تفریحی
تفریحی
مهمترین خواص عناب
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 29 بهمن 1399 ز : 23:43 | +

مهمترین خواص عناب

 

خواص عناب به قدری زیاد می باشد که به آن لقب مروارید سرخ را داده اند ، از مهمترین خواص و ویژگی های عناب مصرف جوشانده ی آن برای درمان سرفه و سرماخوردگی و آنفولانزا و انواع گلودرد ها می باشد .

محافظ کبد

یکی از خواص شگفت انگیز انار این است که آنزیم های کبدی را به طور چشمگیری کاهش می دهد . وجود آنزیم ها در کبد باعث آسیب بافت های این قسمت حساس بدن می شود . عناب برای درمان و محافظت از بیماری ‌های کبدی و همچنین درمانی کبد چرب بسیار مفید میباشد .

کالری میوه

این میوه باعث افزایش ویتامین کا در بدن خواهد شد و ویتامین کا باعث غلظت خون شما می شود . پس مصرف عناب برای افرادی که دچار غلظت خون می باشند توصیه نمی‌شود . عناب در هر ۱۰۰ گرم دارای ۷۹ کالری می‌باشد .

طبع میوه

طبع ملایم و مایل و تر می باشد و برای درمان افسردگی و درمان گلودرد و سرماخوردگی و همچنین کاهش اضطراب و استرس و کنترل چاقی بسیار مفید می باشد . از دیگر خواص آن می‌توان به افزایش سیستم ایمنی بدن و تنظیم کننده کیسه صفرا و تقویت حافظه اشاره نمود .

درمان کمر درد

از دیگر خواص درمانی آن می توان به مصرف آن برای افرادی که دچار کمردرد هستند اشاره نمود . این افراد برای مدت زمان ۷ روز روزی ده دانه عناب را ابتدا بمکند سپس آن را میل نمایند و افرادی که دچار سرگیجه هستند برای مدت زمان ۱۴ روز روزی ۵ عدد عناب میل نمایند .

درمان کم خوابی

یکی دیگر از خواص مصرف این میوه خاصیت آرامش بخش بودن آن می باشد که در ترکیبات ارگانیک این میوه وجود دارد اگر شما شب ها راحت به خواب نمی روید با مصرف جوشانده آن می‌توانید یک خواب راحت و عمیق را در شب تجربه نمایید .

طب اسلامی

حتی در طب اسلامی حضرت علی علیه السلام خواب آور می داند و برای رفع بی‌خوابی مصرف آن را سفارش می کند . همچنین از دیگر خواص آن می توان به تب بر بودن آن اشاره کرد . هسته عناب خواب آور می باشد . خستگی های شدید را برطرف می‌کند و همچنین باعث افزایش رشد موی سر میشود .

طرز تهیه دمنوش

در این مرحله طرز تهیه دمنوش عناب را می توانید مطالعه نمایید مواد لازم برای تهیه دمنوش نصف فنجان عناب و سه عدد چوب دارچین و ریشه زنجبیل و ۳ لیتر آب آشامیدنی می باشد . تمام این مواد را درون قوری ریخته و اجازه دهید تا به نقطه جوش برسد ، حالا حرارت را کم کرده و اجازه دهید تا دمنوش برای مدت زمان ۳ ساعت به آرامی بجوشد . در پایان دمنوش را صاف کرده و آن را میل نمایید .

کاهش فشار خون

این میوه فشار خون بالا را کنترل کرده و در حد نرمال نگه می دارد زیرا هر ۱۰۰ گرم از این میوه تازه تنها سه میلی گرم سدیم را دارا می باشد که یکی از مهمترین راه های کنترل فشار خون کاهش میزان سدیم می باشد . باید توجه داشته باشید که برنامه غذایی که در سدیم باشد باعث افزایش فشار خون شما میشود .

درمان سرطان

عناب باعث جلوگیری از رشد و حرکت رادیکال های آزاد می شود ویتامین سی موجود در انار یک آنتی اکسیدان قوی می باشد . برای کنترل رشد سلول‌های سرطانی بسیار مفید است . مصرف این میوه برای مهار سلولهای سرطانی که باعث سرطان خون می‌شوند بسیار موثر است .

درمان کم خونی

اگر دچار فقر آهن و یا کم خونی هستید و علایم مانند خستگی و سوء هاضمه و سرگیجه و ضعف های عضلانی دارید با مصرف این میوه می توانید گردش خون را بیشتر کنید و در نتیجه اکسیژن رسانی به اندام های خود را افزایش دهید . آهن و فسفر موجود در عناب باعث افزایش گلبول های قرمز خون می‌شوند .


.:: ::.


طرز تهیه نان سوخاری خانگی
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 29 بهمن 1399 ز : 22:36 | +

طرز تهیه نان سوخاری خانگی

مرحله اول

برای تهیه نان سوخاری خانگی ترد و خوشمزه ابتدا آب ولرم را درون کاسه ریخته سپس به آن مایه خمیر را اضافه کنید و پس از انجام این کار یک قاشق شکر و آرد را با آب به خوبی مخلوط کنید و روی کاسه را با سلفون بپوشانید و برای مدت زمان ۱۰ دقیقه به آن استراحت دهید تا خمیر پف کند .

مرحله دوم

در مرحله بعد و تا زمانی که خمیر عمل بیاید تخم مرغ را شکسته و سپس به آن شکر و کره را همراه با وانیل اضافه کنید آنها را به خوبی با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست و یکنواخت شود پس از انجام این کار خمیر آماده شده را به تخم مرغ اضافه کنید .

مرحله سوم

در مرحله بعد آرد را بر روی خمیر الک کنید سپس آن را با دست ورز دهید تا خمیر شما صاف و یکدست شود و حالت بگیرد ، حالا خمیر را در یک جای گرم قرار داده و روی آن را برای مدت زمان ۵۰ الی ۶۰ دقیقه بپوشانید تا حجم خمیر دو برابر شود .

مرحله چهارم

در این مرحله قالب مستطیلی شکل لوف را چرب کنید و سپس کف آن را آرد پاشی نمایید ، خمیر را دوباره بر روی میز کار قرار داده و آن را ورز دهید پس از انجام این کار خمیر را درون قالب قرار داده و سطح روی آن را صاف کنید حالا با کمک یک قلمو زرده تخم مرغ را بر روی خمیر بزنید .

مرحله پنجم

در مرحله بعد کنجد را روی خمیر بپاشید و دوباره برای مدت زمان ۳۰ دقیقه به خمیر استراحت دهید تا حسابی پف کند و آماده برای پخت شود . فر را از قبل پیش گرم نمایید و قالب را برای مدت زمان ۳۵ دقیقه با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد درون فر قرار دهید .

مرحله ششم

در مرحله بعد و پس از اینکه نان خانگی شما پخته شد قالب را از درون فر خارج نمایید و روی آن را با یک پارچه تمیز بپوشانید تا خنک شود . حالا نان را از درون قالب خارج نمایید و به تکه های دلخواه برش بزنید . تکه ها نان را دوباره درون فر قرار دهید تا اینکه برشته و ترد شوند .


.:: ::.


طرز تهیه اشکنه کشک
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 29 بهمن 1399 ز : 7:37 | +

طرز تهیه اشکنه کشک

مرحله اول

برای تهیه اشکنه کشک محلی خوشمزه پس از اینکه پیاز را به صورت خلالی خورد کردید ، یک ماهیتابه را بر روی حرارت اجاق گاز قرار داده مقداری روغن اضافه کنید ، هنگامی که روغن داغ شد پیازها را درون ماهی تابه ریخته و تفت دهید .

مرحله دوم

در این مرحله وقتی پیازها سبک و شیشه ای شد به آنها زردچوبه اضافه کنید و با هم مخلوط نمایید ، تا پیاز داغ شما آماده شود . حالا نعنا خشک را درون ماهیتابه ریخته و همراه با پیاز ها تفت دهید ، حرارت کم باشد تا نعنا خشک شما نسوزد .

مرحله سوم

در این مرحله یک لیوان آب درون ماهیتابه ریخته سپس به این خوراک ساده و خوشمزه کشک را اضافه نمایید ، حالا این مواد را با هم مخلوط کنید ، در همان حال که مشغول هم زدن مواد هستید و نمک و فلفل را هم به اشکنه ساده خود اضافه کنید .

مرحله چهارم

در این مرحله سعی کنید غذا را با حرارت کم آماده کنید تا حسابی لعابدار و جا افتاده شود ‌. پس از اینکه اشکنه محلی چند تا جوش زد و در اواخر پخت گردو را به خوراک اضافه کنید ، صبر کنید تا کاملاً پخته شود . حرارت را خاموش کرده و همراه با نان سنگک تازه غذا را میل نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه خورشت کرفس با مرغ
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 27 بهمن 1399 ز : 23:12 | +

طرز تهیه خورشت کرفس با مرغ

مرحله اول

برای تهیه خورشت کرفس با مرغ ابتدا پیاز را به صورت نگینی خورد کنید ، سپس ماهیتابه را بر روی حرارت اجاق گاز گذاشته مقدار کمی روغن اضافه کنید ، سپس پیازهای خرد شده را درون ماهیتابه ریخته و آنها را تفت دهید تا پیاز ها سبک و شیشه ای شوند .

مرحله دوم

در این مرحله مرغ را همراه با زعفران به پیاز های سرخ شده اضافه کنید و آنها را تفت دهید تا زمانی که کمی پوست مرغ برشته شود سپس مقداری آب اضافه کنید و در ماهیتابه را قرار دهید و صبر کنید تا مرغ پخته شود برای چاشنی خورشت خانگی هم از مقدار کمی زنجبیل و ادویه خورشتی استفاده نمایید .

مرحله سوم

در این فاصله کرفس ها را تمیز کرده و آنها را به صورت خلالی خرد نمایید ، برگ های داخلی و لطیف کرفس ها را هم خورد کنید ، سپس سبزی های خرد شده را درون ماهیتابه ریخته و با مقدار کمی روغن آنها را به خوبی سرخ نمایید ‌.

مرحله چهارم

در اواخر پخت سبزی های سرخ شده را خورشت کرفس اضافه کنید و تمام مواد را با هم به خوبی مخلوط نمایید ، حالا اجازه دهید تا خورشت به خوبی و کاملاً پخته شود و در اصطلاح به روغن بیفتد ، توجه کنید که کرفس ها زیاد پخته نشوند ، اگر کرفس له شود خورشت شما زیبایی خودش را از دست می‌دهد .


.:: ::.


طرز تهیه پاچینی
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 26 بهمن 1399 ز : 7:49 | +

طرز تهیه پاچینی

مرحله اول

برای تهیه پاچینی مرغ خوشمزه و استثنایی ابتدا پیاز را به صورت خلالی و درشت خرد کنیم سپس سیر له شده را به آن اضافه کنید و پس از انجام این کارها آبلیمو را همراه با زعفران و نمک و ادویه ( نمک و فلفل و پودر کاری ) با سایر مواد مخلوط کنید .

مرحله دوم

در این مرحله شما برای مرینیت مرغ ، کتف و بال ها را برای مدت زمان یک شب تا صبح تقریباً ۱۲ ساعت درون سس بخوابانید تا حسابی ترد و مزه دار شوند . پس از این که مرغ ها مزه دار شدند ، نوبت آماده کردن خمیر مخصوص آشپزی می باشد .

مرحله سوم

در این مرحله آرد را همراه با بکینگ پودر و نمک مخلوط کرده سپس نمک و فلفل سیاه و پودر کاری را به آن اضافه کنید مواد را به خوبی هم زده تا کاملاً دارد شما یک دست شود سپس آرام آرام دلستر را به آن اضافه کرده تا به صورت خمیر درآید .

