تفریحی
تفریحی
شیراز
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 27 ارديبهشت 1400 ز : 22:0 | +

شیراز

 

شیراز در بخش مرکزی استان فارس، در ارتفاع ۱۴۸۶ متر بالاتر از سطح دریا و در منطقهٔ کوهستانی زاگرس واقع شده و آب و هوای معتدلی دارد.

 

این شهر، از سمت غرب به کوه دراک، از سمت شمال به کوه‌های بمو، سبزپوشان، چهل‌مقام و باباکوهی (از رشته‌کوه‌های زاگرس) محدود شده‌است.

 

   شیراز از دیرباز به واسطهٔ مرکزیت نسبی‌اش در منطقهٔ زاگرس جنوبی و واقع‌شدن در یک منطقهٔ به نسبت حاصل‌خیز، محلی طبیعی برای مبادلات محلی کالا بین کشاورزان، یک جانشینان و عشایر بوده‌است.

 

همچنین این شهر در مسیر راه‌های تجاری داخل ایران به بنادر جنوب مانند بندرعباس و بندر بوشهر قرار گرفته‌است.


.:: ::.


طرز تهیه کباب تابه ای ترکیه
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 27 ارديبهشت 1400 ز : 21:33 | +

طرز تهیه کباب تابه ای ترکیه

مرحله اول

برای تهیه کباب تابه ای ترکیه خوشمزه و مجلسی ابتدا باید پیاز را رنده درشت کنید و پس از گرفتن آب پیاز آن را با گوشت چرخ کرده مخلوط کنید سپس به این مخلوط سبزی جعفری خرد شده را همراه با فلفل رنده شده اضافه کنید .

مرحله دوم

در مرحله بعد نمک و فلفل را همراه با مقداری زردچوبه و دو قاشق غذاخوری آرد سوخاری به گوشت اضافه کنید و مواد را به خوبی با دست ورز دهید تا کاملاً یکدست شوند و حالت چسبندگی پیدا کند روی ظرف گوشت را سلفون کشیده و برای دو ساعت درون یخچال قرار دهید .

مرحله سوم

اکنون زمان پخت کباب تابه ای میباشد ، میتوانید گوشت را به سیخ بکشید و سرخ کنید یا اینکه درون ماهیتابه پهن کرده و دو طرف آن را سرخ نمایید ، پس از آماده شدن گوشت ، گوجه فرنگی ها را از وسط برش زده و همراه با آب زعفران و نمک روی حرارت ملایم اجاق قرار دهید .

مرحله چهارم

حالا سیب زمینی ها را برش زده و به صورت جداگانه بپزید و پس از آماده شدن همراه با مقداری کره و نمک سرخ کنید و در پایان همراه با کباب تابه ای مخصوص و برنج دم کشیده سرو نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه ماکارونی با قارچ
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 26 ارديبهشت 1400 ز : 23:5 | +

طرز تهیه ماکارونی با قارچ

مرحله اول

برای تهیه ماکارونی با قارچ ابتدا قابلمه را آب کرده و بر روی حرارت اجاق گاز قرار دهید تا شروع به جوشیدن کند حالا میگوها را درون آب جوش ریخته و صبر میکنیم تا نرم شوند سپس میگو را درون آبکش ریخته و پوست آن ها را جدا می کنیم .

مرحله دوم

در مرحله بعد ماکارونی را هم طبق دستور پخت ت و روال معمول آماده می‌کنیم ، قارچ ها را خرد کرده و پس از شستشو درون ماهی تابه ریخته و همراه با ۵۰ گرم کره سرخ میکنیم برای اینکه آنها در هنگام سرخ کردن سیاه نشوند چند قطره آبلیمو اضافه می کنیم .

مرحله سوم

در این مرحله باید رب گوجه فرنگی را در یک استکان آب حل کنید سپس پیاز سرخ شده را درون ماهیتابه ریخته و روی حرارت قرار دهید حالا رب گوجه‌فرنگی را همراه با شکر به پیازهای سرخ شده اضافه کنید و پس از آن نوبت اضافه کردن میگو و قارچ می باشد .

مرحله چهارم

در این زمان پوست گوجه فرنگی ها را گرفته و هسته های آن را جدا کنید سپس گوشت گوجه فرنگی را خرد کرده و به مایه قارچ و میگو اضافه نمایید . پس از اینکه مواد شروع به جوشیدن کرد نمک و فلفل را به آن اضافه کنید .

مرحله پنجم

حالا ماکارانی را درون قابلمه ریخته و ۵۰ گرم کره به آن اضافه می کنیم روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار می‌دهیم تا کره آب شود سپس از مایه ای که آماده کرده بودیم بر روی ماکارونی خوشمزه ریخته و با آن مخلوط می کنیم در پایان جعفری خرد شده را به غذا اضافه کنید .


.:: ::.


طرز تهیه پیتزا با نان تست
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 25 ارديبهشت 1400 ز : 22:20 | +

طرز تهیه پیتزا با نان تست

مرحله اول

برای تهیه پیتزا با نان تست در ابتدا سیب زمینی ها را به صورت نگینی خرد کرده بعد درون ماهیتابه ریخته و همراه مقدار کمی روغن تفت دهید سپس به آنها سوسیس را همراه فلفل دلمه ای و قارچ و مقداری نمک و فلفل اضافه کنید .

مرحله دوم

در مرحله بعدی آشپزی مواد را به خوبی با هم مخلوط کرده تا کاملا یکدست شوند سپس آن ها را تفت دهید تا کاملا سرخ شده و پخته شوند در پایان مقداری رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و بعد از مخلوط کردن مواد اجاق گاز را خاموش کنید . حالا نان های تست را آماده کرده و روی آن ها سس قرمز بریزید .

مرحله سوم

در مرحله بعد روی نان های تست را با موادی که تفت داده بودید پر کنید و روی آنها پنیر پیتزا ریخته و برای بهتر شدن طعم پیتزا خانگی ساده مقداری پودر آویشن بریزید نان ها را روی سینی فر چیده و آنها را درون فر قرار دهید تا پنیر پیتزا طلایی رنگ شود اکنون خوراک شما آماده برای مصرف می باشد .


.:: ::.


طرز تهیه عدس پلو با سویا
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 25 ارديبهشت 1400 ز : 7:39 | +

طرز تهیه عدس پلو با سویا

مرحله اول

برای تهیه عدس پلو با سویا ابتدا پیاز را خرد کرده و درون ماهیتابه ریخته و آن را تفت دهید کمی که پیاز ها سبک شد سویا را به آن اضافه کنید و با هم مخلوط کرده و سرخ نمایید ، حالا ادویه ها را اضافه کنید و بعد از آن رب گوجه فرنگی و کشمش را با مواد مخلوط نمایید .

مرحله دوم

پس از اینکه مواد تفت داده شد و بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شد عدس پخته شده را به آنها اضافه کنید . برنج را همراه با نمک و زردچوبه پخته و بعد از آن آبکش کنید کف قابلمه آب و روغن بریزید و لایه لایه برنج و مواد سرخ شده را اضافه کنید .

مرحله سوم

قابلمه را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده و اجازه دهید برنج دم بکشد ، یکی از نکات پخت غذا با سویا از بین بردن بوی سویا می باشد برای این کار سویا را درون آبکش ریخته و روی آن آب بگیرید برای مدت زمان یک دقیقه تا بوی آن گرفته شود یا اینکه می توانید از زیره و دارچین برای پخت این غذا استفاده کنید .

خواص سویا

سویا، یکی از بهترین منابع پروتئین گیاهی در جهان میباشد که از محبوبیت بالایی برخوردار است . میزان پروتئین موجود در یک فنجان سویا با وزن تقریبی ۱۷۲ گرم بعد از آب پز شدن چیزی در حدود ۲۹ گرم میباشد .


