طرز تهیه شیر برنج برای دو نفر

تفریحی
تفریحی
طرز تهیه شیر برنج برای دو نفر
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 20 شهريور 1400 ز : 23:21 | +

طرز تهیه شیر برنج برای دو نفر

مرحله اول

برای آشنایی با روش پخت و طرز تهیه شیر برنج برای دو نفر با رعایت تمام نکات و فوت و فن های پخت این غذا این مطلب را به خوبی و با دقت دنبال کنید ابتدا برنج را همراه با آب درون قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا بپزد ، دانه های هل را هم همان ابتدای کار اضافه کنید تا کاملاً عطر آن غذا را بگیرد .

مرحله دوم

یکی از نکات مهم برای پخت ، گرفتن کف روی برنج می‌باشد این کار باعث می شود پس از پخت دانه‌های برنج شما شفاف باشند و غذا خوشرنگ تر شود . اگر برنج نیم دانه ندارید می‌توانید پس از اینکه برنج شما پخته شد آن را با گوشتکوب کمی نرم کنید .

مرحله سوم

یکی دیگر از نکات پخت این غذا این است که ابتدا برنج را با آب بپزید تا مدت زمان کمتری برای پخت صرف شود اگر آن را با شیر بپزید چون دانه های برنج را سفت میکند مدت زمان پخت برنج طولانی میشود .

مرحله چهارم

شیر را در دو مرحله اضافه کنید ، زمانی که برنج و شیر بخوبی با هم جوشید نصف دیگر شیر را اضافه کنید ، بهتر است برای پخت این غذا از شیر محلی و یا شیر پرچرب استفاده کنید گلاب را در مرحله آخر پخت اضافه نمایید .

مرحله پنجم

حتماً در ۱۵ دقیقه پایانی پخت از دم کنی استفاده کنید . شیر را هنگامی که از یخچال خارج کردید ، قبل از اضافه کردن برای چند دقیقه آنرا در دمای محیط قرار دهید سپس به غذا اضافه کنید . میتوانید بعد از اینکه شیر برنج آماده شد دانه‌های هل را جدا کنید . نوش جان دو نفر



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com