مرحله چهارم

در مرحله بعد تخم مرغ ها را به خمیر اضافه کنید تا به صورت مایع و رقیق در آید . حالایک ماهیتابه لبه دار انتخاب کرده و درون آن روغن بریزید سپس بر روی حرارت زیاد اجاق گاز قرار دهید تا زمانی که روغن داغ شد حرارت را کم کنید تا خوراک سوخاری شما نسوزد .

مرحله پنجم

توجه داشته باشید که شما برای سرخ کردن مرغ ها به مقدار روغن زیادی نیاز دارید پس از اینکه روغن داغ شد حرارت را کم کرده و کتف و بال های مرغ را درون خمیر بغلتانید ، سپس درون تابه ریخته و اجازه بدهید تا به آرامی سرخ شوند . حرارت را کم کنید تا مرغ ها کاملا مغز پخت شوند .


.:: ::.


طرز تهیه کیک هویج
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 26 بهمن 1399 ز : 7:47 | +

طرز تهیه کیک هویج

مرحله اول

برای تهیه کیک هویج ، ابتدا هویج را پوست بگیرید و سپس یک قابلمه بر روی اجاق گاز قرار داده و مقداری آب به آن اضافه کنید ، هویج ها را درون قابلمه ریخته و زمانی که نیم پز شدند آنها را با کمک یک رنده بصورت ریز رنده کنید .

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ ها را شکسته و زرده را از سفیده جدا کنید سفیده ها را درون ظرف ریخته و هم بزنید تا کف کند و بالا بیاید سپس شکر را به صورت بارانی به سفیده های تخم مرغ اضافه کنید بعد از ریختن شکر مواد را برای دو دقیقه هم بزنید ‌.

مرحله سوم

در این مرحله نوبت به اضافه کردن زرده های تخم مرغ میباشد زرده ها را هم یکی یکی اضافه کنید هر زرده را برای مدت زمان ۳۰ ثانیه هم بزنید . حالا روغن مایع را به مواد اضافه نمایید و برای ۱ دقیقه مواد را با هم مخلوط کنید .

مرحله چهارم

در این مرحله یک قاشق غذاخوری عسل به مواد اضافه کرده و دوباره آنها را برای یک دقیقه هم بزنید سپس هویج رنده شده را اضافه کنید و بخوبی با مواد مخلوط کنید . حالا آرد و بکینگ پودر و پودر هل و پودر دارچین را با هم مخلوط کنید و آن ها را الک کنید .

مرحله پنجم

در این مرحله آرد را به سایر مواد کیک ساده اضافه کرده و با لیسک مخلوط نمایید تا کاملاً یکدست و یکنواخت شوند ، اگر احساس کردید مایه کیک شما گوله گوله شده با همزن دستی برای یک دقیقه مواد را با هم مخلوط کنید ، تا از این حالت خارج شود .

مرحله ششم

در این مرحله قالب خود را انتخاب کرده و کف آن را چرب نمایید سپس مایه کیک را درون قالب ریخته و برای بهتر شدن طعم آن می‌توانید مقداری گردوی خرد شده روی مایه اضافه کنید . توجه کنید که فر را از قبل باید پیش گرم کرده باشید .

مرحله هفتم

در این مرحله قالب را برای مدت زمان ۴۵ الی ۵۰ دقیقه و با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد درون فر قرار دهید . پس از اینکه کیک خنک شد با کمک چاقو کیک را از دیواره های قالب جدا کرده و قالب را برگردانید تا کیک خارج شود ، اکنون کیک خانگی شما آماده برای مصرف می باشد .


.:: ::.


طرز تهیه کمپوت گلابی
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 25 بهمن 1399 ز : 7:48 | +

طرز تهیه کمپوت گلابی

مرحله اول

برای تهیه کمپوت گلابی پس از اینکه میوه ها را به خوبی تمیز کردید و پوست آنها را جدا کردید توجه داشته باشید که نباید دم آن ها را بگیرید درون قابلمه ۴ لیوان آب ریخته سپس شکر و آبلیمو را به آن اضافه کنید صبر کنید تا آب شروع به جوشیدن کند .

مرحله دوم

در این مرحله و زمانی که آب شروع به جوشیدن کرد گلابی ها را همراه با زعفران به شربت اضافه کنید . وقتی احساس کردید که گلابی ها پخته و نرم شده اند اجاق گاز را خاموش کرده و اجازه دهید تا کمپوت خانگی شما در دمای محیط خنک شود سپس گلابی ها را درون یخچال قرار داده و آماده برای مصرف می باشد .

طرز تهیه کمپوت با ماندگاری بالا

اگر میخواهید کمپوت خوشمزه شما پس از پایان پخت سفید و شفاف باشد ، زمانی که پوست آن ها را جدا کردید یک کاسه از مخلوط آب سرد و سرکه تهیه کنید و گلابی ها را پس از پوست گرفتن فوری درون کاسه قرار دهید .

در بارداری

نقل است که اگر گلابی را شما ناشتا میل نمایید نطفه پاک میشود و فرزند شما نیکو خواهد شد . همچنین روایت است که خوردن گلابی توسط پدر و مادر باعث زیبایی چهره کودک میشود . این میوه باعث قوت قلب نوزاد و پاکی معده کودک و دلیری و زیبایی بچه شما خواهد شد .


.:: ::.


طرز تهیه مربای بالنگ
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 24 بهمن 1399 ز : 7:47 | +

طرز تهیه مربای بالنگ

مرحله اول

برای تهیه مربای بالنگ با بافت لطیف و نرم ابتدا پوست زرد رنگ بلند را با چاقو بگیریم سپس بالنگ ها را با چاقو از وسط به دو نیم تقسیم کنید و پرده های داخل بالنگ را خارج نمایید سپس پوست سفید باقی مانده را به صورت مکعبی و درشت خورد نمایید .

مرحله دوم

حالا پوست های خرد شده را بر روی ترازو گذاشته و به اندازه وزن آنها شکر آماده کنید . بالنگ های خرد شده را درون قابلمه ریخته و به آن آب سرد اضافه کنید و بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید و اجازه دهید تا آب شروع به جوشیدن کند .

مرحله سوم

در مرحله و اجازه دهید تا بلند ها برای مدت زمان ۵ دقیقه بجوشد سپس آنها را آبکش نمایید پس از انجام این کار پوست ها را با آب سرد بشویید این کار را برای دو الی سه مرحله انجام دهید تا تلخی پوست بالنگ گرفته شود پس از انجام این کار پوست ها را آبکش کنید و با دست فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود .

مرحله چهارم

در این مرحله شکر را همراه با آب و آب بالنگ ها بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید اجازه دهید تا شکر درون آب حل شود سپس بالنگ ها را به آن اضافه کرده و اجازه دهید تا برای مدت زمان حدودی ۴۵ دقیقه بر روی اجاق گاز بجوشند .

مرحله پنجم

پس از این که مربای خوشمزه شما غلیظ و بلند ها شیشه ای شدند و در ۱۰ دقیقه پایانی پخت گلاب را به مربا اضافه کنید . پس از اینکه اجاق گاز را خاموش کرد اید اجازه دهید تا مربا خوش رنگ در دمای محیط خنک شود . حالا مربا را درون شیشه ریخته و درب آن را ببندید .

مرحله ششم

سعی کنید از شیشه های تمیز و استریل شده استفاده کنید پس از اینکه مربا خانگی را درون شیشه قرار  دادید ، آن را چند بار بر روی سطح صاف و محکم بکوبید تاحباب های هوای موجود در شیشه بر روی سطح مربا آمده ، سپس درب ظرف را باز کنید تا هوای اضافی آن خارج شود دوباره در شیشه را ببندید و درون یخچال قرار دهید .


.:: ::.


طرز تهیه خوراک سوسیس ایتالیایی
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 24 بهمن 1399 ز : 7:46 | +

طرز تهیه خوراک سوسیس ایتالیایی

مرحله اول

برای تهیه خوراک سوسیس ایتالیایی خوشمزه پس از اینکه پیاز ها را به صورت خلالی و در ابعاد درشت خرد کردید یک ماهیتابه را بر روی اجاق گاز قرار داده و مقداری روغن و به آن اضافه کنید هنگامی که روغن داغ شد پیازها را درون تابه ریخته و تفت دهید .

مرحله دوم

در مرحله بعد پس از اینکه پیاز داغ سبک و شیشه ای شد رب گوجه را همراه با ادویه های مخصوص نمک و فلفل قرمز و فلفل سیاه و زردچوبه به پیاز اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کرده و تفت دهید هنگامی که طلایی رنگ شده اند و بوی خامی مواد گرفته شد اجاق گاز را خاموش کنید .

مرحله سوم

در مرحله بعد سوسیس و فلفل دلمه ای را به صورت جداگانه سرخ نمایید حالا مواد سرخ شده را به سس خانگی آماده شده اضافه نمایید . مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید سپس نصف استکان آب ولرم به آن اضافه کنید و و مواد را به خوبی با هم مخلوط نمایید .

مرحله چهارم

در این مرحله درب ظرف را بسته و آن را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز برای مدت زمان ۱۵ الی ۲۰ دقیقه قرار دهید تا حسابی جا افتاده و پخته شود . اکنون میتوانید خوراک سوسیس خود را همراه با نان باگت تازه مصرف نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه ادویه
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 24 بهمن 1399 ز : 7:42 | +

.:: ::.


طرز تهیه ترشی فلفل دلمه‌ای
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 22 بهمن 1399 ز : 23:44 | +

طرز تهیه ترشی فلفل دلمه‌ای

مرحله اول

برای تهیه ترشی فلفل دلمه‌ای خوشمزه و خوشرنگ سعی کنید از فلفل های تازه استفاده کنید ، پس از اینکه آن ها را بخوبی تمیز و ضدعفونی کردید ، بصورت نگینی و درشت خرد کنید ، حالا درون یک کاسه بزرگ تکه های فلفل را بریزید .

مرحله دوم

در مرحله بعد زیتون های بدون هسته را همراه با نمک و پودر گلپر به مواد اضافه میکنیم و پس از مخلوط کردن آن ها شکر و سیر را نیز اضافه میکنیم ، حالا مواد ترشی مخلوط و خوشمزه را درون یک ظرف درب دار ریخته و پس از انجام این کار سرکه را اضافه میکنیم .

مرحله سوم

در مرحله بعد و قبل از اینکه درب ظرف را ببندیم مقداری نمک و گلپر به ترشی خوشمزه اضافه میکنیم ، درب ظرف را بسته و برای مدت زمان ۱۰ الی ۱۲ روز درون یخچال قرار میدهیم تا حسابی جا افتاده شود . اکنون ترشی ما آماده برای مصرف می‌باشد .


.:: ::.


طرز تهیه کباب ترش
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 22 بهمن 1399 ز : 23:42 | +

طرز تهیه کباب ترش

مرحله اول

برای تهیه کباب ترش خوشمزه گیلانی ابتدا پیاز را رنده کرده سپس فلفل و گردو و جعفری را خرد کرده و به گوشت اضافه نمایید ، مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید و پس از انجام این کار با سلفون روی ظرف را پوشانده و برای مدت زمان ۲ ساعت درون یخچال استراحت دهید .

مرحله دوم

در مرحله بعد زمانی که گوشت را از درون یخچال خارج نمود ای رب انار را همراه با نمک به گوشت اضافه کرده و با هم مخلوط کنید به صورتی که تمام قسمت های گوشت به سس شما آغشته شود . حالا کیوی های رنده شده را به گوشت اضافه می‌کنیم . بجای کیوی

.:: ::.


