طرز تهیه قلیه میگو

تفریحی
تفریحی
طرز تهیه قلیه میگو
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 22 اسفند 1399 ز : 8:4 | +

طرز تهیه قلیه میگو

 

 

مرحله اول

امروز قراره با هم یه قلیه محلی خوشمزه به روش جنوبی تهیه کنیم ، برای تهیه قلیه میگو ابتدا میگو ها را پاک می کنیم سپس آنها را درونی کاسه ریخته و به آن نمک و فلفل قرمز را اضافه می کنیم فلفل قلیه باید از نوع چیلی باشد چون این فلفل تندی بیشتری دارد .

مرحله دوم

پیاز را به صورت خلالی برش بزنید درون ماهی تابه بریزید و همراه با مقدار کمی روغن آن را تفت بدید ، سپس کمی زردچوبه بهش اضافه کنید ، حالا حبه های سیر را له کنید و به پیاز داغ اضافه کنید و با هم مخلوط نمایید .

مرحله سوم

حالا نوبت به سرخ کردن سبزی ها رسیده برای تهیه این قلیه خوشمزه باید از شنبلیله و گشنیز به مقدار ۲۰۰ گرم از هر کدام و ۱۰۰ گرم جعفری استفاده کنید ، پس از سرخ کردن سبزی ها آن ها را به پیاز داغ اضافه کنید ، سپس به این مواد رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و تفت دهید .

مرحله چهارم

در این مرحله تمر هندی را در ۲ لیوان آب ریخته و آنرا بخیسانید سپس آن را درون صافی بریزید و چنگ بزنید حالا آب تمر و تفاله را جدا کنید ، تفاله آن را دور بریزید و آب تمر را به سبزی ها اضافه کنید سپس کمی نمک و فلفل به آن اضافه کرده و بر روی حرارت ملایم اجاق قرار دهید تا بجوشد .

مرحله پنجم

در این فاصله زمانی میگو های طعم دار شده را درون ماهی تابه ریخته و برای مدت زمان ۵ دقیقه آنها را تفت دهید . توجه کنید اگر میگو را بیشتر از ۵ دقیقه تفت دهید سفت خواهد شد . پس از اینکه میگو ها آماده شد آنها را به سبزی های اضافه کرده و برای مدت زمان ۴۰ دقیقه بر روی حرارت کم قرار دهید تا خورشت قلیه شما جا افتاده و آماده برای مصرف شود ‌.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com