طرز تهیه مربا موز

تفریحی
تفریحی
طرز تهیه مربا موز
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 5 فروردين 1400 ز : 23:37 | +

طرز تهیه مربا موز

مرحله اول

برای تهیه مربا موز ، ابتدا شکر و آب را درون قابلمه ریخته و بر روی اجاق گاز قرار دهید و صبر کنید تا شکر درون آب حل شود و قوام بیاید . اکنون پوست موزها را جدا کنید و آنها را بصورت حلقه حلقه برش بزنید ، موز ها را با آب لیمو آغشته کنید .

مرحله دوم

موزهایی که حلقه حلقه می کنید نه زیاد نازک باشد نه زیاد ضخیم . اضافه کردن آب لیمو باعث می شود که از تیره شدن رنگ موزها جلوگیری کند . پس از اینکه شربت آماده شد موزها را درون قابلمه ریخته و برای ۵ دقیقه اجازه می دهیم تا بجوشد .

مرحله سوم

مراقب باشید اگر مربا خوشرنگ زیاد بجوشد موزها حالت خود را از دست می‌دهند و له میشوند . در لحظات پایان پخت زعفران و گلاب را هم به مواد اضافه کنید و کمی آنها را هم زده تا یکدست شوند اکنون می توانید اجاق گاز را خاموش کنید .

مرحله چهارم

مربا خانگی خوشمزه که سرد شد می‌توانید خلال پسته و یا هر مغز دیگری را که در نظر گرفته اید اضافه کنید اجازه دهید تا در دمای محیط خنک شود سپس درون ظرف ریخته و در یخچال نگهداری کنید . اگر موزها را با چاقوی پلاستیکی برش بزنید دیرتر سیاه میشوند . وقتی که شربت به خوبی قوام آمد موز را اضافه کنید و خیلی سریع از روی اجاق گاز بردارید .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com