم

ماهیتابه رو بزارید بر روی حرارت اجاق گاز روغن اضافه کنید و زمانی که روغن داغ شد قارچ ها را درون ماهی تابه ریخته و با حرارت بالا تفت دهید تا آب آن ها کشیده شود . کلم بروکلی رو خورد کرده درون لگن آب قرار بدید برای ۲۰ دقیقه تا تمیز شوند .

مرحله چهارم

حالا نوبت تفت دادن کلم بروکلی آن می‌باشد ، کلم‌ها را درون ماهی تابه ریخته و با مقدار کمی روغن تفت دهید تا نرم شوند .اکنون داخل قابلمه آب بریزید و بر روی اجاق گاز قرار دهید صبر کنید تا آب بجوشد حالا نمک و روغن مایع درون قابلمه بریزید .

مرحله پنجم

در این مرحله پاستا ریگاتونی را درون قابلمه ریخته و صبر کنید تا بپزد و پاستا ها نرم شوند . ماهی تابه را آماده کنید و مقداری کره درون ماهیتابه آب کنید حالا سیر را له کرده و درون ماهیتابه ریخته و با کره تفت دهید .

مرحله ششم

در این زمان تمام مواد خود را درون ماهی تابه بریزید پاستا و کلم و قارچ و مرغ را همراه با نمک و فلفل سیاه و آب مرغ اضافه کنید و اجازه دهید تا با حرارت ملایم همه مواد با هم به صورت یک دست پخته شوند و آب مرغ کاملا بخار شود اکنون سالاد ماکارونی شما آماده برای سر شده است دست روی سالاد خود را با پنیر پارمسان و پوست لیمو ترش رنده شده تزیین کنید


.:: ::.


طرز تهیه کوبیده بوقلمون
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 12 اسفند 1399 ز : 7:36 | +

طرز تهیه کوبیده بوقلمون

مرحله اول

اگر میخواهید یک کوبیده بوقلمون خانگی با روش رستورانی تهیه کنید ، گوشت و دنبه را با هم مخلوط کرده سپس به آن پیاز را اضافه کنید و برای دو مرحله گوشت را درون چرخ گوشت ریخته و چرخ کنید ، حالا نوبت اضافه نمودن انواع ادویه می‌باشد توجه داشته باشید که ادویه زیاد طعم کوبیده را تغییر میدهد و خوب نیست .

مرحله دوم

حالا پودر سیر،زعفران،فلفل پاپریکا،نمک،زردچوبه،فلفل سیاه،

ادویه

کاری را در اندازه های معمولی به گوشت اضافه کنید و برای ۱۰ دقیقه با دست گوشت را ورز دهید تا حسابی جا افتاده شود و ادویه بخورد گوشت برود . روی ظرف را با سلفون بپوشانید و برای دو ساعت درون یخچال قرار دهید .

مرحله سوم

در مرحله بعدی کف سینی فر گاز را با فویل بپوشانید سپس با فرچه روی فویل ها را چرب کنید ، دست خود را خیس کنید از مایه گوشت بردارید حالت دهید و کف سینی بچینید ، زعفران را دم کنید روی کباب کوبیده پخش کنید ، فر را هم از قبل پیش گرم کنید .

مرحله چهارم

حالا سینی را درون فر قرار دهید با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد هنگامی که روی گوشت سرخ شد ، کوبیده ها را بچرخانید و زعفران و کره را دوباره روی گوشت بزنید تا طرف دیگر آن هم برشته شود و کباب خانگی شما هم مغز پخت شود .


.:: ::.


طرز تهیه چلو ماهیچه
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 11 اسفند 1399 ز : 7:42 | +

طرز تهیه چلو ماهیچه

مرحله اول

برای تهیه چلو ماهیچه اگه از گوشت یخ زده استفاده می کنید ،شب قبل از آشپزی آن را از درون یخچال خارج کنید تا یخ زدایی شود . حالا پیاز را در قطعات درشت و دندان گیر خرد کنید و ماهیتابه را بر روی اجاق گاز قرار داده و به آن روغن اضافه کنید .