.:: ::.


طرز تهیه کمپوت زردآلو
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 21 ارديبهشت 1400 ز : 1:14 | +

طرز تهیه کمپوت زردآلو

مرحله اول

برای تهیه کمپوت زردآلو خانگی باید از شیشه های استفاده کنید که دارای درب فلزی هستند ترجیحا از شیشه‌های نو استفاده کنید ، میوه ها را شسته و سپس آنها را با چاقو به دو قسمت تقسیم کنید و هسته های زردآلو را جدا کنید .

مرحله دوم

حالا میوه ها را درون ظرف ریخته و شیشه ها را پر کنید ، در مرحله بعد شکر را همراه با آب درون قابلمه ریخته و روی اجاق گاز قرار دهید و زمانیکه داغ شد و به مرحله جوشیدن رسید اجاق گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا در همان شرایط شربت خنک شود

مرحله سوم

هنگامی که شربت خنک شد آن را درون شیشه ها ریخته و ظرف ها را پر کنیم درب شیشه ها را محکم ببندید به صورتی که هوا نکشد ، حالا یک قابلمه بزرگ را روی اجاق گاز قرار دهید و آن را پر از آب ولرم کنید شیشه ها را به صورت سر و ته داخل قابلمه قرار دهید .

مرحله چهارم

برای ۵ دقیقه اجازه دهید تا شیشه ها در همان حالت بمانند ، سپس اجاق گاز را روشن کنید و اجازه دهید تا با حرارت کم آب گرم شود شیشه ها را هم بچرخانید توجه داشته باشید که شیشه ها باید کاملا داخل آب قرار بگیرند ، حرارت زیاد باعث شکستن شیشه ها کمپوت خانگی میشود .

مرحله پنجم

باید آب آرام آرام گرم شود و زمانی که به نقطه جوش رسید باید اجاق گاز را خاموش کنید و اجازه ندهید تا آب بجوشد .  شیشه ها را از درون قابلمه خارج کرده و آنها را به صورت سر و ته قرار دهید روی یک حوله تا خنک شوند .

مرحله ششم

حالا شیشه هایی را که هوا رد می‌کنند و صدا می‌دهند باید جدا کنید چون آنها هوا کشیده اند و دیگر به درد کمپوت و نگهداری برای بلندمدت نمی خورند ، باید آنها را مصرف کنید ، پس از سرد شدن شیشه ها آنها را در یک جای خنک میتوانید برای مدت دو سال نگهداری کنید .


.:: ::.


طرز تهیه حلوا بستنی ترکیه
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 19 ارديبهشت 1400 ز : 20:49 | +

طرز تهیه حلوا بستنی ترکیه

مرحله اول

برای تهیه حلوا بستنی ترکیه ابتدا باید آب را درون قابلمه ریخته و به آن شکر و شیر و زعفران را اضافه کنید قابلمه را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید و آن را به خوبی هم بزنید وقتی که آب یک جوش خورد اجاق گاز را خاموش کنید .

مرحله دوم

برای تهیه این بستنی خانگی خوشمزه نیازی نیست که شربت غلیظ شود . حالا آرد سمولینا را درون ماهی تابه ریخته و آن را تفت دهید تا خامی آرد گرفته شود سپس به آن کره را اضافه کنید و با هم تفت دهید تا زمانی که رنگ آرد تغییر کند می توانید از مقدار کمی هم روغن استفاده کنید .

مرحله سوم

یکی از نکات مهم پخت حلوا خانگی این است که مراقب باشید آرد نسوزد برای این کار باید مدام آن را هم بزنید ، بعد از گذشت ۱۵ دقیقه باید شربت را به آرد اضافه کنید حرارت را کم کنید و مواد را به خوبی هم بزنید ، حالا اجازه دهید تا حلوا دم بکشد و به بافت شبیه حلوای عادی دست پیدا کند .

مرحله چهارم

زمانی که حلوا آماده شد آن را درون قالب ریخته به صورتی که تمام دیواره های قالب به حلوا آغشته شود ، حالا باید بستنی را اضافه کنید و دوباره روی آن را با حلوا بپوشانید ، اکنون دسر خوشمزه شما آماده برای مصرف شده است .


.:: ::.


طرز تهیه سالاد شوید و سیب زمینی
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 18 ارديبهشت 1400 ز : 21:44 | +

طرز تهیه سالاد شوید و سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه سالاد شوید و سیب زمینی ابتدا باید سینه مرغ را درون قابلمه ریخته و به آن پیاز و ۴ الی ۵ حبه سیر و کمی نمک اضافه کنید تا بپزد ، پس از پخت آن را به صورت ریش ریش آماده کنید سپس به سراغ سیب‌زمینی‌ها رفته و آنها را به صورت نگینی خرد کنید .

مرحله دوم

در مرحله بعد خیارشور ها را هم نگینی خرد کنید حالا ذرت ها را هم به صورت آبپز آماده کنید ، اکنون باید سس مخصوص سالاد خانگی را آماده کنید برای این کار خردل و مایونز را با هم مخلوط کرده و به آنها نمک فلفل سیاه آبلیمو را اضافه کنید

مرحله سوم

حالا ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری از آب مرغ را به سس اضافه کنید سیر هایی را هم که با آن مرغ را پخته بودید له کنید و به مایه سس اضافه نمایید ، مواد را به خوبی با هم مخلوط کرده و در پایان مقدار کمی نمک به مواد اضافه کنید تا سس آماده برای مصرف شود .

مرحله چهارم

اگر می‌خواهید سالاد رژیمی مرغ را به صورت قالبی آماده کنید ابتدا داخل قالب مورد نظر را کمی خیس کرده و یک لایه پلاستیک فریزر درون آن پهن کنید حالا مواد را درون قالب ریخته و برای مدت زمان ۵ الی ۶ ساعت درون یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد


.:: ::.


طرز تهیه خوراک بادمجان گوجه
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 18 ارديبهشت 1400 ز : 7:40 | +

طرز تهیه خوراک بادمجان گوجه

مرحله اول

در ادامه شما را با روش پخت خوراک بادمجان گوجه رژیمی بدون گوشت همراه با پنیر پیتزا آشنا خواهیم کرد ابتدا گوجه فرنگی ها را شسته و برای یک دقیقه درون آب جوش قرار دهید تا پس از انجام این کار پوست گوجه ها را به راحتی جدا نمایید

مرحله دوم

در مرحله بعد گوجه فرنگی ها را درون مخلوط کن ریخته و آنها را به صورت پوره آماده کنید گوجه ها را همراه با روغن زیتون درون ماهیتابه ریخته و برای ۳۰ دقیقه اجازه دهید تا بجوشد و آب آن گرفته حالا زمان آن رسیده که نمک و فلفل را اضافه کنید .

مرحله سوم

در این مرحله پوست بادمجان خوشمزه را بگیرید و به صورت دلخواه آنها را خرد کنید بادمجانها را درون آبکش ریخته و روی آن نمک بپاشید ، برای ۳۰ دقیقه به آنها استراحت دهید و پس از اینکه خشک شدند ، آنها را ابتدا درون آرد بعد تخم مرغ و پس از آن آرد سوخاری بغلتانید .

مرحله چهارم

در این مرحله بادمجان ها را درون ماهی تابه ریخته و دو طرف آن را برای ۲ الی ۳ دقیقه سرخ کنید ، بادمجان های سرخ شده را درون آبکش ریخته و روغن اضافی آن را بگیرید ، فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن نمایید تا گرم شود . این غذا شباهت زیادی به یتیمچه بادمجان دارد .

