طرز تهیه نان سوخاری خانگی

تفریحی
تفریحی
طرز تهیه نان سوخاری خانگی
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 29 بهمن 1399 ز : 22:36 | +

طرز تهیه نان سوخاری خانگی

مرحله اول

برای تهیه نان سوخاری خانگی ترد و خوشمزه ابتدا آب ولرم را درون کاسه ریخته سپس به آن مایه خمیر را اضافه کنید و پس از انجام این کار یک قاشق شکر و آرد را با آب به خوبی مخلوط کنید و روی کاسه را با سلفون بپوشانید و برای مدت زمان ۱۰ دقیقه به آن استراحت دهید تا خمیر پف کند .

مرحله دوم

در مرحله بعد و تا زمانی که خمیر عمل بیاید تخم مرغ را شکسته و سپس به آن شکر و کره را همراه با وانیل اضافه کنید آنها را به خوبی با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست و یکنواخت شود پس از انجام این کار خمیر آماده شده را به تخم مرغ اضافه کنید .

مرحله سوم

در مرحله بعد آرد را بر روی خمیر الک کنید سپس آن را با دست ورز دهید تا خمیر شما صاف و یکدست شود و حالت بگیرد ، حالا خمیر را در یک جای گرم قرار داده و روی آن را برای مدت زمان ۵۰ الی ۶۰ دقیقه بپوشانید تا حجم خمیر دو برابر شود .

مرحله چهارم

در این مرحله قالب مستطیلی شکل لوف را چرب کنید و سپس کف آن را آرد پاشی نمایید ، خمیر را دوباره بر روی میز کار قرار داده و آن را ورز دهید پس از انجام این کار خمیر را درون قالب قرار داده و سطح روی آن را صاف کنید حالا با کمک یک قلمو زرده تخم مرغ را بر روی خمیر بزنید .

مرحله پنجم

در مرحله بعد کنجد را روی خمیر بپاشید و دوباره برای مدت زمان ۳۰ دقیقه به خمیر استراحت دهید تا حسابی پف کند و آماده برای پخت شود . فر را از قبل پیش گرم نمایید و قالب را برای مدت زمان ۳۵ دقیقه با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد درون فر قرار دهید .

مرحله ششم

در مرحله بعد و پس از اینکه نان خانگی شما پخته شد قالب را از درون فر خارج نمایید و روی آن را با یک پارچه تمیز بپوشانید تا خنک شود . حالا نان را از درون قالب خارج نمایید و به تکه های دلخواه برش بزنید . تکه ها نان را دوباره درون فر قرار دهید تا اینکه برشته و ترد شوند .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com