تفریحی
تفریحی
طرز تهیه ترشی مخلوط
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 30 آذر 1399 ز : 23:7 | +

طرز تهیه ترشی مخلوط

طرز تهیه ترشی فوری

برای تهیه ترشی مخلوط ابتدا بادمجان ها را شسته و بعد از تمیز نمودن آنها را با پوست بر روی اجاق گاز قرار داده و بصورت کبابی آماده نمایید ، سپس پوست بادمجانها را جدا کرده و اگر تخمه داشت آن ها را جدا کنید ، قابلمه را بر روی حرارت ملایم قرار دهید و تا نصفه آب اضافه کنید سپس هویج و لبو را با رنده درشت خرد کرده و همراه با سیر درون قابلمه ریخته لحظاتی بعد ۲ لیوان سرکه را اضافه کنید .

ترشی با رب انار و تمر هندی

در مرحله بعد بادمجان ها را اضافه نمایید ، حالا ۲ قاشق غذاخوری سر خالی نمک اضافه کنید ، صبر کنید تا مواد کاملا پخته و بجوشد ، در ضمن مواد درون قابلمه را مدام هم بزنید تا ته نگیرد ، هنگامی که کاملا پخته شدند و آب درون قابلمه کشیده شد ، تمر هندی و رب انار را درون یک لیوان با هم مخلوط کنید سپس بر روی مواد ترشی خانگی ریخته و برای مدت زمان ۳۰ دقیقه اجازه دهید تا بجوشد .

ترشی لیته بندری قرمز

هنگامی که مواد ترشی آماده و جا افتاده شد پس از خنک شدن درون میکسر ریخته و هم بزنید تا پوره شود ، اگر مخلوط کن در اختیار شما قرار ندارد با استفاده از یک گوشت‌کوب مواد را بخوبی با هم به کنید ، اکنون ترشی محلی شما قابل استفاده می‌باشد .


.:: ::.


طرز تهیه ماهی قزل الا سرخ شده خوشمزه
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 29 آذر 1399 ز : 21:46 | +

طرز تهیه ماهی قزل الا سرخ شده خوشمزه

پخت ماهی قزل الا

ماهی قزل الا سرخ شده خوشمزه طعم بسیار لذیذ و دلچسبی دارد که طرز پخت آن بستگی به خلاقیت و هنر آشپز دارد برای پخت ماهی در ماهیتابه با استفاده از یک قلم‌مو کف تابه را خیلی کم چرب نمایید سپس بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید ماهی را به چند تکه تقسیم کرده سپس این تکه ها را از طرف پوست درون تابه قرار داده و برای مدت زمان ۵ دقیقه تفت میدهیم تا رنگ گوشت ماهی تغییر کند ، فیله ها را چرخانده و طرف دیگر آن را تفت میدهیم پوست ماهی را نیز با چنگال میگیریم .

پخت ماهی قزل آلا در ماهیتابه

در این مرحله یک قاشق روغن درون تابه ریخته و فیله های ماهی را با ادویه هایی که در نظر گرفته بودیم معطّر می‌کنیم سپس زعفران آب شده را بر روی فیله ها ریخته ، پس از انجام این کار فیله های ماهی را درون تابه گذاشته و دو طرف آن را بخوبی سرخ میکنیم ، خوراک ماهی را میتوانید با سبزی‌پلو و باقلا پلو سرو کنید .

زمان پخت ماهی قزل آلا

زمان پخت برای غذای شما حدود ۳۰ دقیقه می‌باشد ، مقدار استفاده از ادویه برای پخت ماهی آزادانه می‌باشد و میتوانید ادویه ای را حذف و یا اضافه کنید . در زمان پخت یا سرو غذا از آب لیمو ترش یا نارنج برای خوشمزه تر شدن ماهی میتوانید استفاده کنید .


.:: ::.


طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 26 آذر 1399 ز : 22:2 | +

طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی

طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی با ژله

در ابتدا باید پودر ژلاتین را داخل نصف لیوان شیر حل کرده و روی بخار کتری قرار دهید تا حسابی حل شود . باقیمانده شیر را با شکر مخلوط کرده و روی حرارت کم قرار داده تا جوش بیاد .زعفران دم کرده و گلاب را هم اضافه کنید . وانیل را هم اضافه کنید . حرارت را خاموش کرده و اجازه دهید دسر شما کاملا خنک شود ، سپس خامه را هم بزنید تا یه دست و نرم بشه و بعد اضافه کنید .

دسر پاناکوتا زعفرانی مجلسی

پودر ژلاتین را که در ابتدا با شیر حل کرده بودید به مواد اضافه کرده و کاملا هم بزنید تا مواد یک دست شوند . ژله خانگی را داخل ظرف یا قالب مورد نظر ریخته و حدود ۴ الی ۵ ساعت در یخچال گذاشته تا خودش را ببندد .دقت کنید خامه را باید زمانی اضافه کنید که دسر کاملا خنک شده باشد ، اگر دسر گرم باشد ، باعث میشود خامه بریده شود .


.:: ::.


طرز تهیه شیرینی نخودچی
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 26 آذر 1399 ز : 22:0 | +

طرز تهیه شیرینی نخودچی

نحوه پخت شیرینی نخودچی

برای تهیه شیرینی نخودچی خانگی در اولین کار شما باید آرد نخود چی و آرد سفید شیرینی را با هم مخلوط کنید و برای ۳ مرتبه این آرد را الک کنید ، سپس هل و پودر قند را به آرد خود اضافه کنید ،

شیرینی خانگی

حالا روغن جامد را داخل ظرف ریخته و بر روی حرارت آب کتری قرار دهید تا کاملا روغن آب شود پس از انجام این کار روغن را روی آرد ریخته و با هم مخلوط کنید ، برای منسجم شدن خمیر بهتره برای یک بار خمیر را از چرخ گوشت رد کنید ، و روی تخته کار گذاشته و با وردنه پهن کنید

علت وا رفتن شیرینی

قطر خمیری را که با وردنه تخت کردید باید زیاد باشد ، خمیر را با دست در چند نوبت منسجم کنید تا ترک گیری کرده باشید ، سپس قالب بزنید و با زعفرون و قلمو روی شیرینی ها بزنید ، شیرینی های خانگی را داخل سینی فر بچینید و برای مدت زمان ۱۲ تا ۱۵ دقیقه با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد داخل فر قرار دهید .

رمز و راز شیرینی

استفاده از آرد سفید برای این هست که داخل گلو رو نگیره .روغن را حتما باید آب کنید ، سعی کنید خمیر را از چرخ گوشت در بیارید تا بهتر نتیجه بگیرید .زمان قالب زدن اضافه خمیر را برداشته و دوباره منسجمش کرده و ترک گیری کنید و بعد قالب بعدی را بزنید ، هراندازه ای که دوست دارید قطر شیرینی خانگی باشد ، همون اندازه قطر خمیر را تنظیم کنید .


.:: ::.


طرز تهیه پیتزا با نان باگت
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 25 آذر 1399 ز : 22:26 | +

طرز تهیه پیتزا با نان باگت

طرز تهیه نان پیتزا

برای تهیه پیتزا با نان باگت ، نان خود را با چاقو باز نموده و پس از آن خمیر اضافه درون نان را خالی کنید سپس با کمک وردنه آن را بر روی میز کار تخت کنید برای ۲ الی ۳ مرتبه وردنه را روی نان بکشید تا نازک شود .

پیتزا ساده در فر

اکنون فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد پیش گرم کنید ، نان ها را درون سینی فر قرار داده و به ترتیب سس کچاپ ، پنیر پیتزا ، مواد گوشتی را بر روی نان ها بچینید ، و در لایه آخر  پنیر پیتزا بریزید ، و با هر موادی که دوست دارید خوراک خود را تزیین کنید و برای مدت زمان ۱۰ دقیقه داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا پنیر آب بشه و رنگ روی پیتزا ساده طلایی شود . اکنون خوراک شما آماده برای سرو شده است .


.:: ::.


