تفریحی
تفریحی
طرز تهیه کیک خوشمزه و بسیار راحت وانیلی
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 15 بهمن 1401 ز : 19:36 | +

طرز تهیه کیک خوشمزه

 

مواد لازم

شکر سفید 1 پیمانه

½ فنجان کره بدون نمک

2 عدد تخم مرغ بزرگ

2 قاشق چایخوری عصاره وانیل

1 ½ فنجان آرد همه منظوره

1 ¾ قاشق چایخوری بیکینگ پودر

½ فنجان شیر

طرز تهیه کیک خوشمزه

فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتیگراد) گرم کنید. یک قالب کیک مربعی شکل 9 اینچی را چرب و آردپاشی کنید. شکر و کره را با هم در یک کاسه مخلوط کنید. تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید و بعد از هر بار اضافه کردن، کمی هم بزنید. در وانیل مخلوط کنید. آرد و بکینگ پودر را در ظرفی جداگانه با هم مخلوط کنید. به مواد خیس اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. شیر را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. خمیر را در قالب کیک آماده شده بریزید. در فری که از قبل گرم شده است بپزید تا زمانی که روی آن کمی لمس شود، 30 تا 40 دقیقه بپزید. از فر خارج کرده و کاملا خنک کنید. نمای نزدیک و با زاویه کم بر روی مربعی از کیک سفید ساده که با ماسه سفید پوشیده شده و در بشقاب فیروزه ای سرو می شود.نکاتیک تابه گرد 10 اینچی نتایج مشابهی خواهد داشت. برای تهیه کاپ کیک فوری، قالب مافین 12 فنجانی را با آستر کاغذی بپوشانید. خمیر را به طور مساوی بین فنجان های مافین آماده شده تقسیم کنید و به مدت 20 تا 25 دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید.


.:: ::.


طرز تهیه بادمجان شکم پر شمالی با گردو و گوشت چرخ کرده ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 10 بهمن 1401 ز : 12:5 | +

بادمجان شکم پر یک غذای خوشمزه و آسان است که در کمترین زمان میتوان طبخ کرد . با آنوزش این غذای خوشمزه با ما همراه باشید .

پیشنهاد میکنیم یکبار هم که شده این غذا را با انواع برنج ایرانی مثل برنج هاشمی و برنج صدری میل بفرمایید. همچنین می توانید از برنج دودی استفاده کنید. برای خرید برنج درجه یک کلیک کنید.

 

بادمجان شکم پر چیست؟

بادمجان شکم پر شمالی یک غذای اصیل گیلانی است که امروزه به شیوه های مختلفی طبخ میشود. مواد اصلی این غذا بادمجان، رب انار و گردو است.

جهت تهیه بادمجان شکم پر گیلانی ابتدا بادجان ها را بشویید. در صورت تمایل میتوانید پوست بادجان ها را با کمک پوست کن بکنید.

به صورت عمودی برشی از ابتدا تا انتها ( تا حدی که مواد بیرون نریزد) بزنید.

بادمجان ها را درون آب قرار داده و مقداری نمک روی آنها بپاشید تا تلخی آن ها گرفته شود. 

پیاز را رنده ریز کرده و به مغزه گردو آسیاب شده و سبزی معطر به خوبی مخلوط کنید. 

سپس رب انار و فلف و زردچوبه را به همراه مقداری نمک به مخلوط اضافه نمایید.

بادمجان ها را آبکش کرده تا آب حاصل از آن به خوبی گرفته شود.

مواد را به اندازه دلخواه داخل شکم بادمجان ها بریزید .

ماهیتابه را روی حرارت قرار داده و بادمجان های شکم پر را به آرامی سرخ کنید.

با استفاده از مقداری آب و رب انار و گردوی ساییده شده میتوانید مایع رقیقی درست کنید و درون ماهیتابه بریزید تا زمانی که بادمجان ها در حا سرخ شدن هستند به خوبی بپزند. خاطرتان باشد درب ماهیتابه را حتما به مدت 1 ربع جفت کنید و سپس بردارید تا غذا جا بیوفتد.

در صورت تمایل این غذای دل انگیز را در کنار ماست بورانی  و ترشی نازخاتون به همراه برنج کته میل کنید .

نکات طلایی

در صورت در دسترس نداشتن سبزی محلی گیلان از نعناع و ریحان استفاده کنید.

شما میتوانید این مواد را درون شکم گوجه بریزید و در کنار این غذا و یا به تنهایی صرف کنید.

 

 

دستور پخت بادمجان شکم پر شمالی  

 

ابتدا بادمجون پوست کرده و شکمش یه برش بلند زدم. فقط برشش تا انتها نباشه که از هم جدا بشه.  بعد بهش نمک و زردچوبه زدم و بعد یک ساعت داخل روغن با حرارت ملایم سرخ کردم تا کامل بپزه و گذاشتم کنار.  یک عدد پیاز را رنده درشت زدم و سرخ کردم و کمی نمک و زردچوبه زدم.  بعد از طلایی شدن سبزیجات معطر داخلش ریختم (شامل : اوجی, زلنگ, اناریجه, نعنا, جعفری, گشنیز).  خوب سرخ کردم و بعد گردو آسیاب شده اضافه کرده و کمی تفت دادم.  سپس رب انار و کمی انار دون شده ترش اضافه کردم و کمی هم فلفل سیاه زدم و مخلوط کردم.  داخلش مقدار کمی آب ریختم تا رب انار رنگ باز کنه و زیرشو کم کردم.  بعد از اینکه سس آماده شده داخل بادمجونا ریختم و بادمجونها را حدود ده دقیقه تا یک ربع داخل سس گذاشتم تا خوب مزه دار بشه.

 

طرز تهیه بادمجان شکم پُر مازندرانی

 

  بادمجان ها را پوست بگیرید و مقداری نمک به آن بزنید و یکی دو ساعت استراحت دهید تا اگر تلخی داشت گرفته شود. سپس آن را بشویید تا نمک اضافه آن برود و بعد خشک کنید.  وسط بادمجان ها را چاک دهید . به طوری که از هم جدا نشوند.بعد بادمجان ها را در روغن سرخ کنید .  سر گوجه را هم ببرید و داخل آن را خالی کنید و پوره آن را نگه دارید.  گردو را با سیر ، پیاز و سبزی خرد شده مخلوط کنید و به رب انار و زردچوبه و مقداری نمک و فلفل اضافه کنید. سپس این مواد را تفت دهید تا آب آنها کشیده شود و سرخ شوند.  مواد آماده شده را در شکم  گوجه ها و بادمجان های  سرخ شده بریزید و داخل تابه ای قرار دهید . پوره گوجه فرنگی را به همراه یکی دو قاشق از مواد تفت داده شده و نصف لیوان آب در تابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا بخار پز شود و یا در فر بپزید.  در آخر هم کمی خلال بادام روی مواد پر شده بریزید. همچنین میتوانید ابتدا مواد را داخل بادمجان ها پر کنید و بعد بادمجان را سرخ کنید. 

 

 


.:: ::.


طرز تهیه کیک یخچالی شکلاتی خانگی خوشمزه با نشاسته ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 7 بهمن 1401 ز : 19:17 | +

طرز تهیه کیک یخچالی شکلاتی

طرز تهیه کیک یخچالی شکلاتی

طرز تهیه کیک یخچالی شکلاتی بدون دردسر و راحت برای افرادی که فاصله زیادی برای پخت کیک ندارند. این کیک از ساده ترین کیک هایی است که با بیسکویت و بدون فر و همزن برقی درست میشود. برای عصرانه و میان وعده بچه ها عالی می باشد. با شکلات و میوه و بیسکویت و.‌.. می‌توانید آن را آماده کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک یخچالی شکلاتی در ادامه با سایت آشپزی های پاتوق همراه باشید.
 
 
کیک یخچالی شکلاتی با نشاسته بدون خامه برای ۶ نفر
شیر ۲لیوان
شکر ۴ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری
پودر نشاسته ۲ قاشق غذاخوری
شکلات تخته ای مقدار دلخواه
کره کمی
بسکویت پتی بور کاکائویی و ساده از هرکدام یک بسته
گردوی خردشده یا مغزپسته به دلخواه

طرز تهیه کیک یخچالی شکلاتی

 
 

مرحله اول

شیر را آماده کنید سپس نشاسته و پودر کاکائو را اضافه کنید و بعد از آن شکر را بریزید و مواد را هم بزنید تا شکر کاملا درون شیر حل شود به صورتی که اثری از گلوله های خمیری درون شیر نماند.

 
 

مرحله دوم

حالا شیر را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید و مدام آن را هم بزنید تا زمانیکه به غلظتی شبیه فرنی برسد. حالا اجاق گاز را خاموش کنید و بعد از آن شکلات تخته ای را رنده کرده و همراه با مقداری کره به مایه اضافه کنید.

 
 

مرحله سوم

کمی مواد را هم بزنید تا یکدست شود. شبیه تصاویر بیسکویت ها را به مایع شکلاتی آغشته کرده و کف ظرف قرار دهید به همین منوال به صورت چند لایه کار را ادامه دهید. در پایان مایه شکلاتی را روی مواد روکش کنید.

طرز تهیه کیک یخچالی شکلاتی

 
 

مرحله چهارم

ظرف کیک یخچالی را درون یخچال قرار دهید برای ۳ الی ۴ ساعت تا جا افتاده شود. حالا می توانید همانند تصویر برش بزنید و با مقداری و مغز گردو و پسته آن را تزیین کنید. می توانید با مقداری گاناش هم کیک را تزیین کنید.

 

منبع : orkideh.life

 
 

.:: ::.


طرز تهیه کیک یزدی با ماست با پیمانه بدون همزن برقی ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 7 بهمن 1401 ز : 13:18 | +

طرز تهیه کیک یزدی با ماست

طرز تهیه کیک یزدی حاج خلیفه طرز تهیه کیک یزدی با ماست در توستر طرز تهیه کیک یزدی با پف عالی طرز تهیه کیک یزدی زعفرانی با ماست طرز تهیه کیک یزدی ساده طرز تهیه کیک یزدی با آرد گندم طرز تهیه کیک یزدی با پیمانه طرز تهیه کیک یزدی برای ۲۰ نفر

طرز تهیه کیک یزدی با ماست با پیمانه لیوان با روش سنتی و خانگی. کیک یزدی چشمات گریه می کنید باید گنبدی شکل باشه و روی اون ترک بخوره. این شیرینی خوشمزه در اصل برای شهر یزد می باشد و بیشتر از آن برای پذیرایی در مراسم مذهبی استفاده می کنند.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک یزدی با ماست در ادامه با سایت آشپزی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد مورد نیاز برای تهیه ۳۰ عدد کیک یزدی پف دار اصیل یزد برای ۱۰ نفر
آرد سفید ۱ و ۳/۴ لیوان
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۱ لیوان
ماست ۱ لیوان
روغن مایع ۳/۴ لیوان
بکینگ پودر ۱ ق م خ
پودرهل نصف ق چ خ
گلاب نصف استکان
وانیل ۱/۴ ق چ خ

طرز تهیه کیک یزدی با ماست

 
 

مرحله اول

تخم مرغ و وانیل را با هم مخلوط کنید و آنها را در حد اینکه یکدست شوند هم بزنید. حالا نوبت به اضافه کردن شکر می‌رسد، به قدری هم بزنید تا حجم آن زیاد شود. بعد از انجام این کار نوبت به اضافه کردن ماست و روغن و گلاب می رسد.

 
 

مرحله دوم

بعد از اضافه کردن این مواد دوباره ما یکی از مراحل بزنید تا مخلوط و یکدست شود. آرد را با بیکینگ پودر هل سبز کوبیده مخلوط کرده و برای دو مرحله الک میکنیم. آرد الک شده رو آروم آروم به مخلوط تخم مرغ و شکر رو اضافه میکنیم.

 
 

مرحله سوم

کاغذهای مخصوص کیک را درون قالب ها گذاشته و با مایع کیک دو سوم از قالب کاغذی را پر میکنیم. برای اینکه بعد از پخت کیک ها ترک داشته باشه با چاقویی که نوک آن روغنی است روی کیک ها علامت + میزنیم.

 
 

مرحله چهارم

برای هر کیک باید چاقو را یکبار درون روغن فرو کنید. استفاده از کنجد هم سلیقه ای میباشد. برای گنبدی شدن کیک ها اول باید المنت بالا را روشن کنیم. حرارت دستگاه را بر روی ۲۰۰ تا ۲۲۰ درجه تنظیم کنید و اجازه دهید تا گنبدی شود.

 
 

مرحله پنجم

هنگامی که میزان گنبدی شدن کیک به اندازه شد درجه حرارت را کم کنید و آن را روی ۱۸۰ درجه تنظیم نمایید. حالا المنت پایین را روشن کنید. تقریباً مدت زمان پخت کیک بین ۱۵ الی ۲۰ دقیقه می باشد.

 
 

مرحله ششم

به این نکات باید توجه کنید در فر را نباید باز کنید تا زمانی که پخت شما کامل نشده. صبر کنید تا روی کیک طلایی شود بعد با خلال دندان کیک را تست کنید، اگر پخته بود کیک را خارج کنید. فر را از ۱۵ دقیقه قبل روشن کرده و پیش گرم کنید.

 

منبع : ashpazi__nahal

 
 

.:: ::.


طرز تهیه غذای رژیمی با برنج و سبزیجات برای شام دو نفره ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 5 بهمن 1401 ز : 14:25 | +

طرز تهیه غذای رژیمی با برنج

طرز تهیه غذای رژیمی برای لاغر شدن طرز تهیه غذای رژیمی با برنج قهوه ای غذای رژیمی با سیب زمینی غذای رژیمی با گوشت چرخ کرده لیست غذاهای رژیمی بدون نان و برنج دستور پخت غذاهای رژیمی دکتر کرمانی طرز تهیه غذای رژیمی با مرغ و سبزیجات لیست غذاهای رژیمی و کم کالری

اگر می‌خواهید یک غذای رژیمی متفاوت را تجربه کنید می‌توانید با کمک سبزیجات تازه که شامل هویج و فلفل دلمه و نخود فرنگی می‌شود این غذا را در مدت زمان کوتاهی ( تقریباً ۱ ساعت ) بپزید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه غذای رژیمی با برنج در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم
برنج ۱٫۵ فنجان
هویج ۲ عدد
فلفل دلمه ۱ عدد
نخود فرنگی آب پز ۱ فنجان
پیاز ۱ عدد
سیر ۱ حبه
روغن ۲ قاشق غذاخوری
آب داغ ۲٫۵ لیوان
پودر کاری ۱ قاشق
زردچوبه ۱/۲ قاشق چایخوری
پودر فلفل ۱/۲ قاشق چایخوری
نمک کمی

طرز تهیه غذای رژیمی با برنج

 
 

مرحله اول

برای شروع باید برنج را از قبل خیس کنیم، سپس سراغ سبزیجات رفته و به ترتیب هویج و پیاز و سیر و فلفل دلمه ای را به صورت مکعبی برش میزنیم. ماهیتابه روی اجاق گذاشته و با مقدار کمی روغن پیاز و سیر را تفت می دهیم.

