طرز تهیه کباب کوبیده ایرانی

تفریحی
تفریحی
طرز تهیه کباب کوبیده ایرانی
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 4 بهمن 1398 ز : 16:40 | +

طرز تهیه کباب کوبیده ایرانی

در ابتدا پیاز ها تمیز نموده و پوست آنها را جدا کرده ، حالا در سایز ریز و با رنده یا اگر چرخ گوشت داشتید چرخ کنید ، در مرحله بعد مقداری نمک بر روی پیازها ریخته و برای مدت زمان ۳ الی ۴ ساعت درون یخچال قرار میدهیم ، بعد از گذشت این مدت زمان آب پیاز را گرفته و درون یک کاسه لبه دار ریخته ، گوشت را نیز از قبل با دنده های درشت چرخ میکنیم همراه با پیاز و نمک برای ۱۰ دقیقه ورز میدهیم تا خوب مخلوط شود ، حالا مواد را درون یخچال قرار داده تا سرد شوند .

در مرحله بعد گوشت را آماده کرده نمک و فلفل و زعفران را به آن اضافه نموده مخلوط کرده و دوباره با دنده ریز چرخ میکنیم ، حالا به مخلوط گوشت تخم مرغ و آرد نخودچی اضافه میکنیم گوشت را بخوبی ورز دهید تا بافت منسجمی پیدا کند و حالت چسبندگی خوبی داشته باشد ، گوشت را درون یخچال قرار دهید تا خوب مزه دار و جا افتاده شود .

در مرحله بعد برای سیخ گرفتن کباب خانگی کاسه آب سرد را کنار دست خود قرار داده، کاسه گوشت را هم آماده نموده دست را نمدار کرده و مایه کوبیده را برداشته و به سیخ میکشیم ، با انگشت شست و اشاره ابتدا و انتهای سیخ را بسته و پس از تمام شدن مواد سیخ ها را برای مدت زمان یک ساعت درون یخچال قرار میدهیم ‌‌. آتش متعادل و یکنواختی را تهیه کرده و سیخ ها را روی ذغال قرار میدهیم تا زمانی که گوشت خودش را بگیرد آتش را با بادبزن می‌زنیم ، زمانی که گوشت بر روی سیخ منسجم شد دیگر نیازی به باد زدن آتش نیست . اکنون کباب کوبیده خوشمزه شما آماده برای سرو شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com