مرحله دوم

در این مرحله پیازها را درون ماهی تابه ریخته و تفت دهید ، برای تفت دادن پیاز داغ خشک می‌توانید از روغن جامد و مایع با هم استفاده کنید . زمانی که پیاز ها سبک شدند تکه های گوشت را درون ماهیتابه ریخته و همراه با پیاز داغ تفت دهید دو طرف گوشت را تفت دهید تا تغییر رنگ دهد .

مرحله سوم

در این زمان نوبت اضافه کردن ادویه خوش عطر میباشد زردچوبه را همراه با فلفل سیاه به گوشت اضافه کنید و با هم مخلوط کرده و تفت دهید پس از انجام این کار زعفران دم کرده را همراه با چوب دارچین (پودر دارچین باعث میشه رنگ گوشتتون تیره بشه) و سیر به مواد درون ماهی تابه اضافه کنید و با هم مخلوط نمایید .

مرحله چهارم

بعد از انجام این مراحل نوبت اضافه کردن آب جوش می رسد آب را در حدی که روی گوشت را بپوشاند اضافه کنید و در ظرف را بگذارید و اجازه دهید تا برای مدت زمان ۵ ساعت با حرارت کم گوشت کاملاً مغز پخت شود

مرحله پنجم

در ۳۰ دقیقه پایانی پخت نمک را به گوشت اضافه کنید توجه داشته باشید در اواسط پخت هم کمی گوشت را هم زده و آن را زیر و رو کنید تا دو طرف گوشت شما به خوبی پخته شود . هنگامی که آب گوشت غلیظ شد چلو مجلسی شما آماده شده است .


.:: ::.


‌طرز تهیه آلبالو پلو
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 9 اسفند 1399 ز : 22:23 | +

‌طرز تهیه آلبالو پلو

مرحله اول

برای تهیه آلبالو پلو همراه با مرغ زعفرانی خوشمزه به روش رستورانی و با تمام نکات ریز آشپزی ابتدا آلبالو ها را شسته و سپس هسته آنها را جدا کنید سپس بر روی آلبالو ها شکر ریخته و آن ها را درون قابلمه همراه با مقداری آب بپزید ، میوه ها را جدا کنید و آب آلبالو را دوباره بر روی حرارت قرار دهید تا کمی غلیظ شود .

مرحله دوم

برنج را هم همراه با کمی نمک بخیسانید اگه از برنج ایرانی استفاده میکنید نیاز به خیساندن ندارد ، سپس برنج را شسته و درون قابلمه ریخته و مانند پخت برنج معمولی برنج را بپزید زمانی که برنج به صورت نیم پز شد و دانه های آن کمی نرم شدند ، آن را آبکش کنید .

مرحله سوم

در این مرحله قابلمه را بر روی اجاق گاز قرار داده و کف آن مقداری روغن بریزید روغن که داغ شد برای ته دیگ از سیب زمینی یا نان لواش استفاده کنید . حالا به صورت لایه لایه برنج و آلبالو را درون قابلمه ریخته تا مواد تمام شوند .

مرحله چهارم

حالا هر رابطه اجاق گاز را کم کرده و برای ۳۰ دقیقه اجازه دهید تا پلوی مجلسی و خوشمزه شما دم بکشد بعد از آماده شدن آنرا درون سینی کشیده و به سلیقه خود تزیین نمایید . حرارت پایین باعث می شود که ته دیگ شما نسوزد .

مرحله پنجم

مرغ را هم بصورت معمولی پخته و در کنار این غذای مجلسی خوشمزه سرو کنید . مرغ را میتوانید ریش ریش کنید و بر روی برنج قرار دهید یا اینکه از تکه های درسته مرغ استفاده کنید . با خلال بادام و پسته خوراک خود را تزیین کنید .


.:: ::.


طرز تهیه سیر داغ
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 9 اسفند 1399 ز : 22:20 | +

طرز تهیه سیر داغ

مرحله اول

برای تهیه سیر داغ خانگی ترد و طلایی پس از این که پوست سیر ها را گرفتید قسمت ته و سفت سیر ها را جدا کنید ، حالا سیرها را درون غذا ساز و یا چرخ گوشت بریزید پس از انجام این کار آن ها را بر روی یک دستمال نخی پهن نمایید تا آب کش شوند .

