تفریحی
تفریحی
طرز تهیه پروتئین بار با جو دوسر رژیمی ورزشی در فر ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 14 آذر 1401 ز : 15:51 | +

طرز تهیه پروتئین بار

Feedback طرز تهیه فیتنس بار طرز تهیه پروتئین بار بدون فر طرز تهیه پروتئین بار با کنجد طرز تهیه پروتئین بار با جو پرک طرز تهیه انرژی بار طرز تهیه خرما بار

طرز تهیه پروتئین بار با جو پرک خانگی، یکی از بهترین میان وعده های فوق العاده خوشمزه و پر انرژی. پروتئین بار ها سرشار از پروتئین و ویتامین های مورد نیاز بدن مخصوصاً برای ورزشکاران می باشد. استفاده از این مکمل دلچسب برای چند ساعت میتواند شما را سیر نگه دارد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پروتئین بار در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم
شیره انگور (یا شیره توت یا خرما) ۱٫۲ پیمانه
ارده کنجد ۱٫۲ پیمانه
جودوسر پرک ریز ۱ پیمانه
پودر پروتئین یا آرد بادام یا نارگیل یا پودر لوبیا ۲ اسکوپ
شیر گیاهی ۱٫۲ پیمانه
وانیل کمی
مغزیجات دلخواه مجموعا نصف پیمانه
شکلات تلخ کمی
مغزیجات مغز تخمه آفتابگردان.بادام زمینی.بادام درختی.پسته.مویز

طرز تهیه پروتئین بار

 
 

مرحله اول

برای تهیه این بمب انرژی شما نباید از عسل استفاده کنید به خاطر اینکه قرار است آن را درون فر قرار دهید همین امر باعث میشود تا حرارت خاصیت عسل را از بین ببرد. ارده و شیره را با هم مخلوط کنید.

 
 

مرحله دوم

شما نباید از شیر لبنی استفاده کنید. باید از شیر گیاهی مانند شیر بادام یا سویا یا نارگیل برای تهیه پروتئین بار استفاده شود. حالا نوبت اضافه کردن پودر پروتئین می باشد، در بالا ذکر شده جایگزین آن چه موادی هستند.

 
 

مرحله سوم

برای اینکه بمب انرژی انسجام بیشتری داشته باشد سعی کنید از جو دوسر پرک ریز استفاده کنید. زمانی که کاملاً مواد را مخلوط کردید و یک دست شدند داخل قالب لوف کاغذ روغنی قرار دهید و آن را با ارده چرب کنید.

 
 

مرحله چهارم

مواد را درون قالب ریخته و آن را تخت کنید. فر را باید از قبل پیش گرم کنید. قبل از اینکه آن را درون فر قرار دهید برش بزنید. برای ۱۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد درون فر بگذارید. بعد از اینکه از فر خارج شد صبر کنید تا خنک شود شکلات تلخ را به ماری کنید و آن را تزیین نمایید.

 

منبع: زهرا ۱۳۹۷

 
 

.:: ::.


طرز تهیه پرورده گردو و بادمجان یا ترشی مکدوس عربی ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 13 آذر 1401 ز : 14:48 | +

طرز تهیه پرورده گردو و بادمجان یا ترشی بادمجان عربی، ترشی مخصوص کشورهای اردن ، لبنان و سوریه و فلسطین می‌باشد. طبع آن گرم است. معمولاً در کنار غذاهای دریایی استفاده میشود.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پرورده گردو و بادمجان در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم
بادمجان چهار عدد متوسط
گردو خرد شده  مقداری
نمک دریا درشت  مقداری
سس فلفل دو قاشق غذا خوری
سیر درشت هشت ۸ حبه
فلفل سبز تند به میزان لازم
روغن زیتون به میزان لازم

طرز تهیه پرورده گردو و بادمجان

 
 

مرحله اول

پس از شستن بادمجان ها، پوست آنها را بگیرید و به صورت مکعبی خرد کنید. قابلمه را آب کرده و روی حرارت اجاق گاز قرار دهید. هنگامی که شروع به جوشیدن کرد، بادمجان های خرد شده را برای ۸ الی ۱۰ دقیقه درون آبجوش قرار دهید.

