کباب تابه ای بدون روغن

تفریحی
تفریحی
کباب تابه ای بدون روغن
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 9 دی 1399 ز : 23:47 | +

کباب تابه ای بدون روغن

مرحله اول

اگر می خواهید یک کباب تابه ای بدون روغن و متفاوت را تهیه نمایید مراحل زیر را به خوبی و با دقت انجام دهید ابتدا پیاز را به کمک رنده ریز کنید سپس ، پیاز رنده شده را با دست فشار داده تا گاز و آب پیاز خارج شود این گاز باعث بد مزه شدن کباب‌تابه‌ای ما میشود .

مرحله دوم

پیازها را درون کاسه ریخته و سپس گوشت چرخ کرده را اضافه میکنیم توجه داشته باشید که حرف گوشت شما درصد چربی اش بالا تر باشد کباب‌تابه‌ای لذیذ تری خواهید داشت . پیاز و گوشت را با دست چنگ زده و بخوبی با هم مخلوط کنید

مرحله سوم

پس از انجام مراحل بالا نوبت اضافه نمودن ادویه می باشد نمک و فلفل سیاه را همراه با زردچوبه به گوشت اضافه کنید و برای مدت زمانی ۱۰ دقیقه مواد را با هم به خوبی ورز دهید تا ادویه به خوبی بخورد گوشت شما برود همچنین بافت کباب تابه ای شما محکم تر شود

مرحله چهارم

روی ظرف خود را با سلفون بپوشانید و برای مدت زمان ۶۰ الی ۷۰ دقیقه ظرف را درون یخچال قرار دهید تا حسابی مزه دار شود . وقتی که گوشت شما حسابی جا افتاده شد کاسه را از درون یخچال خارج کنید و کباب را آماده طبخ نمایید .

مرحله پنجم

یکی دیگر از پیاز ها را به صورت خلالی برش زده و در کف ماهیتابه بچینید به صورتی که کف ظرف را کامل بپوشاند تابه را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا پیازها آب بیاندازد و با آب خود پیاز پخته شوند .

مرحله ششم

پس از گذشت چند لحظه سیب‌زمینی‌ها را نیز به صورت ورقه ای برش زده و بر روی پیازهای درون ماهیتابه بچینید سپس گوجه ها را به صورت حلقه ای برش زده و بر روی سیب زمینی ها قرار دهید

مرحله هفتم

مایه گوشت کبابی خود را به صورت کتلت درآورده و بر روی گوجه ها قرار دهید یا اینکه آن را به صورت تکه کامل کف ماهیتابه قرار دهید این کار را به آرامی انجام دهید تا مواد کف ماهیتابه با یکدیگر مخلوط نشوند .

مرحله هشتم

یک لیوان آب جوش را آماده کنید سپس یک قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی را درون لیوان آب جوش ریخته و با هم مخلوط می کنیم . سپس پس به این مخلوط ادویه کاری را اضافه میکنیم ، حالا آب درون لیوان را درون ماهیتابه ریخته و سپس در آن را بسته و اجازه می دهیم تا کباب خانگی ما آماده شود .

مرحله نهم

یکی از نکات مهم برای پخت کباب پایین بودن دمای اجاق گاز می باشد سعی کنید غذا را با حرارت کم بپزید مدت زمان تقریبی پخت خوراک تابه ای شما ۴۵ دقیقه می‌باشد ، اجازه دهید تا آب درون ماهیتابه کشیده شود و به اصطلاح به روغن بیوفتد ، حالا می‌توانید این غذا را با نان و یا برنج سرو نمایید .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com