طرز تهیه قارچ سوخاری
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 22 بهمن 1399 ز : 7:39 | +

طرز تهیه قارچ سوخاری

مرحله اول

برای تهیه قارچ سوخاری ابتدا قارچ‌ها را به روش زیر بشویید ، با کمک یک دستمال پارچه ای تمیز شن و خاکهای پنهان شده در زیر لبه های قارچ را تمیز کنی سپس آنها را شسته و خیلی سریع پس از شستشو با یک دستمال خشک قارچ ها را خشک کنید .

مرحله دوم

اگر قارچ های شما زیاد نمدار بماند آب را به سرعت جذب می کند و همین امر باعث می شود در پایان پخت قارچ سوخاری شما ترد نباشد . حالا آرد را همراه با نشاسته و نمک و بکینگ پودر مخلوط کنید سپس به این مواد آب را اضافه نمایید در حدی که از ماست کمی شل تر باشد .

مرحله سوم

در این مرحله درون یک بشقاب پودر سوخاری را خالی کرده سپس قارچ ها را درون خمیری که تهیه کرده بودید بغلتانید پس از انجام این کار درون ظرف پودر سوخاری غلتانده و یک ماهیتابه را بر روی اجاق گاز قرار داده مقداری روغن به آن اضافه کنید و پس از اینکه روغن داغ شد قارچ ها را اضافه نمایید .

مرحله چهارم

در این مرحله توجه کنید تعداد قارچ های که درون ماهیتابه قرار می دهید کم باشند تا به سرعت سرخ شوند ، اگر تعداد قارچ ها زیاد باشد در هنگام سرخ کردن آب می‌اندازد . هنگامی که قارچ ها نیمه سرخ شدند از درون ماهیتابه خارج نمایید ، به همین صورت تمام قارچ ها را سرخ کنید .

مرحله پنجم

در این مرحله ، دوباره قارچ‌ها را همه با هم درون تابه ریخته و دوباره تفت دهید تا کاملا سرخ شوند و خوراک شما با این کار در هنگام سرو گرم و تازه می‌باشد ، همچنین در پایان آشپزی خوراک سوخاری شما ترد و خوشمزه خواهند بود . حتما این فینگر فود عالی را تست کنید .


.:: ::.


طرز تهیه پیاز داغ مجلسی
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 22 بهمن 1399 ز : 7:38 | +

طرز تهیه پیاز داغ مجلسی

مرحله اول

برای تهیه پیاز داغ مجلسی و خوشرنگ پس از اینکه پوست پیاز ها را جدا نمودید آنها را از وسط به دو نیم تقسیم نمایید ، سپس به کمک یک رنده آلمانی آنها را یکنواخت و یکدست رنده نمایید یا به صورت خلالی با چاقو برش بزنید .

مرحله دوم

در این مرحله یک قابلمه را بر روی اجاق گاز قرار داده و مقداری آب به آن اضافه کنید ، هنگامی که آب شروع به جوشیدن کرد پیازها را برای مدت زمان ۵ دقیقه درون آب جوش قرار دهید ، پس از انجام این کار پیاز ها را درون آبکش ریخته تا آب اضافی آن گرفته شود ‌.

مرحله سوم

در این مرحله ماهیتابه را بر روی اجاق گاز قرار داده و به ارتفاع یک سانتیمتر روغن درون تابه بریزید . وقتی که روغن داغ شد ۲ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده به آن اضافه نمایید ، حالا به اندازه یک کفگیر از پیاز ها برداشته و درون ماهیتابه بریزید .

مرحله چهارم

در این مرحله اجازه دهید تا پیاز ها به خوبی سرخ شوند ، حالا با کمک یک کفگیر چوبی پیاز داغ ها را مرتب هم بزنید تا از سوختن آنها جلوگیری کنید . پس از اینکه پیاز ها به صورت یکنواخت و یکدست شدن به وسیله یک کفگیر سوراخ دار پیازهای طلایی شده را بردارید .

مرحله پنجم

در این مرحله پیاز ها را بر روی یک دستمال آشپزخانه خشک بریزید و با یک چنگال کوچک آنها را از ام جدا کنید تا روغن داغ میان آنها خارج شود و به راحتی سرد شوند . این کار شما از تیره شدن رنگ پیاز داغ ها جلوگیری می کند .

مرحله ششم

این مقدار پیاز را در ۴ الی ۵ نوبت شما سرخ کنید . پیاز داغ های آماده شده را در ظرف در بسته ریخته ، می توانید آن ها را درون یخچال برای مدت زمان یک هفته و یا درون فریزر برای مدت زمان یک ماه نگهداری نمایید و برای تزیین آش رشته از آن استفاده کنید .

مرحله هفتم

بهترین نوع ماهی تابه برای سرخ کردن پیاز ماهیتابه سنگین چدنی و یا گرانیتی می‌باشد . برای سرخ کردن پیاز نیز از روغن هایی استفاده کنید که نقطه دود بالایی دارند و دیرتر می سوزند . هرچه ماهیتابه شما پهن تر باشد و فضا برای تفت دادن پیاز ها بیشتر باشد در پایان پیازداغ بهتری خواهیم داشت . در هنگام سرخ کردن توجه کنید که روغن شما داغ باشد اما حرارت اجاق گاز بر روی  حالت ملایم قرار بگیرد . بهتر است برای اینکه مزه بهتری داشته باشند از مقداری نمک و یا فلفل به عنوان چاشنی استفاده کنید .


.:: ::.


طرز تهیه همبرگر مرغ
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 22 بهمن 1399 ز : 7:36 | +

طرز تهیه همبرگر مرغ

مرحله اول

برای تهیه همبرگر مرغ خوشمزه و فوق العاده خاص حتماً سعی کنید از گوشت تازه ران و سینه مرغ استفاده کنید گوشت مرغ را درون چرخ گوشت ریخته و آنها را با رنده ریز چرخ نمایید ، سپس پیاز ها را رنده کرده و آنها را درون توری ریخته و آب پیاز را جدا کنید .

مرحله دوم

در مرحله بعد سیر را له کرده و همراه با پیازهای رنده شده به گوشت مرغ اضافه کنیم مواد را با دست به خوبی ورز دهید ، در اواسط کار نمک و فلفل و ادویه های مورد نظر را همراه با پودر سوخاری به گوشت مرغ اضافه کنید . دوباره مواد را با دست ورز دهید تا حالت چسبندگی پیدا کند ‌.

مرحله سوم

در این مرحله می توانید یک قاشق غذاخوری زعفران دم شده را به گوشت اضافه کنید ، پس از اینکه گوشت شما کاملاً یکدست و منسجم شد بر روی ظرف پلاستیک کشیده و آن را برای یک الی دو ساعت درون یخچال قرار دهید تا حسابی مزه دار شود .

مرحله چهارم

در مرحله بعد از مایه همبرگر مرغ به اندازه یک نارنگی درشت برداشته آن را با دست صاف میکنیم و به کمک یک قالب همبرگر را برش میزنیم . حالا ماهیتابه را بر روی اجاق گاز قرار داده و به آن روغن اضافه میکنیم زمانی که روغن داغ شد حرارت را کم کرده و همبرگر ها را درون ماهیتابه سرخ می کنیم .

مرحله پنجم

در مرحله بعد پس از اینکه یک طرف همبرگر سرخ شد آن را چرخانده و یک ورق پنیر بر روی طرف سرخ شده قرار می دهیم ، پس از اینکه دو طرف همبرگر سرخ شد و پنیر هم بر روی آن آب شد همبرگر خانگی ما آماده برای سرو شده است .


.:: ::.


طرز تهیه قیمه ریزه
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 21 بهمن 1399 ز : 7:50 | +

طرز تهیه قیمه ریزه

مرحله اول

برای تهیه قیمه ریزه ابتدا باید از را خرد کرده و با گوشت چرخ شده مخلوط می کنیم سپس گوشت را دوباره درون چرخ گوشت ریخته و با پیاز ها چرخ می کنیم تا به خوبی با هم مخلوط شوند سپس به آن آرد نخودچی را اضافه میکنیم .

مرحله دوم

در این مرحله ادویه های خوش عطر و مخصوص را به گوشت اضافه می کنیم و با دست آن را چنگ می زنیم تا به خوبی با هم مخلوط شوند و گوشت ما حالت چسبندگی پیدا کند حالا کف دست را خیس کرده و از گوشت چانه های کوچکی را جدا کرده و به شکل گردو گرد می کنیم .

مرحله سوم

در این مرحله دو پیاز دیگر را به صورت خلالی خرد کرده سپس آنها را درون ماهیتابه ریخته و همراه با مقدار کمی روغن سرخ می کنیم . زمانی که پیاز ها سبک شدند به آن زردچوبه را اضافه کرده و پس از کمی تفت دادن رب گوجه و گوجه فرنگی رنده شده را همراه با نعناع خشک به پیاز ها اضافه میکنیم .

مرحله چهارم

در این مرحله مواد درون ماهیتابه را با هم مخلوط کرده و برای مدت زمان ۱۰ دقیقه آنها را سرخ میکنیم پس از انجام این کار آب را به خورشت مجلسی اضافه کرده و اجازه می‌دهیم تا آب شروع به جوشیدن کند در این زمان گوشت های آماده شده را به مواد خورش اضافه میکنیم .

مرحله پنجم

در این زمان اجازه میدهیم تا خورش برای مدت زمان ۴۰ دقیقه با حرارت کم  بجوشد و کاملاً جا افتاده و لعاب دار شود . حالا خورشت قیمه محلی ما آماده برای سرو در کنار یک پلوی ایرانی خوش عطر می باشد . نوش جان .


.:: ::.


طرز تهیه قورمه سبزی با مرغ
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 21 بهمن 1399 ز : 7:48 | +

طرز تهیه قورمه سبزی با مرغ

مرحله اول

برای تهیه قورمه سبزی با مرغ میتوانید از سبزی سرخ شده درون فریزر استفاده کنید ، اگر از این سبزی ها استفاده  میکنید میتوانید مقداری اسفناج به آن اضافه کنید تا ارزش غذایی قورمه سبزی شما بیشتر شود ، ولی توجه داشته باشید به خاطر استفاده از اسفناج تازه سبزی ها را باید مدت زمان بیشتری تفت دهید .

 

مرحله دوم

در این مرحله یکی از پیازها را رنده کنید کنار قرار دهید و پیاز دیگر را نیز به صورت نگینی خرد نمایید ، پس از انجام این کار یک ماهیتابه را بر روی اجاق گاز قرار داده و همراه با مقدار کمی روغن پیازی را که نگینی خرد کرده بودید درون تابه ریخته و تفت دهید . 

مرحله سوم

در این مرحله و پس از اینکه پیاز ها تفت داده شد و آنها سبک و شیشه ای شدند تکه های مرغ را همراه با نمک و زردچوبه و فلفل سیاه و ادویه کاری اضافه کنید و پس از مخلوط کردن مواد آن ها را بخوبی سرخ نمایید ، تا جایی که رنگ پوست مرغ تیره شود .

مرحله چهارم

حالا درون یک ماهی‌تابه جداگانه سبزی های خورشتی را ریخته و به خوبی آنها را سرخ نمایید ، به صورتی که روغن درون ماهیتابه به رنگ سبز در آید ، توجه کنید سبزی ها را با حرارت کم باید سرخ کنید . بهتر است از یک شعله پخش کن استفاده نمایید تا سبزی شما یک دست سرخ شود .

 

مرحله پنجم

در این مرحله و در اواسط سرخ کردن سبزی ها پیاز رنده شده را به آنها اضافه کنید و با هم مواد را تفت دهید با این کار خورش خوشمزه شما عطر بهتری خواهد گرفت . حالا یک قابلمه را آماده کرده و تکه های مرغ را در کف قابلمه بچینید سپس سبزی های سرخ شده را به آن اضافه نمایید .