 
 

مرحله دوم

بادمجان ها را درون آبکش بگذارید و با یک بشقاب بروی بادمجان ها فشار وارد کنید. با این کار آب اضافی آن ها را کاملا بگیرید، سپس یک وزنه نسبتاً سنگین بر روی بشقاب قرار دهید برای یک شبانه روز، تا کاملا آب بادمجان خارج شود.

 
 

مرحله سوم

درون یک کاسه گردوهای خرد شده را با فلفل سبز تند و پوره سیر و نمک و سس فلفل و روغن زیتون مخلوط کنید. مخلوط مواد را با بادمجان های آماده شده مخلوط کنید و درون ظرف مخصوص نگهداری ترشی بریزید.

 
 

مرحله چهارم

روی ترشی دوباره روغن زیتون بریزید و درب ظرف را محکم ببندید بصورتی که هوا نکشد. ظرف را برای مدت زمان یک هفته درون یخچال قرار دهید تا ترشی شما جا افتاده و آماده برای مصرف شود.

 

منبع : مریم بانو خوری


.:: ::.


طرز سرخ کردن بادمجان در فر و با ماست مصرف روغن کمتر بادمجان
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 13 آذر 1401 ز : 3:11 | +

طرز سرخ کردن بادمجان

سرخ کردن بادمجان با کمترین روغن نی نی سایت فوت و فن سرخ کردن بادمجان سرخ کردن بادمجان نی نی سایت سرخ کردن بادمجان با ماست نی نی سایت سرخ کردن بادمجان با ماست سرخ کردن بادمجان بدون روغن طرز تهیه بادمجان سرخ کرده مجلسی بادمجان سرخ شده

طرز سرخ کردن بادمجان را اگر با نکات و فوت و فن های ظریف و مهم آشپزی انجام دهید، متوجه می شوید که برای سرخ کردن آنها به روغن زیادی نیاز ندارید و به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز سرخ کردن بادمجان در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 

فوت و فن سرخ کردن بادمجان

بادمجان زمانی که دمای آن با روغن متفاوت باشد روغن زیادی را به خود جذب خواهد کرد. اگر توجه کرده باشید اولین باری که بادمجان را درون ماهیتابه میریزید روغن کمتری جذب میکند. اما سری های بعدی را که درون ماهیتابه میریزید میبینید که روغن را کاملاً به خود جذب می کند و شما مجبور می‌شوید دوباره روغن اضافه کنید. برای اینکه روغن را دوباره اضافه نکنید فقط کافیست اجازه دهید تا روغن قبلی سرد شود زیر اجاق گاز را خاموش کنید و صبر کنید تا ماهیتابه روغن خنک شوند بعد از خنک شدن بادمجان ها را اضافه کنید و دوباره زیر اجاق گاز را روشن نمایید. حالا متوجه خواهید شد که بادمجان ها روغن را جذب نمی کنند.

 
 

سرخ کردن بادمجان با کمترین روغن

 
 

مرحله اول

بعد از اینکه پوست بادمجان ها را جدا کردید آنها را به سایز دلخواه برش بزنید. حالا مقداری نمک روی بادمجان ها پاشیده و آنها را با دست نمک مال کنید، برای یک الی دو ساعت به بادمجانها استراحت دهید. بعد از انجام این کار مقداری ماست را هم زده و با قاشق یا فرچه بادمجان ها را با ماست رومال کنید.

 
 

مرحله دوم

مقدار کمی روغن درون ماهیتابه ریخته و بعد از اینکه روغن داغ شد کمی زردچوبه به آن اضافه کنید حالا برشهای بادمجان را که ماست مالی کرده‌اید درون ماهیتابه ریخته و با حرارت خیلی پایین آنها را سرخ کنید.

 
 

مرحله سوم

سفیده تخم مرغ را درون کاسه ریخته و آن را هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود، حالا به سفیده تخم مرغ مقداری نمک و فلفل اضافه کنید. تکه های بادمجان را درون سفیده تخم مرغ بغلطانید، زمانی که تمام قسمتهای بادمجان به سفیده تخم مرغ آغشته شد آنها را درون روغن داغ ریخته و کاملا سرخ کنید. با کاور کردن بادمجان ها به وسیله سفیده تخم مرغ روغن کمتری در هنگام سرخ کردن مصرف خواهید کرد.

