طرز تهیه خورش لبو

تفریحی
تفریحی
طرز تهیه خورش لبو
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 5 مهر 1399 ز : 20:49 | +

طرز تهیه خورش لبو

برای اینکه یک خورش خوشمزه با طعمی جدید را امتحان کنید به شما پیشنهاد میکنم ، طرز تهیه این خورشت را حتما یاد بگیرید . برای درست کردن این خورشت ، شما ابتدا باید پیاز ها را خیلی خرد یا رنده کنید و در کمی روغن تفت دهید تا پیازها شیشه ای شوند ، سپس زرد چوبه و فلفل به همراه گوشت هایی که از قبل خرد کردید را اضافه کنید و با هم تفت دهید ۲ یا ۳ لیوان آب هم اضافه کنید تا گوشت ها با حرارت ملایم بپزند .

در این فاصله لبو را شسته و پوست بگیرید و به اندازه های درشت رنده کنید و داخل یک تابه با کمی روغن تفت دهید ، در مرحله بعد ۴ تا ۵ قاشق سرکه به لبوها اضافه کنید ، بعد از کمی نرم شدن ، مقداری رب گوجه را هم اضافه کنید و با هم تفت دهید ، بعد تابه ای در آن لبوها قرار داشت را از روی شعله برداشته و کنار بگذارید ، اینبار هویج را پوست گرفته رنده کنید و با پیاز سرخ شده تفت دهید ( تا با حرارت کم هم پخته وهم نرم و مغز پخت شوند) .

سیب زمینی را هم به صورت نگینی خرد کنید و کمی سرخ کنید تا در خورشت شکلشو از دست نده و نرم نشه . یک ربع آخر پخت گوشت ، گوجه رنده شده و سیب زمینی و سیر رنده شده را اضافه کنید و اجازه دهید کمی با هم بپزند ، دیگه به مراحل آخر پخت خورشت رسیدید و وقتشه که لبو و هویجی که از قبل آماده کردید را اضافه کنید ، بعد از ۵ دقیقه ، جعفری که از قبل خرد کردید را اضافه کنید و بعد از ۱ دقیقه حرارت را خاموش کنید تارنگ سبز جعفری حفظ شود و میتوانید خورش شمالی را سرو کنید .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com