 
 

مرحله دوم

مدت زمان تفت دادن پیاز و سیر تقریبا دو دقیقه است. حالا هویج را اضافه کنید و ۲ الی ۳ دقیقه دیگر مواد را تفت دهید. فلفل دلمه ای را به سبزیجات اضافه کنیم بعد از آن نوبت به نخود فرنگی میرسد.

 
 

مرحله سوم

هر از چند گاهی سبزیجات را هم بزنید و آنها را زیر و رو کنید. بعد از یکی دو دقیقه برنج را اضافه کنید. نمک و ادویه هم فراموش نشود. مواد را با هم مخلوط کرده و برای دو دقیقه دیگر تفت میدهیم.

 
 

مرحله چهارم

در آخر آب را اضافه کرده و درب ظرف را می‌بندیم تا با حرارت ملایم غذا بپزد و آب آن کشیده شود. اینجا دیگر نیازی به هم زدن نیست. بعد از تمام شدن آب، اجازه دهید تا برای ۲۰ دقیقه برنج دم بکشد.

 

منبع: غذا گرام


.:: ::.


طرز تهیه پودینگ شکلاتی با بیسکوییت با نشاسته ذرت ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 5 بهمن 1401 ز : 14:21 | +

طرز تهیه پودینگ شکلاتی با بیسکوییت

طرز تهیه پودینگ با بیسکویت پتی بور طرز تهیه پودینگ موز و بیسکویت طرز تهیه پودینگ ساده طرز تهیه پودینگ شکلاتی بدون نشاسته ذرت طرز تهیه پودینگ شکلاتی با ژلاتین پودینگ شکلاتی با موز و بیسکویت طرز تهیه پودینگ آماده با ژله طرز تهیه پودینگ شکلاتی برای 5 نفر

پودینگ یک نوع دسر بسیار خوشمزه و لذیذ مخصوصاً برای کودکان می باشد که مواد اولیه آن شامل شیر و آرد و … می‌باشد و برای استحکام مواد از نشاسته و ژلاتین استفاده می‌کنند.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پودینگ شکلاتی با بیسکوییت در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم
بیسکویت پتی بور ۴ بسته ( بستگی به اندازه دیس سرو داره)
شیر یک لیتر و یک لیوان( چون ظرف سرو بزرگ است)
ارد ۴ قاشق غداخوری
نشاسته ۴ قاشق غداخوری
وانیل نصف قاشق چایخوری
شکر یک پیمانه
شکلات سفید ۱۰۰ گرم
کره یک قاشق غذاخوری
برای رویه سس شکلات آماده

طرز تهیه پودینگ شکلاتی با بیسکوییت

 
 

مرحله اول

برای تهیه دسر آرد و شیر را درون قابلمه بریزید و با هم مخلوط کنید. سپس روی حرارت ملایم گذاشته و بعد از آن شکر و نشاسته را اضافه کنید. حالا مواد را هم بزنید تا به غلظت مناسب برسد.

 
 

مرحله دوم

وقتی مواد اولیه غلیظ شد نوبت به اضافه کردن شکلات می‌رسد. هم زدن مواد باید مدام صورت بگیرد. بعد از شکلات، کره و وانیل به دسر اضافه شود. بعد از یکدست شدن مواد، قابلمه از روی حرارت برداشته شود.

 
 

مرحله سوم

ظرفی را که برای ثروت در نظر گرفته اید آماده کنید و با یک ردیف بیسکویت پتی بور کف آن را پر کنید. روی بیسکویت مواد پودینگ پخش کنید. به همین ترتیب ادامه دهید تا مواد شما تمام شوند.

 
 

مرحله چهارم

در پایان با سس شکلاتی آماده که دارید روی مواد را بپوشانید و سطح آن را صاف کنید. هنگامی که دسر از حرارت افتاد ظرف را درون یخچال قرار دهید تا زمان خنک شدن. تقریبا دو ساعت. اکنون آماده برای برش زدن و خوردن است.

 

منبع: خانوم همسایه


.:: ::.


طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور و خامه صبحانه و موز ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 4 بهمن 1401 ز : 18:58 | +

طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور

طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور و شیر طرز تهیه تیرامیسو خانگی تیرامیسو با پتی بور نی نی سایت طرز تهیه تیرامیسو با شیر و نشاسته طرز تهیه تیرامیسو با پنیر خامه ای طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور بدون پنیر طرز تهیه تیرامیسو دونفره طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور و خامه صبحانه

طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور یکی از دسرهای پرطرفدار و خوشمزه مخصوصا برای بچه ها. این دسر با روش‌های مختلفی آماده میشود و ما در این پست ساده ترین و سریع ترین روش تهیه تیرامیسو را به شما نشان می دهیم.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم
بیسکوییت پتی بور ۲بسته
پنیر خامه ای ۲بسته
خامه ۱ بسته
پودر قهوه ۲ قاشق مربا خوری
وانیل نوک قاشق چایخوری
موز و گردو (قابل حذف)
شکر ۱ قاشق غذا خوری
پودر کاکائو ۱ قاشق مربا خوری

طرز تهیه تیرامیسو

 
 

مرحله اول

خامه را درون کاسه بریزید سپس شکر را به آن اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا یکدست شوند. حالا نوبت به اضافه کردن پنیر و بعد از آن وانیل رسد دوباره مواد را مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند.

 
 

مرحله دوم

یک نصف استکان آب جوش آماده کنید و پودر قهوه را در آن حل کنید. بیسکویت ها را با این محلول خیس کنید و کف ظرف مورد نظر خود بچینید. مقداری از مخلوط پنیر و خامه را روی بیسکویت ها بریزید.

 
 

مرحله سوم

حالا کمی موز له شده و گردو بر روی مواد قرار دهید. دوباره بیسکوییت های مرطوب شده با پودر قهوه را روی دسر بگذارید به همین ترتیب لایه لایه مواد را قرار داده تا کاملاً تمام شود.

 
 

مرحله چهارم

در پایان پودر کاکائو را روی دسر الک کنید و برای مدت زمان ۲ ساعت در یخچال بگذارید تا آماده برای مصرف شود. شما این دسر را میتوانید به صورت تک نفره و یا قالبی در ابعاد بزرگ آماده کنید.

 

منبع : سمانه


.:: ::.


شیرینی عصرانه بدون فر و بدون شیر خانگی برای عید ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 4 بهمن 1401 ز : 14:55 | +

شیرینی عصرانه ساده و سریع بدون فر

شیرینی 5 دقیقه ای بدون فر شیرینی ساده و کم هزینه بدون فر شیرینی 5 دقیقه ای بدون فر و شیر شیرینی ده دقیقه ای بدون فر فیلم طرز تهیه شیرینی ساده بدون فر طرز تهیه شیرینی بدون فر و همزن برقی طرز تهیه شیرینی تابه ای بدون فر

شیرینی عصرانه ساده و سریع بدون فر، این شیرینی شکری خوشمزه را روی اجاق گاز میتوانید بپزید. اگه خواستی با فر بپزی دما روی ۱۷۰ درجه بذار و برای یک ربع شیرینی را داخل طبقه وسط فر بذار.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله شیرینی عصرانه ساده و سریع بدون فر در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم
روغن مایع نصف لیوان
شکر نصف لیوان
آرد یک ونیم لیوان
بکینگ پودر ۱ق م
وانیل نصف ق چ
تخم مرغ ۱عدد

شیرینی عصرانه ساده و سریع بدون فر

 
 

مرحله اول

برای تهیه شیرینی تخم مرغ شکسته و بعد با وانیل مخلوط میکنیم مواد را با همزن هم بزنید سپس شکر را اضافه کنیم برای سه دقیقه هم میزنیم تا کاملا یکدست بشه. روغن مایع را اضافه کنید و دوباره هم بزنید.

 
 

مرحله دوم

آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و برای دو بار الک کنید. آرد رو در دو مرحله به مایع اضافه کنید تا یک خمیر نرم و لطیفی بدست بیاد. از خمیر بردارید با دست گرد کنید اندازه گردو. گلوله های خمیر را درون شکر بغلطانید.

 
 

مرحله سوم

شعله پخش کن را روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا گرم بشه. کف ماهیتابه کاغذ روغنی بندازیم. گلوله های شیرین را درون ماهیتابه گذاشته و روی شعله پخش کن قرار دهیم. حرارت کم باشه بعد از ۱۵ دقیقه چک می کنیم. بعد از اینکه اجاق خاموش شد بزارید کمی خنک بشه. تمام.

 

منبع: آشپزی با سپیده


.:: ::.


طرز تهیه شیرینی زنجبیلی تبریز با لیوان و پیمانه در فر ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 4 بهمن 1401 ز : 14:54 | +

طرز تهیه شیرینی زنجبیلی تبریز

طرز تهیه شیرینی زنجبیلی ایرانی طرز تهیه شیرینی زنجبیلی نرم طرز تهیه شیرینی زنجبیلی بیرجندی طرز تهیه شیرینی زنجبیلی قزوین شیرینی زنجبیلی ماکو طرز تهیه شیرینی زنجبیلی با روغن مایع شیرینی زنجبیلی ساده

طرز تهیه شیرینی زنجبیلی تبریز یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه و سنتی ایرانی. این شیرینی بافت لطیفی دارد. ماندگاری آن بالاست و برای عید میتوانید از این نوع شیرینی استفاده کنید.برای پیمانه میتوانید از لیوان هم استفاده نمایید. برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی زنجبیلی تبریز در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم برای شیرینی پزی
آردقنادی ۱ و نیم پیمانه(۲۰۰ الی ۲۵۰ گرم)⁣⁣⁣⁣⁣⁣
روغن جامد ۱ پ سرخالی(۱۸۰ گرم)⁣⁣⁣⁣⁣⁣
پودر قند ۱ پیمانه(۱۲۰گرم)⁣⁣⁣⁣⁣⁣
پودر زنجبیل ۱ دوم ق غ⁣⁣⁣⁣⁣⁣
بیکینگ پودر ۱ دوم ق چ⁣⁣⁣⁣⁣⁣

طرز تهیه شیرینی زنجبیلی تبریز

 
 

مرحله اول

روغن جامد را با پودر قند الک شده مخلوط کنید و برای دو دقیقه آنها را هم بزنید تا کرم رنگ شود. بیکینگ پودر و زنجبیل را حالا اضافه کنید و برای سی ثانیه مایه را هم بزنید تا یکدست شود.

 
 

مرحله دوم

حالا وقت اضافه کردن آرد است. آرد را تا جایی اضافه کنید که خمیر به دست نچسبد. خمیر را برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون یخچال بذارید. از خمیر اندازه چانه ۱۵ گرمی جدا کرده و با دست گرد کنید.

 
 

مرحله سوم

فر را با دمای ۱۵۰ درجه پیش گرم کنید. کف سینی فر کاغذ روغنی بذارید‌.چانه های شیرینی را درون سینی بذارید. سینی را برای ۱۵ دقیقه درون فر بگذارید. بعد از پخت با پودر پسته یا خرفه تزیین کنید.

 
 

⁣نکات پخت شیرینی

سعی کنید از کره حیوانی یا روغن جامد خوب استفاده کنید تا شیرینی وا نره. حتماً پودرقند را الکی کنید تا شیرینی زبر نشه.⁣⁣⁣⁣⁣ خمیر و نباید زیاد ورز بدی شیرینی خشک میشه. میتونید خمیر رو سه روز داخل یخچال نگهداری کنی.

 
 

فوت و فن شیرینی پزی

استراحت داخل یخچال باعث شوک حرارتی میشه و ترک های شیرینی بهتر میشه. اگه شیرینی زیاد داخل فر بمونه مغز اون خشک میشه. بهتره در ۱۰ دقیقه اول بالای فر روشن باشه و در ۵ دقیقه پایانی پایین فر.

 

⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣منبع: آشپزی با حرفه‌ای ها


.:: ::.


طرز تهیه کیک پرتقالی بدون همزن برقی و بدون شیر ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 4 بهمن 1401 ز : 14:50 | +

طرز تهیه کیک پرتقالی بدون همزن برقی

کیک پرتقالی دونفره بدون فر کاپ کیک پرتقالی بدون فر طرز تهیه کیک با پودر کیک پرتقالی بدون فر طرز تهیه کیک پرتقالی ساده کیک پرتقالی بدون فر نی نی سایت فیلم کیک پرتقالی بدون فر کیک پرتقالی مجلسی طرز تهیه کیک پرتقالی زعفرانی

طرز تهیه کیک پرتقالی بدون همزن برقی و فر یک کیک سه سوته و عالی برای ۴ نفر. مواد اولیه این کیک در دسترس است و دارای بافت پنبه ای میباشد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک پرتقالی بدون همزن برقی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم
تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۱ لیوان
روغن مایع نصف لیوان
رنده پوست پرتقال ۱قاشق چایخوری (فقط رویه پوست)
آب پرتقال نصف لیوان
آرد ۲ لیوان
بکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری
وانیل ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک پرتقالی بدون همزن برقی

 
 

مرحله اول

تخم مرغ و شکر را با هم مخلوط کنید، حالا وانیل و پوست رنده شده پرتقال رو هم به این مواد اضافه کنیم. همه مواد رو با همزن دستی برای ۱۰ دقیقه هم بزنید تا هم کشدار بشه همرنگ اون کرمی.

 
 

مرحله دوم

به مایه کیک روغن مایع و آب پرتقال را هم اضافه میکنیم و در حد اینکه مواد مخلوط و یکدست شوند هم میزنیم. آرد و بکینگ پودر را هم با هم الک میکنیم برای دو یا سه مرحله. حالا نوبت به اضافه کردن آرد میرسه.

 
 

مرحله سوم

آروم آروم آروم به مایع اضافه کنید و مواد رو مخلوط کنید تا زمانی که مایه کیک لطیف و یکدست داشته باشید. قالب خودتون رو چرب و آردپاشی کنید. مایه کیک رو درون قالب بریزید.

 
 

مرحله چهارم

یه قابلمه بزرگ داخل روی اجاق گاز بگذاریم و درون قابلمه رینگ می‌ذاریم. قالب رو روی رینگ بذارید و اجازه بدید تا برای ۴۵ دقیقه درون قابلمه بماند و بپزد. با دمکنی در قابلمه را ببندید. بعد از اینکه خنک شد از قالب خارج کنید.

 
 
مواد لازم سس پرتقالی
آب پرتقال ۱ لیوان
شکر نصف لیوان
نشاسته ذرت ۲ قاشق غذاخوری
وانیل ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه سس پرتقالی

 
 

آب پرتقال و شکر را با هم مخلوط کنید سپس نشاسته ذرت و وانیل را به مواد اضافه کرده و هم بزنید تا یکدست شوند. ظرف را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا به غلظت مناسب برسد بعد از اینکه کیک خنک شد آن را اضافه کنید.

 

منبع: محدثه بانو


.:: ::.