مرحله پنجم

حالا درون ظرف مخصوص فر یک پیمانه از سس گوجه فرنگی را ریخته و روی آن بادمجان های سرخ شده را اضافه کنید آرد سوخاری را بر روی بادمجانها ریخته و دوباره یک و نیم پیمانه از سس را اضافه کنید ، تمام بادمجان ها و سس گوجه فرنگی را درون ظرف ریخته و روی آن پنیر پیتزای رنده شده را بریزید و برای ۱۰ دقیقه درون فر قرار دهید تا طلایی رنگ شوند .


.:: ::.


طرز تهیه چای ماسالا
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 16 ارديبهشت 1400 ز : 23:22 | +

طرز تهیه چای ماسالا

مرحله اول

اگر می‌خواهید چای ماسالای خانگی فوری با شیر را تهیه کنید برای شروع میخک را همراه با هل سبز و فلفل سیاه و دارچین مخلوط کرده و درون ماهی تابه بریزید آنها را برای مدت زمان یک دقیقه و با حرارت کم تفت دهید و اجازه دهید تا سرد شوند .

مرحله دوم

پس از سرد شدن ادویه ماسالا که تفت داده بودید آنها را با برگ گل محمدی و دانه رازیانه و زعفران خشک و پودر زنجبیل و جوز هندی و بادیان ستاره ای مخلوط کنید ، این مخلوط را درون آسیاب ریخته و به خوبی با هم می کنید این ادویه طعم و عطر بسیار خوبی دارد .

مرحله سوم

برای دم کردن چای ماسالا ابتدا چای سیاه را دم کنید و شیر را هم به صورت جداگانه گرم نمایید ، ۱/۴ قاشق مرباخوری از ادویه چای ماسالا که تهیه کرده بودید درون فنجان ریخته و چای گرم را همراه با شیر به آن اضافه کنید به خوبی با هم مخلوط کرده و برای شیرین کردن یک قاشق چای خوری عسل به دمنوش اضافه کنید .


.:: ::.


طرز تهیه دمپختک باقالی
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 16 ارديبهشت 1400 ز : 23:20 | +

طرز تهیه دمپختک باقالی

مرحله اول

برای تهیه دمپختک باقالی ابتدا پیازها را به صورت نگینی خرد کنید و درون ماهیتابه ریخته و تفت دهید ، پیاز داغ ای را که آماده کردید کنار گذاشته سپس برنج را بخیسانید و به آن مقداری نمک اضافه کنید . باقالی ها را هم به صورت جداگانه بخیسانید .

مرحله دوم

پس از چند دقیقه که از خیساندن باقالی ها گذشت باقالی ها را درون قابلمه ریخته و بر روی اجاق گاز قرار دهید تا بپزند زمانی که آب داشت تمام می شد به آن‌ها زردچوبه و پیاز داغ و نمک و زعفران را اضافه کنید و به خوبی با هم مخلوط نمایید .

مرحله سوم

مراقب باشید که باقالی ها زیاد به نشوند در هنگام پخت ، برنج را روی اجاق گاز گذاشته و زمانی که آب آن کم شد باقالی را به برنج اضافه کنیم به آرامی آنها را با هم مخلوط کنید برای خوشرنگ تر شدن خوراک باقالی می توانید مقداری رب به آن اضافه کنید .

مرحله چهارم

پس از انجام این مراحل درب قابلمه را گذاشته و حرارت را تا می‌توانید کمک کنید و اجازه دهید تا برنج به آرامی دم بکشد ، مدت زمان مورد نیاز برای دم کشیدن برنج بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه می باشد حتماً از شعله پخش کن استفاده کنید تا ته دیگ خوشمزه نسوزد .


.:: ::.


طرز تهیه خاگینه ایتالیایی
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 15 ارديبهشت 1400 ز : 21:5 | +

طرز تهیه خاگینه ایتالیایی

دستور خمیر خاگینه

برای تهیه خاگینه ایتالیایی به روش رستورانی ، ابتدا آرد را با نمک و بکینگ پودر مخلوط کرده و آن را الک نمایید سپس به آرد کره آب شده را همراه با تخم مرغ اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کرده حالا ۱۰۰ میلی لیتر از شیر را به مواد اضافه کرده و یک خمیر نرم آماده کنید .

آموزش خاگینه ایتالیایی

در مرحله بعدی باید به خمیر استراحت دهید روی آن را با سلفون بپوشانید و برای ۲۰ دقیقه کنار بگذارید ، در این فاصله ۲۰ دقیقه ای که در اختیار شماست میتوانید شربت بار خاگینه مجلسی را آماده نمایید . برای تهیه شربت تمامی را با هم درون قابلمه ریخته و مخلوط می‌کنید .

طرز تهیه شربت خاگینه

قابلمه را روی حرارت اجاق گاز قرار داده تا شروع به جوشیدن کند و شکر کاملاً درون آب حل شود و  بعد از ۵ دقیقه جوشیدن اجاق گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا شربت در همان حال خنک شود . اکنون خمیر را روی میز کار پهن کنید .

طرز تهیه خاگینه طرح دار

خمیر را در ابعاد ۵ در ۱۰ سانت و مستطیلی شکل برش بزنید سپس در فاصله های یک سانتیمتری خمیر ها را بصورت راه راه برش زده و آنها را جمع کنید ، خاگینه خوشمزه خانگی را درون روغن داغ ریخته و سرخ کنید هنگامی که رنگ آنها طلایی شد درون شربت خنک قرار داده و پس از آن با پودر پسته تزیین نمایید نوش جان .طرز تهیه خاگینه ایتالیایی


.:: ::.


طرز تهیه فیله کباب گوسفندی
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 15 ارديبهشت 1400 ز : 21:3 | +

طرز تهیه فیله کباب گوسفندی

مرینیت فیله گوسفندی

برای تهیه فیله کباب گوسفندی ، باید درون کاسه‌ای پیاز را همراه با سس سویا و فلفل سیاه و روغن زیتون مخلوط کنید گوشت گوسفندی را به صورت تکه های خرد کرده و درون کاسه با مواد مخلوط کنید تمامی مواد را درون ظرف شیشه‌ای دردار ریخته و برای ۱۲ ساعت درون یخچال قرار دهید .

خوراک فیله گوسفندی

در طول این ۱۲ ساعت ادویه‌ها حسابی به خورد گوشت رفته و کباب شما طعم دار می شود هنگامی که فیله ها را از درون یخچال درآوردید تمام پیاز های چسبیده به گوشت را جدا کنید و گوشت ها را به سیخ فلزی بکشید فلفل های کبابی را هم به صورت جداگانه سیخ بگیرید .

غذا با فیله گوسفندی

در این مرحله یک ذغال کاملاً یکدست با حرارت پایین را تهیه کنید ، سیخ ها را با فاصله بر روی منقل قرار دهید این کار باعث می‌شود تا کباب شما خشک نشود ، در طول پخت سیخ هارا مدام بچرخانید تا کباب شما یک دست بپزد .

نکات پخت کباب

یکی از نکات مهم در پخت و سیخ گرفتن و پختن کباب خانگی این است که سیخ ها را باید در طول پخت مدام بچرخانید چون اگر یک طرف بپزد بعد بچرخانیم طرف دیگر را بخواهیم بپزیم آبگوشت زیاد خارج می شود و همین امر باعث خشک شدن کباب خواهد شد کباب ها را آبدار از روی منقل برداشته و داخل نان قرار دهید .نوش جان


.:: ::.