مرحله دوم

مدت زمان لازم برای خشک کردن سیر ها تقریبا بین ۶ الی ۸ ساعت می‌باشد ، اگر سیر ها خیس باشند در هنگام سرخ کردن به هم خواهند چسبید . حالا یک ماهیتابه لبه بلند را روی اجاق گاز قرار دهید و مقداری روغن به آن اضافه کنید اجازه دهید تا روغن به خوبی داغ شود ‌.

مرحله سوم

در مرحله بعد نصف قاشق چای‌خوری زردچوبه درون ماهی تابه ریخته و با روغن تفت دهید سپس سیر های خرد شده را همراه با نمک درون ماهی تابه ریخته و با حرارت زیاد آنها را هم بزنید و تفت دهید ، در هنگام تفت دادن مرتب سیرها را جابجا کرده و هم بزنید تا از سوختگی آنها جلوگیری کنید .

مرحله چهارم

اضافه کردن زردچوبه باعث آن می شود که سیر ها طلایی رنگ شوند پس از اینکه مواد را کمی تفت دهید و حرارت را کم کنید تاثیر ها طلایی رنگ شوند پس از تفت دادن ، مواد را زمانی که داغ هستند بر روی دستمال نخی تمیز پهن کنید تا روغن اضافی آن گرفته شود

مرحله پنجم

حالا سیر داغ را درون ظرف شیشه ای ریخته و در آن را محکم ببندید سیر ها را برای مدت زمان یک الی دو سال می‌توانید درون یخچال نگهداری کنید و از آن برای تزیین آش رشته استفاده کنید . توجه کنید حتما باید روغن اضافی آنها را بگیرید به صورتی که وقتی سیرها را درون دست گرفتید دست شما چرب نشود .


.:: ::.


طرز تهیه پلو افغانی
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 9 اسفند 1399 ز : 22:18 | +

طرز تهیه پلو افغانی

مرحله اول

برای پخت پلو افغانی خوشمزه برنج را در آب نمک می‌خوانیم سپس گوشت را همراه با پیاز و ادویه و مقداری آب بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده و صبر می کنیم تا گوشت بپزد پس از اینکه گوشت پخته شد آن را ریش ریش کرده یا به قطعات کوچک خرد می‌کنیم .

مرحله دوم

در مرحله بعد یک عدد پیاز را رنده کرده سپس ماهیتابه را بر روی حرارت اجاق گاز قرار داده و با مقدار کمی روغن پیاز ها را تفت می دهیم . هویج را هم به صورت خلال های بایک بری زده و پس از اینکه پیاز داغ ها سبک شیشه شد آنها را درون ماهی تابه ریخته و با هم تفت میدهیم تا به صورت نیم پز آماده شود .

مرحله سوم

حالا آبی را که با آن گوشت را پخته بودیم درون قابلمه ریخته و برنج ها را شسته و درون قابلمه ریخته و ادویه را اضافه میکنیم ، اگر احساس کردید آب برنج کم است می‌توانید مقداری آب اضافه کنید ، قابلمه را بر روی اجاق گاز قرار میدهیم و صبر میکنیم تا بجوشد .

مرحله چهارم

هنگامی که شروع به جوشیدن کرد حرارت را کم می کنی و اجازه می دهیم تا برای مدت زمان ۴۵ دقیقه قابلمه روی گاز با حرارت کم بماند . تا برنج آماده شود مقداری پیاز داغ آماده کرده سپس برنج را همراه با پیاز داغ و زرشک و گوشت ریش ریش شده درون سینی آماده برای سرو می کنیم .


.:: ::.


طرز تهیه کمپوت گیلاس
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 7 اسفند 1399 ز : 23:4 | +

طرز تهیه کمپوت گیلاس

مرحله اول

برای تهیه کمپوت گیلاس خانگی خوشمزه و خوشرنگ ابتدا میوه را جدا کنید سپس آنها را شسته و درون آبکش بریزید و اجازه بدهید تا کاملاً آب آن گرفته شود و میوه‌های خشک شوند . شیشه هایی با درب فلزی انتخاب کنید که هوا را رد نکند .