طرز تهیه کیک اسفنجی برای تولد با خامه برای ۱۰ نفر ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 3 بهمن 1401 ز : 21:8 | +

طرز تهیه کیک اسفنجی برای تولد

طرز تهیه کیک اسفنجی برای تولد با خامه طرز تهیه کیک اسفنجی با اندازه گیری لیوان طرز تهیه کیک اسفنجی در قابلمه طرز تهیه کیک تولد طرز تهیه کیک اسفنجی برای 10 نفر طرز تهیه کیک اسفنجی برای ۱۲ نفر طرز تهیه کیک اسفنجی برای 15 نفر طرز تهیه کیک اسفنجی برای 4 نفر

طرز تهیه کیک اسفنجی برای تولد، با این حجم از مواد می‌توانید برای ۱۰ نفر یک کیک شکلاتی با بافت اسفنجی و پنبه‌ای بپزید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک اسفنجی برای تولد در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم برای کیک
تخم مرغ ۴ عدد
آرد قنادی ۲ لیوان
شکر یک لیوان
پودر کاکائو سه ق غ
بکینگ پودر یه ق غ
شیر ولرم یه لیوان
روغن مایع نصف لیوان
وانیل کمی

طرز تهیه کیک اسفنجی برای تولد

 
 

مرحله اول

برای شروع میریم سراغ تخم مرغ، بعد از شکستن تخم مرغ شکر و وانیل رو بهش اضافه میکنیم و حسابی این مواد رو هم می‌زنیم تا رنگ اون سفید و حالتی کشدار پیدا کنه. حالا روغن و بعدش شیر رو اضافه کنید.

 
 

مرحله دوم

در حد مخلوط شدن مواد رو هم بزنیم. آرد رو با پودر کاکائو و بکینگ پودر مخلوط می کنیم و این مواد خشک رو برای سه مرحله الک میکنیم تا هواگیری بشه. با الک کردن آرد کیک شما حالت اسفنجی و پف دار پیدا میکنه.

 
 

مرحله سوم

آرد رو باید طی سه مرحله و آرام‌آرام به مایه کیک اضافه کنیم. در هنگام اضافه کردن آرد مواد را حتماً در یک جهت مخلوط کنیم. کف قالب رو با کاغذ روغنی بپوشانیم و مایه کیک را درون قالب بریزیم.

 
 

مرحله چهارم

حالا قالب را دو سه بار زمین بکوبید تا حباب های داخل مایه کیک گرفته شود. فر را هم همان ابتدا روشن میکنیم تا پیش گرم شود. قالب را برای ۳۵ الی ۴۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد درون فر قرار میدهیم.

مواد کرم پنیری
خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
پنیر خامه ای ویلی یا ماسکارپونه ۲۰۰ گرم
شکر ۵ ق غ
پودر کاکائو یک ق غ
شکلات صبحانه یک ق غ

مرحله پنجم

بعد از اینکه قالب را از درون فر خارج کردیم. اجازه می دهیم تا خنک شود در این فاصله زمانی کرم پنیری را آماده می کنیم. خامه صبحانه را با شکر هم میزنیم تا فرم بگیرد. پنیر را هم بزنید و بعد از آن به خامه اضافه کنید.

 
 

مرحله ششم

حالا به این مواد پودر کاکائو و شکلات را اضافه کنید و با همزن خوب مخلوط میکنیم تا کرم پنیری شکلاتی ما آماده برای استفاده شود. برای تزیین کیک بهتر است از طلق دور کیک استفاده کنیم، از قنادی بخرید.

 
 

مرحله هفتم

دور کیک را با طلق ببندید و مایع پنیری را روی سطح کیک بریزید با کاردک مخصوص سطح کیک را صاف کرده و بعد از اینکه کارتان تمام شد روی کیک کمی پودر کاکائو الک کنید. کیک رو بذار تو یخچال تا حالت بگیره.

 

منبع: آشپزی دلبرانه

 
 

.:: ::.


طرز تهیه کیک اسفنجی با توستر و با پف زیاد برای ۸ نفر ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 3 بهمن 1401 ز : 21:6 | +

طرز تهیه کیک اسفنجی با توستر

طرز تهیه کیک اسفنجی در توستر نی نی سایت طرز تهیه کیک ساده با توستر طرز تهیه کیک در توستر فیلم طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد فیلم پخت کیک در اون توستر طرز تهیه کیک اسفنجی با اندازه گیری لیوان طرز تهیه کیک اسفنجی در توستر بدون شیر طرز تهیه کیک اسفنجی با پف زیاد

طرز تهیه کیک اسفنجی با توستر یکی از خوشمزه ترین و در عین حال راحت ترین و بی دردسر ترین کیک های خانگی را با توستر در خانه بپزید و از خوردن کیک هویج در کنار خانواده لذت ببرید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک اسفنجی با توستر در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم برای پخت کیک
تخم مرغ ۴عدد
آرد ۲پیمانه
شکر ۱٫۵پیمانه
روغن ۱پیمانه سرخالی
هویج ۲ عدد متوسط
بکینگ پودر یک ق. مرباخوری
وانیل نصف ق.مرباخوری
دارچین ۲ق. م
پودر کاکائو ۱ق

طرز تهیه کیک اسفنجی با توستر

 
 

مرحله اول

برای شروع توستر را روشن کنید و دمای آن را روی ۱۲۰ درجه تنظیم کنید تا پیش گرم شود قالب را هم همان ابتدای آشپزی باید چرب کنید. بعد از آن آرد و دارچین به دیواره های قالب بپاشید و آن را کنار هم قرار دهید.

 
 

مرحله دوم

بریم سراغ آرد و اون رو با بکینگ پودر دارچین و پودر کاکائو مخلوط کنیم. حالا آرد رو برای سه مرحله الک میکنیم. هویج رو هم با دنده ریز رنده میکنیم و کنار قرار می دهیم. به مواد آب یا مایعات اضافه نمیکنیم.

 
 

مرحله سوم

بعد از اینکه تخم مرغ ها را شکستیم با وانیل و یک قاشق مرباخوری پودر دارچین مخلوط میکنیم. مایع تخم مرغی را هم میزنیم تا کرمی و کشدار بشه. حالا روغن رو اضافه میکنیم و با دور کند همزن مایع رو مخلوط میکنیم.

 
 

مرحله چهارم

حالا نوبت به اضافه کردن آرد میرسه. آرد رو هم در چند مرحله به مایع اضافه کنید و بعد از اون هویج رو قاشق قاشق اضافه کنید. اینجا میتونی به دل بخواه خود، گردو خرد شده را هم به مایه کیک اضافه کنی.

 
 

مرحله پنجم

مایه کیک را با کاردک هم بزنیم بعد اون رو درون قالب بریزیم. قالب رو داخل توستر گذاشته و اجازه بدیم تا با دمای ۱۷۰ درجه برای ۱۲۰ دقیقه بپزه بعد از گذشت ۹۰ دقیقه حتماً میزان پخت کیک چک شود ‌

 

منبع: آشپزی با عشق


.:: ::.


طرز تهیه کیک شکلاتی ساده با لیوان عصرانه خوشمزه ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 2 بهمن 1401 ز : 19:42 | +

طرز تهیه کیک شکلاتی ساده با لیوان

طرز تهیه کیک شکلاتی ساده برای 10 نفر طرز تهیه کیک شکلاتی ساده و فوری طرز تهیه کیک شکلاتی ساده بدون شیر طرز تهیه کیک شکلاتی ساده برای ۶ نفر طرز تهیه کیک شکلاتی ساده برای 5 نفر طرز تهیه کیک شکلاتی ساده برای 4 نفر طرز تهیه کیک شکلاتی با پودر کاکائو طرز تهیه کیک شکلاتی اسفنجی

طرز تهیه کیک شکلاتی ساده با لیوان، این کیک دارای بافت اسفنجی و روکش شکلاتی میباشد. برای پخت این کیک کره ای خوشمزه که طعم شکلات آن را بیشتر احساس خواهید کرد به یک الی یک ساعت و نیم زمان نیاز دارید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شکلاتی ساده با لیوان در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم
آرد قنادی ۲ لیوان
تخم مرغ ۴ عدد
کره ۱۰۰ گرم
پودر کاکائو ۱/۲ لیوان
شکر ۱ و ۱/۴ لیوان
بیکینگ پودر ۱ ق م
شیر ولرم ۱ لیوان
وانیل ۱/۴ ق چ

طرز تهیه کیک شکلاتی ساده با لیوان

 
 

مرحله اول

اولین کاری که میکنیم گذاشتن کره بیرون از یخچال می باشد. صبر کنید تا کاملا نرم شود. از تخم مرغ استفاده کنید که به دمای محیط رسیده باشد. شیر را هم قبل از استفاده کمی گرم کنید تا به صورت ولرم آماده شود.

 
 

مرحله دوم

۲۰ دقیقه قبل از اینکه قالب را درون فر بگذاریم آن را باید به دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنیم تا گرم شود. قالبی را هم که قرار است در آن کیک پخته شود با روغن جداکننده چرب کنید یا آرد پاشی نمایید.

 
 

مرحله سوم

بریم آرد و بکینگ پودر را با پودر کاکائو مخلوط کنیم و این مخلوط را در سه مرحله الک کنیم. داخل کاسه کوچولو کره نرم شده رو با شکر مخلوط کنیم و با دور تند همزن برای ۳ الی ۴ دقیقه  هم بزنیم.

 
 

مرحله چهارم

به مخلوط کره و شکر تخم مرغ ها رو یه دونه یه دونه اضافه کنیم. هر تخم مرغ رو که اضافه کردیم برای ۱۵ ثانیه هم بزنیم توجه کنید باید کاسه را هم دورگیری کنیم. تخم مرغ آخری رو با وانیل اضافه کنیم.

 
 

مرحله پنجم

حالا نوبت به اضافه کردن شیر میرسه، در حد مخلوط شدن مواد هم بزنید. در پایان مواد آردی را طی سه مرحله باید به مایه کیک اضافه کنیم و به آرامی با لیسک مایه کیک شکلاتی را فولد میکنیم.

 
 

مرحله ششم

نباید داخل مایه گلوله آردی وجود داشته باشه. اگه بود برای ۱۰ ثانیه با دور کند همزن مایع را هم بزنید تا پف کیک نخوابه. حالا میتونید مایه کیک رو داخل قالب بریزید. قالب را برای سه بار به زمین بکوبید تا حباب های داخل آن گرفته شود.

 
 

مرحله هفتم

قالب را باید تقریباً برای جلو ۵ دقیقه درون فر بزاریم. وقتی قالب رو از فر خارج کردیم اجازه دهیم تا خنک بشه بعد کیک رو از درون قالب خارج کنیم. کمی شکلات تلخ را با کمی روغن مایع بن ماری کنید و با اون کیک را تزیین کنید.

 

منبع: محیا آصفی


.:: ::.


طرز تهیه ته چین بادمجان و قارچ بدون مرغ و بدون گوشت ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 2 بهمن 1401 ز : 15:21 | +

طرز تهیه ته چین بادمجان و قارچ

ته چین بادمجان و سیب زمینی ته چین بادمجان بدون گوشت ته چین مرغ و بادمجان بدون ماست طرز تهیه ته چین بادمجان ساده ته چین بادمجان بدون ماست ته چین بادمجان برای دو نفر ته چین بادمجان و گوشت ته چین قارچ و مرغ

طرز تهیه ته چین بادمجان و قارچ غذایی خوشمزه و باب میل همه که برای پخت آن نیازی نیست خود را به دردسر بیاندازید و براحتی میتوان آن را درون فر و یا روی اجاق پخت.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ته چین بادمجان و قارچ در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم
برنج ۳ پیمانه
زعفران سائیده شده ۱ قاشق چایخوری
قارچ ۱۵۰ گرم
بادمجان ۳ عدد
زرده تخم مرغ ۳ عدد
ماست ۱ لیوان
آبلیمو ۱ قاشق
روغن مایع ۱/۲ لیوان
نمک ۱/۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه ته چین بادمجان و قارچ

 
 

مرحله اول

بریم بادمجان ها را پوست بگیریم و آنها را به صورت حلقه حلقه آماده کنیم. روغن را بریزیم درون ماهیتابه و پس از اینکه داغ شد بادمجان های برش زده را سرخ کنیم. حالا قارچ ها را می شوییم.

 
 

مرحله دوم

قارچ را هم به صورت لایه لایه خرد کنید و درون یک ماهیتابه جداگانه با مقدار کمی روغن سرخ میکنیم. برای اینکه قارچ ها طعم بهتری داشته باشد می توانیم در هنگام سرخ کردن یک قاشق غذاخوری آبلیمو به آن اضافه کنیم.

 
 

مرحله سوم

بادمجان و قارچ را کنار گذاشته و برنج را می جوشانیم و آن را زمانی که زنده است آبکش می کنیم. یک کاسه آماده کرده و زرده های تخم مرغ را با نمک و زعفران مخلوط کرده و با همزن، هم میزنیم تا یکدست شوند.

 
 

مرحله چهارم

به این مایع الان ماست را اضافه می کنیم. در گام آخر روغن مایع را به مواد اضافه کرده و بعد از آن یک سوم از برنج را که آبکش کرده بودیم با مایع مخلوط می کنیم. قابلمه نچسب برای پخت ته چین را آماده کنید.

 
 

مرحله پنجم

حالا مواد ته چین را کف قابلمه بریزیم و با پشت قاشق آن را فشرده کنیم. بادمجان های سرخ شده را روی مایه ته چین قرار میدهیم بعد از آن نصف برنج سفید را اضافه می کنیم. حالا قارچ های سرخ شده را میریزیم.

 
 

مرحله ششم

الباقی برنج سفید را روی مواد میریزیم و با پشت قاشق سطح برنج را صاف می کنیم. بعد از اینکه قابلمه را روی اجاق گاز گذاشتیم حرارت را زیاد می کنیم تا صدای روغن به گوش ما برسد.

 
 

مرحله هفتم

تا اونجایی که را داره حرارت را کم کنید و صبر کنید تا ته چین دم بکشه، تقریباً به ۴۰ دقیقه زمان نیاز داریم. برای تزیین غذا هم از زرشک و خلال بادام میتونی استفاده کنی. حالا ته چین خوشمزه آماده است.نوش جان.

 

منبع: صفحه تاریتو


.:: ::.


طرز تهیه ته چین مرغ با رب انار و ماست در قابلمه ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 2 بهمن 1401 ز : 15:18 | +

طرز تهیه ته چین مرغ با رب انار

طرز تهیه مرغ مجلسی با رب انار طرز تهیه ته چین مرغ گیلانی طرز تهیه ته چین محلی ته چین مرغ ترش ته چین مرغ شمالی ته چین مرغ گرگانی طرز تهیه برنج با رب انار طرز تهیه مرغ تکه ای با رب انار در فر

طرز تهیه ته چین مرغ با رب انار، غذای بسیار خوشمزه و مجلسی. فقط کافیست کمی خلاقیت در آشپزی خود داشته باشید و با انواع چاشنی ها و ادویه ها غذای خود را مزه دار کنید. آشپزی را با عشق انجام دهید تا کیفیت نتیجه کار شما دو برابر شود.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ته چین مرغ با رب انار در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم برای ته چین
مرغ ۴تکه
پیاز یک عدد
نمک و زردچوبه به میزان لازم
رب انار یک قاشق غذاخوری سرپر
برنج ۴پیمانه
مواد ته دیگ
برنج ۲پیمانه
تخم مرغ یک عدد
زعفران به میزان لازم
ماست نصف لیوان

طرز تهیه ته چین مرغ

 
 

مرحله اول

برای مزه دار کردن مرغ، تکه های آن را به نمک و زردچوبه آغشته کنید بعد از ۳۰ دقیقه استراحت، ماهیتابه روی گاز بگذارید و مقداری روغن اضافه کنید. پس از داغ شدن روغن تکه های مرغ را درون تابه ریخته و سرخ کنید.