 
 

مرحله چهارم

برای انجام این کار دو عدد ماهی تابه را روی اجاق گاز قرار دهید درون یکی از آنها دو لیوان آب بریزید و صبر کنید تا شروع به جوشیدن کند. حالا بادمجان هایی را که آماده کرده بودید درون ماهیتابه ریخته و اجازه دهید تا برای یک دقیقه بجوشد و بافت بادمجان آب را به خودش بگیرد.

 
 

مرحله پنجم

درون ماهیتابه دیگر روغن بریزید و پس از اینکه داغ شد بادمجان هایی را که درون آب جوش گذاشته بودید بلافاصله به ماهیتابه بعدی منتقل کنید. با خیال راحت این کار را انجام دهید، روغن اصلاً پرش نخواهد کرد. با این روش روغن شما هم سیاه نخواهد شد و میزان مصرف روغن شما به طور چشمگیری کاهش پیدا میکند.

 

منبع : یکتا خانوم آشپز


.:: ::.


سبزی قلیه ماهی جنوب چیست و راز خوشمزگی قلیه ماهی ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 11 آذر 1401 ز : 14:29 | +

سبزی قلیه ماهی

سبزی قلیه ماهی بوشهری چیست طرز نگهداری سبزی قلیه ماهی رفع تلخی سبزی قلیه ماهی سبزی قلیه ماهی اهوازی طرز تهیه سبزی قلیه ماهی مقدار سبزی قلیه ماهی برای ۴ نفر سبزی قلیه ماهی جنوبی طرز تهیه قلیه ماهی با سبزی خشک

سبزی قلیه ماهی جنوبی و مخصوص خوزستان شامل گشنیز و شنبلیله می باشد اما نسبت این دو بسیار مهم است. یکی از نکات مهم در هنگام سرخ کردن سبزی این است که قرات اجاق گاز ملایم باشد و سرخ کردن سبزی را تا زمانی که رنگ آن تیره شود ادامه دهید. در هنگام سرخ کردن سبزی مقداری نمک و فلفل قرمز و ادویه مخصوص قلیه به آن اضافه کنید. حبه های سیر را رنده کنید و همراه با یک قاشق غذاخوری زردچوبه درون ماهیتابه ریخته و تفت دهید. وقتی که سیر آماده شد آن را به سبزی سرخ شده اضافه کنید. مقدار گشنیز باید سه برابر شنبلیله باشد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله سبزی قلیه ماهی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 

طرز تهیه قلیه ماهی

 
 

مرحله اول

برای تهیه این غذا ابتدا تمر هندی را درون آب گرم برای مدت یک ساعت بخیسانید. حالا با پشت قاشق تمر هندی را فشار دهید و هسته و پوسته آن را جدا کنید بعد از انجام این کار باید عصاره تمرهندی را از صافی رد کنید.

 
 

مرحله دوم

حالا یک قاشق غذاخوری آرد به تمرهندی اضافه کنید و مواد را آنقدر هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. اکنون می‌توانید مشغول مزه دار کردن ماهی شوید برای این کار مقداری نمک و فلفل قرمز را با پودر دانه گشنیز مخلوط کنید.

 
 

مرحله سوم

ماهی خود را به این مواد آغشته کنید و برای ۳۰ دقیقه به آن استراحت دهید تا حسابی مزه دار شود. پیاز را خرد کرده و آن را تفت دهید هنگامی که سبک شد، ماهی و سبزی قلیه ماهی را به آن اضافه کنید و با هم تفت دهید.

 
 

مرحله چهارم

حالا نوبت اضافه کردن مایع تمرهندی به سبزی می باشد. صبر کنید تا قلیه ماهی برای مدت زمان ۴۰ الی ۵۰ دقیقه با حرارت ملایم پخته و جا افتاده شود. به هیچ وجه نباید در هنگام پخت غذا را هم بزنید.