مرحله دوم

آب سرد را درون قابلمه ریخته و شکر را به آن اضافه کنید و مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا زمانی که شکر کاملاً درون آب حل شود .

اگر احساس کردید که شیرینی آن کم است می توانید به شربت شکر اضافه کنید .

مرحله سوم

در این مرحله شیشه ها را با گیلاس پر کنید سپس شربتی را که با آب سرد تهیه کرده آید را اضافه کنید به صورتی که تا لبه شیشه پر شود .

درب شیشه ها را محکم ببندید و قابلمه بزرگ را انتخاب کنید و شیشه‌های گیلاس را درون قابلمه قرار دهید .

مرحله چهارم

حالا نوبت اضافه کردن آب میباشد . آب را در حدی اضافه کنید که روی شیشه‌ها را بپوشاند . قابلمه را روی حرارت متوسط اجاق گاز قرار دهید و صبر کنید تا بجوشد . حالا می توانید اجاق گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا در همان شرایط آب خنک شود .

مرحله پنجم

حالا شیشه های کمپوت خانگی را از درون قابلمه خارج کنید و درب آنها را دوباره چک کرده و برای اطمینان محکم کنید ، حالا شیشه ها را برای مدت زمان یک ساعت سر و ته قرار دهید تا مطمئن شوید آب از آن چکه نمی کند . حالا می توانید شیشه های کمپوت خوشمزه را درون یخچال نگهداری کنید

نکات پخت کمپوت

حتماً از شیشه های تمیز و بدون بو استفاده کنید با این کار ماندگاری کمپوت خانگی شما بیشتر خواهد شد . یکی دیگر از نکات مهم این است که شربت باید لبریز شود از شیشه ها . درب شیشه ها حتماً باید سفت سفت باشد .


.:: ::.


طرز تهیه پلو بحرینی
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 7 اسفند 1399 ز : 23:2 | +

طرز تهیه پلو بحرینی

مرحله اول

برای تهیه پلوی بحرینی خوشمزه و خانگی در شروع کار برنج را کمی با نمک بخیسانید . پس از انجام این کار مرغ و یا گوشت خود را همراه با یک عدد پیاز خرد شده و مقداری نمک و فلفل و زردچوبه به صورت آب پز آماده کنید . مقدار آب قابلمه را جوری تنظیم کنید که پس از پخت ۲،۳ لیوان آب داشته باشد .

مرحله دوم

بعد از انجام مراحل بالا الباقی پیازها را به صورت خلالی خرد کرده و یک ماهیتابه را بر روی اجاق گاز قرار داده و پیازهای خلال شده را درون روغن سرخ کنید حالا پیاز داغ های آماده شده را نصف کنید و نیمی از آن را برای دم کردن برنج و الباقی را برای تزیین غذا استفاده کنید .

مرحله سوم

در اینمرحله نیمی از غذاهای سرخ شده را همراه با آبگوشت درون قابلمه ریخته و زیر گاز را روشن کنید تا به نقطه جوش برسد . از همان قابلمه‌ای که می خواهید در آن برنج را دم کنید استفاده کنید . حالا برنج را بشویید و درون قابلمه بریزید و حرارت را کم کرده و صبر کنید تا آب درون قابلمه تمام شود .

مرحله چهارم

شما قبل از اینکه برنج را دم کنید مقداری ادویه پلویی همراه با دارچین بر روی برنج پاشیده سپس عمل دم کردن برنج را انجام دهید . حالا کشمش پلویی را درون ماهی تابه ریخته و با حرارت کم برای مدت زمان دو دقیقه تفت دهید .

مرحله پنجم

پس از انجام مراحل بالا کشمش پلو مجلسی را درون ماهیتابه ریخته و ۲ دقیقه تفت دهید ، حالا به کشمشها خلال بادام و گردو پودر لیمو عمانی و پیاز داغ را اضافه کنید ، مواد را با هم مخلوط کرده و برای ۲ الی ۳ دقیقه همه را با هم تفت دهید .

مرحله ششم

حالاکه برنج آماده شده آن را با کفگیر مخلوط کرده و درون سینی بکشی و روی آن را با گوشت و مخلوط کشمش تزیین نمایید اکنون پلو خوشمزه شما آماده برای سرو شده است . یکی از نکات مهم در هنگام تفت دادن کشمش این است که مراقب باشید کشمش نسوزد و مدام آن را هم بزنید .