طرز تهیه مافین وانیلی
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 15 ارديبهشت 1400 ز : 21:1 | +

طرز تهیه مافین وانیلی

 

مرحله اول

برای تهیه شیرینی مافین وانیلی خوشمزه خانگی با روش قنادی ابتدا باید تخم مرغ را همراه با شکر و وانیل مخلوط کرده و آنها را برای مدت زمان ۵ دقیقه هم بزنید تا حجم این مواد دو برابر شود و رنگ آن سفید گردد پس از انجام این کار باید شیر را به آنها اضافه کنید .

 

مرحله دوم

پس از اضافه نمودن شیر نوبت به روغن می رسد برای دو دقیقه دیگر مواد را با هم میکس کنید در پایان آرد و بکینگ پودر را مخلوط کرده و پس از الک کردن آنها آرام‌آرام به مایه شیرینی خانگی اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی آنها را هم بزنید .

 

مرحله سوم

در مرحله بعد با استفاده از یک ملاقه از مایه کیک برداشته و درون کپسول کاپ کیک یا همون مافین بریزید ، توجه داشته باشید باید یک سوم از قالب را خالی بگذارید تا زمان پختن از قالب سرریز نکند . نوک چاقو را آغشته به روغن کنید و روی مافین ها شیار بزنید .

مرحله چهارم

شیاری که با چاقو روی شیرینی ساده وانیلی میزنید باعث می شود تا شیرینی پس از پخت ترک بردارد ، فر را از قبل پیش گرم کنید ، قالب ها برای مدت زمان تقریبی ۳۰ الی ۳۵ دقیقه درون فر و با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید تا آماده برای مصرف شود .


.:: ::.


طرز تهیه حمص لبنانی
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 15 ارديبهشت 1400 ز : 7:24 | +

طرز تهیه حمص لبنانی

فوت و فن پخت نخود

برای تهیه حمص معروف لبنانی ابتدا باید نخود را بپزید برای این کار نخود های خام را درون آب جوش برای مدت زمان ۳۰ دقیقه قرار دهید و بعد از گذشت این زمان آنها را برای ۱۲ ساعت درون آب قرار دهید و در این فاصله زمانی نیز برای ۲ الی ۳ مرحله آب نخود را عوض کنید .

مراحل پخت نخود

بعد از گذشت ۱۲ ساعت ، نخودها را برای یک ساعت درون آب جوش قرار می دهیم تا پخته شوند ، در این مرحله نخود ها را با آبلیمو درون مخلوط کن ریخته و آنها را با هم میکس میکنیم سپس ارده و بعد از آن روغن زیتون و سیر را به مواد اضافه می کنیم .

مواد تشکیل دهنده حمص

تمامی مواد را درون مخلوط کن ریخته و دوباره با هم میکس می کنیم ، در این مرحله به خاطر اینکه مواد شما حالت خشکی به خود گرفته آب نخود را به آنها اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا زمانی که روان شوند در حد ماست چکیده .

حمص را با چی بخوریم

حمص یک مزه سبک و پیش غذا لبنانی می‌باشد که همراه با کروکر و چوب شور و زیتون و چیپس و … آن را مصرف می‌کنند ، دارای طعم خوشمزه ای میباشد و به شما تست کردن آن را پیشنهاد میکنیم .


.:: ::.


طرز تهیه کیک موزی
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 15 ارديبهشت 1400 ز : 1:1 | +

طرز تهیه کیک موزی

 

 

مرحله اول

برای تهیه کیک موزی خوشمزه خانگی ابتدا از مرد ها را درون کاسه ریخته و آنها را خرد کنید تا زمانی که پوره شوند ، حالا کره آب شده را به موزها اضافه کرده و با همزن برقی برای مدت زمان یک دقیقه مخلوط کنید ، سپس آن کاسه را کنار قرار دهید .

 

مرحله دوم

در مرحله بعد درون یک ظرف جداگانه تخم مرغ را بشکنید و به آن شکر قهوه‌ای و وانیل را اضافه کنید این مواد را با همزن برقی مخلوط کنید تا زمانی که پف کند و کشدار شود ، سپس پوره موزی را که آماده کرده بودید به آنها اضافه کنید .

 

مرحله سوم

مواد را به خوبی با هم مخلوط کرده سپس آرد و بکینگ پودر را همراه با جوش شیرین مخلوط کرده و در ۳ مرحله آنها را الک نمایید . آرد را آرام‌آرام به مایه کیک ساده اضافه کنید ، مواد را با لیسک به صورت دورانی و در یک جهت هم بزنید تا کاملا یکدست شوند .

مرحله چهارم

در مرحله بعدی فندوق خرد شده را همراه با شکلات به مایه کیک اضافه کنید و کف قالب لوف خود را چرب کرده و درون آن کاغذ روغنی قرار دهید حالا مایه کیک را درون ظرف بریزید و پس از آن یک عدد از موزها را به صورت طولی برش داده و به آن آب لیمو بزنید و بر روی کیک قرار دهید .

مرحله پنجم

فر رو از قبل گرم کنید و قالب را برای مدت زمان ۵۵ دقیقه و با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد درون فر قرار دهید ، یک سیخ چوبی برداشته درون دسر موزی خوشمزه فرو کنید اگر به راحتی در آمد به این معنی است که کیک شما کاملاً مغز پخت شده است . روی کیک عسل بمالید و همراه با دمنوش های گیاهی و گرم نوش جان کنید


.:: ::.


طرز تهیه فسنجان شمالی
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 12 ارديبهشت 1400 ز : 22:48 | +

طرز تهیه فسنجان شمالی

مرحله اول

برای تهیه خورشت فسنجان شمالی اصل قابلمه را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده سپس درون آن گردو و پیاز را ریخته و با هم مخلوط می کنیم و اجازه می‌دهیم تا گردوها داغ شوند سپس رب انار و رب گوجه را درون یک لیوان آب حل کرده و به گردوها اضافه میکنیم .

مرحله دوم

مواد را به خوبی با هم مخلوط می کنیم تا گردو ها درون آب باز شوند سپس ۵ لیوان آب به خورشت اضافه کرده و شعله را زیاد میکنیم تا شروع به جوشیدن کند حالا حرارت را کم کرده و صبر می کنیم تا جا افتاده شود و گردو به روغن دادن بیوفته .

مرحله سوم

بعد از گذشت تقریبا ۳ ساعت فیله های مرغ را به صورت خام به خورشت اضافه میکنیم و اجازه میدهیم با گردوها بپزند و طعم گردو به خورد گوشت مرغ برود . بعد از گذشت این زمان هر نیم ساعت دو تکه ی کوچک یخ به خورش اضافه می‌کنیم تا سه ساعت این کار را انجام دهید .۶ ساعت

مرحله چهارم

در ۳۰ دقیقه پایانی پخت ادویه را به غذا اضافه کنید پس از اضافه کردن ادویه ها خورش را هم زده و در آخر گلپر را به آن اضافه می کنیم هنگامی که احساس کردید خورش جا افتاده شده و به روغن افتاده است اجاق گاز را خاموش کنید و از طعم بی نظیر این غذای شمالی خوشمزه لذت ببرید .


.:: ::.


طرز تهیه شیرینی بدون شکر
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 12 ارديبهشت 1400 ز : 22:46 | +

طرز تهیه شیرینی بدون شکر

مرحله اول

برای تهیه شیرینی بدون شکر رژیمی  ابتدا سفیده تخم مرغ را درون کاسه ریخته و با استفاده از یک همزن دستی آن را برای مدت زمان کوتاهی هم بزنید تا زمانی که کف کند و رنگ آن سفید و برفی شود حالا نوبت اضافه کردن موز رسیده است .

