تفریحی
تفریحی
طرز تهیه ته دیگ سیب زمینی
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 30 شهريور 1400 ز : 22:40 | +

طرز تهیه ته دیگ سیب زمینی

مرحله ۱

برای تهیه ته دیگ سیب زمینی پس از اینکه سیب زمینی ها را شستید آنها را پوست گرفته و با رنده درشت آن ها را رنده کنید سپس درون یک ظرف آب سرد ریخته و سیب زمینی های رنده شده را برای مدت زمان ۱۵ دقیقه درون کاسه قرار دهید سپس آنها را آبکش کنید .

مرحله ۲

در مرحله بعدی قابلمه مورد نظر را انتخاب کنید و کف آن را با روغن چرب نمایید سپس سیب زمینی را همراه با زعفران و نمک مخلوط کنید تا کاملاً یکدست شود سپس مخلوط آن را در کف قابلمه پهن نمایید . آن را با پشت قاشق سفت نمایید و اجازه دهید برای  ۲ الی ۳ دقیقه در همان حالت باقی بماند تا خودش را بگیرد . اگر برنج را بلافاصله اضافه نمایید زعفران به برنج رنگ خواهد داد و ته دیگ شما کم رنگ خواهد شد .

مرحله ۳

اکنون می توانید برنج خود را اضافه کنید ، پس از آن روی اجاق گاز شعله پخش کن را قرار داده و قابلمه را روی حرارت ملایم بگذارید برای مدت زمان ۳۰ دقیقه تا ته دیگ شما کاملاً پخته و برشته شود . در پایان برنج را جدا کرده و ته دیگ مجلسی خود را به صورت قالبی جدا کنید .


.:: ::.


طرز تهیه کیک بدون تخم مرغ
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 29 شهريور 1400 ز : 7:56 | +

طرز تهیه کیک بدون تخم مرغ

مرحله اول

برای پخت کیک بدون تخم مرغ و همزن ابتدا باید آرد سفید را همراه با بکینگ پودر و پودر کاکائو و جوش شیرین و وانیل مخلوط کنید سپس این مواد را با هم الک نمایید . پس از انجام این کار شکر را به این مواد اضافه کرده و به خوبی با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند .

مرحله دوم

در مرحله بعدی شما مواد را درون یک کاسه ریخته و به آن ها شیر را همراه با روغن و آبلیمو اضافه کنید این مواد را به صورت پیوسته هم بزنید تا کاملا یکدست شوند حالا نوبت به آماده کردن قالب می‌رسد ، کف قالب کیک ساده خود را چرب کنید و درون آن کاغذ روغنی قرار دهید حالا مایه کیک را اضافه نمایید .

مرحله سوم

قابلمه ای مناسب را انتخاب کنید که قالب براحتی درون آن قرار بگیرد ، مقداری آب درون قابلمه ریخته و روی اجاق گاز قرار دهید و درب قابلمه را بسته و صبر کنید تا آب شروع به جوشیدن کند و دیواره های قابلمه به خوبی گرم شوند پس از انجام این مراحل با یک فویل آلومینیومی روی قالب کیک را بپوشانید و درون قابلمه چند پایه فلزی قرار دهید سپس قالب را روی این پایه ها گذاشته و درب قابلمه را ببندید روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید برای مدت زمان یک ساعت تا کیک کاملاً پخته شود .

مرحله چهارم

در این فاصله زمانی شما می توانید مایع شکلاتی برای تزیین کیک را آماده کنید شکلات تخته ای و شیر را به صورت بن ماری با هم مخلوط نمایید و پس از اینکه کیک روی اجاق گاز شما کاملا پخته شد و پس از سرد شدن آن را از درون قالب خارج کرده و با مایع شکلاتی تزیین کنید ، برای ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید سپس نوش جان کنید .


.:: ::.


طرز تهیه سرکه سیب خانگی
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 29 شهريور 1400 ز : 7:53 | +

طرز تهیه سرکه سیب خانگی

مرحله اول

برای تهیه سرکه سیب خانگی پس از اینکه سیب ها را شستید چوب‌های سر آن را جدا کرده و آنها را خرد نمایید ، حالا میوه های خرد شده را درون یک دبه مناسب بریزید سپس شکر را به آن اضافه کنید حالا نوبت اضافه کردن آب می باشد مقدار آب در حدی باشد که روی سیب ها را کاملا بپوشاند .

مرحله دوم

یکی از نکات مهم برای تهیه سرکه این است که درب آن را به صورت نیمه باز قرار دهید ، تا هوا درون آن جریان داشته باشد ، این کار شما باعث جلوگیری از کپک زدن سرکه خواهد شد . اکنون دبه را در مکانی گرم قرار دهید ( آفتاب بهتر است ) باعث می‌شود سرکه زودتر ترش شود و کرم نخواهد زد . دمای مناسب برای این کار بین ۲۵ الی ۳۰ درجه می‌باشد .

مرحله سوم

بعد از چهار الی یک هفته مگس سرکه جذب بوی میوه می شود و همین امر باعث تخمک گذاری آن درون دبه خواهد شد ، با این فعل و انفعالات مگس ، سرکه شما ترش و تیز خواهد شد . توجه داشته باشید که یک چهارم دبه باید خالی باشد . بعد از گذشت ۷ هفته میتوانید سرکه را از صافی رد کنید .

نکات مهم

سعی کنید برای تهیه این سرکه از میوه های با کیفیت استفاده کنید ترکیب سیب های مختلف هم مفید می‌تواند باشد . از سیب های رسیده و شیرین استفاده کنید قبل از خرد کردن آنها را در آب سرد بشویید ، برای تهیه سرکه نباید از ظرف های فلزی استفاده کنید . مقدار آب در حدی که روی میوه‌ها را بپوشاند کافیست . برای هر دانه سیب ۴ گرم شکر کافیست .

نکته های مفید

مواد را در طول روز برای دوبار و با کفگیر چوبی هم بزنید تا فرایند تخمیر زودتر و با کیفیت تر انجام شود . تقریباً بعد از گذشت دو هفته که میوه ها درون دبه ته نشین شوند فرایند تخمیر انجام شده است بعد از اینکه آن را از صافی رد کردید درون شیشه ریخته و روی آن را با پارچه بپوشانید


.:: ::.


طرز تهیه ترشی سیر فوری
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 28 شهريور 1400 ز : 23:45 | +

طرز تهیه ترشی سیر فوری

روش اول

برای تهیه ترشی سیر فوری پس از اینکه پوست بوته‌های آن را گرفتید ( در حدی که شکل و ظاهر بوته حفظ شود ) آنها را بشوید بر روی یک پارچه تمیز پهن کنید تا کاملا خشک شوند ، در این فاصله زمانی که در اختیار دارید سیر را همراه با سرکه و رب انار و شیره خرما و مقداری نمک مخلوط کنید . در مرحله بعد این مواد را درون قابلمه بریزید و برای ۱۵ دقیقه روی اجاق گاز قرار دهید تا بجوشد . مقدار جوشیدن مواد باید در حدی باشد که سیر ها کمی نرم شوند و پس از اینکه آنها خنک شدن درون شیشه های خشک و ضدعفونی شده ریخته و دور از نور خورشید و در جای خنک نگهداری کنید . این ترشی فوری بعد از ۶ ماه آماده برای مصرف می باشد .

نکات مهم

مقدار شیره و نمک باید به اندازه ای باشد که مزه ترش و ملس داشته باشد . با این روش پخت مزه ترشی ۷ ساله خواهید داشت . درب شیشه ها رو با پلاستیک ببندید ، بصورتی که هوا نکشد .

