طرز تهیه مانی پلو مجلسی خوشمزه با مرغ و گوشت

تفریحی
تفریحی
طرز تهیه مانی پلو مجلسی خوشمزه با مرغ و گوشت
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 18 دی 1398 ز : 22:37 | +

طرز تهیه مانی پلو

پیاز ها را خرد کرده درون قابلمه تفت دهید کمی که سبک شدند تکه های مرغ را اضافه کنید پس از اضافه نمودن مرغ آب و نمک و زردچوبه را هم بریزید و اجازه دهید تا مرغ با حرارت ملایم اجاق کاملا پخته شود . زمانی که آب غذا کاملا کشیده شد و مرغ پخته شد اجاق را خاموش کنید و تکه های مرغ را ریش ریش کنید .

در مرحله بعدی مرغ را درون تابه ریخته مقداری زعفران و فلفل سیاه اضافه کنید و آنرا سرخ کنید . لپه ها را از دو ساعت قبل درون آب بخیسانید و در این مدت برای ۲ مرحله آب لپه را عوض کنید ، پس از انجام این کار لپه را با مقداری آب بپزید تا لپه ها نرم شوند پس از آن آبکش کنید.

برنج را هم مانند لپه ها جداگانه بخیسانید، پس از آماده شدن لپه ها ، درون قابلمه ای آب ریخته زمانی که شروع به جوشیدن کرد لپه و برنج را اضافه نمایید، در ۵ دقیقه پایانی پخت رشته های پلویی خرد شده را هم اضافه کنید بعد از اینکه مواد پخته شد آبکش کنید.

طرز تهیه مانی پلو

در مرحله بعد قابلمه را روی اجاق گذاشته با روغن کف ظرف را چرب کنید سیب زمینی ها را ورقه ورقه کنید و کف قابلمه قرار دهید روی آنها مقداری از مخلوط برنج ریخته روی برنج مرغ ریش ریش شده را بریزید، با همین روش قابلمه را پر کنید بصورت لایه به لایه، مقداری از گوشت مرغ را برای تزیین نگه دارید و حالا دو قاشق غذاخوری زعفران دم کرده را روی برنج ریخته دم کن را گذاشته و منتظر بمانید تا برنج آماده شود .

در طول این مدت کشمش ها را شسته و برای مدت زمان ۳۰ دقیقه درون آب جوش قرار دهید تا نرم شوند سپس درون تابه تفت دهید، زرشک ها را نیز مانند کشمش آماده کنید. زمانی که برنج دم کشید با کشمش و زرشک مخلوط کنید، حالا میتوانید مانی پلو رو سرو نمایید .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com