مرحله دوم

حالا موز را با استفاده از یک چنگال له کنید ، سپس کشمش و انجیر و بعد از آن جو پرک و گردو و خرما را اضافه نمایید و مایه شیرینی ساده خانگی را مخلوط کنید ، در همان حال که مشغول هم زدن هستید بیکینگ پودر و دارچین را هم اضافه کنید .

مرحله سوم

فر را از قبل گرم کنید و درون سینی آن یک کاغذ روغنی مناسب پهن کنید ، از مایه شیرینی به اندازه قاشق غذاخوری برداشته و با دست آن را حالت دهید و درون سینی بچینید ، سینی را در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد برای مدت زمان ۲۰ الی ۲۵ دقیقه قرار دهید ، هنگامی که روی آن طلایی رنگ شد یعنی اینکه شیرینی خوشمزه شما آماده شده است .


.:: ::.


طرز تهیه فالوده شیرازی
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 11 ارديبهشت 1400 ز : 19:53 | +

طرز تهیه فالوده شیرازی

مرحله اول

برای تهیه فالوده شیرازی خوشمزه ابتدا آب و نشاسته را درون کاسه مخلوط کنید ، سپس این مواد را درون یک قابلمه نچسب ریخته و بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید ، تا زمانی که مایه فالوده بجوش می‌آید آن را مرتب با یک قاشق چوبی هم بزنید .

مرحله دوم

در مرحله بعد گلاب را به مایه اضافه کنید و تا زمان غلیظ شدن مایه آن را هم بزنید ، هنگامی که مایع فالوده کاملاً کشتار شد و مانند یک توپ در وسط قابلمه قرار گرفت آماده برای مصرف شده است . مدت زمان مورد نیاز برای آماده شدن آن تقریباً ۲۰ دقیقه می باشد .

مرحله سوم

یک تشت بزرگ را آماده کرده و درون آن آب و یخ فراوان بریزید ، تشت را زیر چرخ گوشت قرار دهید و مایه فالوده را درون دستگاه بریزید ، رشته های فالوده را درون تشت بریزید ، رشته ها را مدام و به آرامی هم بزنید و هر از چند گاهی با دست زیر و رو کنید .

مرحله چهارم

در مرحله بعد و پس از آماده شدن رشته ها مقداری یخ را خرد کنید و با کمی گلاب به رشته ها اضافه نمایید ، برای بهتر شدن مزه کمی شربت آبلیمو آماده کنید و بر روی رشته ها بریزید و با برگه های لیمو تازه خوراک شیرازی را تزیین کنید .


.:: ::.


طرز تهیه بورک اسفناج
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 11 ارديبهشت 1400 ز : 19:51 | +

طرز تهیه بورک اسفناج

مرحله اول

برای تهیه بورک اسفناج پس از اینکه اسفناج ها را پاک کردید آن ها را در ابعاد درشت خرد کرده سپس درون آبکش ریخته و بشورید ، حالا اسفناج های پاک شده را درون قابلمه ریخته و روی اجاق گاز قرار دهید و درب قابلمه را ببندید تا خوراک اسفناج بپزد .

مرحله دوم

برای پخت اسفناج نیازی به اضافه کردن آب نیست ، مواد را در هنگام پخت هم بزنید تا نسوزند ، پس از پخت پیازچه را همراه با نمک و فلفل و یک قاشق غذاخوری روغن به اسفناج ها اضافه کرده و با هم تفت دهید ، توجه داشته باشید با حرارت ملایم این کار را انجام دهید .

مرحله سوم

قابلمه را از روی اجاق گاز برداشته و اسفناج ها را همراه با پنیر خامه ای مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند پس از انجام این مرحله درون یک کاسه تخم مرغ ها را شکسته و با روغن و شیر مخلوط کنید . حالا خمیر یوفکا را در یک سطح صاف پهن کنید .

مرحله چهارم

حالا با یک فرچه مخلوط تخم مرغ را بر روی سطح خمیر یوفکا بکشید این کار باعث جلوگیری از پاره شدن خمیر در هنگام رول کردن میشود اکنون زمان آن رسیده که اسفناج را بر روی خمیر بریزید و آن را رول کنید قالب خود را چرب کرده و رول ها را به صورت حلزونی درون آن بچینید .

مرحله پنجم

در پایان دوباره با فرچه از سسی که آماده کرده بودید بر روی بورک ترکی کشیده و روی آن ها کنجد یا سیاه دانه بپاشید ، فر را از قبل پیش گرم کنید و قالب را برای مدت زمان ۲۰ الی ۳۰ دقیقه درون فر و با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید


.:: ::.


طرز تهیه سوشی بدون جلبک
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 10 ارديبهشت 1400 ز : 9:27 | +

طرز تهیه سوشی بدون جلبک

مرحله اول

برای تهیه سوشی بدون جلبک ابتدا برنج را بخیسانید و آن را بدون استفاده از نمک و روغن بپزید . برنج را باید بصورت شفته آماده کنید . در مرحله بعد هویج و فلفل های دلمه‌ای را بصورت خلالی خرد می‌کنیم . در یک ظرف جداگانه شکر و سرکه را با هم مخلوط میکنیم .

مرحله دوم

توجه داشته باشید که شکر درون سرکه کاملآ حل شود .یک کاتر مخصوص آشپزی با قطر تقریبا ۱۲ سانتیمتر آماده کرده و برنج را درون آن ریخته و با دست فشار میدهیم بصورتی که برنج کاملاً بهم بچسبد . حالا روی برنج تکه های تن ماهی قرار می‌دهیم .

مرحله سوم

توجه کنید تکه های تن ماهی را هم باید با دست فشار دهید ، روی تن ماهی را با هویج و فلفل دلمه ای پر میکنیم ، حالا روی خوراک خارجی سس مایونز و سس سویا ریخته و در آخر سس مخصوص سوشی که از ترکیب شکر و سرکه آماده کرده بودید روی خوراک ریخته و نوش جان نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه کیک یزدی
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 10 ارديبهشت 1400 ز : 9:25 | +

طرز تهیه کیک یزدی

مرحله اول

برای تهیه کیک یزدی ساده خانگی ابتدا باید را پیش گرم کنید آن هم با دمای ۲۲۰ درجه سانتی گراد بود و پودر هل برای سه مرحله الک کنید درون یک کاسه جداگانه شکر و تخم مرغ را همراه با روغن و ماست و گلاب مخلوط نمایید .

مرحله دوم

موادی را که باهم مخلوط کرده اید برای مدت زمان ۵ الی ۶ دقیقه با همزن دستی هم بزنید سپس به این مواد آرد بیکینگ پودر را که الک کرده بودید در سه نوبت اضافه کنید و مدام مواد را هم بزنید هم زدن شما در حدی باشد که آرد با مایه کیک مخلوط شود .

مرحله سوم

با دو سوم از مایه قالب کیک را پر کنید ، اگر می خواهید پس از پخت کیک ساده خانگی شما ترک بخورد چاقو را را درون روغن مایع فرو کرده و مانند علامت + روی مایه بکشید ، حالا بر روی مایه کنجد یا خلال پسته بپاشید ، قالب را درون فر قرار دهید

مرحله چهارم

بعد از گذشت ۱۰ دقیقه و زمانی که شکل و شمایل کیک به حالت گنبدی درآمد حرارت فر گاز را کم کرده و بر روی ۱۹۰ درجه سانتیگراد قرار دهید حالا اجازه دهید تا کیک خوشمزه کاملاً مغز پخت و طلایی رنگ شود


.:: ::.


