طرز تهیه حلوا عربی

تفریحی
تفریحی
طرز تهیه حلوا عربی
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 17 بهمن 1398 ز : 20:54 | +

طرز تهیه حلوا عربی

در مرحله اول آرد را الک کرده سپس با شیر مخلوط میکنیم تابه را روی اجاق گذاشته و مخلوط شیر را اضافه میکنیم حالا کره و روغن را به شیر اضافه میکنیم غلظت مواد تقریبا شبیه ماست شود ، شعله را کم کنید تا شیر نسوزد مراقب باشید مواد را باید مدام هم بزنید تا حلوای شما کشدار شود ، هم زدن هم باید در یک جهت باشد و تا حلوا تغییر رنگ دهد مواد را هم بزنید .

زمانی که به رنگ کاراملی برسد شربتی را که از قبل آماده کرده بودید را اضافه کنید و در یک جهت هم بزنید تا حلوا آماده شود . روغن درون تابه باعث نرم شدن حلوا میشود . طرز تهیه شربت ، آب را درون تابه ریخته سپس شکر و گلاب و هل و زعفران را ریخته حرارت را کم کنید تا شکر درون آب حل شود ، در پایان یک نوک قاشق چایخوری جوهر لیمو هم اضافه نمایید . یک خوراکی مقوی برای بازیابی انرژی ازدست رفته در هنگام افطار حلوای خوشمزه میباشد .

عربها سفره را بدون حلوا ناقص مى‌دانستند. حلوا از پربسامدترین خوراکهاى ذکر شده در متون عربىِ دوره اسلامى است. این خوراک مورد علاقه پیامبر صلى‌ اللّه‌ علیه‌ و آله‌ و سلم و اهل بیت علیهم‌ السلام نیز بوده است. حلوا همواره از مهم‌ترین خوراکهاى جشنى جهان اسلام بوده و اطعام با آن تقریباً در همه جشنها و اعیاد دینى و غیردینى در سرزمینهاى اسلامى رواج داشته است. گاه خلفا و امیران و صاحب‌ منصبان دولتى در این اعیاد به‌ ویژه در عید فطر و قربان، سفره‌هاى رنگین شامل حلوا شیر تدارک مى‌دیدند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com