 
 

مرحله دوم

کمی که رنگ تکه های مرغ تغییر کرد پیاز خلالی شده را به آن اضافه کنید و با مواد تفت دهید تا زمانی که پیاز ها سبک و طلایی رنگ شوند حالا نوبت به اضافه کردن رب انار رسیده، مواد را با هم مخلوط کرده و تفت دهید.

 
 

مرحله سوم

بعد از آبکش کردن برنج، به جای تردید از یک لایه ته چین کف قابلمه بریزید سپس مرغ را اضافه کنید و بعد از آن الباقی برنج را بریزید، کمی برنج ها را فشرده کرده و آن را به صورت دمی آماده کنید. حالا ته چین مرغ شمالی شما آماده است.

 

منبع: صفحه هنرمند عزیز بانوی خونه


.:: ::.


طرز تهیه ته چین گوشت چرخ کرده در فر شام برای ۲ نفر ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 1 بهمن 1401 ز : 19:22 | +

طرز تهیه ته چین گوشت چرخ کرده

طرز تهیه ته چین گوشت چرخ کرده بدون فر طرز تهیه ته چین گوشت چرخ کرده در پلوپز ته چین گوشت چرخ کرده و سیب زمینی فیلم ته چین گوشت چرخ کرده طرز تهیه ته چین گوشت چرخ کرده در فر ته چین گوشت چرخ کرده دونفره ته چین گوشت چرخ کرده برای ۴ نفر ته انداز گوشت چرخ کرده

طرز تهیه ته چین گوشت چرخ کرده یک خوراک خوشمزه و مجلسی مخصوص تزیین سفره های خاص. اونایی که علاقه مصرف مرغ ندارن میتونن گوشت چرخ کرده را جایگزین مرغ کنن و از خوردن این ته چین لذت ببرند.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ته چین گوشت چرخ کرده در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم
برنج ایرانی ۳ پیمانه
ماست شیرین چکیده پرچرب ۱پیمانه
تخم مرغ درشت ۲ عدد
روغن مایع ۱/۴ پیمانه
چرخ کرده گوشت ۳۰۰ گرم
زعفران غلیظ ۲ تا۳ قاشق سوپ خوری
پیاز درشت ۲ عدد
رب گوجه ۱ قاشق غذاخوری
ادویه نمک و فلفل وزردچوبه ودارچین و کمی هل و زنجبیل

طرز تهیه ته چین گوشت چرخ کرده

 
 

مرحله اول

اولین کاری که میکنیم آماده کردن پیاز داغ می باشد، بعد از آن گوشت چرخ کرده را اضافه کرده و با هم دیگر تف می دهیم تا زمانی که رنگ گوشت تغییر کند، حالا رب و ادویه را همراه با نمک و فلفل به مواد اضافه کنیم.

 
 

مرحله دوم

بعد از اینکه مواد گوشتی حسابی مخلوط و جا افتاده شد اجاق گاز را خاموش میکنیم. مواد گوشتی ما تقریباً باید شبیه مایه ماکارونی بشه اما اینجا نباید آب اضافه کنیم. بعد از انجام این کارها میریم سراغ آماده کردن برنج.

 
 

مرحله سوم

برنج مون رو باید از قبل با آب ولرم و نمک بخیسانیم حالا آبکش میکنیم. توجه کنید برنج باید زنده تر از حد معمول باشه در هنگام ابکش کردن. تخم مرغ ها رو درون کاسه بزرگ شکسته و با همزن دستی هم می‌زنیم.

 
 

مرحله چهارم

اینجا ماست چکیده و روغن را با زعفرون و مقداری نمک و فلفل به تخم مرغ اضافه می کنیم. مایع را به خوبی مخلوط میکنیم تا یکدست بشه. حالا برنج آبکش شده رو اضافه میکنیم و با مایه حسابی مخلوط میکنیم.

 
 

مرحله پنجم

مقداری کره هم دمای محیط آماده کنید و قالب مورد نظر خود را با آن چرب نمایید. نصف برنج را درون قالب میریزیم و حسابی با پشت قاشق آن را فشرده میکنیم. حالا مایه گوشتی را درون قالب پخش کنیم.

 
 

مرحله ششم

مایه گوشتی نباید به دیواره های قالب برسه چون در هنگام پخت میسوزه. الباقی برنج را اضافه کنید و سطح آن را صاف کنید. فر را از قبل گرم میکنیم و قالب را با دمای ۱۸۰ درجه برای یک الی ۱/۵ ساعت درون فر قرار میدهیم.

 
 

مرحله هفتم

این زمان پخت برای طلایی شدن ته چین عالی می باشد. یکی از نکات طلایی برای پخت ته چین در فر استفاده از فویل بر روی قالب میباشد. فویل را روی قالب کشیده و روی آن چند سوراخ بزنیم تا برنج در هنگام پخت بخار نگیرد.

 
 

مرحله هفتم

اگه میخوای ته چین خوش رنگی درست کنی باید از زعفران زیادی استفاده کنی و خسیس بازی در نیاری. برای تهیه ته چین من توصیه می کنم از قالب شیشه ای استفاده کنید، استفاده از قالب فلزی درصد سوختن ته چین را بالا میبرد.

 

منبع: الی اسماعیلی


.:: ::.


طرز تهیه کیک بادام زمینی شکلاتی با فر برقی عصرانه ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 1 بهمن 1401 ز : 19:19 | +

طرز تهیه کیک بادام زمینی

کیک بادام زمینی به خانه برمیگردیم طرز تهیه کیک با کره بادام زمینی کیک بادام زمینی شف طیبه کیک بادام زمینی بدون فر طرز تهیه کیک بادام زمینی و موز کیک بادام فرانسوی کیک بادام زمینی با گاناش شکلات کیک بادام و شکلات

طرز تهیه کیک بادام زمینی با شکلات و شیر ،یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه و خوش بافت برای صبحانه و عصرانه. با تهیه انواع کیک خانگی می توانید تغذیه مناسب برای کودکان خود مهیا کنید و از خوردن آن لذت ببرید. مواد را با لیوان دسته دار فرانسوی اندازه گیری کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک بادام زمینی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
کیک کره بادام زمینی
تخم مرغ ۲ عدد درشت
آرد ۱ و یک دوم لیوان
شکر نصف لیوان
شیر سه چهارم لیوان
روغن یک چهارم لیوان
کره بادام زمینی ۳ قاشق غذاخوری سر پر
بکینگ پودر ۲ قاشق چای خوری
شکلات چیپسی یک چهارم لیوان
وانیل ۱۵ قطره

طرز تهیه کیک بادام زمینی

 
 

مرحله اول

ابتدا آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و آن را برای سه مرحله الک کنید آرد را کنار قرار دهید، سپس فر گاز یا فر برقی را با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد روشن کرده و اجازه دهید تا گرم شود.

 
 

مرحله دوم

تخم مرغ را شکسته و آن را هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود، بعد از انجام این کار وانیل و شکر را اضافه کنید، مواد را برای هشت دقیقه و با دور تند همزن مخلوط کنید تا کرم رنگ و حجیم شود.

 
 

مرحله سوم

حالا روغن را اضافه کنید و برای ده ثانیه با دور کند همزن مایه کیک را مخلوط کنید، بعد از آن نوبت به کره بادام زمینی می رسد، کره را هم برای ده ثانیه هم بزنید تا مایه مخلوط و یکدست شود.

 
 

مرحله چهارم

حالا نوبت به اضافه کردن شیر می رسد مدت زمان هم زدن شیر هم ۱۰ ثانیه می باشد. آرد و بکینگ پودر را طی سه مرحله به مایه کیک اضافه کنید، هر بار که اضافه کردید برای ۱۰ ثانیه با دور کند مواد را هم بزنید تا یکدست شود.

 
 

مرحله پنجم

در مرحله آخر شکلات چیپسی را به مواد اضافه کرده و بسیار آرام با لیسک مایه را مخلوط کنید. قالب مورد نیاز خود را آماده کنید و پس از اینکه آن را با روغن جدا کننده چرب کردید مایه را درون قالب بریزید.

 
 

مرحله ششم

قالب را برای مدت زمان ۴۵ تا ۵۰ دقیقه درون فر بگذارید دما همان ۱۷۰ درجه سانتیگراد باشد. این دما برای فر گازی مناسب می‌باشد. اگر میخواهید کیک را درون فر برقی آماده کنید باید دما را تا ۲۰ درجه کمتر نمایید.

 

منبع : الهام معصومی


.:: ::.


طرز تهیه سوپ کدو حلوایی با شیر و خامه بدون کرفس ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 29 دی 1401 ز : 20:38 | +

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی با شیر

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی با مرغ سوپ کدو حلوایی با شیر و جو سوپ کدو حلوایی با شیر و برنج طرز تهیه سوپ کدو حلوایی برای سرماخوردگی طرز تهیه سوپ کدو حلوایی با زنجبیل طرز تهیه سوپ کدو حلوایی ساناز سانیا طرز تهیه سوپ کدو حلوایی به سبک آلمانی سوپ کدو حلوایی وگان

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی با شیر سوپ رژیمی به روش رستورانی با طعمی بسیار خوشمزه، مناسب برای افرادی که گیاه خوار هستند و علاقه به مصرف غذاهای گوشتی ندارند.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ کدو حلوایی با شیر در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
موادی که لازم داریم
کدو حلوایی ۱/۲متوسط
هویج ۱ عدد درشت
سیب زمینی عدد متوسط
شیر ۱ فنجان (اگه دوست داشتید پرچرب)
نمک و فلفل و زردچوبه مقداری
پیاز ۱ عدد
سیر ۳ حبه
کره ۳۰ گرم
آب یا آب مرغ یا آب سبزیجات ۴ لیوان

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی با شیر

 
 

مرحله اول

برای شروع به سراغ پیاز رفته و آن را به صورت نگینی خرد کنید، سیر را هم به همین منوال خورد کرده و ماهیتابه را روی حرارت قرار دهید، مقداری کره اضافه کنید و پس از اینکه کره داغ شد پیاز و سیر را تفت دهید.

 
 

مرحله دوم

هویج و کدو حلوایی و سیب زمینی را هم خرد کنید، بعد از اینکه تفت دادن پیاز و سیر تمام شد هویج را اضافه کرده و تفت دهید، بعد از آن نوبت کدو حلوایی می‌باشد در آخر سیب زمینی را اضافه کرده و با سایر مواد تفت دهید.

 
 

مرحله سوم

بعد از اینکه کار تف دادن تمام شد آب را به سوپ اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید و صبر کنید تا بپزد. بعد از اینکه سوپ پخته شد آن را با گوشتکوب برقی یا وسیله های دیگر میکس کنید تا مثل حلیم روان شود.

 
 

مرحله چهارم

حالا نوبت اضافه کردن شیر می باشد، بعد از آن ادویه را بریزید و ظرف را روی حرارت ملایم اجاق قرار دهید، کمی سوپ را هم بزنید تا یکدست شود. بعد از ۱۰ دقیقه سوپ آماده برای مصرف شده با خامه رقیق شده تزیین کرده و نوش جان کنید.

 

منبع: آشپزی با ندا


.:: ::.


طرز تهیه چای ماسالا با شیر با آب جوش در خانه ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 27 دی 1401 ز : 14:25 | +

طرز تهیه چای ماسالا با شیر

طرز تهیه چای ماسالا با شیر نی نی سایت طرز تهیه چای ماسالا فوری طرز تهیه چای ماسالا با شیر با دستگاه اسپرسو طرز تهیه چای ماسالا با پودر آماده طرز تهیه چای ماسالا با شیر خشک طرز تهیه چای ماسالا اصل هندی چای ماسالا با شیر برای سرماخوردگی طرز تهیه چای ماسالا در کافی شاپ

طرز تهیه چای ماسالا با شیر چای فوق العاده پرخاصیت و خوش عطر، این چای طرفداران زیادی در دنیا دارد و به راحتی می توانید آن را در منزل تهیه کنید و از خوردن چای در کنار خانواده لذت ببرید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چای ماسالا با شیر در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم برای تهیه چای
پودر هل ۱/۲ق چ
دانه میخک ۲عدد
دانه فلفل سیاه ۲عدد
چوب دارچین دو تکه
پودر دارچین ۱/۲ق چ
رازیانه ۱/۲ق چ
زنجبیل ۱/۲ق چ
چای سیاه ایرانی ۱ق م
آب ۲/۳ لیوان
شیر ۲/۳ لیوان

طرز تهیه چای ماسالا با شیر

 
 

مرحله اول

تمام مواد را که شامل دانه های هل و میخک میشود را با هم مخلوط کنید سپس با آن دانه های فلفل سیاه و چوب دارچین و پودر دارچین را اضافه کنید. به این مواد رازیانه و زنجبیل و آب را هم اضافه کنید.

 
 

مرحله دوم

مواد را درون قابلمه ریخته و روی حرارت زیاد قرار دهید و صبر کنید تا شروع به جوشیدن کند. هنگامی که جوشید حرارت را کم کنید و مواد را هم بزنید. صبر کنید تا آرام آرام برای مدت زمان ۱۰ دقیقه بجوشد.

 
 

مرحله سوم

بعد از گذشت این زمان چای را اضافه کنید و اجازه دهید تا برای چهار دقیقه دیگر بجوشد. شیر را به صورت جداگانه گرم کنید، بعد از ۴ دقیقه مواد را از صافی رد کنید و درون فرنچ پرس بریزید.

 
 

مرحله چهارم

بعد از اینکه شیر گرم شما آماده شد شیر را به مواد اضافه کرده و آن را پمپ کنید تا غلیظ شود. اکنون چای ماسالا آماده برای سرو می باشد. عزیزانی که فرنچ پرس ندارند می توانند شیر را همزمان به مواد در حال جوش اضافه کنند.

 
 

مرحله پنجم

تا دو دقیقه شیر بجوشد و از صافی رد کنید یا اینکه مواد را با همزن برقی مخلوط کنید تا مایه غلیظ شود. برای تهیه چای ماسالا با کیفیت بهتر است از چای ایرانی بدون عطر استفاده کنید.

 

منبع: پیج خوشمزه


.:: ::.


