طرز تهیه کیک خیس کافی شاپی

تفریحی
تفریحی
طرز تهیه کیک خیس کافی شاپی
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 14 مرداد 1400 ز : 21:59 | +

مرحله اول

برای تهیه کیک خیس کافی شاپی ابتدا مواد خشک را که شامل ( پودر کاکائو و آرد و جوش شیرین و بکینگ پودر ) میشود با هم مخلوط کرده و آنها را الک می کنیم سپس درون ظرفی جداگانه تخم مرغ را شکسته و با شکر مخلوط می کنیم آنها را با دور تند همزن برای ۵ دقیقه میزنیم تا از حالت لختگی خارج شده و کرم رنگ شود .

مرحله دوم

در مرحله بعدی وانیل را همراه با روغن و شیر به تخم مرغ ها اضافه میکنیم و با دور کند همزن برای یک دقیقه هم می زنیم تا کاملا یکدست و جا افتاده شوند در گام بعدی نوبت به اضافه کردن مواد خشک که قبلاً گفتیم شامل چه چیزهایی می شوند می باشد مواد خشک را در سه مرحله به مایه کیک خیس خانگی اضافه میکنیم مواد را حالا با همزن دستی هم میزنیم تا مایه کاملاً یکدست شود .

مرحله سوم

اکنون زمان انتخاب یک قالب مناسب برای پخت کیک میباشد قالبی را با قطر ۲۰ سانتیمتر انتخاب کنید دیواره ها و کف قالب را چرب کنید سپس پس کف قالب را با کاغذ روغنی بپوشانید و بعد از انجام این کار مایه را درون قالب بریزید .


مرحله چهارم

حالا دستگاه سولاردام را روی دمای ۱۵۵ درجه سانتیگراد پیش گرم کنید هنگامی که دستگاه شروع به بوق زدن کرد قالب را روی یک سه پایه کوتاه قرار داده و برای ۶۵ دقیقه با همان درجه حرارت درون دستگاه قرار دهید . اگر از فر گاز استفاده می کنید دما روی ۱۸۰ درجه تنظیم کرده و ۱۰ دقیقه قبل آن را پیش گرم کنید و برای مدت زمان ۶۰ دقیقه قالب را درون فر قرار دهید .

مرحله پنجم

در مرحله بعدی و پس از پخته شدن کیک ، قالب هنگامی که از گرما افتاد کیک را از آن جدا کنید و روی یک توری قرار دهید تا کاملاً سرد شود می توانید با استفاده از ماسوره ۲D با خامه کیک را تزیین کنید و یا اینکه همراه با گاناش آن را نوش جان نمایید .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com