روش دوم

پس از اینکه بوته های سیر را شستید آنها را خشک کرده و سپس درون شیشه های خشک و تمیز بریزید پس از آن نمک را همراه با سرکه و چند تکه کوچک نبات یا خرما به بوته های سیر اضافه کنید ، به جای نبات و خرما می‌توانید از شیره انگور استفاده کنید سپس با سرکه شیشه ها را پر کنید این ترشی بعد از گذشت ۶ ماه آماده برای مصرف می باشد

روش سوم

برای تهیه ترشی شمالی در اواخر فصل بهار سیر های تازه را تهیه کنید ،سپس لایه های پوست سیر را تا وقتی که لایه آخری باقی بماند بگیرید ، سپس آنها را شسته و خشک کنید ، حالا بر روی سیرها مقداری نمک پاشیده و درون بطری های شیشه ای قرار دهید ، پس از انجام این کار سرکه قرمز را اضافه کنید و درب شیشه ها را ببندید ، مدت زمان آماده شدن سیر حداقل ۲ سال می‌باشد .


.:: ::.


طرز تهیه کلم پلو تهرانی
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 28 شهريور 1400 ز : 23:42 | +

طرز تهیه کلم پلو تهرانی

مرحله ۱

برای پخت کلم پلو تهرانی با گوشت چرخ کرده پس از اینکه کلم را خرد کردید همراه با سرکه و یک لیوان آب درون قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا پخته شوند در حدی که آب کلم ها گرفته شود حالا پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و همراه با مقدار کمی روغن درون ماهیتابه ریخته و تفت دهید .

مرحله ۲

در مرحله بعد و پس از اینکه پیاز ها سبک و شیشه ای شدند گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید پس از اینکه گوشت به خوبی سرخ شد رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید تا زمانی که رنگ رب گوجه تغییر کند حالا نوبت به اضافه کردن ادویه و نمک می رسد تمام مواد را به خوبی با هم مخلوط کرده و تفت دهید .

مرحله ۳

پس از انجام این مراحل کلم پخته شده را همراه با زعفران دم کرده به گوشت اضافه کنید و حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا خوراک شما به روغن بیفتد سپس برنج را به صورت آبکش آماده کنید . حالا کف قابلمه را کمی چرب کنید سپس سیب زمینی ها را به صورت حلقه ای برش زده و به عنوان ته دیگ استفاده کنید .

مرحله ۴

در مرحله بعدی نیمی از برنج آبکش شده را درون قابلمه ریخته و پس از آن مخلوط گوشت و کلم را به برنج اضافه کنید و الباقی برنج را روی مواد گوشتی بریزید یک لیوان آب و روغن به پلو اضافه کرده و اجازه دهید تا برای مدت زمان یک الی یک ساعت و نیم چلو گوشت تهرانی دم بکشد .

نکات پخت غذا

برای طبخ این غذای تهرانی مقدار رب به ذایقه شما بستگی دارد ، هنگامی که گوشت و کلم را به برنج اضافه میکنید این مواد گوشتی نباید آبدار باشند چون که برنج شما به صورت شفته در می آید . چون مواد گوشتی دارای روغن می باشند در هنگام سرو کردن غذا نیازی به اضافه کردن روغن داغ ندارید .


.:: ::.


طرز تهیه آش جو با گوشت
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 22 شهريور 1400 ز : 20:50 | +

طرز تهیه آش جو با گوشت

next level

برای پخت آش جو با گوشت برای گرفتن نفخ حبوبات چاره ای پیدا کرد،  برای انجام این کار شما ۲۴ ساعت قبل از شروع آشپزی و در طول این مدت در چند مرحله آب آن را عوض کنید ۱۲ ساعت قبل از آشپزی جو را هم مانند حبوبات بخیسانید

next level

قلم را به صورت جداگانه بزارید حسابی مغز پخت شود سپس جو را درون قابلمه ریخته و آب قلم را به آن اضافه کنید ، مقدار کمی نمک به آن اضافه کنید و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا پخته شود ،حبوباتی را که از قبل خیسانده بودید را آبکش کنید .

next level

در مرحله بعد نخود را بپزید زمانی که بصورت نیم پز درآمد لوبیا چیتی و عدس را به آن اضافه نمایید ، حالا به این حبوبات کمی نمک اضافه کنید و اجازه دهید تا کاملاً پخته شوند ، در طول این مدت زمان گوشت را هم به صورت جداگانه بپزید و پس از اینکه کاملا پخته شد آن را با گوشت کوب بکوبید پس از انجام این کار نصف جایی را که با قلم پخته بودید برداشته و آن را درون مخلوط کن ریخته و میکس کنید ، پیاز ها را به صورت جداگانه سرخ کنید پس از اینکه کمی سبک شدن زردچوبه را همراه با فلفل سیاه به آن اضافه کنید .

next level

در مرحله بعد حبوبات پخته شده را با جویی که درون مخلوط کن ریخته بودید و گوشت کوبیده شده مخلوط کنید به این مواد سبزی آش و پیاز داغ را هم اضافه نمایید حالا همه آنها را به نصف جو که درون قابلمه مانده بود اضافه کنید ، حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا آش خانگی برای مدت زمان یک ساعت بپزد در طول این مدت زمان مواد را مرتب هم بزنید تا آش سنتی جا افتاده شود . در پایان آش جو خود را با نعنا داغ و پیاز داغ تزئین کنید .

نکات پخت آش

حتماً حبوبات را باید از قبل بخیسانید ، حبوبات را باید درون زودپز بپزید در حدی که به له شدن برسند ، سبزی آش شامل گشنیز و جعفری و تره و اسفناج و مقدار کمی شوید میشود ، سعی کنید از زردچوبه بیشتری برای پخت استفاده نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه آش انار بدون گوشت
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 22 شهريور 1400 ز : 20:46 | +

طرز تهیه آش انار بدون گوشت

next level

برای پخت آش انار بدون گوشت ابتدا باید چغندر را رنده کنید و آن را درون قابلمه بریزید و مقداری آب به آن اضافه کرده و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا چغندرها پخته شوند و پس از انجام این مرحله برنج را همراه با سبزی خرد شده به چغندر های در حال پخت اضافه نمایید .

next level

در مرحله بعدی و پس از اینکه برنج پخته شد رب انار را به آش محلی اضافه کنید و اجازه دهید تا مواد شما پخته شوند در زمان پخت مقدار کمی نمک به آن اضافه کنید و اگر احساس می کنید چربی غذا کمر می توانید چند قاشق غذاخوری روغن به آن اضافه کنید در مرحله بعدی لپه های پخته شده را اضافه کنید .

next level

در فاصله زمانی که در اختیار دارید انار ها را دانه کرده و آب آن را بگیرید و به آش اضافه نمایید  . اجازه دهید تا با حرارت کم خوراک بدون گوشت شما کاملاً پخته و جا افتاده شود و پس از اینکه سفت شد نعنا داغ را به غذا اضافه کنید ، در نهایت و در هنگام سرو با نعناع داغ تزیین کنید . نوش جان


.:: ::.