 
 

مرحله پنجم

در قابلمه را به صورت نیمه باز قرار دهید و کامل نبندید تا ماهی در هنگام پخت وا نرود. برای ترکیب شدن مواد می توانید قابلمه را با دست کمی تکان دهید. بعد از پخت غذا آن را با برنج سرو کرده و با ترشی بندری نوش جان کنید.

 

منبع: کدبانو


.:: ::.


طرز تهیه فسنجون بدون گردو با کدو حلوایی و گوشت قلقلی ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 9 آذر 1401 ز : 14:49 | +

طرز تهیه فسنجون بدون گردو

فسنجون بدون گردو نی نی سایت طرز تهیه فسنجون بدون گردو با کدو حلوایی طرز تهیه فسنجون با مرغ نی نی سایت فسنجون به صرفه طرز تهیه فسنجون با گوشت و آلو طرز تهیه فسنجون با گوشت طرز تهیه فسنجون با گوشت قلقلی و سیب درختی طرز تهیه فسنجون با گوشت نی نی سایت

طرز تهیه فسنجون بدون گردو و مقرون به صرفه با بادام زمینی. این خورشت مجلسی و خوشمزه را با گوشت و مرغ هم می‌توانید بپزید. برای قوام دادن به خورشت در زمستان پوره کدو حلوایی و در تابستان پوره هویج اضافه کنید با این ترفند نبود گردو را جبران خواهید کرد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فسنجون بدون گردو در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم فسنجون برای شش نفر
گوشت چرخ کرده نیم کیلو
پیاز رنده شده یک عدد
نمک، فلفل قرمز به میزان لازم
فلفل سیاه، زرچوبه به میزان لازم
پودر نان یاپودر سوخاری یک قاشق غذاخوری سر پر
بادام زمینی بدون پوست دو پیمانه
رب انار یا رب الوچه یک تا یک و نیم پیمانه
شکر به میزان لازم

طرز تهیه فسنجون بدون گردو

 
 

مرحله اول

ابتدا پیاز را رنده کنید و آن را بگیرید، گوشت را آماده کرده و با پیاز مخلوط کنید. چاشنی های مورد نظر خود را به گوشت اضافه کنید و آن را با دست ورز دهید تا یکدست شود. اکنون نوبت اضافه کردن پودر نان می باشد.

 
 

مرحله دوم

اضافه کردن پودر نان برای این است که در هنگام پخت قلقلی های گوشت شما کوچک نشود. گوشت‌ها را درون ماهیتابه ریخته و سرخ میکنیم تا زمانی که آب آن گرفته شود. دو سوم بادام زمینی را آسیاب کنید.

 
 

مرحله سوم

یک سوم بادام زمینی ها را هم درشت خرد کنید تا در هنگام سرو غذا زیر دندان احساس شود. بادام زمینی را درون ماهیتابه ریخته و تفت دهید برای ۲ الی ۳ دقیقه. حالا باید رب انار را با آب پیاز مخلوط نمایید.

 
 

مرحله چهارم

برای ملس شدن مزه رب انار کمی شکر به آن اضافه کنید. مایه را بر روی مواد بریزید. اکنون نوبت اضافه کردن آب سرد می‌باشد. مقدار آب در حدی باشد که روی قلقلی ها را بگیرد. صبر کنید تا شروع به جوشیدن کند.

 
 

مرحله پنجم

پس از اینکه قول خورد درب ماهیتابه را ببندید. صبر کنید تا با حرارت کم برای یک ساعت بپزد. یک لیوان یخ آماده کنید بعد از گذشت یک ساعت یخ را اضافه کنید. حرارت را کم کنید تا خورشت روغن بیندازد.

 

منبع : سیما خانم


.:: ::.


