طرز تهیه ماهی قزل آلا تنوری

تفریحی
تفریحی
طرز تهیه ماهی قزل آلا تنوری
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 3 اسفند 1399 ز : 21:29 | +

طرز تهیه ماهی قزل آلا تنوری

مرحله اول

برای تهیه ماهی قزل آلا تنوری خانگی ابتدا درون یک کاسه نمک را همراه با فلفل و پوره سیر مخلوط کنید ، سپس زردچوبه آبلیمو و نصف روغن زیتون را همراه با زعفران به این مواد اضافه نمایید ، حالا روی پوست ماهی و داخل شکم آن را مرینیت کنید .

مرحله دوم

درمرحله و ماهی را برای مدت زمان ۶۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید تا حسابی ادویه ها بخورد گوشت ماهی برود . حالا سینی فر را با ورقه های فویل بپوشانید سپس روی فویل را چرب کرده و برروی آن سیب زمینی های ورقه شده را بچینید .

مرحله سوم

در مرحله بعد سطح روی سیب زمینی ها را هم چرب کنید و پس از آن فیله ماهی را روی سیب زمینی ها قرار دهید . با انجام دادن این ترفند شما از چسبیدن خوراک ماهی مجلسی به فویل جلوگیری می کنید . اکنون با الباقی روغن زیتون روی سطح ماهی را چرب نمایید ‌.

مرحله چهارم

در مرحله بعد و قبل از اینکه ماهی را درون فر قرار دهید چند عدد برگه لیمو ترش تازه داخل شکم ماهی قرار دهید اکنون سینی فر را روی طبقه وسط فر قرار داده و برای مدت زمان ۴۵ دقیقه و با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد اجازه دهید تا خوراک ماهی شما پخته شود .

مرحله پنجم

در مرحله بعد و پس از اینکه ماهی قزل‌آلا خوشمزه پخته شد سینی را از درون فر خارج نموده و اجازه دهید کمی سرد شود اکنون روی ماهی را با رب انار ملس بپوشانید و خوراک خود را همراه با سبزی تازه و پلوی ایرانی سرو نمایید .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com