 

مرحله ششم

در این مرحله به مواد درون قابلمه آب اضافه کنید میزان آب شما در حدی باشد که روی مرغ ها را بپوشاند حالا حرارت را کم کرده و اجازه دهید تا خورش جا افتاده شود هنگامی که خورشت شروع به جوشیدن کرد لوبیا ها را به آن اضافه کنید .

مرحله هفتم

در ۳۰ دقیقه پایانی پخت لیمو عمانی را که از قبل در درون آب خیسانده بودید و هسته های آن را جدا کرده اید به خورشت اضافه کنید برای چاشنی هم میتوانی ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو ترش یا آب نارنج به خورشت اضافه کنید مدت زمان تقریبی پخت خورش قورمه سبزی تقریباً ۲ ساعت می باشد .


.:: ::.


طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 19 بهمن 1399 ز : 23:20 | +

طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه کیک اسفنجی شکلاتی یکی از نکاتی که باید مورد توجه آشپز قرار بگیرد این است که مواد لازم و ابتدایی کیک را با ترازو وزن کند . پس از انجام این کار شما آرد و نشاسته ذرت و کاکائو را با هم ترکیب کنید ، مواد را بخوبی با هم مخلوط کرده سپس به آن ها بیکینگ پودر و نمک را اضافه کنید و برای سه مرحله آنها را الک نمایید .

مرحله دوم

در این مرحله تخم‌مرغ‌ها را شکسته و زرده را از سفیده جدا نمایید ، حالا سفیده های تخم مرغ را با پودر تارتار مخلوط کرده و درون کاسه ریخته و با دور تند همزن آنها را مخلوط کنید ، پس از اینکه سفیدها فرم گرفت ، نیمی از شکر را به آن اضافه کرده و دوباره با همزن مواد را مخلوط کنید . هم زدن را تا جایی ادامه دهید که سفید کاملاً سفت شود به طوری که از پره های همزن جدا نشود .

مرحله سوم

در این مرحله سفیده ها را کنار قرار داده و زرده های تخم مرغ را همراه با قوانین و نیمی دیگر از شکر برای مدت زمان ۲ دقیقه و با دور متوسط همزن مخلوط کنید ، توجه داشته باشید که جهت هم زدن مواد نباید تغییر کند .

مرحله چهارم

در این مرحله آب گرم را آرام آرام به زرده های تخم مرغ اضافه کنید ، مواد را با همزن مخلوط کنید تا جایی که زرده تخم مرغ سفت و کشدار شود ، هنگامی که زرده ها حجیم شد و رد همزن بر روی مایه باقی ماند هم زدن مواد را متوقف کنید .

مرحله پنجم

حالا در ۳ نوبت و به آرامی سفیده تخم مرغ را با آرد الک شده مخلوط کنید و بوسیله لیسک آن را فولد نمایید . حالا یک قالب گرد و لبه دار را انتخاب کرده کف آن را با کاغذ روغنی پر کنید ، سپس روی کاغذ را هم کمی چرب نمایید . قطر قالب شما تقریباً ۲۰ سانت باشد .

مرحله ششم

در این مرحله مواد کیک ساده و خوشمزه را درون قالب ریخته و سطح روی آن را صاف نمایید قالب را درون فر برای مدت زمان ۴۵ دقیقه و با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید تا بپزد ، پس از گذشت این زمان فر را خاموش کرده و کیک را برای مدت زمان ۱۰ دقیقه در فر خاموش نگهدارید .

مرحله هفتم

حالا شما را با نکات اساسی و مهم برای پخت انواع کیک خانگی آشنا می کنیم ، برای تهیه این کیک به ازای هر عدد تخم مرغ شما از ( ۳۰ گرم آرد و ۱۰ گرم کاکائو و ۱۰ گرم نشاسته ذرت و ۵۰ گرم شکر ) باید استفاده نمایید . اگر نمی خواهید کیک خانگی شیرینی داشته باشید می توانید از ۳۰ الی ۴۰ گرم شکر استفاده کنید .

مرحله هشتم

سفیده تخم مرغ شما باید تازه باشد و نباید حاوی ذره ای از زرده تخم‌مرغ باشد . همچنین وسایلی که با آن سفیده تخم مرغ را هم میزنید باید تمیز و فاقد هرگونه چربی باشند . سرعت هم زدن سفیده تخم مرغ باید بالا باشد اگر با سرعت پایین سفیده را هم بزنید آب می اندازد .

مرحله نهم

توجه داشته باشید که فاصله هم زدن سفیده ها و زمان مصرف آنها باید کم باشد در غیر این صورت سفیده آب می اندازد . ابتدا سفیده را هم بزنید و پس از اینکه آن سفت شد شکر را اضافه کنید .


.:: ::.


طرز تهیه شیرینی برنجی
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 19 بهمن 1399 ز : 23:19 | +

طرز تهیه شیرینی برنجی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی برنجی قبل از شروع آشپزی باید روغن حیوانی یا روغن جامد را از چند ساعت جلوتر در دمای معمولی اتاق قرار دهید تا رقیق شود پس از انجام این کار روغن حیوانی را با پودر قند مخلوط کرده و برای ۳ الی ۴ دقیقه با همزن برقی آنها را مخلوط کنید .

مرحله دوم

در این مرحله زرده تخم مرغ را به روغن اضافه می کنیم و دوباره آنها را با همزن برای مدت زمان ۵ الی ۷ دقیقه هم می زنیم ، تا کرم رنگ و کشدار شود . در یک ظرف جداگانه پودر هل را همراه با نمک و آرد برنج مخلوط کرده و آنها را در سه نوبت الک می کنیم . با این کار بافت شیرینی خوشمزه ما پس از آشپزی بسیار لطیف خواهد شد .

مرحله سوم

در این مرحله آرد را کم کم به روغن اضافه کنید و در همان حال این مواد را با دست ورز می دهیم تا به صورت خمیر درآید . سپس زعفران دم کرده را همراه با گلاب به خمیر اضافه می کنیم و خمیر خود را برای مدت زمان ۲۰ الی ۲۵ دقیقه با دست ورز می دهیم .

مرحله چهارم

در این مرحله توجه کنید که اگر خمیر شما خشک شده مقداری گلاب به آن اضافه کنید و دوباره آن را با دست ورز دهید تا از این حالت خارج شود . اکنون خمیر شیرینی خانگی را برای مدت زمان ۱۲ الی ۱۴ ساعت درون یخچال گذاشته و به آن استراحت می دهیم تا حسابی جا افتاده شود .

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر را از یخچال خارج نموده و آنرا برای ۳۰ دقیقه در دمای اتاق نگه میداریم تا از حالت سفت بودن خارج شود . پس از انجام این کار خمیر را دوباره با دست ورز می دهیم . حالا از خمیر به اندازه یک چانه ۲۰ گرمی جدا کرده و در دست حالت میدهیم .

مرحله ششم

توجه داشته باشید که چانه های کوچک شیرینی شما ترک نداشته باشد . حالا بر روی سینی فر کاغذ روغنی پهن کرده و چاله های آماده شیرینی را مرتب و روی سینی فر قرار میدهیم . حالا با دست مقداری خرفه بر روی شیرینی ها بپاشید و با نوک انگشت آنها را فشار دهید .

مرحله هفتم

فر را از قبل و با دمای بالا پیش گرم کنید ، سپس سینی فر را درون دستگاه با دمای ۲۲۰ درجه سانتیگراد و برای مدت زمان ۱۰ دقیقه قرار دهید تا کاملا مغز پخت شوند ، سینی فر را در دمای محیط قرار دهید تا سرد شود ، سپس شیرینی ها را جمع کنید .


.:: ::.


طرز تهیه بامیه شیرینی
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 18 بهمن 1399 ز : 23:27 | +

طرز تهیه بامیه شیرینی

مرحله اول

برای تهیه بامیه شیرینی خانگی ابتدا روش تهیه شربت مخصوص این شیرینی خانگی خوشمزه را آموزش میدهیم ، برای تهیه شربت ابتدا لیوان شکر را با یک لیوان آب مخلوط کرده سپس آن را درون یک ماهیتابه ریخته و بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید .

مرحله دوم

در این مرحله صبر کنید تا آب شروع به جوشیدن کند سپس به آن زعفران و گلاب و آبلیمو را اضافه نمایید ، حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا برای مدت زمان ۵ الی ۶ دقیقه شربت جا افتاده شود و قوام بیاید ، اجاق گاز را خاموش کرده و صبر کنید تا شربت سرد شود .

مرحله سوم

در این مرحله بامیه را آماده کنید ، برای این کار یک لیوان آب را درون قابلمه ریخته و بر روی اجاق گاز قرار دهید ، سپس کره را همراه با شکر و مقداری نمک به آب اضافه کنید و اجازه دهید تا بجوشد ، اکنون آرد را آرام آرام درون قابلمه ریخته و مواد را با هم مخلوط کنید .

مرحله چهارم

در این مرحله مواد را در حدی هم بزنید که بوی خامی آرد گرفته شود ، تقریباً برای این کار به دو الی سه زمان نیاز دارید ‌، هنگامی که آرد پخته شد اجاق گاز را خاموش کرده و صبر کنید تا سرد شود ، نباید زیاد سرد بشه درحدی که تخم مرغ توش نپزه .

مرحله پنجم

در این مرحله تخم مرغ ها را همراه با نشاسته و سمولینا که دل بخواهی می باشد به خمیر اضافه می کنیم و آن را هم می زنیم تا خمیر ما کاملاً یکدست و منسجم شود . حالا خمیر شیرینی را درون یک قیف مخصوص ریخته و آماده برای سرخ کردن می کنیم .

مرحله ششم

در این مرحله ماهیتابه را بر روی اجاق گاز قرار داده و روغن زیادی در آن خالی می کنیم ،هنگامی که روغن داغ شد ،قیف بامیه ها را بر روی ماهیتابه گرفته و شیرینی ها را درون تابه حالت میدهیم و پس از اینکه سرخ شدند ، بامیه ها را درون شربت سرد قرار می‌دهیم ، سپس آنها را درون آبکش گذاشته تا شربت اضافی آن گرفته شود ، اکنون این شیرینی خانگی آماده برای سرو می باشد .


.:: ::.


طرز تهیه رنگینک
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 18 بهمن 1399 ز : 23:25 | +

طرز تهیه رنگینک

مرحله اول

برای تهیه رنگینک مجلسی و خوشمزه پس از اینکه هسته های خرما را جدا کردید مغز گردو ها را در وسط قورمه ها قرار داده و آنها را کنار قرار دهید ،حالا یک ماهیتابه را بر روی اجاق گاز قرار داده و حرارت را کم کنید زمانی که تابع گرم شد آرد را اضافه کنید .

مرحله دوم

در این مرحله آرد را برای مدت زمان ۱۰ دقیقه تفت دهید تا رنگ آن طلایی شود و بوی خامی آرد گرفته شود . حالا کره را به آرد اضافه کنید و با هم مخلوط کنید و کمی آنها را تفت دهید ، اجاق گاز را خاموش کرده و مواد را هم بزنید تا به صورت خمیری شکل درآید .

مرحله سوم

اگر احساس کردید که آرد شما به صورت خمیر نشده نگران نباشید با هم زدن و مخلوط کردن آرد و کره می توانید خمیر را آماده کنید . اکنون پودر قند را بر روی آرد الک نمایید . سپس پودر هل و پودر دارچین را به مواد اضافه کرده و به خوبی با هم مخلوط کنید .