طرز تهیه سالاد میگو و سیب زمینیطرز تهیه سالاد میگو و سیب زمینی
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 25 آذر 1399 ز : 22:25 | +

طرز تهیه سالاد میگو و سیب زمینی

طرز تهیه میگو در فر

برای تهیه سالاد میگو و سیب زمینی شما ابتدا سیب زمینی ها را نگینی خرد نموده و همراه با نمک و روغن کنجد ، برای مدت زمان ۴۵ دقیقه و با دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت درون فر قرار داده و بصورت کبابی آماده کنید . گوجه های گیلاسی را با نمک و مقداری روغن کنجد نیز کبابی کنید پس از انجام این مراحل شما میگو ها را با پودر سیر و پودر پیاز و روغن کنجد و با دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت برای ۳۰ دقیقه در فر بپزید تا کریسپی بشه .

خوراک میگو و سبزیجات

در این مرحله تمام موادی را که بصورت کبابی آماده کرده آید را درون تابه ریختهب و به همراه سبزیجات (کلم بروکلی و لوبیا سبز وقارچ ) با کمی روغن داخل تابه بزرگ تفت دهید و در اخر کار کنجد سیاه را روی مواد و سبزیجات بپاشید ، تا هم خوشگل و هم خوش مزه تر بشه حالا سالاد میگو ساده آماده است .در این سالاد میتونید بجای میگو ، از مرغ هم استفاده کنید .


.:: ::.


طرز تهیه مرغ عسلی
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 24 آذر 1399 ز : 22:3 | +

طرز تهیه مرغ عسلی

مرینیت مرغ

برای تهیه خوراک مرغ عسلی پس از اینکه ران های مرغ را بخوبی تمیز نمودید درون کاسه ریخته و خود را برای مرینیت مرغ آماده کنید برای این کار درون کاسه مخصوص فر سیر را همراه با عسل و سس سویا و سس قرمز مخلوط کنید سپس به آنها ادویه های پاپریکا و فلفل سیاه و نمک و در آخر روغن زیتون را اضافه کنید مواد را بخوبی با هم مخلوط کنید و برای مدت زمان ۶۰ ثانیه درون فر قرار دهید تا کمی رقیق شوند ، ران مرغ را به این سس مخصوص آغشته کنید درب ظرف را ببندید و برای مدت زمان ۸ الی ۱۰ ساعت درون یخچال قرار دهید تا مزه دار شوند .

پخت مرغ عسلی

یکی از نکات مهم برای پخت مرغ های مزه دار شده این است که قبل از پخت مرغ مواد را از درون یخچال خارج نموده تا با درجه محیط همسان شوند حالا تابه را بر روی اجاق گاز قرار داده و کره را درون آن ذوب کنید کف سینی فر را با کره ذوب شده و قلمو چرب کنید سپس آنها را درون سینی فر و با فاصله قرار دهید ،دستگاه فر را از قبل و با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم نمایید حالا سینی را برای مدت زمان ۷۵ دقیقه درون فر قرار دهید تا مرغ کبابی شما آماده شود .

پخت مرغ در فر بدون فویل

سسی را که در پایان مزه دار کردن مرغ می ماند دور نریزید و در هنگام پخت در چندین نوبت ران های مرغ را از درون  فر خارج نموده و با قلمو این سس را بر پشت و روی ران ها بمالید و در ۱۰ دقیقه پایانی پخت یک بار دیگر باکره رانها را چرب نمایید پس از اینکه مرغ پخته شد کنجد را روی ران‌ها بپاشید و سرو نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه بورانی اسفناج و هویج
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 23 آذر 1399 ز : 22:48 | +

طرز تهیه بورانی اسفناج و هویج

طرز پخت اسفناج برای بورانی

برای تهیه بورانی اسفناج و هویج یک ماهیتابه را آماده نموده و بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید کمی که داغ شد روغن زیتون را اضافه کنید و بگذارید تا روغن داغ شود زمانی که کف دست خود را بر روی ماهیتابه گرفتید و احساس گرما نمودید روغن داغ شده حالا هویج رنده شده را اضافه کنید و کمی آن را تفت دهید تا نرم شود ، در مرحله بعد اسفناج شسته شده را خرد نموده و درون تابه ریخته سپس نمک و فلفل را اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید و تا زمانی که آب اسفناج کاملاً کشیده شود اجازه دهید بر روی حرارت بماند .

اسفناج بورانی مجلسی

هنگامی که اسفناج و هویج پخته شدند اجاق‌گاز را خاموش کرده و صبر کنید تا خوراک شما خنک شود سپس درون یک کاسه جداگانه ماست را همراه با سیر رنده شده مخلوط کنید سپس به این مخلوط هویج و اسفناج را اضافه کنید مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید ، برای اینکه بورانی خوشمزه داشته باشیم درون یک ماهیتابه روغن زیتون و گردو را با هم تفت دهیم سپس فلفل قرمز را اضافه کرده دوباره با هم تفت میدهیم توجه داشته باشید زیاد تفت ندهید که مواد بسوزد ، در هنگام سرو می توانید آن را بر روی خوراک اسفناج ریخته و میل نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه ترشی بادمجان فوری
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 22 آذر 1399 ز : 22:32 | +

طرز تهیه ترشی بادمجان فوری

تهیه ترشی بادمجان

بهتر است برای تهیه ترشی بادمجان فوری از بادمجان های گلخانه ای استفاده کنید زیرا آنها هم شیرین تر و هم اینکه بدون تخمه هستند . پس از شستشو پوست آنها را جدا کرده و درون قابلمه ریخته و همراه با مقداری سرکه و نمک تفت دهید ، پس از انجام این کار مواد را درون آبکش ریخته و اجازه دهید تا سرد شوند . تفت دادن بادمجان ها در حدی باشد که نرم و قهوه‌ای رنگ شوند ، بصورت جداگانه فلفل ها را نیز همراه با سرکه تفت دهید و کنار قرار داده تا سرد و خشک شوند .

ترشی بادمجان با رب انار

پس از اینکه مواد شما کاملا آماده شد درون یک دبه بادمجانها را ریخته سپس سیر خرد شده را همراه با نعناع نمک و فلفل سبز اضافه کنید به همین صورت به صورت لایه لایه دبه را پر نمایید در پایان سرکه را ریخته و درب ظرف را ببندید و اجازه دهید تا کاملا جا افتاده شود بعد از گذشت ۳ الی ۶ روز ترشی خانگی شما آماده سرو می باشد . برای اینکه مزه ترشی شما خاص و جذاب شود کمی هم گلپر اضافه کنید . اگر بدنبال طعمی متفاوت هستید از سیاه دانه و پونه خشک استفاده نمایید . تمر هندی یا رب انار نیز میتواند یک چاشنی فوقالعاده برای این ترشی خانگی باشد .


.:: ::.


طرز تهیه و پخت کدو حلوایی
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 22 آذر 1399 ز : 22:30 | +

طرز تهیه و پخت کدو حلوایی

نحوه انتخاب کدو حلوایی

مهمترین کار برای داشتن یک خوراک کدو حلوایی خوشمزه انتخاب میوه های مناسب و شیرین می باشد یکی از نشانه های کدوی شیرین رنگ تیره آن می‌باشد ، در حال حاضر کدو حلوایی قنات اراک در استان مرکزی بهترین کدوی ایران می باشد . پس از اینکه کدو را به خوبی تمیز نمودید و با آب شستید ، با یک چاقوی خارج نموده و پرز درونی کدو را جدا کنید .پس از انجام این کار کدو را تکه تکه کنید و در اندازه های دلخواه برش بزنید .

پختن کدو حلوایی در قابلمه

برای پخت کدو حلوایی یک ماهیتابه لبه دار و بلند را انتخاب کنید ، با توجه به بافت این میوه نیاز نیست از آب زیادی استفاده کنید نصف لیوان آب کفایت میکند ، چون کدو در هنگام پخت آب می‌اندازد و آب زیاد باعث از بین رفتن شیرینی آن می‌شود ، ماهیتابه را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید سپس مقداری شکر اضافه کنید به جای شکر از نبات و شیره انگور نیز می توانید استفاده نمایید . درب ماهیتابه را بسته و اجازه دهید تا به آرامی پخته و جا افتاده شود .