طرز تهیه غذا با گوشت چرخ کرده
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 9 ارديبهشت 1400 ز : 22:37 | +

طرز تهیه غذا با گوشت چرخ کرده

مرحله اول

برای تهیه غذا با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی ابتدا سیب زمینی ها را بشورید و پس از اینکه آنها کشته شدن با چاقو به دو قسمت تقسیم کنید آنها را درون فویل آلومینیومی قرار داده و برای مدت زمان ۴۰ الی ۵۰ روزه درون فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد قرار دهید تا بپزند .

مرحله دوم

در این فاصله زمانی که سیب زمینی ها پخته می شوند مواد میانی خوراک سیب زمینی خود را آماده کنید ماهیتابه رو روی اجاق گاز قرار داده و پیاز را خرد کرده و همراه با کمی روغن تفت دهید و سپس گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کرده و با هم مخلوط کنید

مرحله سوم

بعد از مخلوط کردن آنها پوره گوجه فرنگی را همراه با فلفل های رنگی خرد شده و ادویه دلخواه اضافه کنید و به خوبی با هم مخلوط نمایید هنگامی که آب گوجه کشیده شد اجاق گاز را خاموش کنید . در این مرحله با چنگال شکم سیب زمینی های پخته شده را خالی کنید .

مرحله چهارم

سیب زمینی های خارج شده را با کره و پنیر و نمک و فلفل مخلوط کنید و دوباره سیب زمینی ها را پر کنید ، حالا مواد گوشتی را بر روی آنها بریزید و در پایان یک ورق پنیر چدار روی مواد قرار دهید ، برای مدت زمان ۱۵ درون فر قرار دهید تا پنیر آب شود ، نوش جان


.:: ::.


طرز تهیه میگو پفکی
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 8 ارديبهشت 1400 ز : 21:10 | +

طرز تهیه میگو پفکی

مرحله اول

برای تهیه و پخت میگو پفکی ابتدا باید میگوها را کاملاً پاک کنید و پس از آن پشت آنها را برش بزنید سپس مواد مرینیت میگو را آماده می کنید برای اینکار سیر له شده را همراه با پودر سیر و زعفران مخلوط کنید سپس به این مواد بیکینگ پودر و ماءالشعیر را اضافه کنید .

مرحله دوم

حالا به این مواد روغن مایع نمک و فلفل را اضافه کنید به خوبی با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند پس از انجام این کار آرد سفید را آرام آرام اضافه کنید تا سس شما به غلظت ماست برسد . میگوها را به این سس آغشته کنید .

مرحله سوم

مواد را برای ۴۰ دقیقه تا یک ساعت استراحت دهید تا ادویه و چاشنی ها به خورده خوراک میگو برود . درون ماهی تابه روغن ریخته و روی اجاق گاز قرار دهید هنگامی که روغن داغ شد میگوها را درون ماهیتابه ریخته و سرخ نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه شنیسل گوشت
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 8 ارديبهشت 1400 ز : 21:8 | +

طرز تهیه شنیسل گوشت

مرحله اول

اگر می‌خواهید خوراک شنیسل گوشت مجلسی تهیه کنید ابتدا باید گوشت را در اندازه های متوسط خرد کنید سپس تکه های خرد شده را بکوبید تا نازک شوند . درون کاسه جداگانه تخم مرغ ها را شکسته و به آن فلفل و نمک را اضافه کنید مواد را هم بزنید تا یکدست شوند .

مرحله دوم

ماهیتابه رو روی اجاق گاز قرار داده و درون آن روغن بریزید و صبر کنید تا داغ شود . حالا تکه های گوشت را درون پودر سوخاری قرار داده به صورتی که تمام قسمتهای آن به پودر آغشته شود . بعد از انجام این کار آن ها را درون ظرف تخم مرغ ها قرار دهید .

مرحله سوم

در این مرحله تکه های گوشت را دوباره درون پودر سوخاری بغلتانید و پس از انجام این کار آن ها را درون ماهیتابه قرار داده و مشغول به سرخ کردن تکه های گوشت شوید . دو طرف غذای شنیسل خانگی را سرخ کنید تا طلایی رنگ شوند .

مرحله چهارم

در این مرحله و پس از سرخ کردن گوشت آنها را روی دستمال های مخصوص و تمیز آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود اکنون میتوانید خوراک سوخاری خود را همراه با سبزی تازه و خیارشور و گوجه نوش‌جان نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه آش گوجه
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 8 ارديبهشت 1400 ز : 21:6 | +

طرز تهیه آش گوجه

مرحله اول

برای پخت آش گوجه یا هر نوع آش محلی دیگه باید از روز قبل حبوبات را بخیسانید ، در طول این مدت هم آب را برای دو الی سه مرحله عوض کنید این کار باعث گرفتن نفخ حبوبات میشود ، در ضمن گندم را هم با آب گرم بخیسانید برای ۲ الی ۳ ساعت .

مرحله دوم

در مرحله بعد حبوبات را همراه با گندم درون قابلمه ریخته و برای مدت زمان دو ساعت بپزید سپس با آن ها عدس و سبزی آش را اضافه کنید ۳۰ دقیقه بعد از پخت این مواد گوجه های رنده شده را اضافه کنید و اجازه دهید تا با حرارت متوسط سوپ ساده بپزد .

مرحله سوم

برای بهتر شدن رنگ غذا با گوجه یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را درون مقدار کمی روغن تفت دهید و آن را به آش اضافه کنید . حالا درون ظرفی جداگانه پیاز را خلالی کرده و آن را سرخ کنید به پیاز ها کمی هم نمک و فلفل و زردچوبه اضافه کنید .

مرحله چهارم

مقداری از پیاز داغ را که آماده کرده آید برای تزیین غذا جدا کنید و الباقی آن را به آش اضافه کنید ، نعنا داغ را هم تهیه کرده و مقداری از آن را برای تزیین و الباقی را به آش گوجه اضافه کنید . در لحظات پایانی پخت ۴ قاشق غذاخوری آب غوره به آش اضافه کرده و نمک آن را اندازه کنید اکنون غذای شما آماده برای سرو می باشد .


.:: ::.


طرز تهیه بوقلمون و سس پرتقال
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 8 ارديبهشت 1400 ز : 21:3 | +

طرز تهیه بوقلمون و سس پرتقال

مرحله اول

برای تهیه خوراک بوقلمون با سس پرتقال ابتدا ران بوقلمون را درون ماهی تابه ریخته و همراه با مقدار کمی روغن آن را تفت دهید به صورتی که دو طرف ران مرغ طلایی رنگ شود . پس از انجام این کار مرغ را درون قابلمه ریخته و به آن پیاز و سیر و آب و نمک و فلفل و زردچوبه را اضافه کنید .

مرحله دوم

در مرحله بعدی در قابلمه را قرار داده و اجازه دهید تا خوراک شما با حرارت ملایم و برای مدت زمان ۲ الی ۲/۵ ساعت بپزد . شما برنج را هم جداگانه به صورت کته دم کنید و پس از آماده شدن روی آن را با زعفران و خلال بادام تزیین نمایید ، پس از انجام این مراحل باید سس مخصوص پرتقال را تهیه کنید .

مرحله سوم

برای آماده کردن سس این غذا ، یک قاشق غذاخوری عسل را همراه با خلال پرتقال و نشاسته درون قابلمه بریزید و بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید حالا مواد را با هم بخوبی مخلوط کنید تا یکدست شوند ، سپس آب پرتقال را به سایر مواداضافه کنید و آن ها را هم بزنید تا زمانی که سس غلیظ شود . اکنون غذا با بوقلمون و سس مخصوص پرتقال آماده برای سرو شده است .


.:: ::.