.:: ::.


طرز تهیه شنیسل مرغ با پنیر پیتزا
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 6 اسفند 1399 ز : 22:38 | +

طرز تهیه شنیسل مرغ با پنیر پیتزا

مرحله اول

برای تهیه خوراک شنیسل مرغ با پنیر پیتزا ابتدا تخم مرغ ها را درون کاسه شکسته سپس آن را همراه با کمی زعفران و مقداری نمک مخلوط می کنی سینه مرغ را به صورت لایه های نازک بریده و با بیفتک آنها را به خوبی می کوبیم . یک سینه مرغ تقریباً چهار لایه نازک شنیسل به ما میدهد .

مرحله دوم

در این زمان لایه های نازک مرغ را درون مخلوط تخم مرغ قرار می دهیم به صورتی که تمام قسمت های مرغ به این صورت آغشته شود درون یک بشقاب آرد سوخاری را ریخته و تیکه های مرغ را به صورت پشت و رو در اون آرد می غلتانیم .

مرحله سوم

در مرحله بعد تکه های مرغ را برای مدت زمان ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا سس حسابی به خورده بافت مرغ برود حالا یک ماهیتابه را بر روی اجاق گاز قرار داده و درون آن روغن میریزیم هنگامی که روغن داغ شد حرارت را کم کرده و تکه های مرغ را درون آن سرخ می کنیم .

مرحله چهارم

در مرحله بعد ، زمانی که سینه های مرغ سرخ شدند آنها را درون تابه گذاشته و پنیر پیتزا را بر روی مواد بریزید درب ماهیتابه را گذاشته تا برای ۲ دقیقه پنیر آب شود . غذا را در کنار سیب زمینی سرخ شده و گل کلم نیم پز و قارچ سوخاری میل نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه کباب مرغ شکم پر
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 6 اسفند 1399 ز : 22:34 | +

طرز تهیه کباب مرغ شکم پر

مرحله اول

برای تهیه کباب مرغ شکم پر مجلسی ابتدا سینه برون مرغ را چرخ کنید ، سپس گوشت را درون کاسه ریخته و یک پیاز متوسط را رنده کنید و با دست آن را فشار دهید و آب پیاز را بگیرید ، حالا تفاله پیاز را به گوشت مرغ چرخ شده اضافه کنید .

مرحله دوم

در مرحله بعد یک قاشق مرباخوری از ادویه ها که شامل نمک و فلفل سیاه و پودر سیر میشود به گوشت اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید پس از انجام این کار یک قالب ۵۰ گرمی کره را به گوشت اضافه کنید و با دست به خوبی مواد را ورز دهید تا کاملاً یکدست شوند ‌

مرحله سوم

ورز دادن مواد در حدی باشد که گوشت به دست و کاسه نچسبد . حالا روی میز کار را تمیز کرده و آن را با روغن زیتون چرب کنید . اندازه یک چانه نانوایی از گوشت برداشته و آن را روی میز پهن کنید تقریباً به اندازه یک دست گوشت را باز کنید .

مرحله چهارم

حالا داخل گوش را با پنیر و برگ اسفناج و زرشک پر کنید و آن را به صورت رول کردن جمع کنید این کار را به آرامی انجام دهید تا مواد بیرون نریزد سر و ته رول را هم با دست جمع کنید حالا گوشت را برای مدت زمان ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد .

مرحله پنجم

در مرحله بعد و زمانی که گوشت را از درون یخچال خارج کردید یک ماهیتابه نچسب و تفلون را انتخاب کرده و بر روی اجاق گاز قرار دهیدبا مقدار کمی روغن کف ماهیتابه را چرب کنید و رول های مرغ را درون ماهی تابه قرار دهید تا مرغ شکم پر شما بپردازد در حین پخت هم در چند مرحله رول ها را بچرخانید .


.:: ::.