مدت زمان پخت کدو در فر

توجه داشته باشید کدو را بیش حد نپزید چون ظاهر خود را از دست میدهد ، برای طعم خوب و دلنشین از دارچین هم میتوانید استفاده کنید ، مدت زمان آماده شدن کدو حلوایی در فر ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با همین روش و مقدار آب می‌باشد .


.:: ::.


طرز تهیه ماهی ذغالی
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 21 آذر 1399 ز : 23:15 | +

طرز تهیه ماهی ذغالی

برای تهیه یک خوراک ماهی خوشمزه بصورت حرفه ای و رستورانی ابتدا مایع نمکی مخصوص که قرار است ماهی را درون آن قرار دهیم را آماده می‌کنیم سفیده تخم مرغ را با نمک مخلوط میکنیم تا بصورت خمیری درآید برای این کار مقدار نمک را کم و زیاد کنید تا خمیر شما در حد مطلوب سفت شود .

مرحله مرینیت ماهی

شکم ماهی را باز نموده و برای مزه دار کردن ماهی درون یک کاسه پودر گردو را همراه با آب لیمو و رب انار مخلوط کنید سپس جعفری و روغن زیتون را اضافه نمایید با قاشق هم بزنید تا کاملا یکدست شود ، حالا شکم ماهی را با این مواد پر کنید و با نخ مخصوص و بهداشتی شکم ماهی را بدوزید .

پخت ماهی روی ذغال

حالا با خمیری که تهیه کرده بودید یک قالب نمکی آماده کنید و ماهی را درون آن قرار دهید به صورتی که به قطر یک سانت سرتاسر ماهی را با این قالب بتوانید بپوشانید پس از انجام این کار یک فویل نازک آلومینیومی آورده و ماهیرا با آن بپیچانید ،این کار باعث می‌شود تا قالب نمکی از ماهی جدا نشود، آتش را روشن کنید و وقتی که زغال های شما سرخ شد ماهی را زیر ذغال ها قرار دهید و برای مدت زمان ۳۵ الی ۴۵ دقیقه صبر کنید تا خوراک ماهی شما کاملا مغز پخت و آماده سرو شود


.:: ::.


طرز تهیه دنده کباب در فر
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 19 آذر 1399 ز : 22:29 | +

طرز تهیه دنده کباب در فر

طریقه پخت دنده کباب

برای تهیه این کباب سنتی ابتدا دنده ها را از هم جدا نمایید و پس از شستشو در یک ظرف آب قرار دهید ،یخ هم می توانید به این کاسه اضافه کنید ،حالا کاسه مورد نظر را برای مدت زمان یک ساعت کنار قرار دهید پس از گذشته ۶۰ دقیقه گوشت ها را آبکشی کنید و و خشک نمایید .

مرینیت دنده کباب

ماست و زعفران را با هم مخلوط کنید و درون یک کاسه نسبتاً بزرگ سپس سیر را رنده کرده و همراه با پیاز خرد شده به این مایع اضافه کنید مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید سپس زعفران را همراه با نمک و فلفل اضافه نمایید حالا تکه های دنده را درون کاسه ریخته و با هم مخلوط کنید تا تمامی قسمت های دنده مزه دار و به این مایع آغشته شود . روی کاسه را سلفون کشیده و برای مدت زمان یک شب تا صبح یا ۱۲ ساعت درون یخچال قرار دهید تا حسابی ادویه به خورد دنده برود .

زمان پخت دنده کباب

پس از اینکه گوشت شما آماده شد سینی فر گاز خود را چرب کنید و دنده ها را درون سینی قرار دهید و دمای دستگاه را بر روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و برای مدت زمان ۴۰ الی ۵۰ دقیقه درون فر قرار دهید تا غذای شما به خوبی برشته و طلایی رنگ شود امیدواریم از خوردن این کباب خوشمزه خانگی لذت ببرید .


.:: ::.


طرز تهیه سوپ پیاز فرانسوی
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 17 آذر 1399 ز : 21:43 | +

طرز تهیه سوپ پیاز فرانسوی

برای شروع و پخت یک سوپ خوشمزه و استثنائی پس از اینکه پیاز ها را به صورت خلالی خرد نمودیم و یک ماهیتابه را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده سپس مقداری کره و روغن درون تابه ریخته و پس از آن پیازها را درون تابه تفت می دهیم ‌، در هنگام تفت دادن حرارت را کمی زیاد کرده و پس از آن حرارت را دوباره کم می کنیم و درب تابه را قرار می دهیم تا پیاز ها کاراملی شود در حین پخت ۲ الی ۳ مرتبه پیازها را هم می زنیم . پیاز ها را اگر زیاد هم بزنید سرخ می‌شوند و از حالت کاراملی خارج میشوند .

مرحله دوم

حالا نوبت اضافه نمودن آرد به پیاز ها می باشد برای مدت زمان ۲ الی ۳ دقیقه مواد را هم زده تا طلایی رنگ شوند پس از انجام این کار آب مرغ را آهسته و به تدریج به مواد درون تابع اضافه میکنیم مدام مواد را هم میزنیم تا غلیظ شود ، حالا به این سوپ نمک و فلفل را اضافه می کنیم ، حالا سوپ را درون ظرف مخصوص فر قرار داده ، نان تست ها را روی حرارت کمی خشک کنید ، بر روی سوپ نان ها را قرار داده و حالا پنیر رنده شده را اضافه کنید ، ظرف را درون فر قرار دهید تا نان ها طلایی رنگ شوند و پنیر پیتزا ذوب شود، اکنون سوپ پیاز شما آماده سرو می‌باشد .


.:: ::.


طرز تهیه ته چین مرغ در فر
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 17 آذر 1399 ز : 21:39 | +

طرز تهیه ته چین مرغ در فر

روش تهیه مرغ ته چین

برای تهیه یک ته چین مجلسی ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و درون کاسه ریخته و به آن نمک و فلفل و زردچوبه را اضافه می کنیم سپس مرغ را ریش ریش نموده به مواد درون کاسه اضافه میکنیم و زعفران را روی آن می ریزیم و کاسه را برای مدت زمان یک الی دو ساعت درون یخچال قرار میدهیم تا تکه های مرغ مزه دار شوند .

طرز تهیه برنج ته چین مرغ

برای پخت برنج ابتدا و قبل از شروع آشپزی تقریباً چیزی حدود ۳ ساعت برنج را همراه با آب نمک ولرم خیس می کنیم ، در زمان آشپزی آبنمک را جدا کرده قابلمه را بر روی اجاق گذاشته و در اندازه مناسب آب اضافه میکنیم برنج ها را درون آب جوش ریخته و بعد از اینکه از برنج معمولی کمی نرم تر شد آن را آبکش می کنیم مراقب باشید برنج زیاد نپزد چون در انتها غذای شما شفته خواهد شد .

دستور پخت ته چین مرغ

حالا زرده های تخم مرغ را با زعفران غلیظ مخلوط کنید سپس ادویه را به این مخلوط اضافه کنید و به اندازه هم بزنید تا بوی زخم زرده های تخم مرغ گرفته شود ، پس از انجام این مراحل ماست سفت و پرچرب را به این مواد اضافه کرده و به آرامی هم بزنید برای اینکه ماست آب نندازه ، در این زمان برنجی را که آبکش کرده بودید را به مواد ماستی اضافه کنید و با هم مخلوط نمایید .

مراحل پخت ته چین مرغ

کف ظرف مخصوص فر را بخوبی و با روغن زیاد چرب کنید این کار را با دقت انجام دهید تا در پایان ته چین طلایی و خوشرنگی داشته باشید ، نیمی از مواد ماستی را درون ظرف ریخته و با پشت قاشق پرس می کنیم ،حالا مرغ های ریش ریش شده را با دقت کف ظرف چیده به طوری که به بدنه برخورد نکند ، مرغ ها را هم درون لایه زیری برنج فشار دهید ، سپس الباقی برنج را به مواد درون ظرف اضافه کنید ، روی ظرف را با سلفون بپوشانید و با نوک چاقو چند سوراخ ایجاد کنید بر روی فویل تا در آخر برنج شما نمدار و شفته نباشد .