مرحله چهارم

در این مرحله قالب خود را آماده کرده و آن را کمی چرب کنید و یک نایلون در کف قالب پهن کنید سپس مایه رنگینک را به دو قسمت تقسیم کنید ، یک قسمت آن را در کف قالب ریخته و بر روی آن خرما را بچینید ، سپس بر روی خرماها قسمت دیگر مایه رنگینک را اضافه کنید .

مرحله پنجم

در این مرحله قالب را برای مدت زمان ۶۰ الی ۷۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید تا رنگینک حالت بگیرد و کمی سفت شوند ، پس از گذشت این زمان از درون یخچال خارج کرده و بر روی آنها پودر پسته یا پودر نارگیل بپاشید ، اکنون رنگینک شما آماده برای سرو می باشد .


.:: ::.


طرز تهیه کیک شکلاتی ساده
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 17 بهمن 1399 ز : 14:5 | +

طرز تهیه کیک شکلاتی ساده

مرحله اول

برای تهیه کیک شکلاتی ساده ، تخم مرغ ها را شکسته و پس از انجام این کار ، زرده و سفیده تخم مرغ را جدا میکنیم ، حالا سفیده های تخم مرغ را درون کاسه ریخته و با یک همزن برقی و با دور تند آنها را هم می زنیم تا حالت پفی پیدا کند .

مرحله دوم

در این مرحله و بعد از گذشت ۲ دقیقه نیمی از شکر را به صورت بارانی به سفیده تخم مرغ اضافه میکنیم و اجازه می‌دهیم تا سفیده تخم مرغ حالت بگیرد ،  یعنی بصورتی درآید که وقتی کاسه را برعکس کردید ، از درون کاسه نریزد .

مرحله سوم

در مرحله بعد زرده های تخم مرغ را آماده می‌کنیم به آنها وانیل را اضافه کرده و الباقی شکر را به تخم مرغ ها اضافه میکنیم ، مواد را برای مدت زمان ۵ الی ۶ دقیقه هم میزنیم تا کرم رنگ و کشدار شود . سپس شیر را اضافه کرده و با هم مخلوط میکنیم .

مرحله چهارم

در مرحله بعد آرد و بکینگ پودر را همراه با پودر کاکائو الک کرده و در ۳ مرحله همراه با سفیده تخم مرغ به زرده اضافه میکنیم ، حالا این مواد را با لیسک بصورت دورانی هم میزنیم . پس از انجام این کارها کف قالب مخصوص را چرب می‌کنیم ، خیلی کم .

مرحله پنجم

در این مرحله یک کاغذ روغنی در کف قالب قرار داده و مایه کیک را درون قالب میریزیم ، فر را از قبل پیش گرم میکنیم سپس قالب را برای مدت زمان ۳۵ دقیقه و با درجه حرارت ۱۵۰ درجه سانتیگراد درون دستگاه فر قرار میدهیم تا کیک خانگی آماده شود .

مرحله ششم

در این فاصله زمانی سس مخصوص شکلات را آماده می‌کنیم ، برای تهیه سس به مواد زیر نیاز داریم . شیر یک پیمانه . روغن یک چهارم پیمانه . شکر ۲ ق غ . پودرکاکائو ۱ ق غ . حالا روغن را با پودر کاکائو مخلوط کرده و ظرف آن را کنار قرار میدهیم برای ۳ الی ۴ دقیقه تا رنگ بگیرد و تیره شود ، سپس شیر را با شکر مخلوط کرده و درون یک ماهیتابه نسوز ریخته ، ظرف را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار می‌دهیم .

مرحله هفتم

در این مرحله و پس از اینکه شیر و شکر با هم مخلوط شدند ، پودر کاکائو و روغن را به آنها اضافه کرده و برای مدت زمان ۱۰ دقیقه مواد را هم میزنیم ، تا سس شکلاتی ما به غلظت مناسب برسد ، اجاق گاز را خاموش کرده و صبر میکنیم تا سس سرد شود .

مرحله هشتم

در مرحله بعد پس از اینکه کیک ساده پخته شد ، ظرف کیک را برای ۱۵ دقیقه کنار گذاشته تا سرد شود ، حالا با یک سیخ چوبی چند سوراخ بر روی کیک ایجاد کنید سپس نیمی از سس شکلاتی را بر روی کیک ریخته تا بخورد کیک برود . حالا کیک خوشمزه را از درون قالب خارج کنید و الباقی سس را به آن اضافه کنید ، اکنون کیک آماده برای سرو می‌باشد .


.:: ::.


طرز تهیه پیده ترکی
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 16 بهمن 1399 ز : 21:55 | +

طرز تهیه پیده ترکی

 

 

مرحله اول

برای تهیه پیده ترکی ابتدا شکر را با آب مخلوط نمایید پس از اینکه بخوبی شکر درون آب حل شد ، مایه خمیر را به مواد اضافه کنید و ظرف را کنار قرار دهید تا کف کند ، حالا درون یک ظرف جداگانه شیر ولرم را همراه با ماست و روغن مایع و نمک مخلوط کنید .

مرحله دوم

در این زمان آرد را اضافه کنید ، آرد را نیز آهسته آهسته و با احتیاط به مواد اضافه کنید تا یک خمیر نرم و پفکی داشته باشید حالا روی ظرف را با سلفون بپوشانید و آن را کنار قرار دهید تا حجم خمیر شما دو برابر شود .

مرحله سوم

در این مرحله مواد گوشتی را آماده می کنی برای این کار گوشت را همراه با پیاز و گوجه فرنگی مخلوط می کنیم ، سپس به این مواد فلفل ، رب گوجه‌فرنگی و سیر رنده شده را اضافه میکنیم ، مواد را به خوبی با هم مخلوط میکنیم تا کاملا یکدست شوند .

مرحله چهارم

پس از انجام این کارها فلفل قرمز و فلفل سیاه را همراه با جعفری خرد شده و نمک و روغن زیتون به مایه گوشت اضافه میکنیم و با دست آن ها را بخوبی با هم مخلوط میکنیم تا کاملا منسجم و یک دست شود ، مایه خوراک ترکی .

مرحله پنجم

پس از آماده شدن خمیر جدا کرده زیر و روی آن را آرد بپاشید و سپس با وردنه خمیر را تخت کرده و به شکل بیضی در آورید ، حالا از مایه گوشت برداشته و بر روی خمیر بریزید ، سپس خمیر را مانند نان ساندویچ جمع کنید و حالت دهید .

مرحله ششم

در این مرحله فر را از قبل و با دمای ۲۳۰ درجه سانتیگراد پیش گرم کنید ، ساندویچ ها را درون سینی فر قرار دهید و آن را تا زمانی که غذای ترکیه ای شما کاملا پخته شود درون فر قرار دهید ، تقریباً به ۳۵ دقیقه زمان برای پخت نیاز دارید .


.:: ::.


طرز تهیه کیک بدون فر
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 16 بهمن 1399 ز : 7:35 | +

طرز تهیه کیک بدون فر

مرحله اول

برای تهیه کیک بدون فر ابتدا شیر را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده تا کمی گرم شود و به صورت ولرم درآید ، پس از انجام این کار شعله پخش کن را بر روی حرارت اجاق گاز قرار داده و حرارت را کم کنید تا شعله پخش کن گرم شود .

مرحله دوم

در این مرحله یک ماهیتابه قطر ۲۰ سانتیمتر انتخاب کرده کف آن را کمی چرب کنید سپس آن را آرد پاشی کنید به صورتی که تمام قسمت های ماهیتابه به آرد آغشته شود . حالا آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و برای دو بار آنها را الک کنید ، آرد الک شده را کنار هم قرار داده و خود را برای آماده کردن مواد دیگر آماده کنید

مرحله سوم

در این مرحله شکر را همراه با تخم مرغ و وانیل را درون کاسه ریخته و با یک همزن دستی آنها را هم بزنید ، هم زدن شما باید در حدی باشد که رنگ تخم مرغ به صورت کرم رنگ در آید . شیر ولرم را به آنها اضافه کرده سپس روغن را با مواد مخلوط کنید .

مرحله چهارم

در این مرحله آرد را آهسته و در سه نوبت به مایه کیک مجلسی اضافه نمایید و به آرامی مواد را هم بزنید ، مایه کیک را درون ماهیتابه ریخته سپس دم کنی را بر روی آن قرار دهید ، این کار شما باعث می شود که حرارت خارج نشود و ظرف عرق نکند .

مرحله پنجم

توجه کنید حرارت شما نباید خیلی کم باشد و یا خیلی زیاد کمی رو به متوسط باشد ، اگر حرارت زیاد باشد کیک شما خواهد سوخت . بعد از گذشت ۲۰ دقیقه درب ماهیتابه را بردارید ، مدت زمان پخت کیک خوشمزه شما ۳۰ دقیقه میباشد .

مرحله ششم

در این مرحله با یک خلال چوبی کیک خود را تست کنید ، اگر مواد به کیک چسبیده بود یعنی آن نپخته است و اگر خلال تمیز بود یعنی کیک خانگی کاملاً مغز پخت شده است .پس از اینکه کیک به خوبی جا افتاده و پخته شد اجاق‌گاز را خاموش کرده و اجازه دهید تا در همان حالت سرد شود .

مرحله هفتم

در این مرحله و پس از خنک شدن ابتدا با کمک یک چاقو کیک را از بدنه ماهیتابه جدا کنید سپس آن را برگردانید و دوباره برای مدت زمان ۵ دقیقه بر روی حرارت اجاق گاز قرار داده تا از طرف دیگران هم برشته شود و تغییر رنگ دهد .

مرحله هشتم

اگر میخواهید کیک کاکائویی تهیه کنی یک قاشق از آرد را کم کرده و به جای آن از یک قاشق سر پر پودر کاکائو استفاده کنید ، در ضمن اگر کیک‌کاکائویی درست کردید نیازی نیست که آن را برگردانید و طرف دیگر آن را بپزید ، این کیک را درون قابلمه نچسب و پلوپز هم میتوانید آماده کنید .

مرحله هشتم

برای بهتر شدن مزه کیک و تزیین آن میتوانید مقداری پودر قند الک شده روی کیک بپاشید ، همچنین یک تا ۲ قاشق غذاخوری کشمش و گردو هم میتوانید به مواد اولیه اضافه کنید . اگر مواد اولیه را بیشتر کردید برای پخت کیک به زمان بیشتری نیاز دارید و از یک کاغذ روغنی برای کف ماهیتابه استفاده کنید تا کیک ساده نسوزد .


.:: ::.


طرز تهیه لازانیا بدون فر
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 15 بهمن 1399 ز : 23:10 | +

طرز تهیه لازانیا بدون فر

مرحله اول

برای تهیه لازانیا بدون فر پس از اینکه قارچها را به صورت ورقه ای خرد کردید آنها را درون ماهیتابه ریخته و تفت بدید و آنها را کنار گذاشته سپس پیاز را ریز کرده و درون ماهیتابه ریخته و همراه با مقدار کمی روغن تفت دهید .

مرحله دوم

در مرحله بعد گوشت را به پیاز اضافه کنید و با هم تفت دهید تا زمانی که رنگ گوشت تغییر کند ، حالا فلفل دلمه‌ای را نگینی خرد کرده و به مواد اضافه کنید و با هم سرخ نمایید ، پس از انجام این مراحل قارچ های سرخ شده را اضافه کنید .

مرحله سوم

در این مرحله نمک و فلفل را همراه با ادویه مخصوص لازانیا و مقداری رب گوجه فرنگی به مواد اضافه کرده و با هم مخلوط کرده و تفت می دهیم ، در ضمن موادی که برای مایه لازانیا استفاده می‌کنید سلیقه ای می باشد و مقدار آن بستگی به ذائقه خود شما دارد .

