طرز تهیه جغور بغور

تفریحی
تفریحی
طرز تهیه جغور بغور
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 5 بهمن 1398 ز : 20:46 | +

طرز تهیه جغور بغور

برای شروع پیاز را خیلی نازک و بصورت خلالی خرد نموده و درون تابه ریخته و تفت دهید کمی که سبک و شیشه ای شد جگر را همراه با دل و قلوه اضافه نمایید و مواد را با هم مخلوط کرده و تفت دهید در همان حال که در حال تفت دادن خوراک هستید یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی درون تابه ریخته سپس نمک و فلفل و زردچوبه را اضافه کنید و برای چند لحظه با هم تفت دهید ، در پایان نصف لیوان آب درون تابه ریخته و اجازه دهید تا غذا بخوبی پخته و جا افتاده شود ، از مقداری آب لیمو بعنوان چاشنی استفاده کنید ، میتوانید سیب زمینی و هویج را جداگانه سرخ کنید و در کنار خوراک جگر سرو نمایید .

طرز تهیه جغور بغور با گوشت

برای تهیه این غذای ساده با گوشت در ابتدا پیاز را خلالی خرد کرده و درون تابه تفت دهید مقداری از پیاز داغ را جدا نموده سپس گوشت و دل را اضافه کرده و همراه با پیاز تفت دهید مقداری زردچوبه هم به مواد اضافه نمایید و صبر کنید تا گوشت بپزد . در این فاصله جگر و قلوه را با الباقی پیاز داغ بصورت جداگانه سرخ کنید ،زمانی که گوشت پخته شد جگر و قلوه را اضافه کنید و از مقداری آب لیموی تازه برای طعم دهنده به خوراک استفاده کنید ، اکنون غذای شما آماده برای سرو شده است .

طرز تهیه جغور بغور با جگر سفید

برای تهیه این خوراک خوشمزه با جگر سفید ، جگر را پس از اینکه خرد نمودید برای یک مرتبه آنرا بجوشانید ، در این فاصله زمانی دو عدد پیاز را خرد کرده و تفت دهید سپس جگر را از درون آب جوش در آورده و همراه با پیاز فراوان به حالت نیمه سرخ تفت دهید ، حالا مقداری گوشت و دل را به خوراک اضافه کنید سپس نمک و فلفل سیاه و زردچوبه را ریخته و با هم مخلوط کرده و تفت دهید . آب را اضافه نموده و صبر کنید تا غذا بپزد .

حالا درون تابه ای جداگانه مقداری پیاز را با جگر سیاه گوسفندی و قلوه سرخ کنید مراقب باشید زیاد تفت ندهید چون باعث سفت شدن جگر خواهد شد یک قاشق غذاخوری رب گوجه هم به مواد اضافه کنید ، جگر و قلوه را سپس به مواد دیگر اضافه نموده و کمی که با هم جوشید اجاق گاز را خاموش کرده و خوراک را سرو نمایید .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com