طرز تهیه مرغ دم کرده
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 6 ارديبهشت 1400 ز : 22:59 | +

طرز تهیه مرغ دم کرده

مرحله اول

برای تهیه مرغ دمکرده مجلسی با زرشک ابتدا تکه های گوشت را درون ماهیتابه ریخته و به آن روغن و زردچوبه اضافه کنیم گوشت ها را حسابی تفت دهید . حالا پیاز را همراه با فلفل دلمه ای و گوجه و رب و سیر درون مخلوط کن ریخته و آنها را با هم میکس نمایید .

مرحله دوم

سسی را که از مخلوط کردن سایر مواد درون مخلوط کن آماده کرده بودید ، درون ماهی تابه ریخته و به تکه های مرغ سرخ شده اضافه نمایید حالا باید صبر کنید تا خوراک شروع به جوشیدن کند ، در این مرحله یک دمکنی را درب ماهیتابه قرار داده و شعله را تا حد ممکن کم کنید تا غذای مجلسی شما دم بکشد .

مرحله سوم

در این فاصله زمانی که در اختیار دارید زرشک ها را شسته و آنها را درون آبکش ریخته و خشک کنید پس از اینکه غذا پخته شد نصف لیوان زرشک را به آن اضافه کرده و اجازه دهید تا برای ۱۰ دقیقه مرغ سرخ کرده با زرشک دم بکشد برای پخت این خوراک نیاز به اضافه کردن آب نیست . به خاطر استفاده از زرشک طعم غذای شما بسیار خوشمزه و لذیذ خواهد شد .


.:: ::.


طرز تهیه آش ماست
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 5 ارديبهشت 1400 ز : 22:24 | +

طرز تهیه آش ماست

مرحله اول

برای تهیه آش ماست ابتدا تکه‌های مرغ را درون قابلمه ریخته و همراه با آب و نیاز و نمک و فلفل بر روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا گوشت بپزد . در این فاصله زمانی و تا پخته شدن گوشت مرغ هویج را نیم پز کرده و همراه با جو پخته شده درون قابلمه میریزیم .

مرحله دوم

حرارت را در حالت متوسط قرار می دهیم سپس آب مرغ را همراه با آب و نمک اضافه میکنیم تا آش شروع به جوشیدن کند حالا قارچ را با کره درون ماهیتابه تفت داده و برای اینکه رنگ آن سیاه نشود در در هنگام تفت دادن از چند قطره آبلیمو استفاده کنید .

مرحله سوم

در این مرحله قارچ را به مواد در حال پخت اضافه کنید و تکه های مرغ را پس از پخته شدن ریش ریش کنید و درون ماهیتابه با کمی روغن تفت دهید و پس از سرخ کردن به آش اضافه نمایید . حالا باید سیر را له کنید و همراه با گشنیز های خرد شده به آش اضافه کنید .

مرحله چهارم

در پایان فلفل سیاه را اضافه کنید و اجازه دهید تا آش جا افتاده شود حالا ماست را با یک عدد زرده تخم مرغ را مخلوط کرده و روی حرارت اجاق گاز قرار میدهیم تا شروع به جوشیدن کند سپس آن را به آش محلی اضافه می کنیم و برای ۵ دقیقه با هم بجوشند .


.:: ::.


طرز تهیه سوپ لوبیا سبز
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 5 ارديبهشت 1400 ز : 22:21 | +

طرز تهیه سوپ لوبیا سبز

مرحله اول

برای تهیه و پخت سوپ لوبیا سبز ساده خانگی  پس از اینکه لوبیاها را شسته و تمیز کردید آنها را همراه با آب مرغ یا آب قلم بر روی حرارت زیاد اجاق گاز قرار دهید و صبر کنید تا زمانی که شروع به جوشیدن کند ، حالا بایدحرارت را کم کنید و در قابلمه را به صورت نیمه باز قرار دهید تا لوبیاها به آرامی بپزند

مرحله دوم

در این فاصله زمانی که در اختیار دارید می توانید آرد برنج را با یک پیمانه آب سرد مخلوط کنید ، مواد را هم بزنید تا آرد درون آب کاملا حل شود ، اکنون آن را به لوبیاسبز در حال پخت اضافه کنید . نمک و فلفل را هم به سوپ سبزیجات رژیمی اضافه کرده و برای یک ربع دیگر اجازه دهید تا بپزند و سوپ به شما به غلظت کافی و مناسب برسد .

مرحله سوم

در این مرحله و پس از اینکه سوپ پخته شد آن را درون ظرف مخصوص سرو کردن ریخته و بعد از آن تخم مرغها را که آب پز کرده بودید خرد کنید و به غذای خود اضافه نمایید در پایان کره آب شده را روی خوراک لوبیا ریخته و آن را نوش جان کنید .


.:: ::.


طرز تهیه رولت گوشت
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 4 ارديبهشت 1400 ز : 21:33 | +

طرز تهیه رولت گوشت

مرحله اول

برای تهیه رولت گوشت ابتدا باید از مواد میانی این غذای گوشتی را آماده کنید برای این کار پیاز را خرد کرده و در روغن ریخته و تفت دهید سپس به آن زردچوبه را اضافه کنید هنگامی که پیازها سبک شدند گوشت را به آن اضافه کنید .

مرحله دوم

پس از کمی تفت دادن فلفل سیاه و فلفل قرمز را به گوشت زده و با هم کمی تفت دهید پس از انجام این کار فلفل دلمه ای را همراه با رو به مواد اضافه کنید و با هم مخلوط نمایید . حالا زمان آن رسیده که نصف لیوان آب به خوراک گوشت اضافه نمایید .

مرحله سوم

در این مرحله درب ماهیتابه را گذاشته و اجازه دهید تا با حرارت کم گوشت پخته و آب آن کشیده شود . در این فاصله زمانی سیب زمینی ها را پوست بگیرید و رنده درشت کنید آب اضافی آن را بگیرید و با پنیر پیتزا و تخم‌مرغ و جعفری و نمک و فلفل مخلوط کنید .

مرحله چهارم

فر را از قبل پیش گرم کنید ، کف سینی را با کاغذ روغنی بپوشانید و با کره چرب نمایید ، مایه سیب زمینی را درون سنی فر گاز پهن کنید و برای مدت زمان ۲۰ الی ۲۵ دقیقه با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد درون فر قرار دهید تا طلایی رنگ شود . مدت زیاد پخت باعث خشک شدن سیب زمینی خواهد شد پس مراقب باشید .

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان سیب‌زمینی‌ها را همراه با کاغذ روغنی خارج کنید سپس مواد گوشتی را که آماده کرده بودید بر روی سیب زمینی ها ریخته و دوباره آن را به صورت رول و محکم جمع کنید دوباره برای مدت زمان ۱۰ دقیقه درون فر قرار دهید .

مرحله ششم

در این مرحله و بعد از گذشت ۱۰ دقیقه سینی را خارج کرده و پنیر پیتزا را بر روی آن بریزید ، گریل را روشن کنید و سینی را دوباره داخل فر قرار دهید تا روی رولت خانگی شما قهوه ای رنگ شود اکنون خوراک شما آماده برای برش زدن و مصرف می باشد .


.:: ::.


طرز تهیه ته دیگ زعفرانی
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 4 ارديبهشت 1400 ز : 21:31 | +

طرز تهیه ته دیگ زعفرانی

مرحله اول

برای تهیه ته دیگ زعفرانی ابتدا باید کاسه ای را آماده کنید، سپس تخم مرغ ها را درون کاسه شکسته و به آن کمی زعفران و ماست با مقداری روغن مایع و نمک اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید و در همین حال فلفل را به مایه اضافه نمایید و تا زمان یکدست شدن هم بزنید .