مرحله چهارم

یک قابلمه بر روی اجاق گاز را داشته و به آن آب اضافه کنید ، هنگامی که آب شروع به جوشیدن کرد ورقه های لازانیا همراه با کمی روغن و نمک برای مدت زمان ۱۰ دقیقه درون قابلمه قرار دهید تا آنها نرم و بصورت نیم پز آماده شوند .

مرحله پنجم

در مرحله بعد و پس از آماده شدن ورقه های لازانیا آن ها را درون آبکش ریخته و آب سرد را بر روی آن ها بریزید ، حالا یک پارچه تمیز بر روی میز پهن کنید و ورقه های لازانیا را بروی پارچه قرار دهید ، تا آب اضافه آن ها گرفته شود .

مرحله ششم

در این مرحله سس خوشمزه و مخصوص بشامل را آماده کنید برای این کار آرد را درون ماهی تابه ریخته و تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود ، سپس به آن کره را اضافه کنید و با هم کمی تفت دهید ، حالا شیر گرم را به آرد اضافه کنید و مدام مواد را هم بزنید تا غلیظ شود به سس مقداری هم نمک و فلفل اضافه کنید .

مرحله هفتم

در این مرحله ماهیتابه دو طرفه را آماده کرده واشر آن را جدا کنید ، کف ماهیتابه را چرب کنید سپس سیب زمینی را ورقه ورقه کنید و در کف ماهیتابه بچینید ، سپس ورقه های لازانیا خانگی را روی سیب زمینی ها قرار دهید ، با این کار لازانیا نخواهد سوخت .

مرحله هشتم

در این مرحله روی ورقه های لازانیا سس سفید ریخته بعد پنیر پیتزا و بعد مواد گوشتی را اضافه کنید ، بصورت لایه لایه مواد را ریخته ، سس بشامل را روی آخرین ورقه لازانیا هم بریزید این کار برای خشک نشدن لازانیا می‌باشد .

مرحله نهم

در این مرحله بر روی مواد پنیر پیتزا و سس سفید بریزید ، حرارت را خیلی کم کرده و یک شعله پخش کن بر روی اجاق گاز قرار دهید ، سپس ظرف را روی اجاق گاز برای مدت زمان ۳۰ الی ۳۵ دقیقه قرار دهید تا خوراک لازانیا شما آماده شود .


.:: ::.


طرز تهیه کیک یخچالی ساده
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 14 بهمن 1399 ز : 23:49 | +

طرز تهیه کیک یخچالی ساده

مرحله اول

برای تهیه کیک یخچالی ساده ابتدا شیر را درون قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا داغ شود ، پس از انجام این کار شکلات را به شیر اضافه کرده و بصورت مداوم آن را هم بزنید تا ته نگیرد و شکلات درون شیر حل شود .

مرحله دوم

‌در مرحله بعد بیسکویت ها را خرد کرده سپس آنها را به شیر داغ اضافه کنید ، پس از انجام این کار پودر کاکائو و سایر مغزهای آماده کرده را به مواد اضافه کنید و با هم مخلوط نمایید ، حالا قالب کیک خانگی خود را آماده کرده و مایه را درون قالب بریزید .

مرحله سوم

در این مرحله برای روی کیک ، خامه را داغ کرده و قبل از اینکه به نقطه جوش برسد اجاق گاز را خاموش کنید و آن را با شکلات مخلوط نمایید ، هنگامی که مواد بخوبی با هم مخلوط و یکدست شدند ، آن را بر روی مایه کیک درون قالب بریزید .

مرحله چهارم

در مرحله بعد مقداری از خامه شکلاتی را نگه دارید تا در پایان از آن برای تزیین کیک ساده استفاده کنید ، زمانی که قالب کیک آماده شد آن را برای مدت زمان ۸ الی ۱۲ ساعت درون یخچال قرار دهید تا آماده برای سرو شود ، کیک ساده را با نوتلا و خامه تزیین کرده و نوش جان کنید .


.:: ::.


طرز تهیه زرشک پلو با مرغ
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 13 بهمن 1399 ز : 1:33 | +

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ

مرحله اول

برای تهیه زرشک پلو با مرغ ابتدا مقداری از پیاز خرد شده راهمراه با هویج و فلفل دلمه‌ای در کف قابلمه ریخته و سپس تکه های مرغ را بر روی مواد قرار داده و روی آنها نمک و فلفل می پاشیم حالا چیزی در حدود ۳ یا ۴ قاشق ظرف راندم کرده بر روی مرغ ها می باشید .

مرحله دوم

در این مرحله الباقی پیازهای خرد شده را همراه با هویج و فلفل دلمه‌ای را دوباره بر روی مرغ ها ریخته سپس کمی روغن مایع اضافه کرده بعد از انجام این کار رب گوجه فرنگی را همراه با آب داغ مخلوط میکنیم و بر روی خوراک مرغ میریزیم .

مرحله سوم

در این مرحله درب ظرف را قرار داده و برای مدت زمان ۳۰ الی ۴۰ دقیقه اجازه می دهیم تا مرغ ها با حرارت ملایم پخته شوند . در هنگام پخت در چندین نوبت از سسی که در  کف قابلمه قرار دارد بر روی مرغ می ریزیم .

مرحله چهارم

در این مرحله آب لیموی تازه خود را گرفته و به مواد درون ظرف اضافه میکنیم ، در مرحله آخر یک قاشق زعفران دم کرده را به خوراک مرغ اضافه کرده و اجازه میدهیم ، تا غذا برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به آرامی پخته و جا افتاده شود . اکنون پلو مجلسی شما آماده برای سرو میباشد .



:: برچسب‌ها: طرز تهیه زرشک پلو با مرغ,
.:: ::.


طرز تهیه سس رنچ
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 12 بهمن 1399 ز : 7:15 | +

طرز تهیه سس رنچ

مرحله اول

برای تهیه سس رنچ ابتدا سیر را با چاقو خورد کنید ، اگر از طعم سیر بدنتان نمی‌آید از دو حبه سیر استفاده کنید ، حالا نصف قاشق چایخوری نمک بر روی سیرهای خرد شده بپاشید و با پشت قاشق آنها را فشار داده و له کنید .

مرحله دوم

در این مرحله سبزی های تره و جعفری و شوید را با سیر مخلوط نمایید ، سپس سس مایونز و ماست را با هم مخلوط کرده و به سبزیجات اضافه کنید ، مواد را با هم مخلوط کرده تا کاملاً یکدست شوند ، پس از انجام این کار سرکه سفید و فلفل قرمز را اضافه کنید .

مرحله سوم

در این مرحله پس از اینکه مواد این سس خوشمزه خانگی را بخوبی با هم مخلوط کردید ، ظرف آن را قبل از اینکه استفاده کنید و با سالاد مجلسی مخلوط کنید برای مدت زمان ۲ الی ۳ ساعت درون یخچال قرار دهید تا حسابی جاافتاده و خنک شود .


.:: ::.


طرز تهیه مرغ مسما
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 8 بهمن 1399 ز : 22:46 | +

طرز تهیه مرغ مسما

 

 

مرحله اول

در مرحله اول و برای تهیه مرغ مسما خوشمزه خانگی ابتدا پیازها را رنده کنید . سپس تکه های مرغ را درون کاسه ریخته و به آن ها آبلیمو و نمک را همراه با فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید ، مواد را بخوبی با هم مخلوط کنید تا تمام قسمتهای مرغ مزه دار شود .

مرحله دوم

در این مرحله کاسه مرغ را با سلفون پوشانده و برای مدت زمان ۲ الی ۳ ساعت آن را درون یخچال قرار دهید تا حسابی جا افتاده و مزه دار شود . بعد از اینکه مرغ ها را از درون یخچال خارج نمودید یک ماهیتابه را بر روی اجاق گاز قرار داده و مقداری روغن درون تابه بریزید .

مرحله سوم

در این مرحله تکه های مرغ را درون ماهی تابه ریخته و دو طرف آن را به خوبی سرخ کنید ، حالا مرغ ها را از درون ماهیتابه خارج کرده و مقدار زیادی از روغن را از درون ماهیتابه خارج کنید . اکنون پیازها را درون ماهی تابه ریخته و تفت دهید .

مرحله چهارم

در مرحله بعد و پس از سبک شدن پیاز ها ، هویج خرد شده را همراه با آلو بخارا و رب گوجه فرنگی به پیاز اضافه کرده و با هم تفت دهید ، هنگامی که مشغول تفت دادن هستید ادویه ها را به مواد اضافه کنید و با هم مخلوط نمایید .

مرحله پنجم

در این مرحله تکه های سرخ شده مرغ را به پیاز ها اضافه کنید و پس از آن زعفران دم کرده را همراه با دو لیوان آب به مواد درون ماهیتابه اضافه کرده و اجازه دهید تا با حرارت زیاد شروع به جوشیدن کند ، پس از آن حرارت را کم کرده و درب ماهیتابه را ببندید ، اجازه دهید تا غذا برای مدت زمان ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه با این حرارت کاملاً جا افتاده و پخته شود .

نکات پخت مرغ مسما

به خاطر اینکه از آلو بخارا استفاده می کنید نیازی نیست از چاشنی های ترش دیگری استفاده کنید . آلوها را قبل از اضافه کردن به غذا برای ۲۰ دقیقه درون آب بخیسانید . شما می توانید در کنار برنج و یا با نان خوراک خود را سرو نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه مرغ سوخاری در فر
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 8 بهمن 1399 ز : 22:44 | +

طرز تهیه مرغ سوخاری در فر

مرحله اول

برای تهیه مرغ سوخاری در فر ابتدا فرگاز را روشن کرده و آن را بر روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار می‌دهیم تا قبل از آشپزی را پیش گرم کرده باشیم . سپس درون سینی آن یک کاغذ روغنی یا فویل آلومینیومی قرار می دهیم و آن را آماده می کنیم .

مرحله دوم

در مرحله بعد یک کاسه آماده کرده و ماست را همراه با تخم مرغ و سایر ادویه ها درون کاسه ریخته و با هم مخلوط می کنیم مواد را به خوبی هم زده تا کاملا یکدست شوند سپس تکه های مرغ را درون کاسه ریخته به طوری که تمام قسمتهای مرغ مرینیت شود .

مرحله سوم

در مرحله بعد درون یک بشقاب پودر سوخاری را ریخته و پس از آن مرغها را از درون سس خارج نموده و درون ظرف پودر میغلطانیم . پس از انجام این کارها سینی را آماده کرده و تکه های مرغ را درون سینی به ترتیب و با فاصله قرار می دهیم .

مرحله چهارم

در مرحله بعد با یک فرچه مقداری روغن بر روی تکه های مرغ بکشید و آنها را چرب کنید ، حالا سینی فر را برای مدت زمان ۴۵ دقیقه الی یک ساعت درون فر قرار داده تا خوراک مرغ شما به خوبی مغز پخت و آماده برای مصرف شود .


.:: ::.


طرز تهیه مرغ ترش شکم پر
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 7 بهمن 1399 ز : 22:22 | +

طرز تهیه مرغ ترش شکم پر

مرحله اول

برای تهیه مرغ ترش شکم پر ، مرغ را درون قابلمه گذاشته سپس به آن پیاز و هویج و نمک و زردچوبه را اضافه کنید و بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا بصورت نیم پز آماده شود . در این فاصله زمانی مواد دیگر را آماده نمایید .