طرز تهیه دنت شکلاتی بدون خامه با کره با نشاسته ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 26 دی 1401 ز : 18:16 | +

طرز تهیه دنت شکلاتی بدون خامه

طرز تهیه دنت زعفرانی بدون خامه طرز تهیه دنت شکلاتی بدون خامه و شیر طرز تهیه دنت شکلاتی ساده طرز تهیه دنت با نشاسته ذرت طرز تهیه دنت شکلاتی با ژلاتین طرز تهیه دنت ساده طرز تهیه دنت بیسکویتی طرز تهیه دنت وانیلی

طرز تهیه دنت شکلاتی بدون خامه یک دسر فوق العاده خوشمزه و رژیمی. برای تهیه این نوع دسر ها شما به مواد خاصی نیاز ندارید و به راحتی و بسیار کم هزینه میتوانید آن را تهیه کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دنت شکلاتی بدون خامه در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم برای ۶ لیوان
شیر ۱لیوان
شکر ۱لیوان
آرد سفید ۸۰ گرم
نشاسته ۳۰گرم
پودر کاکائو ۳۰گرم
شکلات تخته ای ۱۰۰گرم
کره ۴۰گرم
آب سرد ۱ لیوان

طرز تهیه دنت شکلاتی

 
 

مرحله اول

برای شروع شیر را درون قابلمه بریزید، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید. بعد از انجام این کار آرد و شکر و نشاسته و پودر کاکائو را اضافه کنید. مواد را باید مرتب هم بزنید تا ته نگیرد و مایه شکلاتی شما غلیظ شود.

 
 

مرحله دوم

بعد از اینکه مایه دسر شکلاتی شما به غلظت مناسب رسید ظرف را از روی حرارت بردارید. حالا میتوانید کره و شکلات تخته ای را به مواد اضافه کنید، صبر کنید تا مایه خنک شود. در همین حین مواد را هم بزنید.

 
 

مرحله سوم

هم زدن مدام مواد باعث میشود تا دسر گوله گوله نشود. در پایان یک لیوان آب سرد اضافه کنید و مواد را درون مخلوط کن ریخته و میکس نمایید. دسر را درون ظرف های مخصوص سرو ریخته و برای ۳ تا ۴ ساعت درون یخچال قرار دهید.

 

منبع: بانوی بهار

طرز تهیه دنت شکلاتی بدون خامه

طرز تهیه دنت شکلاتی بدون خامه

طرز تهیه دنت شکلاتی بدون خامه

طرز تهیه دنت شکلاتی بدون خامه

طرز تهیه دنت شکلاتی بدون خامه

 


.:: ::.


طرز تهیه دنت شکلاتی بدون خامه با کره با نشاسته ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 26 دی 1401 ز : 18:14 | +

طرز تهیه دنت شکلاتی بدون خامه

طرز تهیه دنت زعفرانی بدون خامه طرز تهیه دنت شکلاتی بدون خامه و شیر طرز تهیه دنت شکلاتی ساده طرز تهیه دنت با نشاسته ذرت طرز تهیه دنت شکلاتی با ژلاتین طرز تهیه دنت ساده طرز تهیه دنت بیسکویتی طرز تهیه دنت وانیلی

طرز تهیه دنت شکلاتی بدون خامه یک دسر فوق العاده خوشمزه و رژیمی. برای تهیه این نوع دسر ها شما به مواد خاصی نیاز ندارید و به راحتی و بسیار کم هزینه میتوانید آن را تهیه کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دنت شکلاتی بدون خامه در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم برای ۶ لیوان
شیر ۱لیوان
شکر ۱لیوان
آرد سفید ۸۰ گرم
نشاسته ۳۰گرم
پودر کاکائو ۳۰گرم
شکلات تخته ای ۱۰۰گرم
کره ۴۰گرم
آب سرد ۱ لیوان

طرز تهیه دنت شکلاتی

 
 

مرحله اول

برای شروع شیر را درون قابلمه بریزید، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید. بعد از انجام این کار آرد و شکر و نشاسته و پودر کاکائو را اضافه کنید. مواد را باید مرتب هم بزنید تا ته نگیرد و مایه شکلاتی شما غلیظ شود.

 
 

مرحله دوم

بعد از اینکه مایه دسر شکلاتی شما به غلظت مناسب رسید ظرف را از روی حرارت بردارید. حالا میتوانید کره و شکلات تخته ای را به مواد اضافه کنید، صبر کنید تا مایه خنک شود. در همین حین مواد را هم بزنید.

 
 

مرحله سوم

هم زدن مدام مواد باعث میشود تا دسر گوله گوله نشود. در پایان یک لیوان آب سرد اضافه کنید و مواد را درون مخلوط کن ریخته و میکس نمایید. دسر را درون ظرف های مخصوص سرو ریخته و برای ۳ تا ۴ ساعت درون یخچال قرار دهید.

 

منبع: بانوی بهار

طرز تهیه دنت شکلاتی بدون خامه

طرز تهیه دنت شکلاتی بدون خامه

طرز تهیه دنت شکلاتی بدون خامه

طرز تهیه دنت شکلاتی بدون خامه

طرز تهیه دنت شکلاتی بدون خامه

 


.:: ::.


طرز تهیه ماهی در توستر قزل آلا و کپور و شکم پر ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 24 دی 1401 ز : 15:32 | +

طرز تهیه ماهی در توستر غذای بسیار خوشمزه و مجلسی، این غذا را می‌توانید در ماهیتابه و فر هم تهیه کنید. برای اینکه بافت ماهی حفظ شود بهتر است از توستر استفاده کنید، پخت این غذا درون ماهیتابه باعث می‌شود تا آب بیندازد و ماهی حالت خود را از دست بدهد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ماهی در توستر در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم برای مزه دار کردن ماهی
زردچوبه ۱ ق چ
آبلیمو ۲ یا ۳ ق غ
روغن زیتون ۱ق غ
پودر سیر ۱/۲ق چ
فلفل سیاه ۱/۲ ق چ
نمک ۱ ق چ
زنجفیل ۱/۲ ق چ
زعفران دم کرده. به مقدار دلخواه
کره به مقدار دلخواه

طرز تهیه ماهی در توستر

 
 

مرحله اول

بعد از اینکه ماهی را شستید با یک کارد نوک تیز چند برش بر روی ماهی ایجاد کنید، با این کار بعد از مزه دار کردن و مرینیت مواد به خوبی به بافت ماهی نفوذ خواهند کرد و غذای شما مزه بهتری خواهد داشت.

 
 

مرحله دوم

روی ظرف ماهی را بپوشانید و برای یک الی دو ساعت به آن زمان دهید تا مزه دار شود. سینی توستر را کمی چرب کنید و دمای آن را بر روی ۳۶۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید. حرارت بالا و پایین دستگاه را فعال کنید.

 
 

مرحله سوم

ماهی را درون سینی گذاشته و اجازه دهید تا برای مدت زمان ۴۵ دقیقه درون توستر بماند. زمانی که ماهی را خارج کردید با کره و زعفران آن را رومال کنید. ماهی خوشمزه را دوباره درون توستر قرار دهید.

 
 

مرحله چهارم

برای ۱۰ دقیقه المنت بالای دستگاه را روشن کرده و اجازه دهید تا ماهی طلایی و برشته شود. در هنگام سرو از آبلیمو یا لیموی تازه به عنوان چاشنی استفاده کنید. برای گرفتن سردی ماهی بعد از خوردن غذا حتماً از خرما استفاده کنید.

 

منبع: تکتم


.:: ::.


طرز تهیه ژله با ماست بدون شیر و گلوکز و قند و شکر ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 21 دی 1401 ز : 2:51 | +

طرز تهیه ژله با ماست

ژله با ماست نی نی سایت فیلم طرز تهیه ژله ماست طرز تهیه ژله دورنگ با ماست طرز تهیه ژله خرده شیشه با ماست ژله ماست و خیار طرز تهیه ژله با شیر و آب جوش ژله ماست و خامه طرز تهیه ژله با خامه

طرز تهیه ژله با ماست با نکات و فوت و فن های تهیه ژله، برای آماده سازی این دسر شیک و خاص مجلسی نیاز به مهارت خاصی ندارید و به راحتی می‌توانید آن را در منزل تهیه کنید و سفره مهمانی خود را به زیبایی هر چه تمام تزیین کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ژله با ماست در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم برای تهیه ژله
پودر ژله با طعم دلخواه یک بسته
آب جوش یک لیوان
خامه نصف لیوان
ماست نصف لیوان

طرز تهیه ژله با ماست

 
 

مرحله اول

برای شروع پودر ژله را درون یک لیوان آب جوش مخلوط کنید آب را در حدی هم بزنید که تمام ذرات ژله درون آن حل شود. برای اینکه کیفیت کار شما بیشتر شود آن را به صورت بن ماری روی بخار کتری حل کنید.

 
 

مرحله دوم

آبی که با پودر ژله مخلوط می شود باید کاملاً شفاف شود. نصف لیوان خامه را با نصف لیوان ماست مخلوط کنید تا مواد را هم بزنید تا کاملا یکدست شوند و صبر کنید تا مخلوط خامه به دمای محیط برسد.

 
 

مرحله سوم

زمانی که می‌خواهید محلول پودر ژله را با ماست و خامه مخلوط کنید باید هر دو به دمای محیط رسیده باشند. بعد از مخلوط کردن مواد آن ها را هم بزنید، سپس درون قالب مورد نظر ریخته و در یخچال قرار دهید تا ببندد.

 
 

مرحله چهارم

بعد از آماده شدن با سلیقه خود ژله را تزیین کنید. توجه داشته باشید برای تهیه ژله نباید از ماست ترش استفاده کنید. هنگام مخلوط کردن مواد باید هر دو به دمای محیط رسیده باشند وگرنه ژله می برد.

 

منبع: گروه آشپزی تمشک


.:: ::.


طرز تهیه فسنجون برای ۶ نفر با گوشت قلقلی شام ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 19 دی 1401 ز : 14:56 | +

طرز تهیه فسنجون برای ۶ نفر

طرز تهیه فسنجان با گوشت برای ۶ نفر طرز تهیه فسنجون برای ۵ نفر طرز تهیه فسنجون برای ۷ نفر طرز تهیه فسنجان با گوشت چرخ کرده برای 4 نفر طرز تهیه فسنجون با مرغ نی نی سایت طرز تهیه فسنجان با مرغ برای 4 نفر طرز تهیه فسنجون شمالی با مرغ برای 6 نفر طرز تهیه سس فسنجون

طرز تهیه فسنجون برای ۶ نفر یکی از خورشت های خوشمزه شمالی که با مرغ و گوشت میتوانید آن را تهیه کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله ‌طرز تهیه فسنجون برای ۶ نفر در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم برای ۵٫۶نفر
پیاز متوسط ۲ عدد
گردو ۴۰۰ گرم
رب انار ترش نصف پیمانه
شکر یک قاشق غذاخوری
زعفران دم کشیده یک قاشق چایخوری
آب جوش ۳ لیوان
گوشت چرخ کرده نیم کیلو

طرز تهیه فسنجون برای ۶ نفر

 
 

مرحله اول

یکی از خیال ها را به صورت نگینی خرد کنید و با یک قاشق روغن درون ماهیتابه ریخته و تفت دهید و پس از اینکه پیاز ها سبک شدند گردو را آسیاب کرده و به پیاز داغ ها اضافه کنید. مواد را برای ۵ دقیقه تفت دهید.

 
 

مرحله دوم

بعد از اینکه بوی خامی گردو گرفته شد، رب انار را همراه با یک قاشق شکر اضافه کنید. کمی مواد را تفت دهید سپس سه لیوان آب جوش را همراه با یک قاشق چایخوری زعفران دم کشیده اضافه نمایید.

 
 

مرحله سوم

مقدار رب انار و شکر بستگی به ذائقه شما دارد و می‌توانید مقدار آن را کم و زیاد کنید. آب که شروع به جوشیدن کرد در ظرف را ببندید تا سس غلیظ شود. آب پیازی را که دارید بگیرید و آن را با گوشت چرخ کرده مخلوط کنید.

 
 

مرحله چهارم

پیاز و گوشت را با هم حسابی مخلوط کرده و ورز دهید تا منسجم و یکدست شود. گوشت را به صورت قلقلی آماده کنید. پس از اینکه سس خورشت غلیظ شد گوشت‌ها را همراه با دو لیوان آب یخ به آن اضافه نمایید.

 
 

مرحله پنجم

بعد از گذشت یکی دو دقیقه در ظرف را ببندید و دمای اجاق گاز را بر روی حالت ملایم قرار دهید تا خورشت مجلسی شما حسابی جا افتاده شود به اصطلاح به روغن بیفتد. اکنون می توانید آن را نوش جان کنید.

 

منبع : آشپزخانه مهر


.:: ::.


طرز تهیه کاچی با شیر و آرد سفید و آرد برنج مجلسی ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 17 دی 1401 ز : 14:34 | +

طرز تهیه کاچی با شیر

طرز تهیه کاچی با شیر برای ۴ نفر طرز تهیه کاچی با شیر نی نی سایت طرز تهیه کاچی با شیره طرز تهیه کاچی با شیر خشک طرز تهیه کاچی با شیر و آرد برنج طرز تهیه کاچی با شیر و شیره انگور طرز تهیه کاچی مجلسی طرز تهیه کاچی برای پریودی

طرز تهیه کاچی با شیر دسر خوشمزه و بسیار مقوی ایرانی که برای پخت آن به مواد ساده‌ای مانند آرد برنج آرد گندم شیره انگور و زعفران و نبات نیاز دارید. معمولاً از کاچی به عنوان تقویتی و فاتحه‌ای استفاده می‌کنند.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله ‌طرز تهیه کاچی با شیر در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد کاچی چیست
آرد نصف لیوان
آرد برنج یک ق غ
کره صد گرم
هل ساییده یک ق چ
دارچین یک دوم ق چ
شیر ٢لیوان
مخلوط آب وگلاب یک لیوان
شکر دو سوم لیوان
زعفران آب شده به میزان لازم
مغز کوبیده(پسته.گردو.بادام) از هرکدام یک ق غ سرپر
عرق هل نصف لیوان

طرز تهیه کاچی با شیر

 
 

مرحله اول

آرد و آرد برنج را درون ماهیتابه ریخته و روی حرارت ملایم اجاق گاز برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود. در این مرحله هر چقدر آرد را بیشتر تفت دهید کاچی شما در پایان تیره تر خواهد شد.

 
 

مرحله دوم

بعد از تفت دادن آرد آن را کنار گذاشته و درون یک ظرف جداگانه کره را ریخته و روی حرارت قرار دهید تا آب شود. بعد از آب شدن کره دارچین و هل و مغزیجات خود را اضافه کنید و مواد را هم بزنید.

 
 

مرحله سوم

آرد را که تف داده بودید الک کنید، سپس آن را به سایر مواد اضافه کنید و به خوبی با هم مخلوط نمایید. حالا نوبت به اضافه کردن زعفران و شکر رسیده است بعد از آن شیر را اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط نمایید.

 
 

مرحله چهارم

در این مرحله مخلوط آب و گلاب را اضافه کنید اینجا باید کاچی را مدام هم بزنید تا زمانیکه دور ظرف شما شروع به قل زدن کند. هم زدن را تا زمانی که کاچی به غلظت فرنی برسد ادامه دهید. اکنون آماده برای سرو می باشد نوش جان.

 

منبع : محبوبه خانوم


.:: ::.


