طرز تهیه خورشت هویج

تفریحی
تفریحی
طرز تهیه خورشت هویج
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 29 دی 1398 ز : 23:27 | +

طرز تهیه خورشت هویج

برای شروع پیاز را رنده و یا اینکه بصورت نگینی خرد نمایید سپس تابه را روی اجاق قرار داده و با شعله کم همراه با مقداری روغن پیاز ها را تفت دهید زمانی که پیاز ها سبک و شیشه ای شدند زردچوبه را درون تابه ریخته و این دو را با هم تفت میدهیم تا کاملا بخورد هم بروند و یکدست شوند . حالا زمان اضافه کردن گوشت به پیازهای درون تابه فرا رسیده است و تا زمانی که گوشت خورشتی تغییر رنگ دهد مواد را با هم تفت میدهیم ۲ الی ۳ لیوان آب جوش آماده کرده و زمانی که گوشت سرخ شد آب را اضافه کرده و اجازه میدهیم تا گوشت خورشتی کاملا پخته شود .

در مرحله بعدی ، هویج ها را شسته و پوست آنرا جدا میکنیم حالا هویج ها را بصورت منظم و یدکست بصورت خلالی برش زده و آماده برای طبخ میکنیم ، هر چه برش های شما مرتب تر باشد خورشت خوشزه شما ظاهر بهتری خواهد داشت . حالا خلال ها را بصورت جداگانه درون تابه تفت میدهیم ، اگر شما این کار را با حوصله انجام دهید و زمان بیشتری را برای سرخ کردن هویج ها قرار دهید خورشت شکیل تری خواهید داشت .

زمانی که گوشت پخته شد هویج را همراه با آلو خورشتی به مواد اضافه کرده و پس از آن نمک و فلفل سیاه را ریخته و کمی هم میزنیم تا مواد بخوبی با هم مخلوط شوند حرارت را کم کرده و اجازه میدهیم تا غذا به آرامی پخته و جا افتاده شود ، شما در ۳۰ الی ۲۰ دقیقه پایانی پخت مقداری آبلیمو و زعفران دم کرده به خورشت مجلسی اضافه نمایید . اکنون خورشت شما آماده برای سرو شده است .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com