طرز تهیه کلم پلو تهرانی

تفریحی
تفریحی
طرز تهیه کلم پلو تهرانی
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 28 شهريور 1400 ز : 23:42 | +

طرز تهیه کلم پلو تهرانی

مرحله ۱

برای پخت کلم پلو تهرانی با گوشت چرخ کرده پس از اینکه کلم را خرد کردید همراه با سرکه و یک لیوان آب درون قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا پخته شوند در حدی که آب کلم ها گرفته شود حالا پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و همراه با مقدار کمی روغن درون ماهیتابه ریخته و تفت دهید .

مرحله ۲

در مرحله بعد و پس از اینکه پیاز ها سبک و شیشه ای شدند گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید پس از اینکه گوشت به خوبی سرخ شد رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید تا زمانی که رنگ رب گوجه تغییر کند حالا نوبت به اضافه کردن ادویه و نمک می رسد تمام مواد را به خوبی با هم مخلوط کرده و تفت دهید .

مرحله ۳

پس از انجام این مراحل کلم پخته شده را همراه با زعفران دم کرده به گوشت اضافه کنید و حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا خوراک شما به روغن بیفتد سپس برنج را به صورت آبکش آماده کنید . حالا کف قابلمه را کمی چرب کنید سپس سیب زمینی ها را به صورت حلقه ای برش زده و به عنوان ته دیگ استفاده کنید .

مرحله ۴

در مرحله بعدی نیمی از برنج آبکش شده را درون قابلمه ریخته و پس از آن مخلوط گوشت و کلم را به برنج اضافه کنید و الباقی برنج را روی مواد گوشتی بریزید یک لیوان آب و روغن به پلو اضافه کرده و اجازه دهید تا برای مدت زمان یک الی یک ساعت و نیم چلو گوشت تهرانی دم بکشد .

نکات پخت غذا

برای طبخ این غذای تهرانی مقدار رب به ذایقه شما بستگی دارد ، هنگامی که گوشت و کلم را به برنج اضافه میکنید این مواد گوشتی نباید آبدار باشند چون که برنج شما به صورت شفته در می آید . چون مواد گوشتی دارای روغن می باشند در هنگام سرو کردن غذا نیازی به اضافه کردن روغن داغ ندارید .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com