طرز تهیه شیر برنج برای دو نفر
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 20 شهريور 1400 ز : 23:21 | +

طرز تهیه شیر برنج برای دو نفر

مرحله اول

برای آشنایی با روش پخت و طرز تهیه شیر برنج برای دو نفر با رعایت تمام نکات و فوت و فن های پخت این غذا این مطلب را به خوبی و با دقت دنبال کنید ابتدا برنج را همراه با آب درون قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا بپزد ، دانه های هل را هم همان ابتدای کار اضافه کنید تا کاملاً عطر آن غذا را بگیرد .

مرحله دوم

یکی از نکات مهم برای پخت ، گرفتن کف روی برنج می‌باشد این کار باعث می شود پس از پخت دانه‌های برنج شما شفاف باشند و غذا خوشرنگ تر شود . اگر برنج نیم دانه ندارید می‌توانید پس از اینکه برنج شما پخته شد آن را با گوشتکوب کمی نرم کنید .

مرحله سوم

یکی دیگر از نکات پخت این غذا این است که ابتدا برنج را با آب بپزید تا مدت زمان کمتری برای پخت صرف شود اگر آن را با شیر بپزید چون دانه های برنج را سفت میکند مدت زمان پخت برنج طولانی میشود .

مرحله چهارم

شیر را در دو مرحله اضافه کنید ، زمانی که برنج و شیر بخوبی با هم جوشید نصف دیگر شیر را اضافه کنید ، بهتر است برای پخت این غذا از شیر محلی و یا شیر پرچرب استفاده کنید گلاب را در مرحله آخر پخت اضافه نمایید .

مرحله پنجم

حتماً در ۱۵ دقیقه پایانی پخت از دم کنی استفاده کنید . شیر را هنگامی که از یخچال خارج کردید ، قبل از اضافه کردن برای چند دقیقه آنرا در دمای محیط قرار دهید سپس به غذا اضافه کنید . میتوانید بعد از اینکه شیر برنج آماده شد دانه‌های هل را جدا کنید . نوش جان دو نفر


.:: ::.


طرز تهیه کدو حلوایی در فر
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 20 شهريور 1400 ز : 23:19 | +

طرز تهیه کدو حلوایی در فر

مرحله اول

برای پخت کدو حلوایی در فر با روشی بسیار ساده و متفاوت در سایت تفریحی های پاتوق ، پس از اینکه کدو را به خوبی شستید آن را برش زده و هسته های داخل میوه را جدا نمایید ، سپس در ابعاد دلخواه کدو را برش بزنید .

مرحله دوم

در مرحله بعدی سینی فر را آماده کرده و قطعات بریده شده میوه را درون سینی مرتب بچینید بالا نصف لیوان آب را کف سینی خالی کنید روی مواد را با فویل آلومینیومی بپوشانید را از قبل و با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد پیش گرم کنید سپس سینی را برای مدت زمان ۳۰ دقیقه درون فر قرار دهید .

مرحله سوم

پس از اینکه سینی فر را از درون دستگاه خارج کردید فویل آلومینیومی را برداشته و روی قطعات خرد شده کدو شکر یا عسل را بپاشید ، دوباره سینی را درون فر قرار دهید اما این بار بدون فویل ،با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد و برای مدت زمان ۳۰ دقیقه در لحظات پایانی پخت گریل بالا را روشن کنید تا سطح کدو مجلسی و خوشمزه شما کارملی و خوشرنگ شود . اکنون خوراک کدو حلوایی شما آماده برای مصرف شده است . نوش جان


.:: ::.


طرز تهیه ترشی کلم برگ سفید
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 18 شهريور 1400 ز : 21:12 | +

طرز تهیه ترشی کلم برگ سفید

مرحله اول

برای تهیه ترشی کلم برگ سفید ترکیه ای و خوشمزه ابتدا باید برگهای کلم را از آن جدا کنید و درون آبکش ریخته و به خوبی آنها را بشویید سپس در اندازه‌های درشت برگهای کلم سفید را خرد کنید سپس برگها را درون یک لگن آب جوش ریخته و به آنها نمک را اضافه نمایید .

مرحله دوم

اجازه دهید تا کلم های خرد شده درون آب جوش برای مدت زمان دو الی سه ساعت باقی بمانند سپس آن ها را آبکش کرده و برگ ها را دوباره زیر آب گرفته و بشویید . اکنون شیشه های مخصوص ترشی را آماده کنید و درون آن ها نخود بریزید ، درون یک کاسه جداگانه آب را همراه با نمک و سرکه و جوهر لیمو مخلوط کنید حتماً از آب جوشیده شده ولرم استفاده کنید برای این کار .

مرحله سوم

در مرحله بعدی کلم برگ ها را درون شیشه ها بریزید و لابلای آنها سیر های پوست کنده شده را همراه با فلفل سبز قرار دهید تا شیشه ها پر شوند روی آنها را با شوید تازه یا جعفری پوشانید سپس با مخلوط آب و نمک و سرکه شیشه ها را به صورت کامل پر کنید ، دور از نور برای ده روز نگهداری کنید ، بعد از آن میتوانید ترشی کلم را در یخچال قرار داده و نوش جان کنید .


.:: ::.


طرز تهیه یتیمچه بادمجان و سیب زمینی
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 17 شهريور 1400 ز : 21:48 | +

طرز تهیه یتیمچه بادمجان و سیب زمینی

مرحله اول

اگر می خواهید خوراک یتیمچه بادمجان و سیب زمینی را به روش سنتی تهیه کنید پس از اینکه بادمجان ها را به صورت حلقه ای برش زدید آنها را درون ماهیتابه ریخته و مقدار کمی روغن سرخ کنید بهتر است پس از برش بادمجان آنها را درون آبکش قرار داده و مقداری نمک بر روی آنها بپاشید این کار را برای یک ساعت انجام دهید بعد از اینکار سرخ کنید .

مرحله دوم

سیب زمینی ها را هم به صورت دلخواه برش زده و آنها را نیز تفت دهید پس از انجام این کار ماهیتابه را روی اجاق گاز قرار داده و درون آن سیب‌زمینی‌ها را قرار دهید سپس بر روی آنها بادمجان‌ها را به چینی حالا نوبت آن رسیده که پیاز و گوجه فرنگی را به صورت گرد برش زده و روی مواد قرار دهید . در پایان فلفل سبز را روی مواد قرار دهید .

مرحله سوم

در مرحله بعد لیوان آب به خوراک یتیمچه اضافه کنید ۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را در مقداری آب حل کرده و به مواد اضافه نمایید پس از انجام این کار آبغوره را همراه با نمک و فلفل سیاه و زردچوبه مخلوط کرده و اضافه کنید .درب ظرف را بسته و اجازه دهید تا برای ۲۰ دقیقه با حرارت متوسط پخته شود .


.:: ::.


طرز تهیه ترشی گردو سبز
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 16 شهريور 1400 ز : 23:53 | +

طرز تهیه ترشی گردو سبز

مرحله اول

برای تهیه ترشی گردو سبز پس از اینکه گردوها را شستید مشغول گرفتن تلخی پوست آنها شوید برای این کار با چاقو یک چاک بر روی پوست گردو ها ایجاد کرده قابلمه را روی اجاق گاز قرار دادن مقداری آب اضافه کنید پس از اینکه آب شروع به جوشیدن کرد گروه ها را اضافه کنید بعد از گذشت ۳۰ دقیقه آنها را درون آب سرد بریزید این کار را برای فعلا ۴ مرتبه انجام دهید تا تلخی پوست گردو گرفته شود .

مرحله دوم

پس از انجام این کار و در مرحله بعد حالا گردوها را درون آب سرد بریزید و اجازه دهید تا برای دو روز در آب بمانند و آب آن را هر سه ساعت یک بار عوض کنید می توانید آن ها را به صورت درسته و یا حلقه حلقه آماده کنید .

