طرز تهیه کیک بدون بیکینگ پودر

تفریحی
تفریحی
طرز تهیه کیک بدون بیکینگ پودر
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 1 تير 1400 ز : 1:6 | +

طرز تهیه کیک بدون بیکینگ پودر

مرحله اول

اگر دوست دارید در خانه کیک بدون بیکینگ پودر تهیه کنید ابتدا تخم مرغ ها را شکسته و زرده را از سفیده جدا کنید ، حالا زرده ها را درون کاسه ریخته و با نمک مخلوط کنید ، سفیده ها را هم جداگانه با همزن برای مدت زمان ۴۵ ثانیه هم بزنید .

مرحله دوم

حالا در این مرحله سرکه را به سفیده های تخم مرغ اضافه کنید این کار باعث می‌شود در پایان بافت کیک اسفنجی شود . دوباره سفیده را مخلوط کنید و شکر را هم به تدریج و آهسته به آنها اضافه نمایید و تا زمانی که سفیده فرم بگیرد به هم زدن ادامه دهید .

مرحله سوم

حالا زرده و سفیده را با هم مخلوط کنید ، آرد را الک کرده و به آرامی به سفیده تخم‌مرغ اضافه کنید ، مواد را لبیک به صورت دورانی هم بزنید ، شیر و روغنی را که با دمای محیط همدما هستند را درون کاسه ای جداگانه مخلوط کرده سپس به آنها وانیل و پودر کاکائو را اضافه کنید .

مرحله چهارم

این مواد را به مایع کیک اضافه کنید و با لیسک به خوبی مواد را مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند . حالا کف قالب مورد نظر خود را با کاغذ روغنی پر کنید و پس از آن چرب نمایید . فر را از قبل پیش گرم کنید و قالب را برای مدت زمان ۳۵ دقیقه با دمای ۱۶۰ درجه سانتیگراد درون فر قرار دهید .

مرحله پنجم

اگر می‌خواهید این کیک بدون فر تهیه کنید درون قابلمه آب ریخته و اندازه دو بند انگشت کف قابلمه چهار ، پایه فلزی قرار دهید قالب را روی آن قرار داده و با فویل آلومینیومی روی قالب را ببندید اجازه دهید تا برای مدت زمان ۴۵ دقیقه با حرارت ملایم کیک بپزد .

مرحله ششم

روش تهیه نمودن آرد مخصوص پخت کیک خانگی ، از یک پیمانه آرد ۲ قاشق غذاخوری جدا کنید و به جای آن ۲ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت اضافه نمایید ، آرد را به خوبی مخلوط کرده و پس از آن برای ۳ مرحله الک کنید تا کاملا یکدست و آماده شود .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com