طرز تهیه کیک رژیمی
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 6 اسفند 1399 ز : 7:45 | +

طرز تهیه کیک رژیمی

[divider]

مرحله اول

برای تهیه کیک رژیمی خانگی به صورت حرفه‌ای ۳۰ دقیقه قبل از شروع آشپزی تخم مرغ ها را از درون یخچال خارج کرده و در دمای محیط قرار دهید. سپس وانیل و پودر دارچین و تخم مرغ را درون کاسه بخوبی با هم مخلوط کنید .

[divider]

مرحله دوم

در مرحله بعد مواد را برای مدت زمان ۵ دقیقه هم بزنید تا حجم مواد دو برابر شود و رنگ آن به حالت کرم رنگ در آید . حالا نوبت اضافه کردن شیره میباشد مواد را با هم به خوبی مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند .

[divider]

مرحله سوم

در مرحله بعد آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و آنها را برای به مرحله الک نمایید آرد الک شده را آرام آرام به مخلوط مایه کیک خوشمزه اضافه کنید و آنها را هم زده تا یکدست شوند . یک قالب ۲۰ سانتی انتخاب کرده و کف آن را با کاغذ روغنی بپوشانید .

[divider]

مرحله چهارم

در این مرحله روی کاغذ را با روغن چرب کنید و پس از آن مایه کیک را درون قالب بریزید فر را ۲۰ دقیقه قبل از آشپزی پیش گرم کنید . حالا قالب را برای مدت زمان ۳۵ الی ۴۰ دقیقه درون فر و با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید تا کاملا مغز پخت شود اکنون کیک ساده و خوشمزه شما آماده برای سرو می باشد . اگر می خواهید کیک‌ بدون‌ فر آماده کنید مایه را درون قابلمه ریخته و روی آن دم کنی قرار دهید .


.:: ::.


طرز تهیه تاس کباب
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 5 اسفند 1399 ز : 7:14 | +

طرز تهیه تاس کباب

مرحله اول

برای تهیه تاس کباب خانگی و خوشمزه ابتدا سیب زمینی ها را همراه با پیاز و هویج به صورت حلقه ای خرد کنید پس از انجام این کار میوه‌های به را هم بصورت قیمه‌ای و درشت خرد نمایید . درون کاسه ای جداگانه رب گوجه فرنگی را همراه با فلفل و زرد چوبه و مقداری آبغوره و آب مخلوط کنید تا به صورت سس در بیاید .

مرحله دوم

در این مرحله قابلمه را آماده کرده و به ترتیب گوشت و هویج را بچینید سپس آلو بخارا و پیاز و بعد از آن به ها را درون قابلمه بچینید حالا سس را همراه با دو لیوان آب به مواد درون قابلمه اضافه کنید و بر روی حرارت اجاق گاز قرار دهید .

مرحله سوم

در مرحله بعد و زمانی که آب شروع به جوشیدن کرد در قابلمه را ببندید و شعله را کم کنید و اجازه دهید تا قابلمه برای مدت زمان تقریباً سه ساعت با حرارت کم بر روی اجاق گاز بماند تا غذای شما کاملاً مغز پخت و جا افتاده شود .

مرحله چهارم

در این مرحله و بعد از گذشت سه ساعت نمک را همراه با سیب زمینی ها را به غذا اضافه کنید و این بار برای ۵۰ الی ۶۰ دقیقه زمان دهید تا پخت خوراک مجلسی تمام شود . بسته به ذائقه و سلیقه خود می توانید گوجه ‌فرنگی های ورقه شده را هم به غذا اضافه کنید . همراه با ماست و سبزی تازه نوش جان کنید .


.:: ::.


طرز تهیه کباب فلفلی
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 5 اسفند 1399 ز : 7:11 | +

طرز تهیه کباب فلفلی

مرحله اول

برای تهیه کباب فلفلی خوشمزه و خانگی ابتدای کار آشپزی باید سس‌مخصوص این کباب سنتی را آماده نمایید . پیاز را خرد کرده سپس ماهیتابه را بر روی اجاق گاز قرار داده و همراه با مقدار کمی روغن پیاز ها را تفت دهید تا سبک و شیشه ای شوند .

