طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی

تفریحی
تفریحی
طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 19 بهمن 1399 ز : 23:20 | +

طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه کیک اسفنجی شکلاتی یکی از نکاتی که باید مورد توجه آشپز قرار بگیرد این است که مواد لازم و ابتدایی کیک را با ترازو وزن کند . پس از انجام این کار شما آرد و نشاسته ذرت و کاکائو را با هم ترکیب کنید ، مواد را بخوبی با هم مخلوط کرده سپس به آن ها بیکینگ پودر و نمک را اضافه کنید و برای سه مرحله آنها را الک نمایید .

مرحله دوم

در این مرحله تخم‌مرغ‌ها را شکسته و زرده را از سفیده جدا نمایید ، حالا سفیده های تخم مرغ را با پودر تارتار مخلوط کرده و درون کاسه ریخته و با دور تند همزن آنها را مخلوط کنید ، پس از اینکه سفیدها فرم گرفت ، نیمی از شکر را به آن اضافه کرده و دوباره با همزن مواد را مخلوط کنید . هم زدن را تا جایی ادامه دهید که سفید کاملاً سفت شود به طوری که از پره های همزن جدا نشود .

مرحله سوم

در این مرحله سفیده ها را کنار قرار داده و زرده های تخم مرغ را همراه با قوانین و نیمی دیگر از شکر برای مدت زمان ۲ دقیقه و با دور متوسط همزن مخلوط کنید ، توجه داشته باشید که جهت هم زدن مواد نباید تغییر کند .

مرحله چهارم

در این مرحله آب گرم را آرام آرام به زرده های تخم مرغ اضافه کنید ، مواد را با همزن مخلوط کنید تا جایی که زرده تخم مرغ سفت و کشدار شود ، هنگامی که زرده ها حجیم شد و رد همزن بر روی مایه باقی ماند هم زدن مواد را متوقف کنید .

مرحله پنجم

حالا در ۳ نوبت و به آرامی سفیده تخم مرغ را با آرد الک شده مخلوط کنید و بوسیله لیسک آن را فولد نمایید . حالا یک قالب گرد و لبه دار را انتخاب کرده کف آن را با کاغذ روغنی پر کنید ، سپس روی کاغذ را هم کمی چرب نمایید . قطر قالب شما تقریباً ۲۰ سانت باشد .

مرحله ششم

در این مرحله مواد کیک ساده و خوشمزه را درون قالب ریخته و سطح روی آن را صاف نمایید قالب را درون فر برای مدت زمان ۴۵ دقیقه و با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید تا بپزد ، پس از گذشت این زمان فر را خاموش کرده و کیک را برای مدت زمان ۱۰ دقیقه در فر خاموش نگهدارید .

مرحله هفتم

حالا شما را با نکات اساسی و مهم برای پخت انواع کیک خانگی آشنا می کنیم ، برای تهیه این کیک به ازای هر عدد تخم مرغ شما از ( ۳۰ گرم آرد و ۱۰ گرم کاکائو و ۱۰ گرم نشاسته ذرت و ۵۰ گرم شکر ) باید استفاده نمایید . اگر نمی خواهید کیک خانگی شیرینی داشته باشید می توانید از ۳۰ الی ۴۰ گرم شکر استفاده کنید .

مرحله هشتم

سفیده تخم مرغ شما باید تازه باشد و نباید حاوی ذره ای از زرده تخم‌مرغ باشد . همچنین وسایلی که با آن سفیده تخم مرغ را هم میزنید باید تمیز و فاقد هرگونه چربی باشند . سرعت هم زدن سفیده تخم مرغ باید بالا باشد اگر با سرعت پایین سفیده را هم بزنید آب می اندازد .

مرحله نهم

توجه داشته باشید که فاصله هم زدن سفیده ها و زمان مصرف آنها باید کم باشد در غیر این صورت سفیده آب می اندازد . ابتدا سفیده را هم بزنید و پس از اینکه آن سفت شد شکر را اضافه کنید .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com