دمای فر ته چین مرغ

فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد پیش گرم کنید ظرف را درون فر گذاشته و دما را بر روی ۱۷۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید مدت زمان پخت شما ۴۵ دقیقه میباشد اگر فرگاز ندارید درون قابلمه و یا ماهیتابه دو طرفه هم می‌توانید ته چین را آماده کنید .


.:: ::.


طرز تهیه بادمجان شکم پر در فر
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 17 آذر 1399 ز : 21:38 | +

طرز تهیه بادمجان شکم پر در فر

برای تهیه خوراک بادمجان خوشمزه خانگی به روش حرفه ای و رستورانی نکات ذکر شده در این مطلب را مرحله به مرحله و دقیق انجام دهید .

مرحله اول

در شروع آشپزی فر را آماده کرده و پس از شستشوی بادمجان ها آنها را با روغن زیتون چرب نموده و برای مدت زمان ۱۰ الی ۱۳ دقیقه درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت قرار دهید تا کاملآ پخته شوند .

مرحله دوم

حالا سینه مرغ خرد شده را همراه با پیاز و سیر درون مخلوط کن ریخته و با هم میکس نمایید ، سپس نمک و فلفل و تخم مرغ را با جعفری خرد شده به مواد گوشتی اضافه کنید و دوباره با هم مخلوط کنید .

مرحله سوم

در ظرف جداگانه سیر و نمک و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید و بادمجان ها را به این مواد آغشته کنید ، با یک چاقوی تیز شیار درون آنها ایجاد کرده و با مرغ درون آن را پر کنید ، درون سینی فر مواد را چیده و برای مدت زمان ۲۵ دقیقه و با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد درون فر قرار دهید تا بپزد . اکنون خوراک شمالی شما آماده برای سرو شده است .


.:: ::.


طرز تهیه سالاد الویه
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 13 آذر 1399 ز : 21:33 | +

طرز تهیه سالاد الویه

ابتدا برای شروع کار و تهیه این سالاد فرنگی سیب زمینی ها و تخم مرغ ها و هویج را جدا گانه آب پز کنید و سپس رنده بزنید . در ظرفی دیگر سینه مرغ را بگذارید و کمی آب بریزید به همراه نمک و فلفل و زردچوبه بزارید تا بپزد . و بعد که پخت مرغ را ریش ریش کنید ، اگر الویه خیلی خشک بود کمی از آب مرغ باقیمانده داخل سالاد بریزید .

مرحله بعد

هویج و نخود فرنگی را با هم بپزید . همه این مواد را در ظرف بزرگ با هم مخلوط کنید ، سپس سس مایونز را اضافه کنید ، اگر خاستید میتونید فلفل دلمه کوچکی را خرد کنید و به سالاد اضافه کنید . سپس روی ظرف سالاد خانگی ساده را سلفون بکشید و داخل یخچال قرار دهید تا کاملا سرد و جا افتاده شود این سالاد را بصورت سرد مصرف مینمایند .


.:: ::.


طرز تهیه دلمه کلم
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 13 آذر 1399 ز : 21:32 | +

طرز تهیه دلمه کلم

برای تهیه دلمه تبریزی در ابتدا برای نرم شدن برگ های کلم ، باید در یک قابلمه آب را بجوش آورید ، کمی زرد چوبه و نمک ریخته ، سپس برگ های کلم را حدود ۲ تا ۳ دقیقه میزاریم در آب جوش تا نرم شود . پیاز سرخ کنید و گوشت چرخ شده بهش اضافه نمایید و تفت دهید . سبزی دلمه ، لپه ، برنج ، فلفل ، نمک ، زردچوبه ، و دو قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را باهم مخلوط کنید .

مرحله بعد

همه این مواد را به هر شکلی که دوست دارید داخل برگ ها بپیچید ، زیر دلمه ها میتونید دنده گوشت بگذارید ، و به جای آب میتونید از آب قلم استفاده کنید . دلمه ها را فشرده در قابلمه بچینید و و ۳ لیوان آب قلم یا آب جوشیده رویش بریزید ، یک بشقاب روی مواد قرار دهید تا در هنگام پخت باز نشوند .

مرحله بعد

وقتی آب بجوش اومد زیرشا کم کنید تا ۲ ساعت اجازه بدیدآبش کم بشه وقتی حدود نصف لیوان آب مونده بود ، رب انار و رب گوجه و سرکه و نصف لیوان آب را با هم مخلوط و روی دلمه کلم میریزید تا نیم ساعتی هم با سس پخته و طعم دار شود ، حرارت را کم کنید چون این سس سریع میسوزه . نوش جان

.:: ::.


طرز تهیه نان باگت خانگی
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 12 آذر 1399 ز : 22:16 | +

طرز تهیه نان باگت خانگی

⠀برای تهیه نان خانگی تازه ابتدا درون کاسه ای با ابعاد مناسب آب را همراه با کره و شکر و آرد مخلوط کنید مواد را بخوبی هم زده سپس با کمک دست حسابی ورز دهید تا خمیر شما حالت بگیرد ، در این زمان مقداری نمک را به خمیر اضافه کنید و دوباره خمیر را ورز دهید تا حالت بگیرد .

مرحله دوم

پس از اینکه خمیر شما حالت گرفت ، از خمیر به اندازه چانه های نانوایی برداشته و درون سینی قرار دهید ، با کمک یک سلفون روی سینی و خمیر ها را بپوشانید و برای مدت ۱۵ دقیقه به آن استراحت دهید .

پس از گذشت این زمان آنها را به شکل نان باگت حالت داده سپس درون سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید ، چانه های نان باگت را درون سینی گذاشته دوباره با سلفون روی خمیر ها را بپوشانید برای مدت زمان ۳۰ دقیقه استراحت دهید ، حالا با فرچه نمدار کمی بر روی خمیر ها بکشید .

مرحله سوم

فر را از قبل گرم کرده ، سینی را درون فر و با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد قرار دهید ، یه کاسه آب در ظرف نسوز ریخته کف فر قرار دهید ، سپس سینی فر را درون گاز قرار دهید ، این کار باعث حجیم شدن نان باگت های شما خواهد شد ، مدت زمان پخت نان های رژیمی شما زمانی می‌باشد که روی نان به حالت طلایی درآمد .


.:: ::.


طرز تهیه جوجه کباب مراکشی
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 11 آذر 1399 ز : 23:38 | +

طرز تهیه جوجه کباب مراکشی

اگه طعم و مزه های تکراری برای پخت جوجه کباب خانگی خسته شده‌اید و میخواهید طعم مزه ای جدید را تجربه کنید از این مواد برای مرینیت کردن تکه های مرغ استفاده نمایید .

مرحله اول

ابتدا سینه مرغ را با چاقو در ابعاد کوچک خرد کنید سپس درون یک کاسه مناسب ریخته و ادویه و موادی را که برای مرینیت کردن جوجه در نظر گرفته بودید را با هم مخلوط نمایید ، گشنیز و نعناع و پودر زیره را به مرغ اضافه کنید سپس عسل و پاپریکا و پودر تخم گشنیز را به مایه اضافه نمایید ، پس از انجام این مراحل دارچین و فلفل چیلی و سیر رنده شده را به سایر مواد اضافه کنید ، سپس نمک و فلفل سیاه و آب لیمو ترش را اضافه کنید ، در پایان روغن را اضافه کنید ،حالا این مواد را برای حداقل ۳ ساعت درون یخچال قرار دهید تا حسابی مزه دار شود . در ضمن نصف استکان از مواد مرینیت را بردارید .

مرحله دوم

پس از خارج نمودن مواد از درون یخچال ، فلفل دلمه و پیاز ها را در ابعادی که بتوان سیخ گرفت برش زده با نصف استکان موادی که برداشته بودید مخلوط کنید سپس بصورت لایه به لایه فلفل ، پیاز ، مرغ مواد را سیخ کنید ، سیخ های جوجه کباب شما اکنون آماده برای طبخ می‌باشد .


.:: ::.


