تفریحی
تفریحی
طرز تهیه سس مخصوص فلافل و سیب زمینی و ساندویچ ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 27 مهر 1401 ز : 18:8 | +
طرز تهیه سس مخصوص فلافل خانگی خوزستان
اگر می خواهید سمبوسه و فلافل را نوش جان کنید برای بهتر شدن طعم آن ها می توانید از یک سس مخصوص خانگی استفاده کنید، که برای تهیه آن به پودر انبه و سرکه و رب و کمی ادویه نیاز دارید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سس مخصوص فلافل در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.
 
سس تند و خوشمزه مخصوص سمبوسه و فلافل
پودر انبه یک و نیم قاشق غذاخوری
سرکه قرمز نصف فنجان
رب گوجه ۳ قاشق غذاخوری
نمک‌ و فلفل قرمز به مقدار لازم
آب ۱ فنجان پر

طرز تهیه سس مخصوص فلافل

 
 

مرحله اول

همیشه باید این را به خاطر داشته باشید که آشپزی را با عشق انجام دهید و با لب خندان آشپزی کنید آشپزی با عشق طعم غذای شما را دلنشین و جذاب خواهد کرد مطمئن باشید. برای تهیه این سس جنوبی آماده شوید.

 
 

مرحله دوم

ابتدا ماهی تابه را روی حرارت ملایم رو به پایین قرار دهید پس از اینکه ماهیتابه داغ شد رب گوجه فرنگی را اضافه کنید، رب را تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. حالا نوبت به اضافه کردن پودر انبه می رسد.

 
 

مرحله سوم

نمک و فلفل قرمز را به سس اضافه کنید. مواد را کمی مخلوط کرده و تفت دهید تا یکدست شوند، بعد از انجام این مراحل آب را اضافه کنید. برای ۱۵ الی ۲۰ دقیقه سس را با حرارت کم بپزید تا به غلظت مناسب برسد.

 
 

مرحله چهارم

حالا زمان آن رسیده که سرکه را اضافه نمایید، بعد از اضافه کردن سرکه سس را هم بزنید و بعد از گذشت ۲ دقیقه اجاق گاز را خاموش کنید. حالا یک سس مخصوص بندری برای سرو فلافل و سمبوسه آماده شده است. نوش جان.


.:: ::.


طرز تهیه حلوا شکلاتی قالبی با آرد نخودچی و شکلات تخته ای ساده
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 21 مهر 1401 ز : 18:12 | +

طرز تهیه حلوا شکلاتی قالبی

طرز تهیه حلوا شکلاتی با آرد نخودچی،طرز تهیه حلوا شکلاتی قالبی،طرز تهیه حلوا شکلاتی با پودر کاکائو،طرز تهیه حلوا شکلاتی دو رنگ،طرز تهیه حلوا شکلاتی ترک،طرز تهیه حلوای شکلاتی مجلسی،طرز تهیه حلوای شکلاتی دو رنگ،طرز پخت حلوا شکلاتی
یک دسر فوق العاده خوشمزه و عالی مناسب برای تغذیه مدرسه کودکان. با این دسر سالم و مقوی فرزند دلبند خود را تقویت کنید. به علت نداشتن روغن از نظر بهداشتی بسیار عالی و مناسب میباشد. زمانی که حلوا آماده شد اگر حالت شنی و خورده داشت مقداری کره یا شکلات به آن اضافه کنید به هیچ وجه از روغن مایع نباید استفاده کنید. یکی از نکات پخت حلوا: زمانی که آن را درون قالب میریزید، قالب را برای چند مرحله روی زمین بکوبید تا حفره های میان آن از بین برود.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله ♥ طرز تهیه حلوا شکلاتی قالبی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.
 
 
مواد لازم برای تهیه حلوا
آرد ۱۵۰ گرم
آرد نخودچی ۷۵ گرم
کره ۱۲۰_۱۰۰ گرم
پودر قند ۸۰ گرم
شکلات تخته ای ۸۰ گرم
پودر دارچین ۱/۲ قاشق چای خوری
پودر هل ۱/۲ قاشق چای خوری
پودر زنجبیل ۱/۲ قاشق چای خوری

طرز تهیه حلوا شکلاتی قالبی

 
 

مرحله اول

برای شروع را در سه مرحله الک کنید، ماهیتابه را روی اجاق گاز قرار دهید و پس از اینکه داغ شد آرد الک شده را درون ماهیتابه ریخته و برای مدت زمان ۱۰ دقیقه آرد را تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود.

 
 

مرحله دوم

آرد نخودچی را هم الک کنید و بعد از انجام این کار آن را به آرد تفت داده شده اضافه کنید آردها را با هم مخلوط کنید و برای ۱۰ دقیقه دیگر آن را تفت دهید. اکنون زمان آن رسیده که کره را اضافه کنید و با آرد مخلوط نمایید.

 
 

مرحله سوم

بعد از اینکه آرد و کره را به خوبی هم زدید پودر هل را همراه با پودر دارچین و پودر زنجبیل و پودر قند به حلوا اضافه کنید و دوباره به هم زدن مواد ادامه دهید تا کاملا یکدست شوند. اکنون نوبت به اضافه کردن شکلات رسیده.

 
 

مرحله چهارم

شکلات تخته ای را روی حرارت بخار آب قرار دهید مانند سماور و کتری و آن را به صورت بن ماری ذوب کنید. بعد از اینکه کاملا ذوب شد آن را به مواد درون ماهیتابه اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید تا یکدست شود.

 
 

مرحله پنجم

هنگامی که حلوا آماده شد، آن را درون قالب های سیلیکونی مورد نظر بریزید، اجازه ندهید تا حلوا سرد شود و زمانی که داغ است آن را درون قالب بریزید. قالب را برای مدت زمان یک الی دو ساعت درون یخچال قرار دهید.

 
 

مرحله ششم

زمانی که حلوا کاملاً بسته شد آن را از درون قالب در آورده و تزیین کنید. اگر می خواهید حلوا مغزدار باشد زمانی که آن را درون قالب میریزید مغز گردو یا بادام یا فندق درون قالب قرار دهید.

 

منبع:_zohreh_ghasemi

 
 

.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com