مرحله دوم

در این مرحله سبزی های معطر را درون چرخ گوشت ریخته و چرخ کنید ، سپس گردو و پیاز را به همین صورت چرخ کنید ، حالا تمام این مواد را درون کاسه ریخته و با هم مخلوط کنید ، در همان حال نیمی از ادویه ها را با مواد مخلوط کنید .

مرحله سوم

در مرحله بعد این مواد را درون ماهیتابه ریخته و با حرارت کم آنها را برای مدت زمان ده دقیقه تفت دهید . هنگامی که به خوبی سرخ شدند آنها را کنار قرار داده تا خنک شوند . در یک ظرف جداگانه قارچ های خرد شده را همراه با فلفل دلمه‌ای و زرشک مخلوط کنید .

مرحله چهارم

در مرحله بعد این مواد را درون ماهی تابه ریخته و سرخ کنید سپس به آن رب گوجه فرنگی و الباقی ادویه ها را اضافه کنید ، هنگامی که مواد کاملاً تفت داده شد ، ضبط سبزی سرخ شده را به آن اضافه می کنیم ، سپس رب انار یا گوجه سبز را با مواد مخلوط می کنیم .

 

مرحله پنجم

در این مرحله مواد را با هم مخلوط کرده و برای مدت زمان ۵ دقیقه آنها را تفت میدهیم ، پس از اینکه مرغ نیم پز شد آن را آبکش می کنیم و دورتادور مرغ را سرخ می کنیم ، حالا با موادی که تفت داده بودیم ، درون شکم مرغ را پر کرده و اضافی آن را دور مرغ میچینیم .

 

مرحله ششم

در مرحله بعد مرغ را درون قابلمه قرار داده و برای مدت زمان ۳۰ الی ۴۰ دقیقه بر روی حرارت کم قرار میدهیم تا خوراک مرغ شکم پر دم بکشد ، امیدواریم این غذای خوشمزه و مجلسی را امتحان کنید و از طعم آن لذت ببرید .


.:: ::.


طرز تهیه سمبوسه هندی
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 7 بهمن 1399 ز : 22:20 | +

طرز تهیه سمبوسه هندی

مرحله اول

برای تهیه سمبوسه هندی ابتدا خمیر سمبوسه خانگی را آماده می‌کنیم برای این کارآب را همراه با نمک و روغن به آرد اضافه میکنیم و مواد را به خوبی با هم مخلوط می کنیم ، سپس زیره را به خمیر اضافه کرده توجه کنید که این خمیر به آب زیادی نیاز ندارد .

مرحله دوم

در مرحله بعد خمیر را به خوبی ورز دهید تا حالت چسبندگی پیدا کند حالا بر روی ظرف آن یک سلفون کشیده و برای مدت زمان ۳۰ الی ۴۰ دقیقه به آن استراحت دهید ، تا در هنگام وردنی کشیدن خمیر حالت خود را از دست ندهد و آب به خوبی جذب خمیر شود .

مرحله سوم

در مرحله بعد و در این فاصله زمانی ۳۰ دقیقه ای مواد میانی سمبوسه خوشمزه را آماده کنید ، برای این کار یک ماهیتابه را بر روی اجاق گاز و قرار داده مقداری روغن به آن اضافه کنید ، هنگامی که روغن داغ شد نخودفرنگی را درون تابه ریخته و درب آن را ببندید .

مرحله چهارم

درب ماهیتابه را برای ۲ دقیقه ببندید تا نخودفرنگی ها نرم شوند ، حالا سیب زمینی ها را له کرده و با نخود فرنگی مخلوط میکنیم ، پس از آن سبزی و ادویه ها را به مایه سمبوسه اضافه کرده و برای مدت زمان ۵ الی ۶ دقیقه مواد را تفت می‌دهیم تا آب آن کشیده شود .

مرحله پنجم

در مرحله بعد مواد را کنار قرار داده و اجازه میدهیم تا خنک شوند حالا خمیر را به چانه های کوچک تقسیم می‌کنیم و آنها را با وردنه به شکل دایره تخت می کنیم ، خمیر را به حالت قیف درآورده و با مایه سمبوسه ساده درون آن ها را پر میکنیم ، لبه های نان را با دست نم دار به هم می‌چسبانیم .

مرحله ششم

در مرحله بعد ماهیتابه را بر روی اجاق گاز قرار داده و روغن به آن اضافه می کنیم ، زمانی که روغن داغ شد حرارت را کم کرده و سمبوسه ها را درون تابه ریخته و سرخ می کنیم ، در ضمن طعم سمبوسه خیلی تند نیست و میتوانید در کنار آن از سس کچاپ استفاده کنید .


.:: ::.


طرز تهیه سالاد کلم
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 6 بهمن 1399 ز : 22:4 | +

طرز تهیه سالاد کلم

مرحله اول

برای تهیه سالاد کلم به صورت حرفه ای و رستورانی پس از اینکه کلم را به صورت ریز خرد کردید ، کلم های خرد شده را درون کاسه ریخته سپس به آن مقداری نمک اضافه نمایید ، پس از انجام این کار کلم و نمک را با دست مخلوط کنید .

مرحله دوم

در مرحله بعد به کلم ها شوید و جعفری را اضافه نمایید ، سپس مواد را با هم مخلوط کنید دوباره ذرت و خیارشور خرد شده را به سایر مواد اضافه کرده و هم بزنید ، پس از انجام این کار تعویض و سیر رنده شده را نیز به مواد سالاد رژیمی اضافه کرده و به خوبی با هم مخلوط کنید .

مرحله سوم

در مرحله بعد در ظرفی جداگانه ماست را همراه با روغن زیتون و سس مایونز مخلوط کنید ، سپس به این مواد سس مایونز و سس خردل را اضافه کرده و به خوبی با هم مخلوط کنید ، پس از انجام این کار نمک و فلفل را هم به ترکیب مواد اضافه کرده و به خوبی با هم ترکیب کنید .

مرحله چهارم

در مرحله بعد سس خانگی خوشمزه و خوش طعم را به سالاد اضافه کرده و با هم مخلوط کنید تا تمام مواد سالاد خانگی به سس آغشته شود ، روی کاسه سالاد را با سلفون پوشانده و ظرف آن را برای مدت زمان ۱ الی ۲ ساعت درون یخچال قرار داده تا حسابی جا افتاده شود .


.:: ::.


طرز تهیه برگر مرغ و قارچ
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 6 بهمن 1399 ز : 21:40 | +

طرز تهیه برگر مرغ و قارچ

مرحله اول

برای تهیه یک برگر مرغ و قارچ خانگی و خاص ، پس از اینکه شما قارچ ها را خورد کردید یک ماهیتابه را بر روی اجاق گاز قرار داده و مقداری روغن به آن اضافه کنید ، حالا قارچ ها را درون تابه ریخته و با حرارت ملایم آنها را تفت دهید ، تا زمانی که آب قارچها گرفته شود .

مرحله دوم

در مرحله بعد قارچ ها را کنار قرار داده و صبر کنید تا خنک شوند ، تا خنک شدن قارچ ها مشغول چرخ کردن گوشت مرغ شوید ، پس از اینکه گوشت مرغ را چرخ کردید قارچ و هویج را به آن اضافه کرده و دوباره با هم مواد را چرخ کنید .

مرحله سوم

در مرحله بعد پیاز رنده شده را به گوشت اضافه کرده و با هم مخلوط کنید ، سپس نمک و ادویه را همراه با کمی پودر سیر و ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری آرد سوخاری به مواد اضافه کرده و با دست مخلوط کنید تا کاملاً مایه شما منسجم و یک دست شود .

مرحله چهارم

در مرحله بعد مواد را تست کنید ، اگر احساس کردید شل می باشد مقداری آرد سوخاری به آن اضافه کنید . مواد را برای یک ساعت درون یخچال قرار داده ، سپس آنها را درون پلاستیک فریزر کرده و به حالت گرد درآورید ، دوباره همبرگر را درون فریزر برای مدت زمان ۲ ساعت قرار دهید .

مرحله پنجم

در مرحله بعد یک ماهیتابه بر روی اجاق گاز قرار داده و مقدارکمی روغن به آن اضافه کنید ، توجه کنید حرارت شما هم باید کم باشد ، برگرها را از درون یخچال خارج نموده و درون ماهیتابه ریخته حالا دو طرف برگر ها را سرخ نمایید .

مرحله ششم

در مرحله بعد و پس از سرخ کردن برگرها ، نان خود را باز کرده و کمی سس کچاپ کف نان ریخته ، سپس پیاز حلقه شده را اضافه کرده و بعد از آن برگر مرغ را قرار دهید ، روی برگر یک لایه پنیر گودا ، سپس سس مایونز و خیارشور را اضافه کنید ، روی این مواد را هم با کاهو و گوجه و سبزی جعفری بپوشانید .

مرحله هفتم

نکات پخت همبرگر خانگی را در ادامه بخوانید ، اضافه نمودن قارچ باعث خواهد شد تا برگر شما نرم شود و از خشک شدن آن جلوگیری می‌کند ، این مقدار مواد به شما ۹ عدد برگر خواهد داد . پنیر گودا هم طعم ساندویچ شما را بینهایت خوشمزه خواهد کرد و حرارت برگر مرغ تازه باعث آب شدن پنیر در ساندویچ خواهد شد .


.:: ::.


طرز تهیه کوکو بادمجان و کدو
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 5 بهمن 1399 ز : 22:27 | +

طرز تهیه کوکو بادمجان و کدو

مرحله اول

برای تهیه کوکو بادمجان و کدو پس از اینکه پوست بادمجان ها را گرفتید آنها را برای مدت زمان ۳ الی ۴ ساعت درون کاسه آب نمک قرار دهید با انجام این کار هنگام سرخ کردن و روغن کمتری مصرف خواهید کرد و هم اینکه تلخی بادمجان کم خواهد شد .

مرحله دوم

در مرحله بعد بادمجانها را دیس کرده به صورت نگینی و بعد از آن کدو و سیب زمینی را هم به همین صورت خرد نمایید ، سیب زمینی ها را درون ماهی تابه ریخته و همراه با مقداری زردچوبه آنها را سرخ کنید ، سیب زمینی را از درون ماهیتابه خارج کنید .

مرحله سوم

در مرحله بعد که دو ها را درون همون ماهی تابه ریخته و با روغن کمی سرخ کنید تا بافت آن نرم شود بعد از کمی تفت دادن در ماهیتابه را ببندید تا کمی کدوها پخته شود ، با انجام این کار شما برای سرخ کردن کدو روغن کمتری مصرف خواهید کرد .

مرحله چهارم

در مرحله بعد و پس از سرخ کردن کدو ، نوبت به سرخ کردن بادمجان ها می‌رسد روغن کمی درون تابه ریخته و بعد از کمی تفت دادن درب تابه را ببندید تا روغن کمتری برای سرخ کردن مصرف کنید . هنگامی که بادمجانها نرم شدن درب تابه را برداشته تا کاملاً سرخ شوند .

مرحله پنجم

در مرحله بعد تمامی مواد را با هم مخلوط کرده سپس به آنها فلفل دلمه و پیازچه و گوجه فرنگی های خرد شده را اضافه کنید . هنگامی که مواد با هم مخلوط شد ادویه را اضافه کرده و پس از اینکه مایه سرد شد ۲ قاشق غذاخوری آرد گندم و تخم مرغ را به مایه کوکو بادمجان اضافه نمایید .

مرحله ششم

در مرحله بعد مایه کوکو را به خوبی با هم مخلوط کنید تا کاملاً یکدست شود توجه کنید که این مایه باید شل باشد . ماهیتابه ای را بر روی اجاق گاز قرار داده و مقداری روغن اضافه کنید هنگامی که روغن داغ شد مایه کوکو را درون تابه ریخته و آن را با پشت قاشق صاف نمایید .