مرحله سوم

در مرحله بعد برگه زردآلو ها را سیستانیم آنها را آبکش کنید رب انار و تمر هندی را درون کاسه ریخته و به آن سرکه اضافه کنید سپس یک کاسه آماده کرده و گردو ها را همراه با سیر رنده شده و برگ زردآلو و سبزی اضافه کنید .

مرحله چهارم

در مرحله بعد به این مواد نمک را همراه با گلپر و رب انار و تمر هندی رقیق شده درون است که اضافه نمایید تمام مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید سپس آنها را درون ظرف های شیشه ای ریخته و درب ظرف را به صورتی که هوا نکشد و محکم ببندید پس از گذشت دو الی سه روز شیشه ها را درون یخچال قرار دهید . اکنون ترشی خانگی شما آماده برای مصرف شده است .

مرحله پنجم

از نکات تهیه انواع ترشی خوزستان این است که میتوانی در سبزی های معطر مانند ترخون و مرزه و ریحان و نعنا و پونه استفاده نمایید . سبزی معطر خود را میتوانید به صورت خشک و یا تازه استفاده کنید . همیشه به یاد داشته باشید باید آب اضافی مواد را قبل از اینکه به ترشی اضافه کنید بگیرید و مواد شما خشک باشند در غیر این صورت ترشی کپک خواهد زد .


.:: ::.


طرز تهیه مرغ زعفرانی آبدار
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 16 شهريور 1400 ز : 21:30 | +

طرز تهیه مرغ زعفرانی آبدار

مرحله اول

برای پخت و طرز تهیه مرغ زعفرانی آبدار ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و آنها را درون کاسه بریزید سپس به آن نمک را همراه با پودر پاپریکا و روغن و سیر و ساقه کرفس خرد شده اضافه کنید ( سیر ها را فقط از وسط به دو قسمت تقسیم کنید )

مرحله دوم

در مرحله بعد مرغ ها را به این مواد اضافه کنید سعی کنید از مرغ تازه استفاده کنید و با پوست باشند در غیر اینصورت غذای شما آب نمی‌اندازد حالا روی ظرف را با سلفون بپوشانید و برای ۳ تا ۴ ساعت درون یخچال به آن استراحت دهید تا حسابی مرغ مزه دار شود .

مرحله سوم

پس از این که مرغ ها را از درون یخچال خارج کردید آنها را در کف قابلمه قرار دهید و موادی را که با آن مرد را طعم دار کرده بودی اضافه نمایید فقط سیر ها را در این زمان جدا کنید حالا درب قابلمه را بسته و با حرارت خیلی خیلی کم اجازه دهید تا مرغ ها پخته شوند و آب بیاندازد .

مرحله چهارم

در اینجا نیازی نیست که شما به مرغ آب و یا روغن اضافه کنید فقط توجه داشته باشید که حرارت خیلی کم باشد پس از اینکه پخته شدن آنها را از آب مرغ جدا کنید و درون ماهی تابه ریخته و با مقدار کمی روغن مرغ سرخ شده را آماده کنید سپس آب مرغ را صاف کرده و به غذا اضافه کنید .

مرحله پنجم

در مرحله بعد برنج را دم کنید سپس زرشک ها را شسته و همراه با خلال بادام و خلال پسته مخلوط کنید ، این مواد را همراه با چند قاشق غذاخوری گلاب درون ماهی تابه ریخته و با مقداری کمی روغن سرخ کنید سپس به آن زعفران را اضافه کنید و با مقداری برنج مخلوط کرده و بر روی برنج دم کشیده بریزید اکنون غذای شما آماده برای سرو می باشد .


.:: ::.


طرز تهیه خورشت مرغ آبدار
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 16 شهريور 1400 ز : 21:28 | +

طرز تهیه خورشت مرغ آبدار

مرحله اول

اگر میخواهید طرز تهیه خورشت مرغ آبدار را به صورت محلی و با رعایت تمام نکات و فوت و فن های پخت این غذا یاد بگیرید و با دقت این مراحل را انجام دهید تا در پایان غذای شما فوق العاده خوشمزه و جذاب باشد ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و همراه با سه قاشق غذاخوری روغن درون ماهیتابه و آنها را تفت دهید .

مرحله دوم

در مرحله بعد و پس از اینکه پیاز ها سبک و شیشه‌ای شدند تکه های مرغ را به آن اضافه کنید مواد را کمی با هم تفت دهید حالا نوبت اضافه کردن ادویه ها می باشد کمی که رنگ مرغ ها تغییر کرد لپه را که از قبل آن را برای مدت زمان ۲ ساعت خیسانده بودید به خورشت مرغ شیرازی اضافه کنید

مرحله سوم

در مرحله بعد نوبت به اضافه کردن پوره گوجه فرنگی و رب می‌رسد ، مواد را تا زمانی که بوی خامی رب و لپه گرفته شود تفت دهید ، حالا بامیه را همراه با غوره به خوراک مرغ اضافه کنید ، اکنون میتوانید آب جوش را اضافه نمایید و درجه حرارت گاز را کم کنید تا غذای شما برای مدت زمان یک ساعت جا افتاده شود .

مرحله چهارم

در مرحله بعد و در ۳۰ دقیقه پایانی پخت سیب زمینی را خرد کنید و به غذا برای لعاب دادن اضافه کنید پس از آن ادویه را همراه با آبغوره به غذای خوشمزه خود اضافه کنید ، پس از اینکه سیب زمینی ها کاملا پخته شدند غذای شما آماده برای سرو شده است .

 


.:: ::.


طرز تهیه ترشی لیته بندری
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 15 شهريور 1400 ز : 22:2 | +

طرز تهیه ترشی لیته بندری

مرحله اول

طرز تهیه ترشی لیته بندری با سایر ترشی های ایرانی مشابه می باشد برای شروع ابتدا تمام سبزیجاتی را که در اختیار دارید خرد کنید می توانید این کار را هم با دستگاه غذاساز انجام دهید به صورت جداگانه و چند ساعت قبل از شروع کار تمرهندی را نیز ذ در مقداری سرکه بخیسانید ، سپس آن را از صافی رد کنید و هسته‌های تمر را جدا نمایید .

مرحله دوم

سپس گوجه فرنگی ها را به خوبی بشویید و خشک کنید آنها را درون مخلوط کن ریخته و به صورت پوره آماده کنید برای انجام این کار به سراغ بادمجان ها رفته و آنها را به صورت جداگانه با مقداری آب و سرکه بپزید در حدی که له شوند .

مرحله سوم

به صورت در مرحله بعد پوره گوجه فرنگی را که آماده کرده بود درون قابلمه ریخته و مقداری نمک به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا بجوشد و به غلظت مناسب برسد حالا تمام مواد را با هم مخلوط کنید سپس به آن رب انار و تمر را همراه با سایر ادویه ها اضافه نمایید و به خوبی با هم مخلوط کنید ، می‌توانید رب گوجه فرنگی را جایگزین گوجه ها کنید . ترشی بادمجان فوری را درون یخچال قرار داده و بعد از گذشت یک هفته نوش جان نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه عدسی با سیب زمینی
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 14 شهريور 1400 ز : 21:24 | +

طرز تهیه عدسی با سیب زمینی

مرحله اول

برای آشنایی با روش پخت و طرز تهیه عدسی با سیب زمینی ابتدا باید حقوق را که شامل عدس و ماش می شود برای مدت زمان حداقل ۳ ساعت بخیسانید پس از انجام این کار پیاز را به صورت خلالی یا نگینی خرد کنید و درون قابلمه ریخته و با مقدار کمی روغن تفت دهید پس از اینکه پیاز ها سبک و شیشه شدند یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی به آن اضافه نمایید .

