طرز تهیه حلوا سه آرد

تفریحی
تفریحی
طرز تهیه حلوا سه آرد
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 12 دی 1398 ز : 23:51 | +

طرز تهیه حلوا سه آرد

برای شروع شربت حلوا زعفرانی مجلسی را با روش ساده آماده میکنید قابلمه را روی اجاق گذاشته آب را همراه با شکر اضافه کنید هنگامی که شکر در آب حل شد گلاب را اضافه کنید و هم بزنید پس از آن زعفران را بریزید وقتی که چند قل زد اجاق را خاموش کنید. برای تهیه حلوا آرد سفید را الک کنید و درون تابه ریخته و بدون استفاده از روغن تفت دهید تا بوی خامی آرد کاملا برطرف شود و رنگ آن تیره شود ، برای ۵ دقیقه آرد را تفت دهید،

بعد از آن آرد برنج را الک کنید و درون تابه بریزید و آرد ها را با هم دوباره تفت دهید تا تغییر رنگ دهد ، حالا نوبت اصافه نمودن آرد نخودچی میباشد، آنرا هم الک کنید و درون تابه بریزید ، مواد را تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود، آرد نخودچی نسبت به دیگر آرد ها سریعتر میسوزد مدام آرد را هم بزنید تا حالت گوله گوله نشود .

در مرحله بعد روغن مایع را بریزید و حلوا را مدام هم بزنید تا طلایی رنگ شود . پس از اینکه آرد به رنگ مناسب رسید کره را اضافه کنید و هم بزنید تا به رنگ قهوه ای روشن برسد . اکنون نوبت اضافه نمودن شربت می باشد، شربت شما باید ولرم باشد و آنرا آرام آرام به آرد اضافه کنید و مدام هم بزنید تا حلوا به تابه نچسبد و سفت نشود ، در حدی که به حالت کشدار از روی کفگیر جدا شود . پس از اینکه حلوا آماده شد درون سینی ریخته و با خلال پسته یا بادام همراه با غنچه های گل رز تزئین کنید .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com