مرحله هفتم

در مرحله بعد و بعد از گذشت ۳ الی ۴ دقیقه در ماهیتابه را ببندید ، تا کوکو خودش را بگیرد پخته شود . سپس کوکو را درون ماهی تابه بچرخانید و طرف دیگر آن را سرخ کنید، خوراک بادمجان را همراه با سبزی تازه و ترشی بندری همراه با نان سنگک سرو نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه شامی ترش ماسوله
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 4 بهمن 1399 ز : 22:33 | +

طرز تهیه شامی ترش ماسوله

مرحله اول

برای تهیه شامی ترش ماسوله با رب انار ابتدا پیاز را درشت خرد کنید سپس آن را همراه با سینه مرغ درون چرخ گوشت ریخته و برای ۲ مرحله آنرا چرخ نمایید . حالا به گوشت چرخ شده تخم مرغ را اضافه کنید و مواد را با دست چنگ بزنید

مرحله دوم

در مرحله بعد دو قاشق غذاخوری سبزی خرد شده جعفری و گشنیز را به گوشت اضافه کنید . مواد را به خوبی ورز دهید ، حالا نمک و فلفل و زردچوبه را اضافه کنید ، در حدی که گوشت حالت چسبندگی پیدا کند مواد را ورز دهید .

مرحله سوم

در مرحله بعد روی ظرف را با سلفون بپوشانید و آنرا برای مدت زمان ۱ ساعت درون یخچال قرار دهید تا حسابی جا افتاده و مزه دار شود . در این فاصله زمانی به سراغ آماده کردن سس ترش ماسوله میرویم . برای این کار ۱ عدد پیاز را نگینی خرد کرده و درون ماهیتابه تفت میدهیم .

مرحله چهارم

در مرحله بعد و زمانی که پیاز داغ بصورت عسلی رنگ درآمد ، رب گوجه فرنگی را همراه با رب انار و آبغوره به آن اضافه میکنیم ، مواد را با هم مخلوط کرده تا با حرارت ملایم به غلظت مناسب برسد . اجاق را خاموش کرده و سس را کنار قرار میدهیم .

مرحله پنجم

در مرحله بعد ماهی تابه را بر روی حرارت اجاق گاز قرار داده و مقداری روغن به آن اضافه کنید هنگامی که روغن داغ شد از مایه گوشت برداشته و در کف دست حالت دهید سپس شامی محلی را درون تابه ریخته و با حرارت کم دو طرف آن را سرخ کنید .

مرحله ششم

در مرحله بعد و پس از اینکه شامی کباب سرخ شد آن ها را درون ماهیتابه ای که سس در آن قرار دارد ریخته و برای مدت زمان ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بر روی حرارت پایین قرار دهید تا کاملا یکدست و جا افتاده شود کباب شما . این خوراک را همراه با برنج دودی نوش جان کنید .


.:: ::.


طرز تهیه سوپ بلدرچین
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 4 بهمن 1399 ز : 22:29 | +

طرز تهیه سوپ بلدرچین

مرحله اول

برای تهیه سوپ بلدرچین پس از اینکه گوشت را تمیز نمودید آنرا درون قابلمه ریخته و بر روی حرارت ملایم و کم اجاق گاز قرار دهید ، حالا آب را در حدی که کاملا روی گوشت را بگیرد به قابلمه اضافه نمایید و بعد  از انجام این کار پیاز را بصورت نگینی خرد کنید .

مرحله دوم

در مرحله بعد پیاز های خرد شده را به خوراک بلدرچین اضافه نمایید سپس زردچوبه و نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید . حالا گندم ها را بشویید و هویج را نیز بصورت نگینی بر روی تخته آشپزی خرد کنید .

مرحله سوم

در مرحله بعد هویج و گندم را به سوپ خوشمزه اضافه کنید و اجازه دهید تا با حرارت ملایم مواد سوپ کاملا پخته شوند . هنگامی که گوشت پخته شد آنرا از درون قابلمه خارج نموده و استخوان های آنرا با دقت جدا کنید و بصورت ریش ریش خرد نمایید .

مرحله چهارم

در مرحله بعد گوشت بلدرچین را دوباره به سوپ مقوی و مناسب برای سرماخوردگی اضافه کنید . در این زمان سیب زمینی ها را نیز بصورت نگینی خرد کرده و همراه با ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی به خوراک اضافه کنید .

مرحله پنجم

در مرحله بعد اگر دوست داشتید کمی روغن زیتون هم به غذا اضافه کنید و صبر کنید تا سوپ خوشمزه لعاب دار و جا افتاده شود . گوشت بلدچرین ۵ تا ۱۰ درصد بیشتر از گوشت سایر پرندگان پروتئین دارد و منبع خوب نیاسین، فسفر، کلیسیم ،مس، تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین B6، روی، آهن و سلنیوم است و سعی کنید این نوع گوشت را در برنامه غذایی خود قرار دهید .


.:: ::.


طرز تهیه سبزی پلو با ماهی
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 3 بهمن 1399 ز : 1:51 | +

طرز تهیه سبزی پلو با ماهی

مرحله اول

برای تهیه سبزی پلو با ماهی جنوبی ابتدا ماهی را مرینیت ماهی را شروع می کنیم برای این کار یک روز قبل از آشپزی ماهی ها را تمیز کرده ، سپس همراه با نمک و پیاز رنده شده و لیمو ترش تازه فیله های ماهی را مزه دار می کنیم .

مرحله دوم

در مرحله بعد قابلمه را بر روی حرارت اجاق گاز قرار داده هنگامی که شروع به جوشیدن کرد، برنجی را که از قبل خیس کرده بودیم همراه با نمک درون قابلمه ریخته و اجازه می‌دهیم تا برنج کمی پخته و قد بکشد .

مرحله سوم

در مرحله بعد سبزی های خرد شده را که شامل گشنیز جعفری پیازچه و تره می باشد را به برنج اضافه میکنیم ، صبر میکنیم تا برنج همراه با سبزی چند دقیقه بجوشد . پس از انجام این کار برنج را آبکش کرده و آن را دم میگذاریم قبل از اینکه درب قابلمه را ببندیم مقداری روغن بر روی برنج اضافه می کنیم .

مرحله چهارم

در این فاصله زمانی ماهی ها را آماده می کنی یک ماهیتابه بر روی اجاق گاز قرار داده و فیله های ماهی را همراه با روغن درون تابه ریخته و سرخ میکنیم بعد از اینکه ماهی ها سرخ شد و در لحظات آخر زعفران را همراه با لیمو ترش به آن اضافه می کنیم .

مرحله پنجم

صبر میکنیم تا برنج دم بکشد سپس سبزی پلو آماده را همراه با ماهی های سرخ شده تزیین کرده و خوراک ماهی را آماده برای سرو میکنیم . چون طبع ماهی سرد است میتوانید از خرما و یا رنگینک به عنوان مصلح سردی ماهی استفاده نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه خورشت قورمه سبزی با سبزی خشک
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 2 بهمن 1399 ز : 1:7 | +

طرز تهیه خورشت قورمه سبزی با سبزی خشک

مرحله اول

برای تهیه خورشت قورمه سبزی با سبزی خشک پس از اینکه گوشت را تمیز نمودید آنرا بصورت خورشتی قیمه قیمه کنید ، سپس گوشت را درون قابلمه ریخته و پیازهای خرد شده را همراه با سبزی خشک و لوبیا به آن اضافه نمایید .

مرحله دوم

در مرحله بعد فلفل و زردچوبه را همراه با یک قاشق چایخوری پودر لیمو عمانی به مواد اضافه نمایید پس از انجام این کار نصف لیوان آب بر روی خورشت ریخته و آنرا بر روی حرارت خیلی کم قرار دهید تا مواد پخته شوند .

مرحله سوم

در این مرحله یک دم کنی روی در قابلمه کشیده و اجازه دهید تا گوشت همراه با سایر مواد پخته و نرم شوند توجه کنید که حرارت اجاق گاز باید خیلی کم باشد پس از گذشت ۱۰ دقیقه و زمانی که سبزی بخار کرد و آب خورشت تبخیر شد ، با یک قاشق چوبی مواد را هم بزنید .

مرحله چهارم

در این مرحله روغن را اضافه کنید و سبزی ها را تفت دهید تقریباً برای مدت زمان ۲۰ دقیقه این کار را انجام دهید ، اگر می خواهید خورشت پر روغن و چربی داشته باشید از روغن بیشتری برای تفت دادن سبزی ها استفاده کنید

مرحله پنجم

در مرحله بعد و پس از سرخ کردن سبزی ها مقداری روغن در گوشه قابلمه ریخته و شنبلیله خشک را در آن روغن تفت دهید ، پس از انجام این کار چهار لیوان آب به خورش اضافه کرده و بر روی حرارت کم اجاق گاز قرار دهید سپس دو عدد لیموعمانی به آن اضافه نمایید .

مرحله ششم

توجه کنید ۱۰ دقیقه قبل از آشپزی ، لیمو عمانی ها را درون آب داغ قرار دهید و با چنگال آنها را سوراخ کنید تا تلخی لیمو گرفته شود ، حالا اجازه دهید تا خورش به خوبی و کاملاً پخته و جا افتاده شود . پس از گذشت ساعت نمک و آبلیمو را به خورش اضافه کنید .

مرحله هفتم

در این مرحله درب قابلمه را به صورت نیمه باز قرار داده و برای مدت زمان یک ساعت صبر کنید تا خورش به روغن بیفتد ، اگر برای تهیه خورشت قورمه سبزی میخواهید از سبزی تازه استفاده کنید بجای ۳۰ گرم سبزی خشک باید از ۵۰۰ گرم سبزی تازه استفاده نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه خورشت هویج و به
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 2 بهمن 1399 ز : 1:5 | +

طرز تهیه خورشت هویج و به

مرحله اول

برای تهیه خورشت هویج و به اولین کاری که میکنید خلال کردن هویج ها می باشد ، سپس هویج های رنده شده را درون ماهیتابه ریخته و برای ۱۰ دقیقه تفت دهید سپس به آن به را اضافه کرده و برای مدت زمان ۱۰ دقیقه آنها را با هم دوباره تفت دهید .

مرحله دوم

در مرحله بعد ادویه‌ها را  که شامل نمک و فلفل و زردچوبه و تخم گشنیز و پودر زنجبیل می‌باشد را به آنها اضافه نموده و پس از مخلوط کردن ، یک قاشق و نیم رب گوجه فرنگی را با مواد مخلوط کنید مواد را در حدی که خامی رب گوجه گرفته شود تفت دهید .

مرحله سوم

در مرحله بعد پیازهای خلالی شده را درون ماهیتابه ریخته و با مقدار کمی روغن تفت دهید تا زمانی که طلایی رنگ شوند سپس زردچوبه و گوشت را به پیاز های سرخ شده اضافه کرد و با هم مخلوط کرده و تفت می دهیم .

مرحله چهارم

پس از تفت دادن مواد تخم گشنیز و نمک را به آن اضافه کرده سپس هویج و به تفت داده شده را به گوشت اضافه می کنیم و با هم مخلوط میکنیم . کمی که مواد تفت داده شد آب را همراه با یک حبه سیر و آلو و چوب دارچین و هل به خورش به اضافه میکنیم .

مرحله پنجم

در مرحله بعد حرارت اجاق گاز را کم میکنیم و اجازه می‌دهیم تا خورشت هویج برای مدت زمان تقریبی ۳ ساعت بپزد تا کاملاً جا افتاده و لعاب دار شود . بجای گوشت بوقلمون هم میتوانید از گوشت گوساله و گوسفند هم استفاده کنید .


.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com