مرحله دوم

در مرحله بعد رب و پیاز را با هم به خوبی تفت دهید تا بوی خامی رب گوجه گرفته شود سپس به آن عدس را همراه با ماش اضافه کنید کمی تفت دهید اکنون زمان آن رسیده که آب و سیب زمینی را به خوراک عدسی اضافه کنید

مرحله سوم

در این مرحله آویشن را همراه با پودر پیاز و مقداری نمک و فلفل اضافه نمایید پس از اینکه خوراک رژیمی شما شروع به جوشیدن کرد درب ظرف را ببندید و اجازه دهید تا با حرارت ملایم برای مدت زمان ۴۵ دقیقه بپزد در لحظات پایانی پخت کره را همراه با گلپر به آن اضافه کنید و پس از گذشت ۱۰ دقیقه غذا را نوش جان نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه مرغ ترش با رب انار
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 14 شهريور 1400 ز : 6:57 | +

طرز تهیه مرغ ترش با رب انار

مرحله اول

برای تهیه مرغ ترش با رب انار غذای خوشمزه شمالی تکه های مرغ را درون کاسه ریخته سپس با آن زردچوبه و نمک و فلفل قرمز را اضافه کنید تمام قسمتهای مرغ را به این مواد آغشته کنید سپس ماهیتابه را روی اجاق گاز قرار دهید و مقداری روغن اضافه کنید پس از داغ شدن روغن تکه های مرغ را درون ماهی تابه ریخته و تفت دهید تا هر دو طرف آن سرخ و طلایی رنگ شود .

مرحله دوم

در مرحله بعدی مرغ ها را از درون ماهیتابه خارج کرده و پیاز را خرد کرده و درون همان ماهیتابه ریخته و تفت دهید ، پس از انجام این کار سیر خرد شده را به پیاز اضافه کنید و با هم تفت دهید حالا به این مواد نصف قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی را اضافه کنید پس از انجام این مراحل نوبت به اضافه کردن رب انار می رسد مراقب باشید که رب انار را زیاد تفت ندهید .

مرحله سوم

توجه داشته باشید که اگر از رب انار ترش استفاده می کنید یک الی دو قاشق شکر به آن اضافه کنید حالا به خوراک مرغ ترش سبزی دلار را اضافه کنید . چون این سبزی مخصوص شمال می باشد و در دسترس همگان نیست میتوانید آن را حذف کنید . پس از انجام این مراحل مقداری فلفل قرمز و زعفران به مواد اضافه کنید سپس دو لیوان آب جوش بریزید و اجازه دهید تا شروع به جوشیدن کند .

مرحله چهارم

اکنون زمان اضافه کردن مرغها به این سس می باشد حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا کاملا غذای شما جا افتاده و مغز پخت شود در لحظات پایانی پخت غذا نمک و آلو بخارا اضافه کنید پس از اینکه آلو ها پخته شد و سس شما به غلظت مناسب رسید زعفران را اضافه کنید . یکی از نکات پخت این است که با استفاده از پیاز زیاد خورشت مرغ شما خوشمزه تر خواهد شد .


.:: ::.


آش گوجه فرنگی با لپه
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 13 شهريور 1400 ز : 21:12 | +

آش گوجه فرنگی با لپه

مرحله اول

برای تهیه آش گوجه فرنگی لپه و سبزیجات پس از اینکه پیاز را به صورت نگینی خورد کردید قابلمه را روی اجاق گاز قرار دهید و مقداری روغن به آن اضافه کنید پس از داغ شدن روغن های خرد شده را اضافه کنید و آنها را چرخ دهید هنگامی که طلایی رنگ شدند ، زردچوبه را به آن اضافه کنید و بعد از کمی تفت دادن چیزی در حدود ۲ لیتر آب به قابلمه خود اضافه نمایید .

مرحله دوم

در مرحله بعدی و پس از اینکه آب شروع به جوشیدن کرد برنج را همراه با لپه که از قبل خیسانده بودیم به مواد درون قابلمه اضافه میکنیم حالا زمان آن رسیده است که گوجه فرنگی ها را رنده کنید و به قابلمه اضافه نمایید پس از انجام این مراحل نوبت به اضافه کردن سبزی می رسد هنگامی که غذا شروع به جوشیدن کرد حرارت را کم کم کنید .

مرحله سوم

حالا درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا این آش خوشمزه کاملاً جا افتاده و پخته شود ، در لحظات پایانی پخت فلفل قرمز را اضافه کرده و مقدار نمک خوراک خود را اندازه کنید . اکنون این سوپ خوشمزه یا آش گوجه فرنگی آماده برای سرو می‌باشد . نوش جان .


.:: ::.


طرز تهیه حلیم بوقلمون
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 12 شهريور 1400 ز : 19:12 | +

طرز تهیه حلیم بوقلمون

مرحله اول

برای تهیه حلیم بوقلمون ابتدا بلغور گندم را به خوبی تمیز کرده و پس از اینکه آن را شستید برای مدت زمان ۲۴ ساعت بخیسانید پس از انجام این کار آب آن را عوض کرده و سه برابر حجم گندم آب اضافه کنید و روی حرارت خیلی خیلی کم قرار دهید تا گندم‌ها شکفته شوند .

مرحله دوم

در این فاصله زمانی گوشت بوقلمون را درون قابلمه ریخته و دو برابر مقدار آن آب اضافه کنید ۲ عدد پیاز کوچک را به گوشت اضافه کرده سپس کمی نمک و فلفل سیاه درون قابلمه بریزید و اجازه دهید تا کاملا پخته و له شود توجه داشته باشید که آب آن کاملاً تبخیر نشود و یک لیوان از آب گوشت را نگه دارید .

مرحله سوم

یکی از نکات پخت‌حلیم این است که اگر شما از گندم درسته استفاده کنید مدت زمان پخت شما طولانی میشود اگر به جای آن از بلغور گندم استفاده کنید مدت زمان کمتری برای پخت آن نیاز دارید . زمان مورد نیاز برای پخت گندم ۵ الی ۶ ساعت می‌باشد .

مرحله چهارم

در طول مدت زمان پخت حلیم خوشمزه هر وقت آب گندم کشیده شد مقداری آب جوش به آن اضافه کنید زمانیکه گندم ها لعابدار شدند و حلیم جا افتاده شد اجاق گاز را خاموش کنید و پس از اینکه کمی سرد شد با گوشت کوب برقی آنرا میکس کنید .

مرحله پنجم

در مرحله بعد و بعد از پخته شدن گوشت بوقلمون آنها را ریش ریش کنید و با استفاده از گوشت کوب آنها را له کنید حالا نوبت اضافه کردن بوقلمون به گندم می باشد ، آبگوشتی را هم که جدا کرده بودید و حلیم اضافه کنید حالا نمک را اندازه کنید پس از آن می توانید مقداری روغن به آن اضافه نمایید و به خوبی با هم مخلوط کنید .