طرز تهیه حلوا هل و گردو مجلسی تبریزی با پودر قند ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 8 آذر 1401 ز : 8:17 | +

طرز تهیه حلوا هل و گردو مجلسی و شیک مناسب برای پذیرایی و مجالس رسمی. مدت زمان مورد نیاز برای پخت حلوا تقریباً ۲ ساعت می‌باشد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوا هل و گردو در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم
آرد قنادی ۶ لیوان
روغن مایع ۱ لیوان
کره ۱۰۰ گرم
پودر قند دو و نیم الی ۳ لیوان
هل ۳ ق غ
زنجبیل ۱ ق غ
گردوی خرد شده یک و نیم لیوان
پودر پسته برای تزئین

طرز تهیه حلوا هل و گردو

 
 

مرحله اول

برای شروع آرد را الک کنید و یک ماهیتابه آلومینیومی یا مسی آماده نمایید. آرد را درون ماهیتابه ریخته و آن را روی حرارت ملایم اجاق گاز برای مدت زمان تقریبی یک ساعت تفت دهید تا خامی آرد را بگیرید.

 
 

مرحله دوم

مراقب باشید در این مرحله آرد نباید تغییر رنگ دهد. اکنون باید ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و بعد از آن آرد را الک کنید. این کار را حتما انجام دهید. آرد را دوباره درون ماهیتابه ریخته و روی اجاق گاز قرار دهید.

 
 

مرحله سوم

ابتدا کره را اضافه کنید و بعد از مخلوط کردن روغن مایع را بریزید مواد را مخلوط کرده و برای ۵ دقیقه تفت دهید. کمی که حلوا از حرارت افتاد، پودر قند و هل را در صورت دلخواه کمی زنجبیل به آن اضافه کنید.

 
 

مرحله چهارم

بعد از مخلوط کردن مواد گردوی خرد شده را اضافه کنید و مواد را دوباره باهم مخلوط نمایید. اکنون حلوا را درون ظرف پیرکس ریخته و سطح آن را صاف نمایید، حالا می توانید آن را قالب بزنید و از حلوا استفاده کنید.

 

منبع :  پیج خانم یگانه چراندابی


.:: ::.


طرز تهیه بابا گانوش عربی با بادمجان غذای نونی خوشمزه ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 7 آذر 1401 ز : 7:44 | +

طرز تهیه بابا گانوش

طرز تهیه بابا غنوش با رب انار طرز تهیه کشکه لبنانی طرز تهیه باباغنوش در بفرمایید شام طرز تهیه بابا غنوش شف طیبه طرز تهیه حمص طرز تهیه سس متبل طرز تهیه بابا غنوش با پودر کاکائو طرز تهیه متبل بادمجان

طرز تهیه با با گانوش یک غذای کم هزینه و راحت عربی با استفاده از بادمجان و بدون گوشت و مرغ. غذای رژیمی و کم کالری با بادمجان برای ۳ نفر.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بابا گانوش در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم برای ۳ نفر
بادمجان ۳ عدد
سیر ۳ حبه
نمک و فلفل قرمز به مقدار لازم
انار برای تزیین
جعفری به مقدار لازم
آبلیمو یا لیمو تازه ۲ قاشق غذاخوری
ارده ۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه بابا گانوش

 
 

مرحله اول

برای شروع به سراغ بادمجان ها رفته و آنها را بشویید حالا بادمجان ها را با پوست بر روی اجاق گاز قرار دهید و آنها را کباب کنید. به صورتی که کاملا مغز پخت شوند و پوست آن ها بسوزد.

 
 

مرحله دوم

حالا بادمجان های کبابی را درون فریزر قرار دهید و اجازه دهید تا برای ۴ الی ۶ دقیقه درون کیسه بمانند و عرق کند. با این کار پوست بادمجان ها به راحتی کنده خواهد شد و آماده برای مصرف شما می شود.

 
 

مرحله سوم

پس از اینکه پوست بادمجان ها جدا شد آنها را به صورت ساطوری و خیلی ریز خورد کنید. اگر حوصله این کار را ندارید می توانید آنها را درون مخلوط کن ریخته و به صورت پوره آماده نمایید.

 
 

مرحله چهارم

در این مرحله ارده و بعد از آن لیمو یا آبلیمو را به بادمجان ها اضافه کنید. بعد از انجام این کار نوبت به اضافه کردن سیر و نمک و فلفل قرمز می رسد. مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند.

