طرز تهیه خورش نخود فرنگی و شوید

تفریحی
تفریحی
طرز تهیه خورش نخود فرنگی و شوید
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 22 دی 1399 ز : 1:16 | +

طرز تهیه خورش نخود فرنگی و شوید

مرحله اول

برای تهیه خورش نخود فرنگی و شوید مجلسی پس از اینکه گوشت ماهیچه را شستید آن را خشک کنید پس از انجام این کار یک ماهیتابه بر روی اجاق گاز قرار داده همراه با مقداری روغن ماهیچه ها را خرد کرده و درون قابلمه سرخ کنید .

مرحله دوم

زمانی که دو طرف ماهیچه‌ها را سرخ کردید و قهوه‌ای رنگ شدندپیاز داغ را به آن اضافه کنید و با هم تفت دهید سپس سیر های له شده را همراه با ادویه خورشتی به ماهیچه ها اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کرده و به خوبی تفت دهید .

مرحله سوم

در این مرحله چیزی حدود ۴ پیمانه آب به قابلمه اضافه کنید زیر اجاق را کم کنید و اجازه دهید تا خورش برای مدت زمان ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه به آرامی بجوشد و کاملا مواد پخته و جا افتاده شوند پس از گذشت این زمان نخود سبز ها را به خورش اضافه کنید .

مرحله چهارم

در مرحله بعد شوید های خرد شده را به صورت جداگانه درون یک ماهیتابه ریخته و همراه با کمی روغن تفت دهید و پس از اینکه آماده شده اند همراه با کمی شکر ، شوید های سرخ شده را به خورش مجلسی اضافه نمایید

مرحله پنجم

با کمک یک ملاقه مواد خورشت را با هم مخلوط کنید و پس از گذشت ۳۰ دقیقه زعفران را همراه با نمک و فلفل به خورشت اضافه کنید مزه آن را بچشید اگر احساس نمودید طعم باب میل شما نیست مقدار ادویه ها را اندازه کنید حالا این خورش را همراه با برنج ساده سرو نمایید .

نکات پخت خورش

خورش نخودفرنگی را بیشتر در ترکیه و ایران استفاده می‌کنند که فرق خورشت ایرانی در زعفران و ادویه می‌باشد . توجه کنید که شوید باید ریز خورد شده باشد تا خورشت لعاب دار شود . سعی کنید از نخود فرنگی پوست کنده شده استفاده کنید . اگر بجای آب از آب قلم استفاده کنید خورشت خوشمزه ای خواهید داشت .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com