مرحله دوم

در مرحله بعد مقداری از برنج آبکش شده را که از قبل آماده کرده بودید به این مایه اضافه کرده و با هم مخلوط نمایید ، هنگامی که مایه را با برنج مخلوط میکنید ، باید تمام قسمت های برنج زعفرانی به مواد شما آغشته شود .

مرحله سوم

در مرحله بعد باید در کف قابلمه مخصوص خود روغن بریزید و تمام قسمت های آن را چرب کنید سپس مایع را کف قابلمه ریخته و با پشت قاشق آن را فشار دهید تا کاملاً یکدست و صاف شود سپس الباقی برنج را روی آن ریخته و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا برنج دم بکشد ‌‌.میتوانید مانند ته چین از مرغ هم استفاده کنید و مرغ زعفرانی را همراه با برنج تهیه نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه املت کدو سبز
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 2 ارديبهشت 1400 ز : 22:30 | +

طرز تهیه املت کدو سبز

مرحله اول

برای تهیه املت کدو سبز اولین کاری که می کنید اینه که کدو ها رو بشورید و پوستشون رو جدا کنید ، حالا آنها را به صورت حلقه حلقه ۱ سانتی ببرید و روشون نمک بپاشید برای ۲۰ دقیقه کنار قرار بدید سپس کدوها را در روغن ریخته و تفت دهید .

مرحله دوم

در این مرحله یه دونه کاسه لبه بلند آماده کرده آرد و شیر تو کاسه بریزید با هم مخلوط کنید سپس تخم مرغ ها را اضافه کنید و مواد رو با چنگال به خوبی هم بزنید ، حالا باید کدو سبز های سرخ شده را همراه با مقداری نمک و فلفل و زعفران به مخلوط اضافه کنید .

مرحله سوم

در این مرحله یک ماهیتابه را بر روی اجاق گاز قرار داده و به اون روغن اضافه کنید هنگامی که روغن داغ شد مایع املت کدو را که آماده کرده بودید داخل ماهیتابه ریخته و در ماهیتابه را ببندید تا املت خودش را بگیرد ، وقتی که سفت شد املت ساده رو با کفگیر بچرخونید تا طرف دیگه اون سرخ بشه


.:: ::.


طرز تهیه ماهی مالاتا
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 2 ارديبهشت 1400 ز : 22:29 | +

طرز تهیه ماهی مالاتا

مرحله اول

برای تهیه ماهی مالاتا غذای خوشمزه و محلی گیلان پس از اینکه ماهی‌ها را شستید آنها را درون آبکش ریخته تا آب اضافی آن گرفته شود برای مزه دار کردن ماهی نمک و فلفل و زردچوبه را با هم مخلوط کرده و تمام قسمتهای ماهی را با آن آغشته میکنیم و برای یک ساعت کنار قرار میدهیم .

مرحله دوم

در این فاصله زمانی مغز گردو را همراه با سیر و پیاز و سبزی های معطر که شامل ( نعناع_ چوچاق_ خالواش _ گشنیز _ جعفری ) میشود ،مخلوط کنید سپس به آنها رب انار و و رب آلوچه و گلپر را اضافه کنید زمانی که مواد به خوبی مخلوط و کاملاً یکدست شدند یک لیوان آب سرد اضافه کرده و اجازه می دهیم تا جا افتاده شود .

مرحله سوم

پس از گذشت یک ساعت و مزه دار شدن ماهی ، ماهیتابه رو روی اجاق گاز قرار داده و مقداری روغن اضافه میکنیم زمانی که روغن داغ شد دو طرف ماهی خوش طعم را کاملاً سرخ می کنیم پس از انجام این کار کسی را که آماده کرده بودیم بر روی ماهی میریزیم .

مرحله چهارم

در این مرحله پس از اضافه کردن سس ، حرارت را کم کرده و درب ماهیتابه را به صورت نیمه باز قرار می دهیم حرارت را تا حد ممکن کم میکنیم و اجازه می‌دهیم تا خوراک ماهی جا افتاده شود و روغن گردو بر روی غذا بنشیند تقریباً یک ساعت زمان می برد . همراه با پلو کته نوش جان کنید .


.:: ::.


طرز تهیه نخود پلو
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 2 ارديبهشت 1400 ز : 7:45 | +

طرز تهیه نخود پلو

مرحله اول

برای تهیه نخود پلو ابتدا باید نخودها را یک شب قبل از آشپزی بخیسانید ، در طول این مدت برای حداقل دو بار آب نخود ها را عوض کنید . نخودها را به صورت جداگانه بپزید و برنج را هم خیس کرده و آن را آبکش می‌کنیم این دو را کنار قرار میدهیم .

مرحله دوم

در این مرحله سینه های مرغ را مزه دار میکنید برای این کار آنها را تکه تکه کرده و با ادویه و آبلیمو و زعفران و روغن مزه دار کنید ،  روی ظرف آنها را با سلفون بپوشانید و برای حداقل ۲ ساعت استراحت دهید ، تا مزه ها بخورد گوشت مرغ برود .

مرحله سوم

در این مرحله قابلمه را روی اجاق گاز قرار داده کمی آب و روغن کف قابلمه ریخته و مرغ ها را و روی آن بچینید ، حالا برنج و نخود و شوید را با هم مخلوط کرده و روی مرغ‌ها قرار دهید ، حرارت را کم کرده و اجازه دهید تا برنج دم بکشد . پلو خوشزه شما آماده برای سرو شده است .


.:: ::.


طرز تهیه کوبیده چوبی مرغ
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 2 ارديبهشت 1400 ز : 7:44 | +

طرز تهیه کوبیده چوبی مرغ

مرحله اول

برای تهیه کوبیده چوبی مرغ ابتدا باید مایه گوشت را آماده کنیم برای اینکار درون یک کاسه نسبتاً بزرگ انتخاب کرده و درون آن سیب زمینی و هویج و پیاز و سبزی های معطر را ریخته و مخلوط می کنیم سپس به این مواد نمک فلفل و زردچوبه را اضافه می کنیم

مرحله دوم

پس از اینکه مواد را به خوبی با هم ترکیب کردیم پودر پاپریکا و گرد لیمو را همراه با گوشت مرغ اضافه می کنیم ،مواد را به خوبی با دست ورز می دهیم تا کاملا یکدست شوند روی ظرف را سلفون کشیده و برای یک الی دو ساعت به آن استراحت می دهیم تا حسابی مرغ مزه دار شود .

مرحله سوم

زمانی که می‌خواهید کوبیده مرغ خانگی را به سیخ بگیرید دست خود را درون آب ولرم خیس کرده و به اندازه یک نارنگی متوسط از گوشت بردارید و آن را دور سیخ چوبی شکل و فرم دهید حالا ماهیتابه رو روی اجاق گاز قرار میدهیم و صبر میکنیم تا روغن داغ شود .

مرحله چهارم

حالا سیخ های چوبی را درون ماهیتابه قرار می دهیم و هر دو طرف آن را سرخ میکنیم پس از انجام این کار ، درون یک ماهی تابه جداگانه رب گوجه فرنگی و آبلیمو و زردچوبه و نمک را همراه با مقداری آب حل می کنیم سیخ های چوبی را درون ماهیتابه قرار داده و در آن را می بندیم برای مدت زمان ۲۰ الی ۳۰ دقیقه ، تا خوراک مرغ ما آماده برای مصرف شود .

نکات پخت کوبیده مرغ

سبزی های معطری که شما استفاده می کنید شامل شوید و گشنیز و جعفری می باشد . توجه داشته باشید هنگامی که سیب زمینی و پیاز را رنده می کنید آب اضافه آنها را باید بگیرید . سیب زمینی را پس از رنده کردن بلافاصله به مرغ اضافه کنید تا رنگ آن سیاه نشود .


.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com