طرز تهیه خورشت قیمه بادمجان

تفریحی
تفریحی
طرز تهیه خورشت قیمه بادمجان
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 17 دی 1399 ز : 19:37 | +

طرز تهیه خورشت قیمه بادمجان

مرحله اول

برای آماده سازی خورشت قیمه بادمجان محلی خوشمزه پس از اینکه پیاز را بصورت نگینی خرد کردید آنها را درون قابلمه ریخته و همراه با مقداری روغن پیاز ها را تفت دهید هنگامی که پیاز ها نرم و شیشه ای شد گوشت را بصورت خورشتی برش بزنید .

مرحله دوم

در این زمان گوشت ها را درون قابلمه ریخته و با پیاز تفت دهید تا زمانی که رنگ گوشت تغییر کند ، پس از انجام این مراحل لپه را به مواد خورشت قیمه اضافه کنید و تمامی مواد را با هم مخلوط کرده و تفت دهید تا از خامی درآید .

مرحله سوم

هنگامی که احساس کردید مواد کمی تفت داده شده و جا افتاده آمد چیزی در حدود ۵ لیوان آب گرم درون قابلمه و بر روی مواد ریخته و تا خورشت بپزد ، حالا بصورت جداگانه درون یک ماهیتابه رب گوجه فرنگی را با مقداری روغن تفت دهید .

مرحله چهارم

تفت دادن گوجه باعث می‌شود که رب رنگ بیشتری به خورشت بادمجان بدهد ، بعد از تفت دادن رب را به خورشت اضافه کنید ، حرارت را کمی بالا ببرید تا شروع به جوشیدن کند ، حالا اجاق گاز را کم کرده و درب ظرف را ببندید تا به آرامی شروع به پختن کند .

مرحله پنجم

در این فاصله زمانی لیمو عمانی ها را با چنگال سوراخ کرده هسته هایش را خارج کنید و درون یک لیوان آب قرار داده تا کمی از تلخی لیمو گرفته شود . پس از اینکه مواد درون قابلمه پخته شد ، نوبت اضافه کردن لیمو عمانی ها می‌باشد .

مرحله ششم

حرارت را کم کنید و میزان نمک و فلفل خورشت را اندازه کنید ، اگر می‌خواهید خورشت مجلسی خوشرنگی داشته باشید در پایان کمی زعفران به آن اضافه کنید ، مواد را هم زده و درب ظرف را ببندید صبر کنید تا لعاب دار شود و به روغن بیوفتد .

مرحله هفتم

در یک ماهیتابه جداگانه بادمجان ها را بصورت طولی برش زده و همراه با کمی روغن تفت دهید وقتی که آماده شدند ، بادمجان های سرخ شده را به خورشت اضافه کنید و غذای خود را سرو نمایید .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com