طرز تهیه آلو مسما

تفریحی
تفریحی
طرز تهیه آلو مسما
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 9 بهمن 1398 ز : 22:12 | +

طرز تهیه آلو مسما

برای تهیه خورشت مجلسی اولین کاری که شما انجام میدهید این است که سینه مرغ را همراه با مقداری آب و نمک و زردچوبه درون قابلمه ریخته و بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا مرغ بصورت نیم پز آماده شود . تا زمانی که مرغ آماده شود سس را به این روش آماده میکنید پیاز ها را بصورت خلالی خرد کرده و درون تابه با مقداری روغن سرخ میکنیم ، هنگامی که پیاز سرخ آماده شد آلو و قیصی را به پیاز داغ اضافه کرده و با هم تفت میدهیم .

در مرحله بعد ، نمک و فلفل و دارچین را همراه با رب گوجه و اندکی شکر پس از آن رب انار به مواد درون تابه اضافه میکنیم حالا تمام مواد را بخوبی با هم مخلوط کرده و تفت دهید تا حسابی جا افتاده شود . پس از اینکه مرغ بصورت نیم پز آماده شد تکه های مرغ را درون تابه چیده سپس ۲ قاشق زعفران دم کرده به مواد درون تابه اضافه میکنیم تا خورشت خوش رنگ و زیبایی داشته باشیم . کمی مرغ را با تمام مواد مخلوط کرده و تفت دهید تا رنگ مرغ بصورت طلایی درآید ،حالا آب مرغ را آرام آرام اضافه کنید و از مقداری آبغوره بعنوان چاشنی استفاده کنید .

مراقب باشید آب مرغ را زیاد نریزید که خورشت شما آبکی شود . حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا خورشت با این حرارت آرام آرام پخته و جا افتاده شود . مدت زمان ۴۰ تا ۵۰ دقیقه زمان نیاز دارید تا خورشت چرب و خوش طعمی داشته باشید ، زمان پخت بستگی به مقدار مواد مصرفی شما دارد .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com