طرز تهیه قورمه سبزی با مرغ

تفریحی
تفریحی
طرز تهیه قورمه سبزی با مرغ
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 21 بهمن 1399 ز : 7:48 | +

طرز تهیه قورمه سبزی با مرغ

مرحله اول

برای تهیه قورمه سبزی با مرغ میتوانید از سبزی سرخ شده درون فریزر استفاده کنید ، اگر از این سبزی ها استفاده  میکنید میتوانید مقداری اسفناج به آن اضافه کنید تا ارزش غذایی قورمه سبزی شما بیشتر شود ، ولی توجه داشته باشید به خاطر استفاده از اسفناج تازه سبزی ها را باید مدت زمان بیشتری تفت دهید .

 

مرحله دوم

در این مرحله یکی از پیازها را رنده کنید کنار قرار دهید و پیاز دیگر را نیز به صورت نگینی خرد نمایید ، پس از انجام این کار یک ماهیتابه را بر روی اجاق گاز قرار داده و همراه با مقدار کمی روغن پیازی را که نگینی خرد کرده بودید درون تابه ریخته و تفت دهید . 

مرحله سوم

در این مرحله و پس از اینکه پیاز ها تفت داده شد و آنها سبک و شیشه ای شدند تکه های مرغ را همراه با نمک و زردچوبه و فلفل سیاه و ادویه کاری اضافه کنید و پس از مخلوط کردن مواد آن ها را بخوبی سرخ نمایید ، تا جایی که رنگ پوست مرغ تیره شود .

مرحله چهارم

حالا درون یک ماهی‌تابه جداگانه سبزی های خورشتی را ریخته و به خوبی آنها را سرخ نمایید ، به صورتی که روغن درون ماهیتابه به رنگ سبز در آید ، توجه کنید سبزی ها را با حرارت کم باید سرخ کنید . بهتر است از یک شعله پخش کن استفاده نمایید تا سبزی شما یک دست سرخ شود .

 

مرحله پنجم

در این مرحله و در اواسط سرخ کردن سبزی ها پیاز رنده شده را به آنها اضافه کنید و با هم مواد را تفت دهید با این کار خورش خوشمزه شما عطر بهتری خواهد گرفت . حالا یک قابلمه را آماده کرده و تکه های مرغ را در کف قابلمه بچینید سپس سبزی های سرخ شده را به آن اضافه نمایید .

 

مرحله ششم

در این مرحله به مواد درون قابلمه آب اضافه کنید میزان آب شما در حدی باشد که روی مرغ ها را بپوشاند حالا حرارت را کم کرده و اجازه دهید تا خورش جا افتاده شود هنگامی که خورشت شروع به جوشیدن کرد لوبیا ها را به آن اضافه کنید .

مرحله هفتم

در ۳۰ دقیقه پایانی پخت لیمو عمانی را که از قبل در درون آب خیسانده بودید و هسته های آن را جدا کرده اید به خورشت اضافه کنید برای چاشنی هم میتوانی ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو ترش یا آب نارنج به خورشت اضافه کنید مدت زمان تقریبی پخت خورش قورمه سبزی تقریباً ۲ ساعت می باشد .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com