خواص نخود فرنگی

تفریحی
تفریحی
خواص نخود فرنگی
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 9 فروردين 1400 ز : 20:38 | +

خواص نخود فرنگی

کنترل وزن و لاغری

خواص نخود فرنگی ، به دلیل اینکه چربی بسیار کمی دارد و میزان کالری آن پایین است در مقایسه با دیگر حبوبات مانند لوبیا کالری پایین تری دارند و به خاطر همین ویژگی برای کنترل وزن بسیار مفید می باشد .

استخوان و پوکی استخوان

این گیاه به خاطر این که منبع غنی از ویتامین کا ویتامین دی می باشد و این ویتامین ها تأثیر زیادی در جذب کلسیم دارند . از مصرف آن برای تقویت استخوان و جلوگیری از پوکی استخوان بسیار مناسب می باشد . ویتامین کا برای جلوگیری از بیماری هایی مانند ورم مفاصل و همچنین آلزایمر بسیار مفید است .

پیش گیری از سرطان و تقویت سیستم ایمنی

فیبرها و آنتی اکسیدان های موجود در نخود فرنگی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و همین امر باعث پیش گیری از سرطان می‌شود . نخود فرنگی سرشار از مواد معدنی آهن و کلسیم و روی و مس منگنه و غیره می باشد . که همین مواد معدنی سیستم ایمنی بدن شما را تا حد چشمگیری تقویت خواهد کرد .

پیش گیری از بیماری های قلبی

ترکیبات ضد التهابی موجود در نخود فرنگی باعث پاکسازی و تقویت رگهای خونی خواهد شد . قندی که از هضم غذا در خون به وجود می آید به خاطر پروتئین و فیبر بالای نخود فرنگی خیلی زود از بین می رود و باعث کاهش آنتی اکسیدان های مقاوم به انسولین میشود . به علت این که سرشار از آهن می باشد مصرف آن را برای زنان باردار یا شیرده توصیه می کنی البته مشاوره با پزشک مورد نظر فراموش نشود



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com