طرز تهیه کمپوت انجیر سیاه

تفریحی
تفریحی
طرز تهیه کمپوت انجیر سیاه
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 7 تير 1400 ز : 20:33 | +

طرز تهیه کمپوت انجیر سیاه

مرحله اول

اگر می‌خواهید در طول سال از میوه های تابستانی استفاده نمایید به شما تهیه کمپوت انجیر سیاه را پیشنهاد میکنیم برای تهیه آن ابتدا میوه ها را بخوبی شسته و پس از آن کاملاً خشک کنید . در ضمن شیشه هایی را که قرار است کمپوت خوشمزه را در آن نگهداری کنید کاملا تمیز و خشک باشند . حالا آب را با شکر مخلوط کنید و بر روی اجاق گاز قرار دهید ، پس از آب شدن کامل شکر ، اجازه دهید چند جوش آب بزند و بعد از آن اجاق را خاموش کنید .

مرحله دوم

اجازه دهید تا آب در همان شرایط ولرم شود ، حالا انجیرهای خشک را درون شیشه بریزید و پس از آن شربتی را که آماده کرده‌اید اضافه کنید تا جایی که لب به لب شیشه شود حالا درب شیشه ها را محکم به صورتی که هوا نکشد ببندید ، بعد از انجام این مراحل شیشه ها را درون یک قابلمه بزرگ چیده و روی آن آب بریزید تا شیشه ها کاملا زیر آب قرار بگیرند .

مرحله سوم

قابلمه را روی اجاق گاز قرار دهید و هنگامی که آب شروع به جوشیدن کرد زمان بگیرید بعد از گذشت ۱۵ دقیقه اجاق گاز را خاموش کنید هنگامی که آب سرد شد شیشه ها را از درون قابلمه خارج کرده و آن ها را به صورت وارونه برای ۱۲ ساعت قرار دهید . اگر شیشه های شما هوا نداد می توانید برای چندماه کمپوت خانگی را در کابینت نگهداری کنید، اما اگر از شیشه ها هوا رد می‌شد باید آنها را درون یخچال گذاشته و خیلی زود مصرف کنید ، سعی کنید از شیشه هایی استفاده کنید که درب آنها فلزی می باشد .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com