مرحله ششم

دوباره روی حرارت اجاق گاز قرار دهید ، اما این بار باید به صورت مداوم آن را هم بزنید تا از ته گرفتن غذا جلوگیری کنید تقریباً برای مدت زمان یک ساعت ، تا وقتی که کشدار شود اکنون حلیم شما آماده برای سرو می باشد . همراه با شکر و دارچین میل نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه کیک هویج و گردو
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 9 شهريور 1400 ز : 22:20 | +

طرز تهیه کیک هویج و گردو

مرحله اول

برای تهیه کیک هویج و گردو خانگی به صورت حرفه‌ای پس از اینکه تخم‌مرغ‌ها را شکستی آنها را با وانیل و شکر مخلوط کنید و مواد را برای مدت زمان ۶۷ دقیقه با همزن برقی مخلوط کنید تا هنگامی که کرم رنگ شود پس از انجام این کار به مایه روغن را اضافه کنید و با قاشق در حدی که با هم مخلوط و یکدست شوند هم بزنید .

مرحله دوم

اکنون زمان آن رسیده که هویج ها را به مایه کیک ساده وانیلی اضافه کنید و با هم مخلوط نمایید ، سپس یک قاشق از آرد را همراه با گردو مخلوط کرده و به مایه اضافه کنید . حالا الباقی آرد را با پودر دارچین و بکینگ پودر مخلوط می‌کنیم و در سه نوبت آن را الک می نماییم ( بهتر است این کار را قبل از شروع آشپزی انجام دهید ) . آرد را در سه مرحله به مواد اضافه کنید .

مرحله سوم

در مرحله بعد قالب را به‌خوبی چرب کنید سپس آن را آرد باشید کنید حالا مایه را درون قالب ریخته دمای فر را بر روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کرده و پس از اینکه گرم شد قالب را برای مدت زمان ۵۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا کیک پخته شود .

مرحله چهارم

برای تزیین کیک خانگی مقداری خامه معمولی را تهیه کرده روی حرارت قرار دهیم پس از اینکه گرم شد به آن شکلات تخته ای سفید اضافه نمایید مواد را با هم مخلوط کنید تا شکلات کاملاً درون خامه ذوب شود سپس با خامه و مغز پسته کیک ساده را تزیین نمایید .


.:: ::.


فیله مرغ سوخاری رستورانی
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 9 شهريور 1400 ز : 22:19 | +

فیله مرغ سوخاری رستورانی

‎مرحله اول

برای تهیه فیله مرغ سوخاری به روش رستورانی ابتدا فیله های مرغ را درون کاسه ریخته سپس و آن نمک را با فلفل و پودر سیر اضافه کنید پس از این مواد پول بیبر و جزء هندی را همراه با آویشن اضافه نمایید تمام قسمت های فیله مرغ را به این مواد وابسته کنید روی کاسه را با سلفون بپوشانید و برای مدت زمان ۴ ساعت درون یخچال قرار دهید تا عملیات مرینیت مرغ را کامل انجام داده باشید .

مرحله دوم

در مرحله بعدی عدد بشقاب را آماده کنید و به ترتیب درون آنها آرد سفید را همراه با نمک و ادویه در ظرف بعدی آرد سوخاری و در ظرف سوم تخم مرغی را که با چنگال زده باشید قرار دهید . پس از اینکه فیله ها مزه دار شد آن ها را به ترتیب درون این بشقاب ها بغلتانید ، ابتدا درون آرد سپس تخم مرغ و در آخر درون آرد سوخاری .

مرحله سوم

اکنون نوبت به سرخ‌کردن فیله ها می رسد برای اینکار درون ماهی تابه روغن ریخته و روی حرارت اجاق گاز قرار دهید پس از اینکه داغ شد فیله مرغ را درون ماهیتابه ریخته و سرخ نمایید پس از انجام این کار آنها را روی دستمال تمیز قرار دهید تا روغن اضافی آن کشیده شود .

مرحله جهارم

از نکات ریز پخت غذا با فیله مرغ استفاده از انواع پودرها میباشد اگر پودر شما مزه دار است نیازی به استفاده از ادویه های دیگر ندارید به جای فیله میتوانید از سینه مرغ استفاده نمایید


.:: ::.


طرز تهیه ترشی بادمجان جدید
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 8 شهريور 1400 ز : 22:41 | +

طرز تهیه ترشی بادمجان جدید

مرحله اول

برای تهیه ترشی بادمجان جدید پس از اینکه بادمجان ها را پوست گرفتید آنها را خرد کرده و درون قابلمه بریزید و سپس به آن دو لیوان سرکه را همراه با یک لیوان آب اضافه نمایید و بر روی اجاق گاز قرار دهید تا بادمجانها پخته شوند پس از انجام این کار آنها را آبکش کرده و اجازه دهید تا در دمای محیط سرد شوند در مرحله بعد بادمجان‌ها را درون مخلوط کن ریخته و با هم میکس نمایید .

مرحله دوم

سپس هویج ها را به همین شکل به صورت نیم پز آماده کنید آن ها را هم درون مخلوط کن ریخته و میکس نمایید ، سبزی ها را نیز همراه با فلفل و سیر مخلوط کرده و تمام مواد را اکنون میتوانید با هم میکس کنید ، نمک را به دلخواه به ترشی بادمجان اضافه کنید ، اکنون نوبت اضافه کردن ادویه ترشی بادمجان می‌باشد .

مرحله سوم

ادویه ترشی شما شامل سیاه دانه و گلپر میباشد پس از اضافه کردن ادویه و سبزی خشک را اضافه کنید و به خوبی مواد را با هم مخلوط کنید ، حالا ترشی شما آماده شده و می توانید آن را درون شیشه بریزیم وقتی که شیشه پر شد مقداری سرکه بر روی آن بریزید تا هوا نکشد ، یک پلاستیک بر روی ظرف گذاشته و درب آن را محکم ببندید بعد از گذشت ۱۰ الی ۱۵ روز ترشی خوشمزه بادمجان شما آماده برای مصرف شده است .


.:: ::.


آموزش فوت و فن خیارشور
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 8 شهريور 1400 ز : 22:39 | +

آموزش فوت و فن خیارشور

مرحله اول

فوت و فن خیارشور خانگی به روش ونایی بروجرد ، پس از اینکه خیار های محلی یکدست و خوش قالب را انتخاب کردید آنها را همراه با سبزی های مخصوص خیارشور که شامل ترخون و شوید و سیر و فلفل می شود به خوبی بشورید و ضدعفونی کنید . سپس آنها را روی یک پارچه تمیز پهن کرده تا کاملاً خشک شوند .

مرحله دوم

در مرحله بعد درون یک قابلمه آب را با نمک مخلوط کنید و بر روی اجاق گاز قرار دهید تا آب شروع به جوشیدن کند در لحظات پایانی و قبل از خاموش کردن اجاق گاز سرکه را به آب اضافه کنید . ظرف های شیشه ای را آماده کرده و آنها را کاملاً خشک نمایید حالا خیار ها را همراه با فلفل و سیر و سبزی ترخون به صورت لایه لایه درون شیشه قرار دهید .

مرحله سوم

پس از انجام این کار و در مرحله بعد آب و نمک جوش آمده را درون شیشه بریزید به صورتی که لب پر شود سپس درب آنها را محکم ببندید و به صورتی که هوا داخل شیشه ها جریان نداشته باشد . سعی کنید از شیشه های کوچک استفاده کنید تا در مدت زمان کمتری آنها را مصرف کنید . بعد از گذشت ۱۵ روز خیارشور شما آماده برای مصرف در کنار سالاد الویه و … می باشد .


.:: ::.