 
 

مرحله پنجم

اکنون غذای نونی شما تقریبا آماده شده است، می توانید آن را درون ظرف های پذیرایی بریزید، وسط غذا حفره ایجاد کنید و مقداری روغن زیتون اضافه نمایید. روی غذا را هم با مقداری جعفری خرد شده و دانه های انار تزیین کنید.

 

منبع: رز فود


.:: ::.


طرز تهیه ترشی پوست بادمجان اهوازی با سرکه سیب ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 5 آذر 1401 ز : 19:13 | +

طرز تهیه ترشی پوست بادمجان

طرز تهیه ترشی پوست بادمجان با رب انار طرز تهیه ترشی حلیم بادمجان طرز تهیه ترشی بادمجان مخلوط طرز تهیه ترشی بادمجان طرز تهیه ترشی شور کنگر ترشی پوست بادمجان نی نی سایت طرز تهیه ترشی بادمجان ذلک طرز تهیه ترشی بادمجان دلمه ای

طرز تهیه ترشی پوست بادمجان خوشمزه و ساده، یک ترشی کم هزینه و جدید، امتحان کردن مزه ترشی برای یک بار ضرر ندارد و به شما پیشنهاد میکنیم آن را تهیه کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی پوست بادمجان در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم برای تهیه ترشی
بادمجان کوچک یک عدد
پوست بادمجان دو عدد
نمک فلفل به میزان لازم
سرکه آب نسبت سرکه ۲ واحد به آب ۱ واحد

طرز تهیه ترشی بادمجان

 
 

مرحله اول

در این پست میخواهیم شما را با یک ترشی بسیار ساده و کم هزینه آشنا کنیم برای تهیه ابتدا باید بادمجان را به صورت نگینی خرد کنید سپس بادمجان های خرد شده را همراه با پوست بادمجان درون قابلمه بریزید.

 
 

مرحله دوم

حالا به این مواد آب و سرکه را اضافه کنید، سپس نوبت به اضافه کردن نمک و فلفل می‌رسد. بعد از اینکه مواد را با هم مخلوط کردید روی حرارت متوسط اجاق گاز قرار دهید، اجازه دهید تا برای چند دقیقه بجوشد.

 
 

مرحله سوم

بعد از اینکه مواد نرم شدند حرارت را زیاد کنید و صبر کنید تا آب آن تبخیر شود حالا مواد را با گوشت کوب برقی به صورت پوره آماده کنید. بادمجان ها را درون شیشه ریخته و پس از اینکه خنک شدند درون یخچال قرار دهید. بعد از یک ماه آماده برای مصرف میباشد.

 

منبع : سحر خانوم بانوی خونه


.:: ::.


طرز تهیه تراول کیک شکلاتی فرانسوی با آب جوش و شیر ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 29 آبان 1401 ز : 15:29 | +

‌طرز تهیه تراول کیک

طرز استفاده از قالب تراول کیک قیمت قالب تراول کیک تراول کیک چیست طرز تهیه تراول کیک شکلاتی طرز تهیه تراول کیک پسته طرز تهیه ترافل کیک فرانسوی تراول کیک موکا طرز تهیه تراول کیک کاراملی

تراول کیک بسیار ساده و پرطرفدار می باشد، شما به راحتی می توانید این کیک خوشمزه را در منزل تهیه کنید و از آن برای صبحانه و عصرانه استفاده کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله ‌طرز تهیه تراول کیک در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد مورد نیاز برای پخت تراول کیک شکلاتی
تخم مرغ ۲ عدد
شیر ۳۰ گرم
عصاره وانیل ۱ قاشق چایخوری
پودر کاکائو ۱۰ گرم
شکر ۲۰ گرم
آب داغ ۲۰ گرم
آرد همه منظوره ۱۱۰ گرم
شکر ۱۱۰ گرم
بیکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
نمک ۱/۸ قاشق چایخوری
کره ۱۱۰ گرم
شکلات تلخ ۹۰ گرم
خامه صبحانه ۴۰ گرم

‌طرز تهیه تراول کیک

 
 

مرحله اول

برای شروع تخم مرغ ها را شکسته سپس به آن شیر و وانیل را اضافه کنید و بعد از انجام این کار نوبت به اضافه کردن پودر کاکائو و شکر و در پایان آب جوش میرسد مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند.