طرز تهیه کباب چنجه
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 11 آذر 1399 ز : 23:37 | +

طرز تهیه کباب چنجه

برای پخت این کباب سنتی و محلی خوشمزه در خانه مراحل زیر را بخوبی و مو به مو انجام دهید تا در پایان آشپزی یک خوراک عالی و لذیذ داشته باشید .

مرحله اول

گوشت خود را با یک چاقوی تیز و برنده به سه تکه مساوی تقسیم کنیدسپس یک پیاز  و نصف را به صورت خلال برش زده و بر روی گوشت ها ریخته ، گوشت ها را درون کیسه فریزر قرار داده و برای مدت زمان ۴۸ ساعت درون فریزر قرار دهید .

مرحله دوم

حالا نوبت آماده نمودن ادویه مخصوص برای پخت کباب خانگی می باشد برای این کار نمک دریایی را همراه با فلفل سیاه دانه و فلفل قرمز و مقداری آویشن درون یک هاون ریخته و بکوبید سپس مواد را درون آسیاب ریخته و میکس کنید بعد از انجام این کار سیر له شده را همراه با روغن زیتون به ادویه اضافه کنید و به خوبی با هم مخلوط نمایید .

مرحله سوم

زمانی که گوشت آماده شد ، آنرا خرد کرده و درون ظرفی مناسب با گوشتکوب بکوبید ، پس از انجام این کارها ادویه ای را که آماده نموده اید را همراه با آب لیموی تازه و پیاز خلال شده به گوشت اضافه کنید ،مواد را با هم مخلوط کرده سپس ماست یونانی گوجه و فلفل دلمه‌ای رنده شده را به مایع گوشت اضافه کنید و با دست به خوبی ورز دهید تا حسابی جا افتاده و یک دست شود بر روی ظرف خود یک سلفون کشیده و برای مدت زمان ۴ ساعت به آن استراحت دهید البته درون یخچال .

مرحله چهارم

در مرحله پایانی پخت ذغال ها را روشن کرده و و زمانیکه حرارت یک دست شد گوشت ها را به سیخ بکشید و در لا به لای آنها دنبه قرار دهید ، بر روی حرارت قرار دهید و مدام سیخ ها را بچرخانید تا بخوبی پخته شوند ، اکنون کباب رستورانی شما آماده برای سرو شده است .


.:: ::.


طرز تهیه سالاد اندونزی
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 10 آذر 1399 ز : 22:20 | +

طرز تهیه سالاد اندونزی

برای تهیه این سالاد رژیمی ابتدا کلم ها را بشویید و به صورت رشته رشته برش بزنید .در ظرفی دیگر نخود فرنگی ها را با آب و نمک بزارید ۱۰ دقیقه بپزد .ذرت ها را هم ۵ دقیقه با آب کم بپزید تا نرم شود ولی حالت خود را از دست ندهد . همه این مواد را در کاسه بزرگ بریزید و خیارشورهای خرد شده را هم اضافه کنید ، وقت اضافه کردن کالباس های رشته رشته شده است که با نمک و فلفل سیاه و سس مایونز همه را با هم مخلوط میکنید ، روی ظرف سلفون بکشید و حدود ۱تا ۲ ساعتی در یخچال قرار میدهید تا خنک بشه اکنون سالاد خوشمزه شما آماده برای سرو شده است . نوش جان

.:: ::.


طرز تهیه آدنا کباب
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 10 آذر 1399 ز : 22:17 | +

طرز تهیه آدنا کباب

برای تهیه این کباب سنتی ابتدا بادمجان ها را همراه با فلفل تند و شیرین و گوجه فرنگی ها بر روی حرارت اجاق گاز گرفته و به صورت کبابی آماده می‌کنیم سپس پوست آنها را گرفته و با چاقو خورد می کنیم . سبزیجات خرد شده را درون یک کاسه ریخته و سپس به آنها پیاز و جعفری و گوشت و سیر و ادویه ها را اضافه می نماییم و مانند مایه کوبیده مواد را برای ۱۵ دقیقه ورز می دهیم . روی کاسه را با یک سلفون بپوشانید و برای مدت زمان یک ساعت درون یخچال استراحت دهید تا حسابی جا افتاده شود .

در مرحله بعد و بعد از گذشت یک ساعت مواد را از درون یخچال خارج کرده و به صورت گوله گوله در بیاورید تقریباً چیزی حدود ۷ الی ۸ عدد می شود . این عملیات باعث می‌شود کباب شما در هنگام پخت باز نشود . در این مرحله ظرف خود را تابه یا سینی فر چرب کنید و لوله های گوشت را مانند کبابی که سیخ گرفته‌اید درون سینی پهن کنید مابین گوشت ها گوجه قرار دهید .

اگر درون فر غذای خود را می پزید آن را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید ، مدت زمانپخت غذای شما تقریباً ۳۰ دقیقه می باشد در اواخر پخت کره آب شده را به مواد اضافه کنید . اگر غذا را درون ماهی تابه آماده میکنید زمان لازم برای پخت غذا ۴۰ دقیقه می باشد . هنگام پخت خشک شود و لطافت خود را از دست بدهد . برای دورچین ظرف این کباب خوشمزه از پیاز و گوجه های مینیاتوری و جعفری خرد شده استفاده کنید


.:: ::.


طرز تهیه نخود آب
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 10 آذر 1399 ز : 22:10 | +

طرز تهیه نخود آب

همه حبوبات باید یک شب در آب خیس بخورد تا نفخش برود . پس بنابراین نخود ها را هم باید بخیسانید و آبش را عوض کنید . پیاز خرد کنید و در روغن سرخ نمایید ، مواد را آبکشی کنید و به پیازهای طلایی شده به همراه نمک و فلفل و زردچوبه و ۴ تا لیوان آب اضافه نمایید ، زمانی که به جوش افتاد، حرارت را کم کنید تا با حرارت ملایم بپزد ، وقتی غذای شما خوب پخته شد ، آرد را در نصف استکان آب سرد حل کرده و به خوراک اضافه کنید ، بعد از اینکه چند جوش خورد شعله را خاموش کنید . میتونید این غذا را با آبغوره و یا سرکه میل نمایید .

مصرف این خوراک مقوی میتواند سردی بدن شما را علاج کند همچنین برای درمان ریزش مو بسیار مفید میباشد .برای دردهای سینه و سرفه های مکرر در طب سنتی مصرف آن توصیه میشود . سیستم ایمنی را تقویت میکند و از ابتلا به بیماری‌ های ویروسی پیشگیری خواهد کرد . برای تهیه این غذا می توانید از مقداری گوشت هم استفاده نمایید. اضافه کردن زیره سیاه هم توصیه می شود و میتواند طعم خوراک رژیمی شما را بهتر کند .


.:: ::.


طرز تهیه توپک نارگیلی
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 9 آذر 1399 ز : 22:10 | +

طرز تهیه توپک نارگیلی

برای تهیه این شیرینی با پودر نارگیل ابتدا پودر نارگیل را به همراه وانیل در ظرفی ریخته ، سپس شیر عسلی را به آرامی و کم کم اضافه نمایید ، مقدار استفاده از شیر عسلی ، اندازه مشخصی ندارد و باید تا حدی اضافه شود که پودر نارگیل حالت خمیری و لطیف در آید . اگر با دست میخواهید این خمیر را مخلوط کنید از دستکش یکبار مصرف استفاده نمایید . حالا باید از این خمیر با کمک دست توپک های یک شکل و یک اندازه درست کنید تت خمیر ها تمام شوند ، سپس توپک های آماده شده را در داخل ظرف چیده و درون یخچال به مدت دو ساعت قرار دهید تا توپک ها سفت شوند و خودشون را بگیرند .

