طرز تهیه قهوه ترک

تفریحی
تفریحی
طرز تهیه قهوه ترک
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 5 اسفند 1399 ز : 7:9 | +

طرز تهیه قهوه ترک

مرحله اول

برای تهیه قهوه ترک با کیفیت عالی ابتدا یک فنجان کوچک را انتخاب کرده سپس با آن آب را اندازه گرفته و درون قهوه جوش بریزید و پس از انجام این کار اگر میخواهید قهوه شما شیرین باشد مقداری شکر به آن اضافه کرده سپس دو قاشق پودر قهوه درون آب ریخته و با شکر مخلوط کنید .

مرحله دوم

برای اینکه یک قهوه عالی و درجه یک داشته باشیم بهتر است از اضافه کردن زیاد شکر خودداری نمایید . اگر شما نمی توانید قهوه را تلخ میل کنید شکر را در مراحل آخر پخت به قهوه اضافه کنید . با یک قاشق چایخوری قهوه را به خوبی هم بزنید تا کاملا یکدست شود .

مرحله سوم

توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید قهوه ترک شما خوشمزه باشد و کف زیادی داشته باشد ، زمانی که قهوه را بر روی اجاق گاز قرار میدهید از هم زدن آن خودداری نمایید این کار شما باعث خواهد شد تا قهوه کف نکند ، یکی دیگر از نکات مهم برای تهیه قهوه این است که آن را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید و اجازه دهید تا به آرامی دم بکشد .

مرحله چهارم

زمانی که قهوه در حال گرم شدن است کف فوم مانندی روی قهوه را خواهد پوشاند ، شما هم با یک قاشق کوچک کف روی قهوه را برداشته و داخل یک استکان خالی نمایید سپس قهوه را دوباره بر روی حرارت قرار دهید .

مرحله پنجم

هنگامی که قهوه شما می خواهد قل بزند دوباره یک کف روی آن ایجاد می شود ، آن را نیز برداشته و دوباره قهوه را بر روی اجاق گاز قرار دهید با این کار شما کف قهوه بیشتری خواهید داشت . توجه کنید که قهوه اصلاً نباید قل بزنند چون اینکار مزه آن را تغییر می دهد .

مرحله ششم

برای تهیه قهوه عالی شما به ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارید و در طول این مدت زمان قهوه را بر روی اجاق گاز رها نکنید ، از آن مراقبت کنید اگر قهوه شروع به جوشیدن و قل قل کردن کند و مزه قهوه تلخ تر از حد معمول خواهد شد .

مرحله هفتم

در پایان و هنگام سرو قهوه توجه کنید که آن را آهسته و آرام درون فنجان بریزید تا کف روی سطح قهوه در حالت خودش باقی بماند در پایان و هنگامه میل کردن چند لحظه صبر کنید تا پودر قهوه در کف فنجان ته نشین شود سپس آن را میل نمایید .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com