طرز تهیه سوفله بادمجان

تفریحی
تفریحی
طرز تهیه سوفله بادمجان
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 17 فروردين 1400 ز : 22:9 | +

طرز تهیه سوفله بادمجان

مرحله اول

اگر می خواهید یک سوفله بادمجان خوشمزه و مجلسی آماده کنید ،ابتدا باید پوست بادمجان ها را گرفته و آنها را به صورت حلقه ای برش بزنید ، پس از انجام این کار آنها را برای مدت زمان یک ساعت نمک زده و کنار قرار دهید ، با این کار تلخی آنها کمتر خواهد شد .

مرحله دوم

در این یک ساعت شما باید پیازها را رنده کرده و همراه با مقداری نمک و فلفل و زردچوبه را با گوشت چرخ کرده مخلوط کنید و آنها را به خوبی هم بزنید . حالا گوشت چرخ کرده را درون ماهیتابه ریخته و با مقدار کمی روغن تفت دهید می‌توانید از مقداری رب هم به عنوان چاشنی استفاده کنید .

مرحله سوم

پس از اینکه گوشت سرخ شد بادمجان‌ها را نیز به صورت جداگانه سرخ کنید حالا فرگاز را از قبل و با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد پیش گرم کنید .  تا فر گرم می‌شود سس مخصوص غذا را آماده کنید . کره را درون قابلمه ریخته و پس از آب شدن به آن آرد اضافه کنید .

 

مرحله چهارم

آرد و کره را تفت دهید سپس به آنها باید شیر را اضافه کنید ، شیر را مرتب هم بزنید ، سپس نمک و فلفل و خامه را به سس اضافه کنید ، صبر کنید تا سس غلیظ شود بعد اجاق گاز را خاموش کنید. . توجه داشته باشید که شیر را آرام آرام اضافه باید کرد .

مرحله پنجم

ظرفی را که قرار است درون فر قرار دهید را آماده کرده و بادمجان ها را کف آن بچینید ، روی آن ها را با گوشت چرخ کرده پر کنید و در آخر با سس و پنیر پیتزا روی مواد را بپوشانید ، به همین ترتیب ادامه دهید به صورت لایه لایه تا خوراک بادمجان شما آماده برای پخت شود .

مرحله ششم

حالا ظرف را درون طبقه میانی فر قرار داده و اجازه دهید تا برای ۳۰ الی ۴۰ دقیقه و با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد فر بپزد ، بعد از این تایم و پخته شدن غذا شعله بالایی فر گاز را روشن کنید تا سطح سفره بادمجان طلایی رنگ شود بعد از ده دقیقه اجاق را خاموش کنید و غذا را نوش جان کنید .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com