سس کچاپ طرز تهیه سس گوجه فرنگی
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 8 شهريور 1400 ز : 22:34 | +

سس کچاپ طرز تهیه سس گوجه فرنگی

مرحله اول

برای تهیه سس کچاپ گوجه فرنگی خوشمزه و خاص ابتدا قابلمه را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید سپس روغن را اضافه کنید هنگامی که روغن داغ شد پیازهای خرد شده را درون روغن داغ ریخته تا طلایی رنگ شوند پس از انجام این کار پروژه های خرد شده را درون قابلمه بریزید و حرارت را کم کنید تا گوجه ها آب بیندازند .

مرحله دوم

در مرحله بعد و پس از اینکه گوجه را با پیاز به‌خوبی مخلوط کردیم آن را از درون یک صافی رد می کنیم تا تفاله های آن گرفته شود دوباره این سس خانگی را بر روی حرارت ملایم قرار می دهیم پس از انجام این کار شکر ها را همراه با ادویه جات به سس مخصوص اضافه میکنیم و برای دو دقیقه این مواد را با هم مخلوط کرده و تفت میدهیم اکنون نشاسته ذرت و سرکه را با هم مخلوط کرده و به سس اضافه میکنیم .

مرحله سوم

در مرحله و نوبت به واقعی کردن رب گوجه‌فرنگی می‌رسد مواد را مرتب هم می‌زنیم تا آب آن بخار شده و سس غلیظ شود اکنون سس آماده شده را درون ظرف دربسته ریخته و در یخچال نگهداری می کنیم توجه داشته باشید که برای پخت سس حتما از حرارت ملایم و پایین استفاده کنید . چون اگر در هنگام پخت حرارت بالا باشد و ته بگیرد سس شما تلخ و بدمزه می‌شود . با اضافه کردن فلفل تند و یا شکر زیاد طعم سس خانگی مناسب برای انواع ساندویچ های خانگی را باب میل خود تهیه کنید .


.:: ::.


طرز تهیه مربای انجیر زرد له شده
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 8 شهريور 1400 ز : 22:31 | +

طرز تهیه مربای انجیر زرد له شده

مرحله اول

برای تهیه مربای انجیر زرد بهتر است که از انجیر های تازه و سفت استفاده کنیم پس از اینکه میوه ها را شستید آنها را درون آبکش ریخته و اجازه دهید تا کاملا خشک شوند ، سپس درون یک دیگ مسی آب و شکر را مخلوط کرده و بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید و مدام مواد را هم بزنید تا شکر کاملا حل شود .

مرحله دوم

در مرحله بعدی میوه انجیر را اضافه کنید و زمانی که آب شروع به جوشیدن کرد حرارت را کم کنید و لحظاتی بعد با استفاده از یک دم کنی درب دیگ را ببندید بعد از گذشت یک ساعت هل را به آن اضافه نمایید در طول این مدت به مربا سرزده و از سوختن آن جلوگیری کنید .

مرحله سوم

در مرحله بعد و زمانی که مربا به قوام دلخواه شما رسید نوبت به اضافه کردن جوهر لیمو و گلاب می‌رسد چند لحظه بعد از اضافه کردن این مواد اجاق گاز را خاموش نمایید . اجازه دهید تا مربا در همان ظرف دربسته برای چند ساعت بماند تا در پایان مربای انجیر خانگی شما خوشرنگ شود . برای بهتر شدن رنگ می توانید از مقداری زعفران استفاده کنید .


.:: ::.


طرز تهیه مربای پوست پسته
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 7 شهريور 1400 ز : 7:4 | +

طرز تهیه مربای پوست پسته

مرحله اول

اگر می‌خواهید یک مربای متفاوت را تجربه کنید به شما استفاده از مربای پوست پسته را پیشنهاد میکنیم ، برای تهیه آن پس از اینکه پسته تازه تهیه نمودید با چاقو بر روی آن ها شیار ایجاد نمایید و پسته را به صورتی جدا کنید که پوست آن صدمه نبیند .

مرحله دوم

در حرکت بعدی قابلمه را روی حرارت اجاق قرار داده و مقداری آب اضافه کنید و تا جوش آمدن آب صبر کنید ، حالا پوست ها را درون آب جوش بریزید و اجازه دهید تا برای دو دقیقه بجوشد سپس آنها را آبکشی کنید این کار را باید شما برای تهیه این مربای خانگی ۳ بار انجام دهید . این کار باعث گرفتن تلخی پوست پسته می شود . مراقب باشید پوست ها زیاد نجوشند چون باعث پاره شدن و له شدن آنها می شود .

مرحله سوم

حالا یک قابلمه لابدا را انتخاب کرده و آب را همراه با شکر درون آن بریزید و روی اجاق گاز قرار دهید و اجازه دهید آب و شکر کاملاً حل شوند و شربت شما غلیظ شده و قوام بیاورد حالا نوبت اضافه کردن پوست پسته ها همراه با زعفران دم کرده می باشد پس از اضافه کردن این مواد اجازه دهید تا چند جوش بزند ‌.

مرحله چهارم

در این فاصله زمانی یک پیمانه پسته را آماده کرده و مغز آنها را از وسط به دو نیم تقسیم کنید و پوست روی آن را نیز جدا کنید حالا آنها را به مواد اضافه نمایید پس از انجام این مراحل اجاق گاز را خاموش کرده و اجازه دهید تا مربا در همان قابلمه و دمای محیط سرد شود . اکنون می توانید آن را درون شیشه های خشک و تمیز ریخته و در یخچال نگهداری نمایید . برای آشنایی با فوت و فن مربا این پست را چک کنید . مربای خوشمزه

.:: ::.


طرز تهیه بلال آب پز با شیر
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 6 شهريور 1400 ز : 17:16 | +

طرز تهیه بلال آب پز با شیر

بلال آب پز با شیر بر روی گاز ، ابتدا یک قابلمه مناسب را انتخاب کرده و بعد از آن پوست بلال ها را بگیرید و در کف قابلمه قرار دهید حالا بلال ها را دو تکه کنید و درون قابلمه قرار دهید ، پوست بلال بعد از اینکه بسوزد عطر و طعم خاصی را به خوراک شما خواهد داد .

مراحل پخت

در مرحله بعد تا نصف قابلمه را با آب پر کنید و روی اجاق گاز قرار دهید کمی که گرم شد یک لیوان شیر را برای آبدارتر شدن ذرت ها اضافه کنید و برای چرب تر شدن از نصف قالب کره استفاده نمایید ،درب ظرف را بسته و برای ۲۰ دقیقه اجازه دهید تا بپزد .

مراحل پخت

در این فاصله زمانی که در اختیار دارید سس رومال مخصوص ذرت مکزیکی را آماده کنید برای این کار درون یک ماهیتابه کره ریخته و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید پس از اینکه کره آب شد پنیر پیتزا و پنیر گودا را اضافه کنید مواد را با هم تفت دهید تا کاملاً کشدار شود . بعد از اینکه خوراک شما پخته و آماده شد با نمک و فلفل و سس مخصوصی که آماده کرده بودید آن را مزه دار کرده و نوش جان نمایید


.:: ::.


طرز تهیه خوراک نخود هندی
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 6 شهريور 1400 ز : 17:14 | +

طرز تهیه خوراک نخود هندی

مرحله اول

برای تهیه خوراک نخود هندی اصل خوشمزه و مجلسی ابتدا روغن را درون ماهیتابه ریخته و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید پس از اینکه روغن داغ شد پیازها را خرد کرده و به آن اضافه کنید حالا پیاز ها را تا زمانی که سبک و شیشه‌ای شوند تفت دهید سپس ادویه ها و بعد از آن نوبت به اضافه کردن گوشت به خوراک می‌رسد .