طرز تهیه خوراک بدون گوشت و مرغ با گوجه بادمجان ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 15 دی 1401 ز : 14:49 | +

طرز تهیه خوراک بدون گوشت و مرغ

خورشت بدون گوشت و مرغ غذای خوشمزه بدون گوشت و مرغ نی نی سایت خورشت بدون گوشت با برنج انواع غذای نونی سریع بدون گوشت لیست غذاهای بدون گوشت غذای بدون گوشت و مرغ با برنج غذا بدون گوشت با سیب زمینی خوراک سبزیجات بدون گوشت و مرغ

طرز تهیه خوراک بدون گوشت و مرغ با سبزیجات ساده و صیفی جات ارزان قیمت. همیشه که نباید غذا گوشت و مرغ باشد یا برنج باشد بعضی وقتا غذاهای نونی را هم میتوان جایگزین غذاهای برنجی کرد. برای اینکه در هنگام سرخ کردن بادمجان روغن کمتری مصرف کند میتوانید به آنها سفیده تخم مرغ یا ماست بمالید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله ‌طرز تهیه خوراک بدون گوشت و مرغ در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم برای ۴نفر
بادمجان ۱کیلو
گوجه ۲۵۰گرم
پیاز ۱عدد
فلفل‌دلمه‌ای نصف ۱عدد
نمک،فلفل،زردچوبه، پودر سیر به میزان لازم

طرز تهیه خوراک بدون گوشت

 
 

مرحله اول

پوست بادمجان را بگیرید و بعد از برش زدن آنها را درون آب نمک برای مدت زمان ۱ ساعت قرار دهید تا با این کار تلخی بادمجان ها را بگیرید. بادمجان‌ها را درون آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود.

 
 

مرحله دوم

روغن را درون ماهیتابه ریخته و روی اجاق گاز قرار دهید، پس از اینکه روغن حسابی داغ شد دو طرف بادمجان ها را درون ماهیتابه سرخ کنید. به صورت جداگانه پیازهای خرد شده را تفت دهید پس از اینکه سبک شدند ادویه را اضافه کنید.

 
 

مرحله سوم

فلفل و زردچوبه را به پیاز داغ اضافه کنید، سپس فلفل دلمه ای و گوجه های ورقه شده را درون ماهیتابه بریزید. مواد را کمی تفت دهید و نمک را به آنها اضافه کنید. مقداری از گوجه های درون ماهیتابه را بردارید.

 
 

مرحله چهارم

بادمجان های سرخ شده را اضافه کنید و گوجه هایی را که برداشته بودید روی بادمجان ها قرار دارد. حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا خوراک رژیمی شما با آب گوجه کاملا پخته شود تقریباً بعد از ۳۵ الی ۴۵ دقیقه غذا آماده می باشد.

 

منبع : گروه اس فود


.:: ::.


طرز تهیه ژله با پودر ژلاتین شیر و رنگ خوراکی ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 15 دی 1401 ز : 14:48 | +

طرز تهیه ژله با پودر ژلاتین

طرز تهیه ژله با پودر ژلاتین و شیر فیلم طرز تهیه ژله با پودر ژلاتین طرز تهیه ژله سفید با پودر ژلاتین و بستنی طرز تهیه ژله با پودر ژلاتین نی نی سایت طرز تهیه پودر ژلاتین با اب طرز تهیه ژله پرتقال با پودر ژلاتین طرز تهیه ژله با پودر ژلاتین و خامه طرز تهیه ژله با پودر ژلاتین و آب هندوانه

طرز تهیه ژله با پودر ژلاتین و شیر و اسانس های میوه‌ای، برای تهیه این ژله شیک و مجلسی فقط کمی حوصله خرج دهید تا در پایان بتوانید از محصول بدست آمده خود لذت ببرید. بهتر است برای جدا کردن ژله از قالب از چاقو استفاده کنید سپس ظرف را برعکس کرده و ژله را خارج کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله ‌طرز تهیه ژله با پودر ژلاتین در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم
شیر ۲و نیم پیمانه
اب یک چهارم پ
پودر ژلاتین ۲و نیم ق غ
شکر نصف پ
اسانس موز یا وانیل به میزان لازم

طرز تهیه ژله با پودر ژلاتین

 
 

مرحله اول

پودر ژلاتین را با آب مخلوط کنید و آن را به صورت بن ماری یعنی با حرارت بخار آب حل کنید. به صورت جداگانه شیر و شکر را مخلوط کرده و روی حرارت ملایم اجاق قرار دهید تا شکر کاملا حل شود در این مرحله شیر نباید بجوشد.

 
 

مرحله دوم

زمان آن رسیده که ژلاتین را به شیر اضافه کنید اسانس یا رنگ مورد نظر خود را هم به مواد اضافه نمایید. ضعف خود را از روی حرارت برداشته و مواد را درون قالب بریزید. می‌توانید اینجا ژله را به صورت دو رنگ آماده کنید.

 
 

مرحله سوم

اگر ژله ای مانند تصویر می خواهید ژله اول را که ریختید صبر کنید تا نیم بند شود سپس رنگ دوم را اضافه کنید. ظرف ژله را برای مدت زمان ۳ الی ۴ ساعت درون یخچال قرار دهید تا کاملاً مستحکم و آماده برای سرو شود. نکته :در ازای هر لیوان شیر یک قاشق غذاخوری ژلاتین نیاز دارید.

 

منبع : آشپزی با زینب


.:: ::.


طرز تهیه ساده‌ترین کیک خانگی بدون همزن با پیمانه ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 12 دی 1401 ز : 18:11 | +

طرز تهیه ساده‌ترین کیک خانگی

Feedback طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد طرز تهیه کیک ساده با ماست طرز تهیه کیک ساده با شیر و وانیل طرز تهیه کیک ساده و خوشمزه طرز تهیه کیک خانگی بدون فر دستور پخت کیک طرز تهیه کیک تولد

برای طرز تهیه ساده ترین کیک خانگی آن هم در مدت زمان کوتاه نیازی به فر و همزن ندارید و می‌توانید آن را در دست ساز بپزید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله ‌طرز تهیه ساده‌ترین کیک خانگی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم برای پخت کیک
تخم مرغ دو عدد
آرد یک و یکسوم پیمانه
شکر یک سوم پیمانه
شیر نصف پیمانه
روغن مایع یکسوم پیمانه
وانیل یک چهارم ق چ
بیکینگ پودر دو ق م
کره پنجاه گرم
موز دو عدد
مغز گردو به دلخواه

طرز تهیه ساده‌ترین کیک خانگی

 
 

مرحله اول

برای پخت کیک اولین کاری که میکنیم ریختن شکر درون ماهیتابه می باشد روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید و شکر را به صورت کاراملی ذوب کنید. مردها را به صورت حلقه ای برش بزنید و آماده کنید.

 
 

مرحله دوم

پس از ذوب شدن شکر کره را به آن اضافه کنید هنگامی که کره کاملا آب شد تکه های موز را درون ماهیتابه بریزید، برای سه دقیقه مواد را هم بزنید. حالا گردو های خرد شده را اضافه کنید و مایه را مخلوط کنید.

 
 

مرحله سوم

حالا ماهیتابه را از روی حرارت بردارید. درون کاسه تخم ها را شکسته سپس وانیل را به آن اضافه کنید و برای ۲ الی ۳ دقیقه آن را هم بزنید. به مایع شیر و روغن را اضافه کنید و در حد یکدست شدن مواد را مخلوط نمایید.

 
 

مرحله چهارم

آرد را با بیکینگ پودر مخلوط کنید و برای دو یا سه مرحله آن را الک نمایید. آرد را به مایه کیک اضافه کنید. اضافه کردن آرد هم باید در دو الی سه مرحله باشد، تا مایه کیک شما سفت یا شل نشود.

 
 

مرحله پنجم

بعد از اضافه کردن آرد نوبت به مخلوط موز می رسد آن را هم به مایه کیک اضافه کنید. مواد را زیر و رو کنید تا کاملا مخلوط شوند. قالب خود را چرب کنید یا کف و دیواره‌های آن را با کاغذ روغنی بپوشانید.

 
 

مرحله ششم

پس از اینکه مایع را درون قالب ریختید سطح آن را صاف کنید. فر را از قبل پیش گرم کنید و قالب را برای ۴۰ دقیقه و با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد درون فر قرار دهید. صبر کنید تا کیک کاملا پخته و آماده برای مصرف شود.

 

منبع : @ribar.pastry

 
 

.:: ::.


طرز تهیه و علت وا رفتن کوکو سیب زمینی پخته ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 11 دی 1401 ز : 14:40 | +

علت وا رفتن کوکو سیب زمینی

راه حل وا رفتن کوکو سیب زمینی علت چسبندگی مایع کوکو سیب زمینی راز ترد شدن کوکو سیب زمینی علت وا رفتن کوکو سیب زمینی نی نی سایت فوت و فن کوکو سیب زمینی برای سفت شدن کوکو راز خوشمزه شدن کوکو سیب زمینی نی نی سایت علت وا رفتن کوکو سیب زمینی در روغن

علت وا رفتن کوکو سیب زمینی در هنگام سرخ کردن و آشنایی با فوت و فن های پخت این غذای آسان و بسیار پرطرفدار.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله علت وا رفتن کوکو سیب زمینی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم برا تهیه ۱۵عدد کوکو
سیب زمینی متوسط چهار عدد
تخم مرغ دو عدد ریز
پودر نان باگت دو قاشق سرخالی
زردچوبه و نمک و فلفل و پودر پیاز به میزان لازم
روغن به میزان لازم

علت وا رفتن کوکو سیب زمینی

 
 

مرحله اول

برای تهیه کوکوی خوب باید از سیب زمینی باکیفیت و درجه یک استفاده کنیم یعنی اینکه سیب زمینی شما یخ زده نباشد. سیب زمینی یخ زده رنگ کوکو را تیره میکند و همچنین بافت آن پس از پخت شل میشود.

 
 

مرحله دوم

استفاده از پیاز باعث وا رفتن کوکو می‌شود و تردی آن را میگیرد. برای پخت کوکو بهتر است از پودر پیاز استفاده کنید. اگر به پودر پیاز دسترسی ندارید، آب پیاز را قبل از استفاده کاملاً بگیرید.

 
 

مرحله سوم

اگر می خواهید از پودر نان باگت استفاده کنید قبل از استفاده آن را روی ماهیتابه یا شوفاژ قرار دهید و پس از اینکه کاملا خشک شد، پودر کرده و استفاده کنید. حتما به تعداد تخم مرغ ها هم دقت کنید.

 
 

مرحله چهارم

برای پخت کوکو سیب زمینی را نباید رنده کنید. یکی از نکات مهم برای وا رفتن کوکو همین رنده کردن سیب زمینی می باشد. حتماً سیب زمینی را به جای رنده کردن بکوبید. برای سرخ کردن هم روغن باید حسابی داغ باشد.

 

منبع : صاحبه خوشدل

 
 

.:: ::.


طرز تهیه کماج مازندرانی تابه ای پف دار خانگی ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 10 دی 1401 ز : 14:19 | +

طرز تهیه کماج مازندرانی یک شیرینی شمالی ساده و بسیار خوشمزه. برای پخت این شیرینی شما به فر و همزن نیاز ندارید و در مدت زمان ۳۰ دقیقه می توانید آن را آماده کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کماج مازندرانی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم برای پخت کماج
تخم مرغ ۲ عدد
آرد برنج ۱ لیوان
آرد گندم ۲ ق غ
ماست ۳ ق غ
شکر نصف لیوان
گلاب ۲ ق غ
زعفران غلیظ دمکرده ۲ ق غ
شیر یک چهارم لیوان
بیکینگ پودر ۱ ق م
پودر هل نصف ق چ

طرز تهیه کماج مازندرانی

 
 

مرحله اول

ابتدا تخم مرغ را درون کاسه بشکنیم با همزن دستی مخلوط کنید تا از حالت لختگی خارج شوند. شکر و بعد از آن ماست و گلاب و پودر هل و در آخر زعفران را به تخم مرغ های هم زده اضافه کنید.

 
 

مرحله دوم

مایه کماج را در حد یکدست شدن مواد هم بزنید. آرد برنج و آرد گندم را بیکینگ پودر مخلوط کنید، بعد از مخلوط شدن آرد آن را برای سه مرحله الک کنید تا آرد را هواگیری کنید و مواد به خوبی با هم مخلوط و یکدست شوند.

 
 

مرحله سوم

کف و دیواره های تابه را چرب کنید، مایه را درون ماهیتابه بریزید و روی حرارت متوسط اجاق گاز و شعله پخش کن قرار دهید بعد از گذشت ۲۵ دقیقه در ماهیتابه را باز کنید و کماج را برگردانید تا طرف دیگر شیرینی هم بپزد.

 

منبع : خلاقیت آشپزی


.:: ::.


طرز تهیه مرغ بدون آب و رب و روغن با پیاز غذای ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 6 دی 1401 ز : 17:36 | +

طرز تهیه مرغ بدون آب

پختن مرغ با آب خودش طرز تهیه سس مرغ بدون آب مرغ طرز تهیه مرغ بدون آب و رب طرز تهیه مرغ زعفرانی بدون اب پخت مرغ بدون آب با پیاز پخت مرغ بدون آب نی نی سایت طرز تهیه مرغ بدون روغن در فر طرز تهیه مرغ آب پز بدون روغن

طرز تهیه مرغ بدون آب یک خورشت فوری و خوشمزه و مجلسی، این خورشت عالی مناسب برای زمان هایی می‌باشد که شما وقت کافی برای پخت غذا ندارید. برای طبخ این مرغ نیازی به آب نیست و شما مرغ را با آب پیاز و آب خود مرغ خواهید پخت. کرمانشاهی ها به این غذا قاقورمه می‌گویند.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ بدون آب در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم مرغ به اندازه لازم
پیاز بزرگ چهار عدد
آلو بخارا ده عدد
ادویه ها نمک فلفل سیاه پودر پاپریکا
ادویه ها پودر سیر زعفران دم شده غلیظ
کره صد گرم
آب غوره دو ق غذا خوری برای چاشنی

طرز تهیه مرغ بدون آب

 
 

مرحله اول

برای شروع پوست پیاز را بگیرید و آن را به صورت حلقه حلقه خرد کنید، ماهیتابه خود را آماده کرده و پیاز های خرد شده را ته ماهیتابه قرار دهید، حالا تکه های مرغ را درون کاسه ای مناسب قرار دهید.

 
 

مرحله دوم

ادویه ها را که شامل نمک و فلفل سیاه و پودر پاپریکا و پودر سیر و زعفران دم کشیده می باشد به تکه های مرغ اضافه کنید و با هم مخلوط نمایید. به طوری که تمام بافت مرغ به ادویه آغشته شود.

 
 

مرحله سوم

تکه های مرغ را روی برش های پیاز بگذارید بعد از آن بر روی مرغ ها آلو قرار دهید. چند تکه کره روی غذا بریزید درب ماهیتابه را ببندید و برای دو ساعت ظرف را روی حرارت پایین اجاق گاز بگذارید.

