طرز تهیه مرغ نمکی

تفریحی
تفریحی
طرز تهیه مرغ نمکی
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 6 دی 1398 ز : 23:38 | +

طرز تهیه مرغ نمکی

در شروع کار ادویه را با پودر سیر و فلفل سیاه و نمک و زرد چوبه ای که در اختیار داریم مخلوط نموده و تمام این مواد را در روغن حل میکنیم محلول ما باید شبیه یک خمیر نرم باشد , بعد از انجام این کار و شستشوی مرغ ادویه را با دست به تمام قسمت های مرغ و داخل شکم آن آغشته میکنیم . پس از انجام این کار ترخون و پیاز را درون شکم مرغ قرار میدهیم , مرغ را برای مدت زمان ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار داده تا کاملا مزه دار شود .

حالا یک قابلمه مناسب برای مرغ انتخاب میکنید باید اندازه آن بگونه ای باشد که مرغ تماسی با بدنه ظرف نداشته باشد . سپس کف ظرف را با نمک پر میکنیم به اندازه دو بند انگشت , نمک ها را با کف دست فشار داده تا کاملا سفت شود . زمانی که مرغ مزه دار شد آنرا درون قابلمه قرار میدهیم .

نکته : برای پخت این غذا باید از دم کنی استفاده نمایید از ابتدا تا انتهای پخت مرغ .

قابلمه را برای مدت زمان یک ربع ساعت بر روی حرارت زیاد قرار داده و پس از آن حرارت را کم کرده و اجازه میدهیم تا مرغ به مدت یک ساعت و نیم با حرارت کم بر روی اجاق بماند تا کاملا مغز پخت شود . بعد از گذشت این زمان برای تست چنگالی را درون مرغ کرده اگر راحت فرو رفت غذای شما آماده شده اگر سفت بود درب ظرف را بسته و برای یک ربع دیگه اجازه میدهیم تا با حرارت کم پخته شود .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com