طرز تهیه و روش پخت ته چین ماهی تن و هوور

تفریحی
تفریحی
طرز تهیه و روش پخت ته چین ماهی تن و هوور
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 17 دی 1398 ز : 1:52 | +

طرز تهیه ته چین

برای تهیه این غذای مجلسی و شیک برنج ها را برای مدت زمان ۱ ساعت خیسانده و پس از انجام این کار آب را با مقدار کمی نمک درون قابلمه ریخته و بر روی حرارت ملایم اجاق قرار داده زمانی که آب شروع بجوشیدن کرد برنج ها را درون قابلمه ریخته و صبر میکنیم تا برنج پخته شود سپس برنج را آبکش میکنیم و کنار قرار میدهیم تا خنک شود .

در مرحله بعد ماهی را آماده میکنیم پس از جدا کردن استخوان های ماهی با چاقو چند برش ریز روی فیله های ماهی ایجاد کرده سپس مقدار کمی نمک و فلفل سیاه بر روی فیله ها ریخته بعد از آن کمی آب نارنج را با کره مخلوط کرده و با آن ماهی را مرینیت میکنیم، فیله ها را برای مدت زمان ۱ ساعت درون یخچال قرار میدهیم تا مزه دار شوند .

در مرحله بعد تخم مرغ ها را شکسته و با هم زن دستی مخلوط میکنیم بعد از این کار نمک و فلفل را اضافه کرده و هم زده بعد از آن ماست و زعفران و روغن را اضافه کنید سس را بخوبی هم زده تا کاملا یکدست شود . در مرحله بعد برنج را به دو قسمت تقسیم میکنیم، نیمی از برنج را با سبزی پلویی مخلوط کرده و نیم دیگر آن را ساده نگه میداریم، حالا بصورت جداگانه برنج ها را با سس ماستی مخلوط میکنیم.

در مرحله بعدی کف و دیواره های قالب ته چین را چرب کرده و ماهی ها را کف قالب قرار میدهیم حالا قالب را بصورت چشمی به دو قسمت تقسیم کنید و با دو نوع برنجی که آماده کرده اید دو طرف قالب را پر کنید یک طرف سبزی پلو و طرف دیگر برنج ساده حالا بر روی قالب فویل کشیده و درون فر با درجه حرارت ۲۰۰ سانتیگراد برای ۱ ساعت قرار میدهیم تا ته چین قالبی ما کاملا پخته شود .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com