مرحله دوم

در مرحله بعد گوشت را با مواد مخلوط کرده و به خوبی تفت دهید تا زمانی که تغییر رنگ ندهد حالا نوبت اضافه کردن رب گوجه فرنگی می باشد مواد را دوباره با قاشق با هم مخلوط کنید سپس آب را اضافه کنید مقدار آب در حدی باشد که روی خوراک نخود را بگیرد .

مرحله سوم

حالا باید درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا با حرارت ملایم گوشت کاملاً مغز پخت شود در این فاصله زمانی که در اختیار دارید سیب زمینی ها را به صورت مکعبی خرد کرده و تفت دهید و در لحظات پایانی پخت خوراک ، سیب زمینی را همراه با نخود فرنگی و مقداری گشنیز به غذا اضافه کنید این غذا را می توانید همراه با برنج یا نان نوش جان کنید


.:: ::.


طرز تهیه ماست در فر
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 2 شهريور 1400 ز : 19:26 | +

طرز تهیه ماست در فر

مراحل تهیه

۱

طرز تهیه ماست در فر ، شیر را درون قابلمه ریخته و روی حرارت اجاق گاز قرار می‌دهیم ، اجازه دهید تا شیر بجوشد ، حالا گاز را خاموش کنید و صبر کنید تا دمای شیر ولرم شود ، اکنون زمان آن رسیده که ۲ قاشق غذاخوری ماست را درون کاسه با مقداری شیر ولرم مخلوط کنید و بعد به شیر اضافه نمایید .

۲

یکی از نکات مهم برای تهیه ماست این است که هنگامی که شیر در حال جوشیدن است در چند نوبت روی آنرا با ملاقه بگیرید ، پس از اینکه مایه را به شیر اضافه کردید آن را هم بزنید و شیر را درون کاسه های ( ترجیحا سفالی ) بریزید . فر گاز را از قبل برای ۱۵ دقیقه روشن کرده و پس از اینکه گرم شد آن را خاموش نمایید .

۳

حالا نوبت آن رسیده است که ظرف های سفالی را درون فر برای مدت زمان ۶ ساعت قرار دهید ، پس از گذشت این زمان روی ظرف ها را با حوله بپوشانید تا آب اضافی آن را جذب کند و ماست خانگی سفت شود و ظرف ها را برای مدت زمان ۱۲ ساعت به بالا درون یخچال قرار دهید تا ماست آماده برای مصرف شود .


.:: ::.


آموزش فوت و فن کباب کوبیده
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 2 شهريور 1400 ز : 19:23 | +

آموزش فوت و فن کباب کوبیده

مراحل تهیه

۱

فوت و فن کباب کوبیده رستورانی و آبدار : گوشت را درون کاسه ریخته و همراه با نمک و فلفل مخلوط کنید زمانی که یکدست شد برای یک مرحله آن را درون چرخ گوشت ریخته و چرخ نمایید حالا گوشت را درون یک کاسه فلزی ریخته و پس از آن پیاز را رنده کنید و درون یک کیسه بریزید و با دست فشار دهید تا آب پیاز کاملاً گرفته شود آب پیاز را جدا کرده و تفاله آن را با زعفران مخلوط نمایید .

۲

حالا سس زعفرانی را که آماده کرده اید به گوشت اضافه کنید و آن را به خوبی با دست ورز دهید و گوشت را دوباره چرخ کنید ، حالا با دست ورز دهید ، ورز دادن گوشت باید در حدی باشد که گوشت حالت چسبندگی پیدا کند و چربی آن در بیاید . هنگامی که گوشت به انگشتان دست شما چسبید یعنی آماده شده است . حالا باید گوشت را درون یخچال برای یک ساعت قرار دهید .

۳

اکنون گوشت را به صورت گلوله جمع کرده و در ته ظرف بکوبید این کار را برای چند مرحله تکرار نمایید ( ۲۰ مرحله ) تا بافت گوشت کباب کوبیده کاملاً یکدست و منسجم شود . اکنون آماده برای سیخ گرفتن می باشد دست خود را به آب پیاز آغشته کنید سپس از گوشت به اندازه یک پرتقال برداشته و از وسط سیخ شروع به سیخ گرفتن کنید . ابتدا و انتهای گوشت را در هنگام سیخ گرفتن محکم ببندید .

۴

یکی از نکات برای سیخ گرفتن آن است که با انگشت شصت و سبابه به کباب کوبیده آبدار حالت دهید ، اگر گوشت قد سیخ کم باشد پس از پخت کوبیده خشک خواهد شد . سعی کنید سیخ را یکدست بگیرید ، سیخ ها را ۲ ساعت قبل از پخت آماده کنید و در دمای آشپزخانه قرار دهید . با این کار گوشت کمی خشک شده و احتمال ریزش آن در هنگام پخت کم میشود . بعد از گذشت ۱ ساعت سیخ ها را بچرخانید تا دو طرف آن هوا بخورد .

۵

برای پخت کوبیده بر روی منقل ذغالی یا کباب پز برقی یا گازی و یا فر باید حرارت یکدست و بالا باشد . سیخ ها را خیلی سریع بر روی حرارت قرار دهید و هر ۱۰ ثانیه آنها را بچرخانید تا دو طرف آن بصورت یکدست بپزد ، هنگامی که خودشان را گرفتند نیازی به چرخاندن نیست .

۶

چرا کباب کوبیده خشک می‌شود ، سعی کنید وقتی که غذای شما آبدار است آن را از روی حرارت بردارید قبل از اینکه کوبیده خشک شود . بعد از پخت مقداری سماق بر روی گوشت بپاشید . برای اینکه طعم غذای شما متفاوت باشد میتوانید به مایه مقداری گشنیز و جعفری اضافه کنید . برای بهتر شدن رنگ غذا و پخت سریع تر میتوانید از مقدار کمی جوش شیرین استفاده کنید .


.:: ::.


طرز تهیه مربا هلو زعفرانی
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 1 شهريور 1400 ز : 7:11 | +

طرز تهیه مربا هلو زعفرانی

مرحله اول

اگر می خواهید مربا هلو زعفرانی را تهیه کنید پس از اینکه میوه‌ها را شستید و آنها را خشک نمودید به سلیقه خود برش بزنید و درون قابلمه بریزید ،سپس مقداری شکر بر روی میوه ها بپاشید و برای مدت زمان ۳ الی ۴ ساعت به آن استراحت دهید تا به اصطلاح آب بیندازد .

مرحله دوم

در مرحله بعدی قابلمه را بر روی حرارت اجاق گاز قرار دهید و سعی کنید حرارت را در حالت زیاد قرار دهید تا زمانی که شروع به جوشیدن کند حالا کف ایجاد شده بر روی قابلمه را مرتب جمع کنید ، اکنون باید حرارت را در حالت ملایم قرار دهید .

مرحله سوم

در مرحله بعدی و در اواسط پخت مربا نوبت به اضافه کردن وانیل و آبلیمو می‌رسد حالا اجازه دهید تا قوام بیاید در اواخر پخت زعفران را به آن اضافه کنید هنگامی که اجاق گاز را خاموش کردید مربا را در همان حالت گذاشته تا خنک شود . مدت زمان مورد نیاز برای پخت مربای خوشمزه و خوشرنگ ۴۰ دقیقه می باشد .


.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com