سپس شکلات ها را در معرض حرارت غیر مستقیم مثل بخار کتری بزارید تا آب بشه و کمی روغن مایع هم اضافه کنید تا شکلات رقیق شود . سپس توپک ها را داخل شکلات فرو برده و با کمک چنگال بچرخانید تا همه جای توپک نارگیلی آغشته به شکلات بشه و بعد روی توری فلزی قرار داده تا شکلات اضافه ریخته شود و توپک ها خشک شوند ، اگر شکلات اضافه اومد ، میتونید داخل قیف ریخته و به صورت رفت و برگشتی روی شکلات ها بریزید تا زیباتر بشن میتونید روی شکلات ها ترافل هم بپاشید و بعد شیرینی های خانگی را داخل ظرف بچینید و سرو نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه باسلوق ژله ای
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 9 آذر 1399 ز : 22:3 | +

طرز تهیه باسلوق ژله ای

برای تهیه یک شیرینی ساده ابتدا درون قابلمه تفلون نشاسته ریخته و آب را بهش اضافه کنید تا کاملا صاف و رقیق شود ، سپس به ترتیب شکر ، گلاب ، پودر ژله را اضافه کنید و خوب هم بزنید ، روغن مایع و ثعلب را کم کم اضافه کرده و با همزن دستی هم بزنید تا ثعلب کاملا از هم باز شود ، قابلمه را روی حرارت کم قرار دهید و بی وقفه هم بزنید تا نشاسته بپزد و بوی خامی ندهد ، ۴۵ دقیقه طول میکشه تا این باسلوق به غلظت دلخواه برسد و آماده شود . حرارت را خاموش کرده و اجازه دهید باسلوق سرد شود ، دست هایتان را چرب کنید و به اندازه یه گردو بردارید وسطش نصف گردو گذاشته و در پودر نارگیل بغلطانید . حتما این شیرینی را درستش کنید و لذت ببرید . دو سوم هر تکه باسلق را شکر تشکیل می‌دهد؛ یعنی شکر این شیرینی دو برابر نشاسته آن است و می‌تواند به سرعت قند خون را بالا برده و چاق کننده باشد. نوش جان

.:: ::.


طرز تهیه خورش کدو حلوایی
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 8 آذر 1399 ز : 22:3 | +

طرز تهیه خورش کدو حلوایی

برای پخت این خورش رژیمی در ابتدا پیاز را پوست کنده و نگینی خرد کنید سپس با مقداری روغن تفت دهید تا سبک و نرم و طلایی شود ، بعد رب و ادویه را اصافه کنید وتفت دهید تا خامی رب از بین برود . در مرحله بعد مرغ را به اندازه دلخواهتان برش بزنید و با آلو به مواد اضافه کنید و با هم تفت دهید تا سرخ و طلایی بشن ، به اندازه دو پیمانه آب به مواد اضافه کنید اول حرارت را زیاد و وقتی آب شروع به جوشیدن کرد حرارت را ملایم کنید تا خورشت به آرامی جا بیفتد و بپزد .

الان نوبت پخت کدو حلوایی رسید ، پس اول کدوها را قطعه قطعه کنید و در تابه کمی روغن و آب ریخته و کدو هارا اضافه کنید تا و درب ظرف بگذارید تا کدوها بپزد ، بعد از اینکه آب تموم شد اون ها را با روغن سرخ نمایید تا طلایی شود. وقتی خورشت تقریبا زمان های آخر پختش بود کدوها را به همره زعفران دم کرده به خورشت اضافه کنید و خوراک کدو حلوایی را با برنج سرو و میل نمایید . نوش جان

.:: ::.


طرز تهیه آش دندونی
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 8 آذر 1399 ز : 21:58 | +

طرز تهیه آش دندونی

در ابتدا برای تهیه هر نوع آش خانگی باید حبوبات آش را از شب قبل خیس کنید . این آش داخلش گندم داره ، بهتره از گندم پوست کنده استفاده کنید ، پس حبوبات و گندم را از شب قبل در آب خیس نمایید و چندین بار آبش را دور ریخته و دوباره در آب خیس کنید ، چندین بار این کار را تکرار کنید تا نفخ حبوبات گرفته شود .

بعد همه را بزارید خوب بپزه ، ، گندم وعدس را با هم بپزید ، وقتی حبوبات پخت به گندم اضافه کنید ، پیاز زیاد خرد کنید و در روغن سرخش کنید تا پیاز داغ زیادی درست بشه ، و بهش نمک و فلفل و زرد چوبه اضافه نمایید و در ساعت آخر زیره را اضافه نمایید و بعد از همه این مراحل کشک را اضافه کنید . میتونید از گوشت و قلم هم استفاده کنید . در ضمن اگه داخل آش خوشمزه یا هر غذایی که نفاخ هست یک دونه خیار بندازین و بعد از پخت غذا خیار رو بردارین هم طعم غذا اصلا عوض نمیشه هم هیچ نفخی نداره غذای شما . نوش جون


.:: ::.


طرز تهیه کباب بختیاری
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 7 آذر 1399 ز : 9:15 | +

طرز تهیه کباب بختیاری

در ابتدا هم فیله های مرغ ، هم فیله های گوسفندی را خرد کنید ، فیله های مرغ را به اندازه جوجه کباب و فیله های گوسفندی را کمی بزرگتر خرد کرده و همه را در کاسه بزرگی بریزید ، سپس پیاز را خلالی یا حلقه ای خرد کرده و لا به لای گوشت ها بریزید ، پس از اون ماست و زعفدان دم کرده و روغن مایع و نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و مواد را خوب با هم مخلوط کنید . با دست گوشت ها را زیرو رو کنید تا گوشت ها کاملا آغشته به مواد شوند

اگر مایلید میتوانید کمی آب لیمو ترش هم اضافه کنید تا کباب خانگی شما کمی ترش مزه شود . سپس درب کاسه را با سلفون بپوشانید . برای اینکه گوشت ها طعم دار شوند و استراحت کنند ، کاسه را ۲ تا ۴ ساعت درون یخچال قرار دهید . سیخ کردن این کباب به این شکل هست که یک تکه گوشت قرمز بعد مرغ به صورت یکی درمیان سیخ شوند .

طرز تهیه کباب بختیاری

وقتی کباب ها سیخ شدند روی تخته قرار دهید و با پشت کارد گوشت را بکوبید تا تخت و یکنواخت شوند ، این کار باعث میشه کباب ها به طور یکنواخت بپزند . در این مرحله باید منقل زغال را آماده کنید و سیخ ها را پس از سرخ شدن همه زغال ها بچینید ، در ابتدا تند تند باد بزنید تا کبابها خودشونا بگیرن سپس به طور مداوم بچرخانید تا یکنواخت بپزند .

در مرحله پایانی کره و زعفران دم کرده را با قلمو به کباب ها بمالید تا نرم تر و لذیذتر شوند . اگر نمیخواهید بختیاری را روی منقل درست کنید ، پس باید گوشت ها را به سیخ چوبی بکشید و آن ها را در تابه حاوی روغن سرخ نمایید ، در کنار این کباب خومشزه شما میتونید قارچ و سبزیجات و سیب زمینی هم سرخ کرده و در کنار غذا سرو نمایید و همرا نان یا پلو میل کنید . نوش جان

.:: ::.


طرز تهیه کیک اسفنجی ساده
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 7 آذر 1399 ز : 8:45 | +

طرز تهیه کیک اسفنجی ساده

برای تهیه یک کیک خانگی خوشمزه در ابتدا شکر و وانیل و تخم مرغ را در ظرف بزرگی ریخته و هم بزنید تا کاملا رنگش کرم و کش دار بشه ، بعد از ۱۰ دقیقه آرد را اضافه کنید و چند ثانیه با دور کند همزن بهم بزنید ، با لیسک هم میتونید هم بزنید . مایه کیک آمادست ، پس یک قابلمه کوچک انتخاب کنید ، و با روغن چرب و با حرارت گرمش کنیدشعله پخش کن استفاده کنید .

مواد را داخل قابلمه ریخته و با دمکنی روی در ظرف را بپوشانید تا حدود ۵۰ دقیقه بپزد . در حین پخت در ظرف را باز و بسته نکنید چون باعث میشه پف کیک بخابه ، اگر میخواهید کیک بزرگ چند لایه داشته باشید باید ۶ تاتخم مرغ استفاده کنید . نکته : این کیک چون پودر کاکاعو داره ، شکلاتی میشه ، اگر کیک ساده دوست دارید پودر کاکاعو را حذف کنید .


.:: ::.


