طرز تهیه مرغ ترش با رب انار

تفریحی
تفریحی
طرز تهیه مرغ ترش با رب انار
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 14 شهريور 1400 ز : 6:57 | +

طرز تهیه مرغ ترش با رب انار

مرحله اول

برای تهیه مرغ ترش با رب انار غذای خوشمزه شمالی تکه های مرغ را درون کاسه ریخته سپس با آن زردچوبه و نمک و فلفل قرمز را اضافه کنید تمام قسمتهای مرغ را به این مواد آغشته کنید سپس ماهیتابه را روی اجاق گاز قرار دهید و مقداری روغن اضافه کنید پس از داغ شدن روغن تکه های مرغ را درون ماهی تابه ریخته و تفت دهید تا هر دو طرف آن سرخ و طلایی رنگ شود .

مرحله دوم

در مرحله بعدی مرغ ها را از درون ماهیتابه خارج کرده و پیاز را خرد کرده و درون همان ماهیتابه ریخته و تفت دهید ، پس از انجام این کار سیر خرد شده را به پیاز اضافه کنید و با هم تفت دهید حالا به این مواد نصف قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی را اضافه کنید پس از انجام این مراحل نوبت به اضافه کردن رب انار می رسد مراقب باشید که رب انار را زیاد تفت ندهید .

مرحله سوم

توجه داشته باشید که اگر از رب انار ترش استفاده می کنید یک الی دو قاشق شکر به آن اضافه کنید حالا به خوراک مرغ ترش سبزی دلار را اضافه کنید . چون این سبزی مخصوص شمال می باشد و در دسترس همگان نیست میتوانید آن را حذف کنید . پس از انجام این مراحل مقداری فلفل قرمز و زعفران به مواد اضافه کنید سپس دو لیوان آب جوش بریزید و اجازه دهید تا شروع به جوشیدن کند .

مرحله چهارم

اکنون زمان اضافه کردن مرغها به این سس می باشد حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا کاملا غذای شما جا افتاده و مغز پخت شود در لحظات پایانی پخت غذا نمک و آلو بخارا اضافه کنید پس از اینکه آلو ها پخته شد و سس شما به غلظت مناسب رسید زعفران را اضافه کنید . یکی از نکات پخت این است که با استفاده از پیاز زیاد خورشت مرغ شما خوشمزه تر خواهد شد .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com