 
 

مرحله چهارم

نگران نباشید مرغ با آب پیاز و آبی که درون بافت مرغ می‌باشد پخته خواهد شد. بعد از اینکه مرغ به خوبی پخته شد و آب غذا کشیده شد آن را با برنج سرو کنید. در لحظات پایانی پخت کمی آبغوره روی مرغ ها بریزید. نوش جان.

 

منبع: سادات بانو


.:: ::.


طرز تهیه ماهی شب عید خوشمزه در فر شام مجلسی ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 4 دی 1401 ز : 8:47 | +

طرز تهیه ماهی شب عید

طرز تهیه ماهی پلو ساده طرز تهیه ماهی پلو با شوید طرز تهیه سبزی پلو با ماهی برای 4 نفر طرز تهیه سبزی پلو ساده طرز تهیه سبزی پلو با ماهی دونفره طرز تهیه سبزی پلو ساده دونفره طرز تهیه ماهی پلو جنوبی طرز تهیه سبزی پلو با ماهی نی نی سایت

طرز تهیه ماهی شب عید با ادویه های مخصوص و بسیار خوش عطر برای پخت این ماهی شکم پر میتوانید از فر و ماهیتابه استفاده کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ماهی شب عید در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم برای تهیه ماهی
سبزی ماهی گشنیز شنبلیله جعفری
تمر هندی به میزان لازم
پیاز ۳عدد
سیر سیر
پودر زنجبیل به میزان لازم
پودر سیر به میزان لازم
فلفل سیاه زردچوبه به میزان لازم
دارچین نمک به میزان لازم
لیموی تازه یا آبلیمو برای مزه دار کردن

طرز تهیه ماهی شب عید

 
 

مرحله اول

فیله های ماهی را آماده کنید و بعد از استخوان گیری آنها را با مقداری نمک و پودر سیر مخلوط کنید، سپس به این مواد زنجبیل و زردچوبه و دارچین را هم اضافه کنید. دوباره فلفل سیاه و لیموی تازه بریزید.

 
 

مرحله دوم

روی ظرف ماهی را با پلاستیک بپوشانید و برای ۲ الی ۳ ساعت درون یخچال قرار دهید، تا حسابی ادویه ها به خورد ماهی برود و مزه دار شود. حالا خود را برای طبخ سبزی خوراک آماده کنید.

 
 

مرحله سوم

۳ عدد پیاز را خلالی خرد کنید و با کمی روغن درون ماهیتابه بریزید و تفت دهید. هنگامی که پیازها طلایی شد سبزی ها را خرد کنید و و به پیاز داغ اضافه نمایید مواد را با هم مخلوط کرده و بخوبی سرخ کنید.

 
 

مرحله چهارم

گوشه همان ماهیتابه پوره سیر را بریزید و آن را جداگانه سرخ کنید. پس از اینکه آن را تفت دادید با سبزی مخلوط کنید. نیمی از تمر هندی را آب کنید، به صورت غلیظ و به سبزی اضافه نمایید و پس از آن نمک و ادویه را بریزید.

 
 

مرحله پنجم

اجازه دهید تا آب سبزی کمی کشیده شود سپس اجاق را خاموش کنید. کف ماهیتابه یک لایه کامل پیاز بگذارید، سپس ماهی را روی آن قرار دهید. روی ماهی را با سبزی بپوشانید، درب ماهیتابه را ببندید.

 
 

مرحله ششم

روی اجاق گاز شعله پخش کن گذاشته و حرارت را در حالت متوسط رو به پایین قرار دهید. قابلمه را برای مدت زمان۱ ساعت روی اجاق بگذارید تا ماهی کاملا پخته و پیاز های زیر آن به صورت کاراملی آماده شوند.

 
 

مرحله هفتم

اگر میخواهید غذا را درون فر بپزید، سینی فر را با فویل بپوشانید و روی آن یک لایه پیاز و ماهی و سبزی را قرار دهید. دمای فر را بر روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و برای یک ساعت اجازه دهید تا بپزد.

 
 

فوت و فن پخت ماهی شب عید

یکی از نکات مهم در پخت این غذا استفاده از همان پیاز هایی است که کف ظرف قرار می دهید، این پیازها زمانی که کاراملی می‌شوند عطر غذایی شما را دوچندان می‌کند. لازم نیست تو ماهیتابه را هم چرب کنید روغن سبزی این کار را خواهد کرد.

 

منبع: آشپزخانه پری خانوم


.:: ::.


طرز تهیه ژله با خامه صبحانه و ماست خرده شیشه ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 1 دی 1401 ز : 15:21 | +

طرز تهیه ژله با خامه

طرز تهیه ژله با میوه و خامه طرز تهیه ژله سه رنگ با خامه طرز تهیه ژله با شیر و خامه و پودر ژلاتین طرز تهیه ژله با خامه و شیر طرز تهیه ژله سفید با خامه طرز تهیه ژله بلوبری با خامه طرز تهیه ژله با خامه و بیسکویت دسر پودر ژله با خامه

طرز تهیه ژله با خامه ی رژیمی و بسیار خوشمزه. البته افرادی که میخواهند یک ژله کاملا رژیمی استفاده کنند می‌توانند ژله های بدون قند را جایگزین ژله معمولی کنند.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ژله با خامه در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد اولیه  ژله با ماست و خامه
ژله ۱ بسته
آب جوش ۱ لیوان
ماست یونانی ۲ ق غ
خامه ۲ ق غ

طرز تهیه ژله با خامه

 
 

مرحله اول

برای شروع به سراغ پودر ژله رفته آب جوش را آماده کنید و پودر را درون آب جوش به صورت بن ماری و با بخار آب حل کنید. صبر کنید تا کمی از حرارت بیفتد و خنک شود. تقریباً باید یک ساعت در دمای محیط بماند.

 
 

مرحله دوم

پس از اینکه ژله به صورت نیم‌بند آماده شد آن را هم بزنید تا ژله به صورت شیشه ای دیده شود. اکنون می توانید ماست و خامه را به ظرف ژله اضافه کنید. مواد رو خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط شود.

 
 

مرحله سوم

حالا ژله را درون قالب های موردنظر خود بریزید و برای حداقل ۴ ساعت درون یخچال قرار دهید تا کاملا منسجم و آماده برای مصرف شود. از ماست پر چرب استفاده کنید ماستی که سفت و ترش نباشد.

 

منبع : مامان آقا رضا


.:: ::.


طرز تهیه لوبیا پلو با سویا دمی خوشمزه برای دو نفر ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 28 آذر 1401 ز : 14:58 | +

طرز تهیه لوبیا پلو با سویا

طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده و سویا طرز تهیه لوبیا پلو کته با سویا طرز تهیه لوبیا پلو با سویا و سیب زمینی طرز تهیه استانبولی با سویا و لوبیا سبز لوبیا پلو با سویا نی نی سایت طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت طرز تهیه استانبولی با سویا و سیب زمینی طرز تهیه لوبیا پلو ساده

طرز تهیه لوبیا پلو با سویا یک غذای خوشمزه ایرانی، سویا یکی از پروتئین های ارزان قیمت اما کامل و مقوی می باشد، به راحتی می‌توانید آن را جایگزین گوشت یا مرغ کنید. همچنین پخت انواع غذا با سویا خیلی زمان کمتری میبرد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لوبیا پلو با سویا در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم برای تهیه لوبیا پلو
پیاز ۱ عدد
برنج ۲ پیمانه
لوبیا سبز ۱ پیمانه
گوجه فرنگی ۳ عدد
رب گوجه فرنگی ۱ ق غذا خوری
نمک ، فلفل سیاه ، زردچوبه به اندازه دلخواه
پودر دارچین ۱/۲ ق چایخوری به اندازه دلخواه
زیره و ادویه پلویی ۱/۲ ق چایخوری به اندازه دلخواه
سویا ۱ پیمانه
زعفران به اندازه دلخواه

طرز تهیه لوبیا پلو با سویا

 
 

مرحله اول

پس از شستن لوبیا آنها را خرد کنید، درون قابلمه بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید، برای ۵ دقیقه روی حرارت متوسط قرار دهید تا بجوشد. بلافاصله آنها را درون آب سرد بریزید و آب کشی نمایید.

 
 

مرحله دوم

ماهیتابه را روی اجاق بگذارید، کمی روغن اضافه کنید. پس از داغ شدن روغن گوجه فرنگی را بصورت پوره آماده کنید و درون ماهیتابه بریزید. گوجه را تفت دهید سپس لوبیا سبز را اضافه کنید.

 
 

مرحله سوم

لوبیا و گوجه را با هم مخلوط کرده و نفت دهید تا خوشرنگ شوند. سویا را با آب گرم بشویید و آن را برای ۳۰ دقیقه بخیسانید تا نرم شود، سپس آبکشی کنید. سویا را با دست فشار دهید تا آب اضافه آن را بگیرید.

 
 

مرحله چهارم

درون یک ماهیتابه جداگانه پیاز را خرد کرده و با مقداری روغن تفت دهید، سپس زردچوبه را به آن اضافه کنید. پس از این که پیازها سبک شدن سویا را درون ماهیتابه بریزید و تفت دهید تا بوی خامی سویا از بین برود.

 
 

مرحله پنجم

حالا رب را اضافه کنید و بعد از آن نوبت به اضافه کردن ادویه ها و مقداری نمک می رسد. مایه را تفت دهید تا بوی خامی رب هم گرفته شود. حالا به این مواد باید سویای تفت داده شده با پوره گوجه و زعفران را اضافه کنید.

 
 

مرحله ششم

مواد را به خوبی تفت دهید تا عطر ادویه ها بلند شود و با هم یکدست شوند. بعد از پخت برنج را آبکش کنید، کف قابلمه ته دیگ مورد نظر خود را قرار دهید. حالا برنج را با مواد سویا به صورت لایه لایه درون قابلمه بریزید.

 
 

مرحله هفتم

در پایان زعفران را همراه با کره روی لایه آخر بریزید. نصف لیوان آب بر روی برنج ریخته و قابلمه را روی حرارت ملایم برای مدت زمان ۳۰ دقیقه قرار دهید تا پلو خوشمزه شما دم بکشد و آماده برای مصرف شود.

 

منبع: آشپزی با میترا


.:: ::.


طرز تهیه کیک خیس زعفرانی اسفنجی با هل و گلاب ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 27 آذر 1401 ز : 14:25 | +

طرز تهیه کیک خیس زعفرانی خانگی خوشمزه درون فر. یک کیک زیبا با طعم بهشتی مناسب برای تغذیه کودکان و عصرانه. برای پخت این کیک رژیمی نیازی به استفاده از شیر ندارید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک خیس زعفرانی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم برای پخت کیک
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۳/۴ پیمانه
ارد دو پیمانه
ماست پر چرب ۳/۴ پیمانه
روغن نصف پیمانه
بکینگ پودر ۲ ق چ
زعفران دم کرده ۲ ق غ
هل و وانیل کمی
مواد لازم شربت
اب ۱/۵ پیمانه
شکر ۱/۵ پیمانه
گلاب ۱/۳ پیمانه
زعفران دم کرده ۲ ق چ
ابلیمو یک قطره

طرز تهیه کیک خیس زعفرانی

 
 

مرحله اول

برای پخت این کیک خانگی بسیار خوشمزه ابتدا درون کاسه تخم مرغ را شکسته سپس به آن شکر و وانیل را اضافه کنید این مواد را حالا با همزن مخلوط کنید تا رنگ آن کرمی شود، هم زدن را تا زمانی که پف کند و کشدار شود ادامه دهید.

 
 

مرحله دوم

حالا به مواد روغن را اضافه کنید و در حد یکدست شدن مخلوط کنید. در مرحله بعد پودر هل و زعفران را اضافه کند بعد از انجام این کار ماست را ریخته و مواد را مخلوط کنید. آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید.

 
 

مرحله سوم

آرد را برای سه مرحله الک کنید سپس آن را در چند نوبت به مایه کیک اضافه نمایید. با استفاده از لیسک به صورت دورانی مایه را هم بزنید تا کیک کاملا با مواد مخلوط و یکدست شود. قالب را آماده کنید.

 
 

مرحله چهارم

قالب شما باید ارتفاع زیادی نداشته باشد بعد از اینکه قالب را چرب کردید مایه کیک را درون قالب بریزید. فر را از قبل پیش گرم کنید، دمای آن را روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کرده و قالب را درون فر قرار دهید.

 
 

مرحله پنجم

این کیک را هم درون ظروف پیرکس که قابلیت قرار گرفتن درون فر را دارند می‌توانید بپزید. اکنون شربت زعفرانی کیک را آماده کنید درون قابلمه کوچک آب و شکر را بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید.

 
 

مرحله ششم

پس از اینکه شکر کاملا حل شد و آب شروع به جوشیدن کرد گلاب و زعفران را اضافه کنید و برای ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا با حرارت ملایم بجوشد. حالا یک قطره آبلیمو اضافه کنید و اجاق گاز را خاموش کنید تا شربت به دمای محیط برسد.

 
 

مرحله هفتم

وقتی که کیک ساده طلایی شد آن را از فر خارج کنید، هنگامی که گرم است شربت خنک شده را به آن اضافه کنید. اجازه دهید تا کیک برای دو ساعت درون قالب باقی بماند، سپس آن را از قالب جدا کنید.

 
 

مرحله هشتم

می توانید با کرم پنیری کیک را مانند تصویر تزیین کنید و از خوردن آن لذت ببرید. برای این کار مقداری پنیر ماسکارپونه را با خامه قنادی هم بزنید تا فرم بگیرد سپس با ماسوره d2 به صورت شکوفه کیک را تزیین کنید.

 

منبع : کیک نقره‌ای


.:: ::.


طرز تهیه خیارشور نمکی بدون سرکه بازاری ترد خانگی ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 26 آذر 1401 ز : 16:25 | +
طرز تهیه خیارشور در منزل طرز تهیه شور بدون سرکه طرز تهیه خیارشور با آبغوره طرز تهیه خیارشور بدون سرکه نی نی سایت طرز تهیه خیارشور کوکپد طرز تهیه خیارشور نمکی نی نی سایت طرز تهیه خیارشور با سرکه طرز تهیه خیارشور با آب سرد
طرز تهیه خیارشور نمکی بدون سرکه یک چاشنی فوق العاده خوشمزه و پرطرفدار در ایران، معمولاً از خیارشور نمکی برای تهیه انواع سالاد استفاده می‌کنند همچنین با فلافل هم مصرف آن توصیه می‌شود.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خیارشور نمکی بدون سرکه در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.
 
 
مواد لازم برای تهیه خیارشور
خیار قلمی ۲ کیلو
ترخون ۱ کیلو
سیر ۴ الی ۵ حبه بزرگ
سنگ نمک خردشده به میزان لازم

طرز تهیه خیارشور نمکی

 
 

مرحله اول

ابتدا باید خیار ها را بشویید سپس آنها را بر روی یک پارچه تمیز و خشک پهن کنید تا کاملا خشک شوند. شما با این کار از کپک زدن خیارشورها پس از آماده شدن جلوگیری خواهید کرد. اگر سبزی تازه ندارید می توانید از مرزه و ترخون خشک هم استفاده کنید.