مرحله دوم

در مرحله و رب گوجه‌فرنگی را به پیاز داغ اضافه نمایید کمی که مواد تفت داده شد و بوی خامی گرفته شد ادویه ها را اضافه نمایید نمک و فلفل سیاه و زردچوبه حالا مواد را با هم مخلوط کرده و در آخر مقداری آب اضافه کنید و اجازه دهید تا سس به غلظت دلخواه برسد .

مرحله سوم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را همراه با پیاز و نمک و فلفل سیاه و زردچوبه مخلوط کرده و به خوبی آنها را با دست ورز دهید . حالا به صورت جداگانه فلفل ها را کباب کنید حالا گوشت و فلفل های کباب شده را درون ماهیتابه ریخته و با مقداری روغن سرخ کنید .

مرحله چهارم

در مرحله بعد و زمانی که رنگ گوشت تغییر کرد و خودش را گرفت کباب محلی را درون ظرف حاوی سس قرار دهید و بر روی حرارت ملایم اجاق گاز بگذارید تا کباب خوشمزه و محلی شما کاملاً مغز پخت و جا افتاده شود .

مرحله پنجم

در لحظات پایانی پخت گوجه فرنگی ها را از وسط به دو نیم تقسیم کرده سرخ کنید و درون ظرف گوشت قرار دهید تا کباب خانگی شما به روغن بیفتد این غذای محلی و خوشمزه را همراه با کته و سبزی خوردن و نان سنگک تازه میل نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه قهوه ترک
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 5 اسفند 1399 ز : 7:9 | +

طرز تهیه قهوه ترک

مرحله اول

برای تهیه قهوه ترک با کیفیت عالی ابتدا یک فنجان کوچک را انتخاب کرده سپس با آن آب را اندازه گرفته و درون قهوه جوش بریزید و پس از انجام این کار اگر میخواهید قهوه شما شیرین باشد مقداری شکر به آن اضافه کرده سپس دو قاشق پودر قهوه درون آب ریخته و با شکر مخلوط کنید .

مرحله دوم

برای اینکه یک قهوه عالی و درجه یک داشته باشیم بهتر است از اضافه کردن زیاد شکر خودداری نمایید . اگر شما نمی توانید قهوه را تلخ میل کنید شکر را در مراحل آخر پخت به قهوه اضافه کنید . با یک قاشق چایخوری قهوه را به خوبی هم بزنید تا کاملا یکدست شود .

مرحله سوم

توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید قهوه ترک شما خوشمزه باشد و کف زیادی داشته باشد ، زمانی که قهوه را بر روی اجاق گاز قرار میدهید از هم زدن آن خودداری نمایید این کار شما باعث خواهد شد تا قهوه کف نکند ، یکی دیگر از نکات مهم برای تهیه قهوه این است که آن را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید و اجازه دهید تا به آرامی دم بکشد .

مرحله چهارم

زمانی که قهوه در حال گرم شدن است کف فوم مانندی روی قهوه را خواهد پوشاند ، شما هم با یک قاشق کوچک کف روی قهوه را برداشته و داخل یک استکان خالی نمایید سپس قهوه را دوباره بر روی حرارت قرار دهید .

مرحله پنجم

هنگامی که قهوه شما می خواهد قل بزند دوباره یک کف روی آن ایجاد می شود ، آن را نیز برداشته و دوباره قهوه را بر روی اجاق گاز قرار دهید با این کار شما کف قهوه بیشتری خواهید داشت . توجه کنید که قهوه اصلاً نباید قل بزنند چون اینکار مزه آن را تغییر می دهد .

مرحله ششم

برای تهیه قهوه عالی شما به ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارید و در طول این مدت زمان قهوه را بر روی اجاق گاز رها نکنید ، از آن مراقبت کنید اگر قهوه شروع به جوشیدن و قل قل کردن کند و مزه قهوه تلخ تر از حد معمول خواهد شد .

مرحله هفتم

در پایان و هنگام سرو قهوه توجه کنید که آن را آهسته و آرام درون فنجان بریزید تا کف روی سطح قهوه در حالت خودش باقی بماند در پایان و هنگامه میل کردن چند لحظه صبر کنید تا پودر قهوه در کف فنجان ته نشین شود سپس آن را میل نمایید .


.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com