طرز تهیه پاستا آلفردو
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 6 آذر 1399 ز : 7:24 | +

طرز تهیه پاستا آلفردو

ابتدا باید مرغ ها را مزه دار کنید ، پس باید آن ها را باریک خرده کرده و ۲ حبه سیر له شده و نمک و فلفل و روغن زیتون روی مرغ ها بریزیدو مخلوط کنید و یک ساعت صبر کنید تا طعم دار بشه . الان باید مرغ ها را در تابه بد کمی روغن تفت دهید ، بعد از سرخ شدن مرغ ها را درآورده ، کره را به تابه اضافه کرده ، و قارچ هایی که حلقه ای ورقه کرده اید با یک قاشق آبلیمو تفت دهید و کنار بزارید .

تهیه سس آلفردو : در تابه دیگر کره ریخته و ۲ حبه سیر له شده را داخل کره ریخته ، و کمی تفت دهید ، پس از آن پنیر خامه ای + خامه صبحانه ، فلفل و نمک هم اضافه کنید و در آخرین مرحله شیر را اضافه کنید تا سس رقیق بشه ، سپس قارچ ها را به سس اضافه کرده و روی حرارت قرار دهید تا سس سفت و غلیظ بشه ، شما در این حال باید پاستا را به مدت ۱۰ دقیقه در آب بجوشانید و سپس با آب سرد آبکشی کنید و سریعا در سس گرم ریخته و مخلوط کنید .

مرغ های سرخ شده و پنیر پارمسان مخلوط کنید و در آخر پودر پنیر پارمسان و جعفری ساطوری شده تزیین و سرو کنید ، این پاستا خانگی را باید داغ نوش جان کنید .


.:: ::.


طرز تهیه نان تابه ای
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 4 آذر 1399 ز : 22:15 | +

 

طرز تهیه نان تابه ای

برای تهیه نان خانگی ساده داخل یک ظرف بزرگ خمیر مایه ، آب ولرم ، نمک و روغن زیتون بریزید و با هم مخلوط کنید ، ۱۰ دقیقه زمان لازمه تا خمیر مایه شما عمل بیاد . آرد را کم کم اضافه کنید تا خمیر نرمی به دست بیاد ولی باید بدونید چقد آرد اضافه کنید ، نباید در حدی آرد بریزید که خمیر اصلا به دست نچسبه یا چسبناک نباشه ، چون بافت نون سفت و خشک میشه . روی خمیر را با پارچه تمیز بپوشانید و حدود نیم ساعت بزارید استراحت کنه تا خمیر پف کنه و حجیم بشه ،

خمیر را به ۷ چانه تقسیم کنید ، و هر چانه را با وردنه به پهنای تابه باز کنید . تابه باید تفلون باشه تا هر دو طرف نان برشته بشه . بعد از پخت ، نان ها را در پلاستیک یا لای پارچه قرار دهید تا خشک نشه و لطافتش حفظ بشه . دقت کنید تابه باید داغ باشه تا شما خمیر باز شده را درونش قرار دهید ، چرب بودن تابه ضروری نمیباشد ، ولی شما میتونید کمی روغن زیتون کف ظرف ریخته و تابه را چرب کنید تا نان محلی را راحت تر بپزید .نوش جان


.:: ::.


طرز تهیه نان تابه ای
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 4 آذر 1399 ز : 22:14 | +

.:: ::.


طرز تهیه ماست خانگی
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 4 آذر 1399 ز : 22:10 | +

طرز تهیه ماست خانگی

در اولین مرحله برای تهیه ماست خانگی ، باید شیر پاستوریزه و بدون انتی بیوتیک و مواد نگه دارنده باشه . در مرحله بعد باید شیر را بجوشانید ، جوشاندن شیر بسیار در شل یا سفت بودن ماست موثر است به طوری که اگر شیر در دمای ملایم ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بجوشه مواد جامد آن بیشتر و آبش شیر تبخیر میشود ، پس بنابراین ماست سفتی به دست می آید . در این مرحله شیر را از روی حرارت برداشته تا دمای شیر پایین بیاد و به ۴۰ درجه برسه به طوری که اگر انگشتتان را در شیر فرو کردید نسوزد . اینجا باید به ازای هر یه لیتر شیر ۲ ق غ ماست به شیر اضافه کنید بهتر است اول کمی شیر به ماست اضافه کرده سپس داخل شیر بریزید .

طرز تهیه ماست خانگی

حالا همون ظرف که شیر را داخلش ریختید با پارچه گرم حدود ۲ تا ۳ ساعت بپوشانید تا دمای شیر پایین نیاد و با همون دما تقریبا ببندد. سپس ظرف ماست را به آرامی داخل یخچال قرار دهید و تا چند ساعتی به اون قاشق نزنید . اگر ماست را قبل از سرد شدن کامل قاشق بزنیم ماست آب میندازد ، ۱ روز اجازه دهید و به ماست دست نزنید تا خودشا کامل بگیرد ، اگر هم ماست شما به هر دلیلی آب انداخت آن را دور نریزید ، آب ماست ، سرم شیر است و ارزش غذایی بالایی دارد و دارای ویتامین B است .

نکات : ترش شدن ماست به چند دلیل است ، تازه نبودن مایه ماست ، داغ بودن شیر مایه زده شده ، زیاد بودن مایه ماست ، زمان تخمیر طولانی شده ، ماست را در گرمخانه در دمای بالاقرار دادید . اگر هم ماست شما بی مزه و خیلی شیرین بود دلیلش پایین بودن دمای شیر هنگام مایه زدن و خیلی تازه بودن مایه ماست و یا شیرین بودنش میتونه باشه


.:: ::.


طرز تهیه شیرینی نارگیلی
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 3 آذر 1399 ز : 22:12 | +

طرز تهیه شیرینی نارگیلی

ابتدا پودر نارگیل را به همراه دوتا سفیده تخم مرغ و ۲ قاشق روغن مایع رو نگه دارید ، البته سعی کنید پودر نارگیل کهنه نباشه . شکر و پودر شکر و پودر نارگیل را باهم مخلوط کنید برای یکدست شدن میتونید توغذاساز یا چرخ گوشت بریزید . اگر میخاهید سطح شیرینی ترک بیشتری داشته باشد از پودر شکر بیشتر و از شکر کمتر استفاده کنید ، مقدار آن ها را جابه جا کنید . بعد از اینکه چرخ شد مواد را داخل قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید میتونید واسه ماندگاری بیشتر شیرینی از ۱ قاشق آرد برنج یا آرد گندم استفاده کنید .

نباید بجوشه در حدی که انگشت را نسوزونه و مدام هم بزنید ، حرارت کم باشه ، حدود ۷ الی ۱۰ زمان بزارید ، اگر مایه شیرینی قل بزنه شیرینی خراب میشه ، سپس برای عطرش وانیل و ۲ قاشق روغن باقی مونده ابلیمو رو هم اضافه کنید و هم بزنید ، ۱ عدد سفیده تخم مرغ باقی مونده را هم اضافه کنید و روی حرارت کم هم بزنید تا غلیظ و منسجم بشه ولی ن اونقد که شیرینی خانگی خشک بشه ، تا حدودی باید مایه روون باشه ، اگه خشک و سفت بود یه سفیده کوچیک دیگر اضافه کنید ، اگر خیلی روون بود کمی پودر نارگیل یا ارد برنج بهش اضافه کنید

نکات مهم شیرینی نارگیلی

اجازه دهید مایه درمحیط خنک بشه سپس در کف سینی که کاغذ روغنی داره مواد را میریزیم ، سعی کنید ریختن مواد به یک اندازه باشه تا وقتی شیرینی ها پخته شد از نظر ظاهر یک اندازه باشد ، ، میتونید دایره روی کاغذ روغنی بکشید و مواد را روی دایره ها پهن کنید ، دقت کنید زیاد ضخیم نباشه که اطراف بسوزه و وسطش خام بمونه ، یا زیاد نازک نباشه که شیرینی خشک بشه ، شیرینی ها را بای. در دمای ۱۸۰ درجه از قبل گرم شده قرار دهید  اگر پودر نارگیل شما دانه درشت باشد شیرینی خوشمزه و سنگین تری خواهید داشت ، پس باید مواد یکدست چرخ بشن ، و در اون مرحله که باید مایه را داغ هم بزنید بینهایت دقت کنید چون خیلی مهمه … نوش جان

.:: ::.


