تفریحی
تفریحی
طرز تهیه آش آلو
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 24 شهريور 1399 ز : 20:54 | +

طرز تهیه آش آلو

برای تهیه این آش خوش طعم ابتدا حبوبات مورد نظر را یک شب قبل از آشپزی درون آب خیس میدهیم و پس از آماده شدن آنها را درون قابلمه ریخته و مقداری آب اضافه میکنیم بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده و صبر میکنیم تا حبوبات پخته شوند ، در همین حال درون قابلمه ای جداگانه یک عدد پیاز را بصورت نگینی خرد کرده و همراه با کمی روغن تفت دهید سپس ۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و بعد از آن کمی زردچوبه را همراه با دو قاشق چایخوری نعنا به پیاز داغ ها اضافه نمایید مواد را کمی با هم تفت دهید .

در مرحله بعد آلو و حبوبات را همراه با آب درون قابلمه و مقداری نمک به مواد اضافه کنید درب ظرف را بسته و اجازه دهید تا برای مدت زمان ۴۰ الی ۴۵ دقیقه پخته و جا افتاده شود . در آخرین مرحله رشته آشی خرد شده را درون قابلمه ریخته و صبر کنید تا آش شما آماده برای سرو شود . حالا برای طعمی متفاوت و جدید میتوانید کمی آب غوره یا آب نارنج به آش اضافه کنید . برای تزیین آش محلی نیز از مقداری نعنا داغ استفاده کنید . یک غذای مناسب و بسیار خوشمزه برای افرادی که دچار سرماخوردگی و گلو درد شده اند .


.:: ::.


طرز تهیه کوفته هلو شیرازی
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 24 شهريور 1399 ز : 20:36 | +

طرز تهیه کوفته هلو شیرازی

برای تهیه این کوفته محلی خوشمزه ابتدا درون کاسه ای نسبتاً بزرگ گوشت چرخ کرده را همراه با پیاز رنده شده ای که آب آن را قبلا گرفته‌اید با هم مخلوط نموده سپس هویج خام رنده شده را همراه با نمک و فلفل به گوشت اضافه کنید با دست به خوبی ورز دهید , سپس پس آرد نخودچی را به گوشت اضافه کنید مواد را به خوبی با هم مخلوط کرده تا مایه شما منسجم و یک دست شود ، اگر احساس نمودید مایه کوفته شما انسجام لازم را ندارد می توانید مقداری آرد نخودچی به آن اضافه کنید و برای اینکه کوفته های شما رنگ بهتری داشته باشد و کمی هم زعفران به آن اضافه کنید . در مرحله بعد از مایه گوشت به اندازه یک هلو برداشته درون آن را با آلو و زرشک تفت داده شده کمی هم پیاز داغ و مقداری کره و شکر را پر کنید کوفته را با دست جمع کنید به صورتی که در هنگام طبخ وا نرود .

طرز تهیه کوفته هلو شیرازی

حالا تابه ای مناسب را بر روی اجاق گاز را داشته کوفته ها را همراه با مقدار کمی روغن سرخ کنید ، بعد از گذشت ۲ الی ۳ دقیقه رب گوجه فرنگی الباقی پیازداغ ها را همراه با زردچوبه و نمک و فلفل و پودر دارچین به کوفته ها اضافه کنید سپس ۲ قاشق غذاخوری شکر را همراه با یک هویج کوچک رنده شده ( برای لعاب بیشتر ) به سس اضافه نمایید , میتوانید الباقی آلو ها را نیز اضافه کنید کمی که این مواد تفت داده شد آب را درون تابه بریزید اندازه آب نباید در حدی باشد که روی کوفته ها را بپوشاند ، توجه داشته باشید که نیازی نیست درب ظرف را در هنگام پخت قرار دهید ، در همان حال که غذای شما در حال پخت است در چندین نوبت از آب سس بر روی کوفته ها بریزید ، حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا حسابی جا افتاده شود .


.:: ::.