 
 

مرحله دوم

حالا به سراغ مواد خشک رفته و با هم آنها را مخلوط کنید، که شامل آرد و شکر و بکینگ پودر و نمک می شود. این مواد را برای دو الی سه مرحله با هم الک کنید تا یکدست شوند و آنها را هواگیری کرده باشید.

 
 

مرحله سوم

کره نرم شده را به آرد اضافه کنید و آن را با آرد مخلوط کنید. حالا نوبت آن رسیده که ترکیب شیر و تخم مرغ و وانیل را به آرد اضافه کنید و آن را هم بزنید تا یکدست شود. مایه کیک را به دوقسمت مساوی تقسیم کنید.

 
 

مرحله چهارم

به نصف مایه مواد کاکائو را اضافه کنید. قالب مورد نظر را آماده کنید و کف آن را چرب نمایید، مایه کیک را بصورت ماربل درون قالب چیدمان کنید. فر را از قبل پیش گرم کنید، قالب را درون فر آماده قرار دهید.

 
 

مرحله پنجم

دمای فر روی ۱۷۵ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و قالب را برای ۴۰ الی ۴۵ دقیقه درون فر قرار دهید. بعد از پخته شدن کیک اجازه دهید تا خنک شود سپس قالب را خارج کنید. کیک ها را با سلفون بپوشانید.

 
 

مرحله ششم

اجازه دهید تا کیک ها برای ۲۴ ساعت در دمای محیط استراحت کنند. خامه و شکلات را به صورت بن ماری مخلوط کنید و با آن کیک ها را تزیین نمایید. مقداری پودر فندق و پسته روی کیک ها بپاشید و برای ۱۰ دقیقه درون فریزر قرار دهید. حالا آماده برای سرو می باشد.

 

 

 


.:: ::.


طرز تهیه کمپیر سیب زمینی ترکیه استانبول بدون فر ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 29 آبان 1401 ز : 15:28 | +

طرز تهیه کمپیر سیب زمینی

Feedback پیش غذا با مرغ و سیب زمینی غذا با مرغ و سیب زمینی سرخ کرده غذا با فیله مرغ و سیب زمینی غذا با مرغ و سیب زمینی و برنج غذا با مرغ و سیب زمینی بدون فر غذا با مرغ و سیب زمینی و پنیر پیتزا بدون فر خوراک مرغ و سیب زمینی و گوجه

طرز تهیه کمپیر سیب زمینی ترکیه غذایی بسیار ساده و خوشمزه با سیب زمینی آب پز، برای تزیین و خوشمزه تر شدن غذا می توانید از مرغ ریش ریش شده یا کالباس هم استفاده کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کمپیر سیب زمینی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد مورد نیاز برای تهیه کمپیر استانبول
سیب زمینی ۱۰-۱۱ عدد
خیارشور ریز خرد شده ۱ کاسه
ذرت ۱ کاسه
پنیر چدار رنده شده ۱ کاسه
نمک مقداری
کره ۱۰۰ گرم
سس گوجه مقداری
سس مایونز مقداری

طرز تهیه کمپیر

 
 

مرحله اول

برای تهیه این غذا ابتدا باید پوست سیب زمینی ها را بگیرید و آن ها را به صورت مکعبی خرد کنید. سیب زمینی های پوست گرفته شده را درون قابلمه ریخته و مقدار مناسبی آب به آن اضافه کنید. روی حرارت متوسط اجاق گاز قرار دهید.

 
 

مرحله دوم

پس از اینکه سیب زمینی ها کاملا پخته شد آب اضافه آن را خالی کنید، به وسیله چنگال یا هر چیز دیگری سیب زمینی ها را به صورت پودر آماده کنید، حالا می توانید سیب زمینی را درون ظرف های سرو خود بریزید.

 
 

مرحله سوم

بعد از انجام این مراحل خیارشور و ذرت را بر روی سیب زمینی ها بریزید. بعد از آن نوبت به اضافه کردن سس مایونز و سس کچاپ می‌رسد، اکنون کمپیر ترکیه ای خوشمزه شما آماده برای میباشد.

 

کاری


.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com