طرز تهیه ترشی لبو و انار
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 3 آذر 1399 ز : 21:21 | +

طرز تهیه ترشی لبو و انار

قبل از هر چیز لبوها را تمیز بشویید و سر و ته آن ها را بزنید و بزارید تا بپزه ، واسه پخت سریع میتونید در زود پز قرار دهید . بعد از اینکه پخته شدند ، رنده درشت بزنید و روی لبوهای رنده شده ، سرکه بریزید تا روی لبوها را بپوشاند ، سپس روی گاز گذاشته تا یه جوش بخوره ، حالا انارهای دون شده را اضافه کنید تا با هم جوش بخورن ، سپس نمک و گلپر وسیاه دونه و شکر اضافه میکنیم و حرارت را خاموش میکنیم و در ظرف را میگذاریم تا ترشی با حرارت جا بیفته ، بعد از خنک شدن این ترشی خوشمزه را داخل ظرف شیشه ای ریخته و داخل یخچال میگذاریم .

نکات آموزشی برای تهیه ترشی خانگی : در این ترشی شما میتونید سیب رنده شده هم بریزید . شکر هم میتونید حذف کنید ولی اگه انار خیلی ترش بود یا از سرکه خونگی استفاده کردید میتونید با اضافه کردن شکر ترشیه بیش از اندازه را خنثی کنید .

خواص مصرف لبو و انار : یک لبوی ارگانیک به علت داشتن فیبرهای سالم می‌تواند در دستگاه هاضمه شما را به طور عجیب و شگفت انگیزی از پسماندهای مضر پاکسازی نماید . همچنین مصرف لبو به علت دارا بودن بتاین و پکتین باعث پاکسازی کبد از سمهای اضافی میشود هرچه کبد پاک تری داشته باشیم عملکرد آن بهتر خواهد بود . استفاده از آب انار برای حفظ سلامت قلب بسیار مفید می باشد و باعث کاهش التهاب در رگ ها خواهد شد . مصرف انار کلسترول های بد را کاهش داده و در مقابل باعث افزایش کلسترول های خوب میشود .


.:: ::.


طرز تهیه جوجه کباب در فر
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 3 آذر 1399 ز : 20:59 | +

طرز تهیه جوجه کباب در فر

در ابتدا باید هیچ استخوانی داخل فیله ها نباشه ، و جوجه ها را به اندازه دلخواه خرد کنید . برای طعم دار کردن جوجه ابتدا باید سس حاضر کنید تا جوجه ها در آن سس استراحت کنند و طعم دار شوند . پس ابتدا پیاز و فلفل دلمه ای را خلالی درشت خرد کنید و به آن آبلیمو ، زعفرون دم کرده و فلفل و روغن زیتون اضافه کرده و با هم مخلوط کنید . جوجه ها را به این سس آغشته کنید به طوری که همه طرف جوجه ها سس باشد و درب ظرف را گذاشته و داخل یخچال قرار دهید تا همه مواد به خورد جوجه بره و طعم دار بشن .

چون شما میخواهید جوجه ها را داخل فر بپزید ، پس باید انها را به سیخ چوبی بزنید و داخل سینی چرب شده فر بچینید . فر را روی درجه ۲۳۰ تنطیم کنید و بگذارید به آرامی مغز پخت بشه . اگر قطعه های جوجه بزرگ هست پس زمان بیشتری به پخت نیاز دارد ، سیخ ها را در زمان پخت داخل سینی بچرخانید تا هر دو طرف به یک صورت پخته شوند. گوجه ها را هم میتونید حلقه کنید و داخل سینه فر بچینید تا مغز پخت شوند . وقتی که جوجه ها پختند کمی نمک اضافه کنید ، اگر در ابتدا نمک بریزید ، جوجه ها سفت خواهند شد .

اگر خاستید برای تهیه جوجه کباب ، از جوجه گردان فر استفاده کنید ، باید مرغ از تکه های بزرگ باشد ، مثلا اگر خاستید از ران مرغ استفاده کنید باید ران ها را داخل سس خابانده و بعد به سیخ جوجه گردان بزنید البته باید درست به سیخ زده شوند تا هنگام چرخیدن ، یه جایی از مرغ نسوزد وجای دیگر نپخته بماند . در این روش باید با حرارت ملایم مرغ پخته شود ، پس در این صورت زمان بیشتری برای پخت لازم است . پس برای این روش باید زودتر اقدام به آشپزی کنید تا غذا به موقع سرو شود .


.:: ::.


طرز تهیه ادویه کاری
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 2 آذر 1399 ز : 22:53 | +

طرز تهیه ادویه کاری

برای تهیه یک ادویه خوش عطر و عالی خوزستانی مخصوص خورش باید قبل از مخلوط کردن ادویه باید آن ها را بو بدهید به مدت ۲ دقیقه تا برشته بشه و مقداری از روغن آن آزاد بشه این کار شما باعث میشود ادویه معطر و خوشبو داشته باشید . پس از مدتی که خنک شد آنها را آسیاب کنید ، البته اگر بجای ادویه ها پودرش را دارید ، میتوانید همه را باهم مخلوط کنید ، یادتان باشد پودر را زیاد تفت ندهید و بعد از خنک شدن در ظرف شیشه ای در دار بریزید و در جای خشک و خنک قرار دهید .

ادویه کاری سرشار از فیبر رژیم غذایی است و باعث هضم راحت تر غذا خواهد شد همچنین به حرکت در آمدن بهتر مواد در روده کمک می کند . مقدار چشمگیر پروتئین موجود در آن به انتقال مواد مغذی از قسمت های مختلف بدن به دیگر نقاط کمک خواهد نمود .


.:: ::.


خواص روغن کرچک برای مو
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 2 آذر 1399 ز : 22:52 | +

خواص روغن کرچک برای مو

در این مبحث میخاهیم شما را با فواید و کاربرد روغن کرچک بیشتر آشنا کنیم .

این روغن از لحاظ ظاهری رنگش زرد کهربایی متغیر به سبز است و رایحه خوب و ملایمی دارد .

دانه این روغن در مناطق گرمسیری آفریقا و آسیا کشت میشود . در صنعت آرایشی و پزشکی بسیار کاربرد دارد .

اگر بعد از بین بردن موهای زائد پوست شما ملتهب شود ،

روغن کرچک مرهم خوبی برای از بین بردن التهاب پوست شماست ، همچنین برای شوره موی سر نیز بسیار موثر است .

برای اینکه روند از بین بردن موهای زائد سرعت بگیرد ،  حتما روغن کرچک را روی پوست بمالید بعد از چند دقیقه با دستمال مرطوب به آرامی پاک کنید .

این روغن برای رشد مو ابرو و مژه توصیه میشود .

برای سلامت موها مقداری روغن کرچک گرم شده را به روی پوست سر به ریشه و ساقه مو بمالید .

برای اینکه روغن کرچک را روی ابروها بزنید ، یک توپ پنبه را به روغن کرچک آغشته کنید و روی آبروها بزنید و ۲۰ دقیقه صبر کنید تا جذب شود ،  میتونید قبل از خواب هم این روغن را بزنید تا زودتر جذب شود ، ولی برای مژه ها با احتیاط این کار را انجام دهید تا به چشم آسیبی نزند و حساسیت ایجاد نکند .


.:: ::.


طرز تهیه ساندویچ استیک مرغ
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 1 آذر 1399 ز : 21:8 | +

طرز تهیه ساندویچ استیک مرغ

برای تهیه یک ساندویچ مخصوص ابتدا برای طعم دار کردن مرغ ، پیاز و فلفل دلمه ای ، سیر را خرد کرده و به اون نمک و فلفل سیاه و یک چهارم ق چ پودر زنجبیل و یک چهارم ق چ آب لیمو اضافه کرده ، سپس سینه مرغ را به این مواد آغشته کرده و حدود ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا طعم دار بشن

.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com