طرز تهیه خورش تره
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 11 شهريور 1399 ز : 23:23 | +

طرز تهیه خورش تره

برای تهیه این خورشت محلی خوش طعم پیازها را خرد نموده و درون تابه ریخته و همراه با مقدار کمی روغن تفت می دهیم در حدی که به صورت نیمه طلایی درآید سپس گوشت را درون تابه ریخته و برای مدت زمان ۵ دقیقه همراه با پیاز تفت میدهیم بعد از گذشت این زمان زردچوبه را همراه با لوبیا چیتی به گوشت اضافه می کنیم ( توجه داشته باشید که لوبیا ها را شب قبل از آشپزی درون آب بخیسانید و آب آن را برای دو بار عوض نمایید ) ،بعد از گذشت پنج دقیقه از تفت دادن مواد نیم لیتر آب اضافه کرده و پس از شروع به جوشیدن آب حرارت را کم کرده و اجازه دهید تا گوشت همراه با سایر مواد بخوبی بپزد .

در مرحله بعد در یک تابع جداگانه کمی روغن ریخته و تره را همراه با یک قاشق چای خوری شنبلیله برای مدت زمان ۱۰ دقیقه تفت دهید ، پس از اینکه گوشت پخته شد تره های سرخ شده را همراه با کمی نمک و فلفل و رب گوجه به خورشت مخصوص اضافه کنید ، در ۵ دقیقه پایانی پخت یک قاشق مرباخوری گرد لیمو به خورش اضافه کنید ،اگر خورشت را دوست دارید ترش مصرف کنید می‌توانید کمی آب غوره به آن اضافه کنید .


.:: ::.


طرز تهیه کتلت عدس
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 11 شهريور 1399 ز : 23:6 | +

طرز تهیه کتلت عدس

برای تهیه کتلت خوشمزه ابتدا تابه را بر روی اجاق گاز گذاشته حرارت را کم کنید سپس پیاز و سبزی و فلفل دلمه های خرد شده را اضافه کنید پس از آن هویج رنده شده را درون تابه ریخته و این مواد را بدون اضافه نمودن روغن تفت دهید تا کمی آب آنها گرفته شود و سبک شوند ،پس از انجام این کار اجاق گاز را خاموش کنید .

در مرحله بعد عدس های پخته شده را همراه با سیب زمینی های رنده شده درون مخلوط کن ریخته ( توجه داشته باشید که آب اضافه عدس ها را بگیرید سپس درون میکسر بریزید ) ، حالا به این مواد سبزیجات تفت داده شده را نیز اضافه کنید سپس دستگاه را روشن نموده و با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند ، این مواد را برای مدت زمان ۳۰ الی ۴۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید تا حسابی جا افتاده شود . پس از گذشت این مدت زمان تابع را بر روی اجاق گاز قرار داده مقداری روغن اضافه کنید و کوکو رژیمی خود را سرخ نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه همبرگر خانگی
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 11 شهريور 1399 ز : 22:46 | +

طرز تهیه همبرگر خانگی

برای تهیه یک همبرگر مخصوص و بینظیر ابتدا گوشت چرخ کرده را همراه با فلفل قرمز و پودر سیر و پودر زنجبیل مخلوط کنید با دست مواد را هم زده تا ادویه بخورد گوشت برود در همان حال که مشغول هم زدن مواد هستید دارچین و زردچوبه و نمک را نیز به گوشت اضافه نمایید سپس مواد را با هم ورز دهید ، پس از انجام این کار پیاز و سیر رنده شده را به گوشت اضافه کنید توجه داشته باشید که نیازی به گرفتن آب پیاز نمیباشد ، ماندن آب پیاز در گوشت باعث می‌شود همبرگر در هنگام پخت کاملاً مغز پخت شود .

مواد را برای مدت زمان ۵ دقیقه ورز می دهیم سپس آن را به ۹ قسمت تقسیم می کنیم . حالا به کمک یک الگو قسمت از گوشت را به شکل همبرگر در می‌آوریم . بهتر است برای تهیه همبرگر از گوشت گوساله استفاده کنیم ،استفاده از تخم مرغ و آرد یا ماست همبرگر ما را تبدیل به کباب تابه ای میکند . می‌توانید همبرگرهای خود را فریز کنید و هنگام نیاز از آنها استفاده نمایید . نتایج نشان می دهد که در همبرگرها از مواد نگهدارنده مختلفی در مقیاس وسیع استفاده می شود که مانع از تجزیه شدن آن ها می شوند. مسلم است چیزی که در مدت چند ماه فاسد و پوسیده نشود می تواند صدمات جبران ناپذیری به بدن حساس انسان وارد کند پس بهتر است که غذاهای خانگی را جانشین همبرگرهای صنعتی کنید .


.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com