طرز تهیه کمپوت زردآلو

تفریحی
تفریحی
طرز تهیه کمپوت زردآلو
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 21 ارديبهشت 1400 ز : 1:14 | +

طرز تهیه کمپوت زردآلو

مرحله اول

برای تهیه کمپوت زردآلو خانگی باید از شیشه های استفاده کنید که دارای درب فلزی هستند ترجیحا از شیشه‌های نو استفاده کنید ، میوه ها را شسته و سپس آنها را با چاقو به دو قسمت تقسیم کنید و هسته های زردآلو را جدا کنید .

مرحله دوم

حالا میوه ها را درون ظرف ریخته و شیشه ها را پر کنید ، در مرحله بعد شکر را همراه با آب درون قابلمه ریخته و روی اجاق گاز قرار دهید و زمانیکه داغ شد و به مرحله جوشیدن رسید اجاق گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا در همان شرایط شربت خنک شود

مرحله سوم

هنگامی که شربت خنک شد آن را درون شیشه ها ریخته و ظرف ها را پر کنیم درب شیشه ها را محکم ببندید به صورتی که هوا نکشد ، حالا یک قابلمه بزرگ را روی اجاق گاز قرار دهید و آن را پر از آب ولرم کنید شیشه ها را به صورت سر و ته داخل قابلمه قرار دهید .

مرحله چهارم

برای ۵ دقیقه اجازه دهید تا شیشه ها در همان حالت بمانند ، سپس اجاق گاز را روشن کنید و اجازه دهید تا با حرارت کم آب گرم شود شیشه ها را هم بچرخانید توجه داشته باشید که شیشه ها باید کاملا داخل آب قرار بگیرند ، حرارت زیاد باعث شکستن شیشه ها کمپوت خانگی میشود .

مرحله پنجم

باید آب آرام آرام گرم شود و زمانی که به نقطه جوش رسید باید اجاق گاز را خاموش کنید و اجازه ندهید تا آب بجوشد .  شیشه ها را از درون قابلمه خارج کرده و آنها را به صورت سر و ته قرار دهید روی یک حوله تا خنک شوند .

مرحله ششم

حالا شیشه هایی را که هوا رد می‌کنند و صدا می‌دهند باید جدا کنید چون آنها هوا کشیده اند و دیگر به درد کمپوت و نگهداری برای بلندمدت نمی خورند ، باید آنها را مصرف کنید ، پس از سرد شدن شیشه ها آنها را در یک جای خنک میتوانید برای مدت دو سال نگهداری کنید .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com