طرز تهیه کیک برگردان موز

تفریحی
تفریحی
طرز تهیه کیک برگردان موز
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 20 دی 1399 ز : 22:8 | +

طرز تهیه کیک برگردان موز

برای تهیه کیک برگردان موز ابتدا تخم مرغ ها را درون یک کاسه شکسته سپس به آن پودر شکر را همراه با وانیل اضافه میکنیم و مواد را برای مدت زمان ۵ دقیقه هم میزنیم پس از انجام این کار کره را روی حرارت سماور نرم کرده و به مواد اضافه میکنیم .

مرحله دوم

در این زمان و پس از هم زدن مواد ماست را همراه با شیر جدا جدا اضافه می کنیم و با یک همزن برقی مواد را به خوبی با هم میکس میکنیم . کاسه را کنار قرار داده و آرد گندم را همراه با نشاسته ذرت و بیکینگ پودر را مخلوط کرده و برای ۳ بار آنها را الک می کنیم .

مرحله سوم

حالا آرد را آرام‌ آرام به مایه کیک اضافه میکنیم و مدام و به صورت دورانی آنها را هم می زنیم تا کاملاً یکدست و یکنواخت شود ،پس از انجام این مراحل و در پایان مغز گردو و پسته های خرد شده را اضافه می کنیم و دوباره مواد را با هم مخلوط می کنیم

مرحله چهارم

زمانی که مایع کیک آماده شد یک قالب کمربندی را برداشته و آن را با کره چرب می‌نماییم سپس مقداری شکر در کف قالب پاشیده و پس از آن دارچین را بپاشید ، موزها را بصورت حلقه حلقه برش زده و در کف قالب قرار دهید .

مرحله پنجم

مایه کیک را آماده کرده و بر روی موزها به آرامی بریزید سپس فرگاز را روشن کرده و با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد پیش گرم نمایید سپس قالب را برای مدت زمان ۴۰ الی ۴۵ دقیقه درون فر قرار دهید تا کیک خانگی شما کاملاً مغز پخت شود .

مرحله ششم

پس از اینکه این کیک خوشمزه و خوش طعم آماده شد عجله نکنید و پس از خاموش کردن اجازه دهید تا قالب خنک شود و پس از خنک شدن کیک را از قالب جدا نمایید با انجام این روش کیک به دیواره های قالب شما نخواهد ‌چسبید .

نکات مهم پخت کیک

نکاتی را که حتماً باید به آنها توجه کنید گرم بودن قبل از آشپزی می باشد ، یکی دیگر از نکات کره را گرم کنید و بعد از نرم شدن از آن استفاده کنید ، سعی کنید از پودر شکر استفاده کنید ، استفاده از نشاسته ذرت باعث نرم شدن و پنبه ای شدن بافت کیک خواهد شد ماده دیگری را جایگزین آن نکنید



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com