طرز تهیه حلوا سیاه

تفریحی
تفریحی
طرز تهیه حلوا سیاه
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 4 فروردين 1400 ز : 18:5 | +

طرز تهیه حلوا سیاه

مرحله اول

برای تهیه حلوا سیاه ابتدا شیره آن را تهیه کنید برای اینکار قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید سپس شکر را با آب و گلاب و زعفران و هل مخلوط کنید ، اکنون این مواد را درون قابلمه ریخته و اجازه دهید تا برای ۵ دقیقه بجوشد .

مرحله دوم

در این مرحله روغن را درون قابلمه ای جداگانه ریخته و آن را بر روی اجاق گاز بگذارید تا گرم شود . در این فاصله زمانی برای دو مرحله الک کنید و آن را درون ماهی تابه بریزید و تفت دهید تارنگ آرد کرمی شود و بوی خامی آن گرفته شود .

مرحله سوم

زمانی که آرد را تفت میدهید مرتب آن را هم بزنید تا ته نگیرد ، پس از اینکه کرم رنگ شد روغن داغ را اضافه کنید ، حالا آرد و روغن را با هم مخلوط کنید تا زمانی که آرد سرخ شود و رنگ آن به صورت قهوه ای سوخته در آید .

مرحله چهارم

حالا زمان آن رسیده که حرارت را کم کنید و شیره داغی را که از قبل تهیه کرده بودید به آرد اضافه کنید حالا تمام مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید و تفت دهید ، کره را به حلوا خانگی اضافه کنید و مدام مواد را هم بزنید تا حالا خودش را بگیرد .

مرحله پنجم

زمانی که حلوا به روغن افتاد ، آن را از روی اجاق گاز برداشته و با پسته و پودر نارگیل تزیین نمایید . زمانی که روغن را اضافه میکنید میتوانید ۲ قاشق غذاخوری پودر کاکائو به حلوا اضافه کنید تا رنگ حلوا تیره تر شود .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com