طرز تهیه خلال پرتقال

خلال پرتقال شیرین شده خانم گلاورکیلویی چند ؟ از کجا بخرم ؟ های پاتوق

خلال پرتقال همه جا به کار می‌آید ، در خورشت‌ها عطر و طعم خاصی دارد و بوگیری قوی برای پخت گوشت، مرغ و ماهی است. برای تزئین پلوهایی مانند مرصع پلو، شیرین پلو، قیمه نثار، هویج پلو، آلبالو پلو، زرشک پلو و غیره لازم می‌شود . به دلیل چربی سوز بودن خلال از آن در بسیاری از دمنوش‌ها استفاده می‌شود. پوست پرتقال حاوی فیبر و پلی ساکاریدهای نامحلول است که کمک می‌کند غذاها در روده بهتر هضم شوند. باعث سفید شدن دندان و کاهش حساسیت دهان می‌شود

مرحله ۱

برای تهیه خلال پرتغال مرغوب و خوش طعم با کیفیت بسیار بالا پس از اینکه پوست پرتقال ها را جدا کردی قسمت سفیدی آن را با چاقو جدا کرده و آنها را به وسیله قیچی به صورت رشته های خیلی خیلی نازک برش بزنید هرچه نازک تر باشند کیفیت خلال شما بیشتر می شود .

مرحله ۲

پس از انجام این مرحله خلال ها را درون قابلمه ریخته و مقداری آب به آن اضافه کنید و روی حرارت اجاق گاز قرار دهید و اجازه دهید تا بجوشد ، سپس آن ها را درون آب سرد بریزید این کار را در سه مرحله انجام دهید تا مزه تلخی پوست را کاملا بگیرید. روش دیگر برای گرفتن تلخی پوست پرتقال این است که آنها را برای مدت ۲۴ ساعت درون آب قرار دهید و در طول این مدت چند مرحله آب را عوض کنید ‌

مرحله ۳

در مرحله بعدی آب و شکر را مخلوط کرده و روی حرارت اجاق گاز قرار دهید پس از اینکه شکر کاملاً درون آب حل شد خلال ها را اضافه کنید و حرارت را در حالت پایین قرار دهید و برای مدت زمان ۳۰ الی ۴۰ دقیقه اجازه دهید تا پوست ها بپزند ( در پنج دقیقه پایانی جوهر لیمو را اضافه کنید ) ، پس از اینکه خنک شد همراه با شربت درون شیشه بریزید .

مرحله ۴

شیشه ها را در جای خنک و دور از نور خورشید نگهداری نمایید ، برای تزیین برنج و یا گرفتن بوی زخم گوشت و مرغ از آن استفاده کنید ، زمانی که از درون شیشه خارج کردید اجازه دهید تا شربت آن کاملاً گرفته شود سپس درون غذا بریزید .