 
 

مرحله دوم

به ازای یک لیوان سنگ نمک شما باید ۱۵ لیوان آب اضافه کنید و صبر کنید تا بجوشد. هنگامی که سنگ نمک کاملاً درون آب حل شد ظرف خود را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا کاملا خنک و هم دمای محیط شود.

 
 

مرحله سوم

خیار های خشک شده را همراه با سبزی معطر و سیر درون بطری های خشک و تمیز بریزید سپس آب نمک جوشیده ای را که آماده کرده بودید اضافه کنید بطری های خود را در جایی خنک قرار دهید تا شور خوشمزه جا افتاده شود.

 

منبع : صبا خاتون


.:: ::.


طرز تهیه ژله تک نفره لیوانی مجلسی چند رنگ با میوه ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 21 آذر 1401 ز : 19:57 | +

طرز تهیه ژله تک نفره

‫Image of طرز تهیه ژله تک نفره سه رنگ‬‎ طرز تهیه ژله تک نفره سه رنگ ‫Image of طرز تهیه ژله تک نفره سه رنگ‬‎ ‫Image of طرز تهیه ژله تک نفره سه رنگ‬‎ ‫Image of طرز تهیه ژله تک نفره سه رنگ‬‎ ‫Image of طرز تهیه ژله تک نفره سه رنگ‬‎ ‫Image of طرز تهیه ژله تک نفره چند رنگ‬‎ طرز تهیه ژله تک نفره چند رنگ ‫Image of طرز تهیه ژله تک نفره چند رنگ‬‎ ‫Image of طرز تهیه ژله تک نفره چند رنگ‬‎ ‫Image of طرز تهیه ژله تک نفره چند رنگ‬‎ ‫Image of طرز تهیه ژله تک نفره چند رنگ‬‎ ‫Image of ژله بستنی تک نفره‬‎ ژله بستنی تک نفره ‫Image of ژله بستنی تک نفره‬‎ ‫Image of ژله بستنی تک نفره‬‎ ‫Image of ژله بستنی تک نفره‬‎ ‫Image of ژله بستنی تک نفره‬‎ ‫Image of طرز تهیه ژله تک نفره مجلسی‬‎ طرز تهیه ژله تک نفره مجلسی ‫Image of طرز تهیه ژله تک نفره مجلسی‬‎ ‫Image of طرز تهیه ژله تک نفره مجلسی‬‎ ‫Image of طرز تهیه ژله تک نفره مجلسی‬‎ ‫Image of طرز تهیه ژله تک نفره مجلسی‬‎ ‫Image of ژله تک نفره دو رنگ‬‎ ژله تک نفره دو رنگ ‫Image of ژله تک نفره دو رنگ‬‎ ‫Image of ژله تک نفره دو رنگ‬‎ ‫Image of ژله تک نفره دو رنگ‬‎ ‫Image of ژله تک نفره دو رنگ‬‎ ‫Image of ژله تک نفره برای پذیرایی‬‎ ژله تک نفره برای پذیرایی ‫Image of ژله تک نفره برای پذیرایی‬‎ ‫Image of ژله تک نفره برای پذیرایی‬‎ ‫Image of ژله تک نفره برای پذیرایی‬‎ ‫Image of ژله تک نفره برای پذیرایی‬‎ ‫Image of طرز تهیه ژله تک نفره لیوانی کج‬‎ طرز تهیه ژله تک نفره لیوانی کج ‫Image of طرز تهیه ژله تک نفره لیوانی کج‬‎ ‫Image of طرز تهیه ژله تک نفره لیوانی کج‬‎ ‫Image of طرز تهیه ژله تک نفره لیوانی کج‬‎ ‫Image of طرز تهیه ژله تک نفره لیوانی کج‬‎

طرز تهیه ژله یک نفره مجلسی و خوشمزه با میوه‌های خوشرنگ فصل، برای تهیه این شات های مجلسی می توانید از انواع ژله و میوه با طعم های مختلف استفاده کنید. با هر بسته ژله می توانید ۷ شات را پر کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ژله تک نفره در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم برای تهیه ژله
ژله یک بسته
شات تک نفره
میوه خرد‌ شده به مقدار لازم
بیسکویت واسه تزیین

طرز تهیه ژله تک نفره

 
 

مرحله اول

برای شروع بسیج ژله را آماده کنید و آن را با دو لیوان آب جوش به صورت بن ماری مخلوط نمایید صبر کنید تا پودر ژله کاملا حل شود و بعد از آن به دمای محیط برسد. میوه دلخواه خود را به صورت نگینی خورد کنید.

 
 

مرحله دوم

در اینجا ما از پرتقال محلی و شیرین استفاده کرده ایم. یک سوم از شات های خود را با برش‌های میوه مورد نظر پر کنید. ژله را حالا اضافه کنید تا جایی که روی میوه را بگیرد. صبر کنید تا لایه اولی خود را بگیرد.

 
 

مرحله سوم

برای مرحله بعد از یک ژله رنگی دیگر استفاده کنید یا رنگ خوراکی را به همین ژله در حال استفاده اضافه نمایید. دوباره شات ها را پر کنید و ظرف ها را درون یخچال قرار دهید تا ژله آماده برای مصرف شود.

 
 

مرحله چهارم

بیسکوییت های خود را بصورت پودر آماده کنید و بعد از اینکه ژله ها بست با یک بشقاب کوچک درب شات ها را بصورت هلالی تزیین کنید. با افزودن شکلات و میوه های نوبرانه ژله را آماده برای پذیرایی کنید.

 

منبع : آشپزی با اسما


.:: ::.


طرز تهیه آش لوبیا قرمز بروجرد با بلغور گندم و گوشت ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 20 آذر 1401 ز : 14:38 | +

طرز تهیه آش لوبیا قرمز بروجرد

طرز تهیه آش لوبیا قرمز بروجرد طرز تهیه حلیم قرمز لرستان طرز تهیه حلیم بروجردی طرز تهیه حلیم دونفره طرز تهیه حلیم بادمجان شیرازی حلیم لوبیا قرمز بروجرد طرز تهیه حلیم بادمجان بازاری طرز تهیه حلیم بادمجان ساده

طرز تهیه آش لوبیا قرمز بروجرد یا حلیم قرمز اصیل و خوشمزه، این آش با بلغور گندم آماده می‌شود و یک خوراک مناسب برای فصل سرد می‌باشد. می‌توانید آن را با گوشت و بدون گوشت هم بپزید. با آبلیمو و فلفل و نان تازه نوش جان کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش لوبیا قرمز بروجرد در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد مورد نیاز برای تهیه آش
لوبیا قرمز ۱ پیمانه
بلغور گندم نصف پیمانه
آب قلم یا آب گوشت ۱ لیتر
گوشت قرمز ۲۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم
برگ بو و چوب دارچین به مقدار لازم
پیاز ۲ عدد
کره به مقدار لازم

طرز تهیه آش لوبیا قرمز بروجرد

 
 

مرحله اول

برای تهیه این آش محلی خوشمزه و اصیل ایرانی ابتدا باید لوبیا قرمز را از شب قبل خیس کنید و در طول این مدت چندبار هم آب لوبیا را عوض کنید. ۲ ساعت قبل از آشپزی بلغور گندم را هم بخیسانید.

 
 

مرحله دوم

گوشت را آماده کنید همراه با پیاز و چوب دارچین و برگ بو و مقداری زردچوبه و فلفل سیاه درون قابلمه بریزید و به آن کمی آب اضافه کنید صبر کنید تا برای دو ساعت بپزد. بعد از دوساعت مقداری نمک به آن اضافه کنید.

 
 

مرحله سوم

اجازه دهید تا برای یک ساعت دیگر گوشت بپزد. به صورت جداگانه لوبیا و بلغور را بپزید، به حبوبات کمی نمک اضافه کنید و اجازه دهید تا لعاب بندازد. بعد از اینکه گوشت پخته شد آن را به صورت ریش ریش آماده کنید.

 
 

مرحله چهارم

آب گوشت را همراه با گوشتی که ریش ریش کرده‌اید به حبوبات اضافه کنید. مواد را مخلوط کنید و به وسیله گوشت کوب برقی آن را به‌صورت پوره میکس کنید. در پایان کره را به آش اضافه کنید و بعد از ۱۵ دقیقه اجاق را خاموش کنید.
‌‌‌

 

‌منبع : tala food


.:: ::.


طرز تهیه سس گوجه فرنگی با گوجه تازه و ماندگاری بالا بازاری ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 17 آذر 1401 ز : 9:20 | +

طرز تهیه سس گوجه فرنگی با گوجه تازه

طرز تهیه سس فلفل با گوجه فرنگی طرز تهیه سس گوجه فرنگی با رب گوجه طرز تهیه سس قرمز با گوجه طرز تهیه سس گوجه فرنگی با ماندگاری بالا طرز تهیه سس گوجه با سرکه طرز تهیه سس گوجه فرنگی خانم گل آور طرز تهیه سس گوجه با سیر طرز تهیه سس گوجه خانگی با رب

طرز تهیه سس گوجه فرنگی با گوجه تازه ۱۰ چاق خانگی بسیار خوش طعم و دلپذیر را به راحتی تهیه کنید و طعم غذاهای خود را با این چاشنی ساده و خوشمزه، دلچسب تر از قبل نمایید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سس گوجه فرنگی با گوجه تازه در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم
گوجه فرنگی ۲ کیلو
پیاز ۲ عدد (ترجیحا پیاز قرمز )
سیر ۲ حبه
شکر ۳ قاشق غذاخوری
سرکه سیب یا انگور نصف لیوان
نمک ، فلفل سیاه و فلفل قرمز،آویشن ،پودر سیر مقداری
نشاسته ذرت ۱ قاشق غذاخوری
گلوکز ۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه سس گوجه فرنگی با گوجه تازه

 
 

مرحله اول

پس از شستن گوجه ها آنها را درون آبکش بریزید تا آب اضافی گرفته شود. حالا از وسط آنها را به دوقسمت مساوی تقسیم کنید، تکه‌های گوجه را رنده کنید. پیاز قرمز ها را پوست گرفته و آنها را رنده ریز نمایید.

 
 

مرحله دوم

قابلمه متوسط را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید سپس ۵ الی ۶ قاشق غذاخوری روغن مایع اضافه کنید و صبر کنید تا داغ شود. پیاز رنده شده را درون قابلمه ریخته و آن را تفت دهید تا زمانی که سبک و طلایی رنگ شود.

 
 

مرحله سوم

اکنون زمان آن رسیده که گوجه های رنده شده را اضافه کنید و با پیاز ها مخلوط کرده و تفت دهید. حبه‌های سیر را هم رنده کنید و به گوجه ها اضافه نمایید. صبر کنید تا با حرارت ملایم آب سس کشیده شود و به غلظت مناسب برسد.

 
 

مرحله چهارم

سس را درون یک صافی بریزید تا دانه ها و تفاله های سس را جدا نمایید. مواد را دوباره روی حرارت قرار دهید. اکنون زمان آن رسیده که سرکه و شکر را همراه با ادویه ها که شامل نمک و فلفل سیاه و فلفل قرمز می شود اضافه نمایید.

 
 

مرحله پنجم

سس را هم بزنید سپس آویشن و پودر سیر را هم اضافه کنید. اجازه دهید تا مواد بجوشد و سس شما جا افتاده و غلیظ شود. در پایان یک قاشق غذاخوری نشاسته را بر روی سس الک کنید و آن را هم بزنید تا گلوله گلوله نشود.

 
 

مرحله ششم

بعد از اضافه کردن نشاسته صبر کنید تا برای ۵ دقیقه دیگر روی حرارت باقی بماند تا خامی نشاسته گرفته شود. حالا گلوکز را اضافه کنید و سس را از روی حرارت بردارید. اکنون باید سس را مرتب هم بزنید.

 
 

مرحله هفتم

هم زدن را تا جایی ادامه دهید که گلوکز داخل قفس باز شود. بعد از اینکه سس از حرارت افتاد غلظتش بیشتر خواهد شد. بعد از اینکه کاملا سرد شد آن را درون ظرف های مخصوص ریخته و به فریزر منتقل کنید.

 

منبع: زرین بانو


.:: ::.


فوت و فن مربای به خوشرنگ قرمز خانگی یک کیلویی ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 15 آذر 1401 ز : 18:46 | +

فوت و فن مربای به

خواص مربای به چگونه مربای به درست کنیم علت نرم شدن مربای به نکات پخت مربای به

فوت و فن مربای به با خواص بیشمارش، این مربا مخصوص فصل پاییز و زمستان می‌باشد. مصرف به برای تقویت قلب و تقویت بینایی توصیه می‌شود. برای زیبایی جنین داخل رحم و همچنین رشد کودک به مصرف کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله فوت و فن مربای به در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم برای مربای به
میوه به یک کیلو
شکر یک کیلو
آب ۹۰۰میلی لیتر
پودر هل مقداری
آب لیمو مقداری

فوت و فن مربای به

 
 

مرحله اول

پس از اینکه میوه را شستید آن را با پوست خرد کنید ابعاد خرد کردن شما کاملا سلیقه ای میباشد. آب را درون قابلمه بریزید و نصف شکر را به آن اضافه کنید ظرف را روی حرارت متوسط اجاق گاز قرار دهید.

 
 

مرحله دوم

صبر کنید تا شکر کاملا درون آب حل شود و شروع به جوشیدن کند، اکنون زمان آن رسیده که به را به آب اضافه کنید. در قابلمه را ببندید و حرارت شعله را کم کنید. در در طول زمان پخت الباقی شکر را کم کم اضافه کنید.

 
 

مرحله سوم

اجازه دهید تا برای ۶۰ الی ۷۵ دقیقه با حرارت بسیار پایین و در بسته قابلمه مربا بپزد. هنگامی که شهد مربا رقیق شد آبلیمو و هل را به آن اضافه کنید و ۳۰ دقیقه دیگر اجازه دهید تا مربا با حرارت پایین بپزد.

 
 

مرحله چهارم

صبر کنید تا شهد غلیظ شود و رنگ مربا بهتر و خوشرنگ تر شود. اجاق گاز را خاموش کنید. با دم کنی در قابلمه را ببندید و برای ۲۴ ساعت به آن استراحت دهید تا خنک شود. مربا را درون شیشه بریزید و درون یخچال قرار دهید.

 
 

نکات پخت مربای به

برای اینکه به در هنگام پخت نرم نشود شکر را در ابتدای آشپزی روی به بپاشید بعد آب را اضافه کنید. با حرارت کم بپزید و در هنگام پخت درب قابلمه را ببندید. برای رنگ بهتر از قابلمه مسی سفید رنگ استفاده نمایید.

 
 

علت نرم شدن مربای به

برای اینکه رنگ مربا قرمز شود باید آن را دم بگذارید. نباید زمانی که داغ است آن را درون شیشه بریزید. باید برای یک شب تا صبح مربا در دمای محیط خنک شود. اگر احساس کردید مربا رقیق است آن را دوباره چند جوش بدهید.

 

منبع : آشپزباشی


.:: ::.


صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 91 صفحه بعد

Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com